- Член од
- 29 ноември 2007
- Мислења
- 7.099
- Поени од реакции
- 1.887
- Возраст
- 39
Некои луѓе се неодговорни спрема своите автомобили. Прават грешки при одржувањето на автомобилот, кои можат подоцна скапо да ги чинат. Иако тоа можеби го прават ненамерно, на крајот нивниот паричник е оној што го извлекува подебелиот крај.
Овие грешки се прилично чести, а онаа парична манифестација на коригирање на истите, најпрво се одразува врз потрошувачката на гориво на вашето возило, а подоцна и врз вкупниот број на километри кои ќе ги поминете со возилото, пред неминовно да ве остави некаде на патот.
Одиме со ред.
10. Внимавате само на нивото на маслото во моторот
Немојте да не сфатите погрешно, редовната контрола на нивото на моторното масло е прва и основна работа. Но, немојте да си дозволите подигнувањето на “шипката” да биде единствена контрола на течностите во вашиот автомобил. Тој има и други течности – антифриз, глицерин за сопирачките и масло во менувачот. Иако можете од време на време да поминете да не ги проверите/замените, не искушувајте ја вашата среќа повеќе од тоа.
9. Возите со гуми кои не се погодни за сезоната
Една од најчестите и најголеми грешки. Особено сега, кога ќе започнат снеговите, а вие возите на летни пневматици. Со тоа, имате само многу удобна и скапа санка – ништо повеќе. Исто така, голема грешка е доколку мислите дека поседувате т.н. All-Season гуми, сте ја завршиле целата работа. Напротив, тоа е исто толку лошо доколку возите по снег со летни гуми. Обратно – доколку “се заборавите” и продолжите да ги возите зимските гуми кога ќе помине сезоната, нема да постигнете ништо, освен тоа што ќе морате наредната зима да купите уште еден сет зимски гуми, затоа што ќе ги уништите со возењето на топло време.
8. Возите со неисправна светлосна сигнализација
Приметивте дека некоја од сијаличките на вашиот автомобил повеќе не свети? Веднаш променете ја, ќе си заштедите многу главоболки. Не чини речиси ништо, но живот значи. Што ќе се случи доколку вашите стоп светла не светат, а вие кочите? Автомобилот позади вас има така добро да ве “собере”, што цената што ќе ја платите ќе ве чини многу, многу, многу повеќе од една обична сијаличка. Затоа, внимавајте.
7. Користите моторно масло со погрешен вискозитет
Некои далеку попаметни и поинтелигентни луѓе од нас (со сета должна почит на останатите), го дизајнирале моторот од вашиот автомобил. При тоа, се помачиле да го одредат маслото со најдобрите карактеристики за него, со цел да го добиете максимумот од него на сите полиња. Дури и го напишале тоа, во упатството кое доаѓа со автомобилот. Прочитајте го, не боли – а автомобилот ќе ви биде благодарен за тоа.
6. Автомобилот ви е полн со непотребна тежина
Иако овој совет важи првично за економичноста и потрошувачката на гориво, не е лошо и овде да се применува. Извадете се што не ви е потребно од автомобилот, и носете го исклучиво кога ќе ви затреба. Бенефитот од тоа е голем, како квалитативно, така и квантитативно.
5. Возите со “меки” гуми
Меки, мислиме на издишани гуми. Иако и овој совет повеќе се применува кога е во прашање потрошувачката на гориво, ние сме должни да ви кажеме дека гумата многу побрзо се троши, доколку се вози со притисок на воздух во неа, помал од пропишаниот. Проверувајте го притисокот во гумите почесто, по можност на две недели, на ладни гуми. Не знаете колкав треба да биде точниот притисок во гумите? Не паничете, тоа го пишува или на налепницата во внатрешниот дел од совозачката врата, или на налепницата од внатрешната страна на капакот од резервоарот.
4. Ги користите филтрите на автомобилот повеќекратно
Пример – филтерот за воздух. Го вадите, го издувувате со воздух, и го враќате на место. Голема грешка. Филтрите се менуваат, освен ако производителот тврди дека може да се исчисти и да се врати. Такви се K&N филтрите, пример, но се неколку пати поскапи од обичните. Обичните, се менуваат почесто, затоа што се поевтини. Менувајте ги, нема да заштедите на овој начин.
3. “Стоите” врз педалата од сопирачките
Да, знаеме, сопирачките не се елемент од возилото на кое треба да штедиме. Но, тоа не е елемент од автомобилот кој треба да се запостави при одржување, или да се злоупотребува. Да, понекогаш е неминовно да ја притиснеме педалата “до под”, за да избегнеме сообраќајка. Но, да бидеме искрени, тоа и не се случува толку често. Доколку секое сопирање на автомобилот го претворате во панично притискање на педалата, страдаат сите елементи од системот за сопирање – “шепите”, дисковите, плочките и течноста во сопирачките.
2. Не го менувате моторното масло во редовните интервали на замена
Иако ова треба да е познато како “добро утро” за сите возачи, ова е една од најчестите грешки. Зошто? Немаме поим, навистина. Моторното масло, доколку имаме некоја хиерархија на работите, е на самиот врв при одржување на секое возило. Општото мнение е дека се додека нивото на маслото е во ред, тоа не треба да се менува. Катастрофално погрешно – по изминатиот број на километри, во зависност од квалитетот и составот на маслото, пропишани од производителот, тоа ги губи своите својства, и станува нешто слично со “матеница”. Затоа, менувајте го маслото редовно.
1. Избегнувате секаква посета на сервис и механичар
Што од немање време, што од причина да заштедите некој денар, што од причина што мислите дека дефектот можете да го отстраните сами... Сешто! За оние кои се препознаваат овде, запомнете: Нивната работа е одржување и поправање на автомобили. Доколку и вие знаете како треба, значи и вие сте авто-механичар. А колку сте добар во тоа, тоа е веќе друго прашање. Совет: одберете го вистинскиот сервис, и посетувајте го одвреме навреме, барем и заради обична инспекција на состојбата на возилото.
Овие грешки се прилично чести, а онаа парична манифестација на коригирање на истите, најпрво се одразува врз потрошувачката на гориво на вашето возило, а подоцна и врз вкупниот број на километри кои ќе ги поминете со возилото, пред неминовно да ве остави некаде на патот.
Одиме со ред.
10. Внимавате само на нивото на маслото во моторот

Немојте да не сфатите погрешно, редовната контрола на нивото на моторното масло е прва и основна работа. Но, немојте да си дозволите подигнувањето на “шипката” да биде единствена контрола на течностите во вашиот автомобил. Тој има и други течности – антифриз, глицерин за сопирачките и масло во менувачот. Иако можете од време на време да поминете да не ги проверите/замените, не искушувајте ја вашата среќа повеќе од тоа.
9. Возите со гуми кои не се погодни за сезоната

Една од најчестите и најголеми грешки. Особено сега, кога ќе започнат снеговите, а вие возите на летни пневматици. Со тоа, имате само многу удобна и скапа санка – ништо повеќе. Исто така, голема грешка е доколку мислите дека поседувате т.н. All-Season гуми, сте ја завршиле целата работа. Напротив, тоа е исто толку лошо доколку возите по снег со летни гуми. Обратно – доколку “се заборавите” и продолжите да ги возите зимските гуми кога ќе помине сезоната, нема да постигнете ништо, освен тоа што ќе морате наредната зима да купите уште еден сет зимски гуми, затоа што ќе ги уништите со возењето на топло време.
8. Возите со неисправна светлосна сигнализација

Приметивте дека некоја од сијаличките на вашиот автомобил повеќе не свети? Веднаш променете ја, ќе си заштедите многу главоболки. Не чини речиси ништо, но живот значи. Што ќе се случи доколку вашите стоп светла не светат, а вие кочите? Автомобилот позади вас има така добро да ве “собере”, што цената што ќе ја платите ќе ве чини многу, многу, многу повеќе од една обична сијаличка. Затоа, внимавајте.
7. Користите моторно масло со погрешен вискозитет

Некои далеку попаметни и поинтелигентни луѓе од нас (со сета должна почит на останатите), го дизајнирале моторот од вашиот автомобил. При тоа, се помачиле да го одредат маслото со најдобрите карактеристики за него, со цел да го добиете максимумот од него на сите полиња. Дури и го напишале тоа, во упатството кое доаѓа со автомобилот. Прочитајте го, не боли – а автомобилот ќе ви биде благодарен за тоа.
6. Автомобилот ви е полн со непотребна тежина

Иако овој совет важи првично за економичноста и потрошувачката на гориво, не е лошо и овде да се применува. Извадете се што не ви е потребно од автомобилот, и носете го исклучиво кога ќе ви затреба. Бенефитот од тоа е голем, како квалитативно, така и квантитативно.
5. Возите со “меки” гуми

Меки, мислиме на издишани гуми. Иако и овој совет повеќе се применува кога е во прашање потрошувачката на гориво, ние сме должни да ви кажеме дека гумата многу побрзо се троши, доколку се вози со притисок на воздух во неа, помал од пропишаниот. Проверувајте го притисокот во гумите почесто, по можност на две недели, на ладни гуми. Не знаете колкав треба да биде точниот притисок во гумите? Не паничете, тоа го пишува или на налепницата во внатрешниот дел од совозачката врата, или на налепницата од внатрешната страна на капакот од резервоарот.
4. Ги користите филтрите на автомобилот повеќекратно

Пример – филтерот за воздух. Го вадите, го издувувате со воздух, и го враќате на место. Голема грешка. Филтрите се менуваат, освен ако производителот тврди дека може да се исчисти и да се врати. Такви се K&N филтрите, пример, но се неколку пати поскапи од обичните. Обичните, се менуваат почесто, затоа што се поевтини. Менувајте ги, нема да заштедите на овој начин.
3. “Стоите” врз педалата од сопирачките

Да, знаеме, сопирачките не се елемент од возилото на кое треба да штедиме. Но, тоа не е елемент од автомобилот кој треба да се запостави при одржување, или да се злоупотребува. Да, понекогаш е неминовно да ја притиснеме педалата “до под”, за да избегнеме сообраќајка. Но, да бидеме искрени, тоа и не се случува толку често. Доколку секое сопирање на автомобилот го претворате во панично притискање на педалата, страдаат сите елементи од системот за сопирање – “шепите”, дисковите, плочките и течноста во сопирачките.
2. Не го менувате моторното масло во редовните интервали на замена

Иако ова треба да е познато како “добро утро” за сите возачи, ова е една од најчестите грешки. Зошто? Немаме поим, навистина. Моторното масло, доколку имаме некоја хиерархија на работите, е на самиот врв при одржување на секое возило. Општото мнение е дека се додека нивото на маслото е во ред, тоа не треба да се менува. Катастрофално погрешно – по изминатиот број на километри, во зависност од квалитетот и составот на маслото, пропишани од производителот, тоа ги губи своите својства, и станува нешто слично со “матеница”. Затоа, менувајте го маслото редовно.
1. Избегнувате секаква посета на сервис и механичар

Што од немање време, што од причина да заштедите некој денар, што од причина што мислите дека дефектот можете да го отстраните сами... Сешто! За оние кои се препознаваат овде, запомнете: Нивната работа е одржување и поправање на автомобили. Доколку и вие знаете како треба, значи и вие сте авто-механичар. А колку сте добар во тоа, тоа е веќе друго прашање. Совет: одберете го вистинскиот сервис, и посетувајте го одвреме навреме, барем и заради обична инспекција на состојбата на возилото.