L
Luki Junior
Гостин
Заинтригиран од растечките коментари од “Биди Земјоделец зашто Македонија те вика“ за просташтината и неукоста на Македончето, реших мааалку да се позанимавам и со таа тематика. Ногу од коментаторите пишат там, оти ученио свет требе да го бута општеството напред, а јас упорно си мислам оти ученио свет у македонија најчесто е исклучен од реалноста, и живее у некаков утописки идеализам (справка, СФРЈ темата од економија, коментарите на Лавот Македонски, 9ката на Пумата по Генетика, и оште икс примери шо ме мрзе да ги цитирам)....
Мојте идеи дека образованието (високото, оти основното и средното сакаш нејќеш Грујо вика ќе ги одеш) е комплетно изгубено у времето и просторо ќе ги поделам на 3 гранки.
Да почнам со ред. Нема да пишам ногу на 3те гранки, за да оставам место да се развие дискусија. И сакам секој шо ќе коментира, да си избере гранка и експлицитно да наведе (колку да се знаа шо точно сака да објасне). И да се разбереме, нема погрешни одговори, реплики, идеи...
Економска инвестиција
Образованието е скапа работа. Само шо повеќето средношколци шо претендират да станат студенти не знаат колку е скапа. Според една проста математика, цената за 5 години студии се врте околу 10 – 12 000 евра. Сумата вртоглаво расте нагоре ако студентчето се опушта, сака да шета, или па да си проба среќата на Work and Work. После 5 години реално тај свежо излезен дипломец и не е баш ногу поконкурентен на пазаро на труд. Ако си остане да работе нешто (ЗЕМЈОДЕЛИЕ), или малтерџија со тенденции за мајстор ѕидар, асфалтчија, или ногу други занаати шо денеска ги работат 50+ годишни човеци, шансите да направе пари се ного поголеми. У идеален случај, е заштедил 12 000 евра оти не ојдел на факултет, плус е заработил (60 месеца по 100 евра на страна да става на месец од платичката) доваѓа се до доста пријатна сума (18 000).... И овај 23-4 годишен човек е пред се млад, има развиено работни навики (знаа как се вадат пари), занаат, искуство, и пореална слика за шо се случува околу него... Додека негов врсник шо е завршил факултет кога ќе стигне до таа магична бројка после толку учејне. Треба години да надвакса (иако реално е поквалификуван благодарение на еден лист шо ќе му го дадат) таа сума шо ја има овај другио.
Проблемо на општествените науки
Оваа е контроверзна идеја. Оти тука на кантар ги турам техничките науки и општествените и мерам.. А тава са две немерливи категории (јабуки и протокали).... Ама од друга страна, јас реално не гледам каков практичен проблем овија науки денеска решават кај нас. Произведуват ли нешто, подобруват ли нешто, измислуват ли некакви работи? Шо праат тија човеци?
Техничките науки барем решават некакви практични проблеми (иако и тук има ного кадри, дек у нашта економија простор да ја апсорбира наездата на инжинерите).
Квалитет версус Квантитет
У Штип прааме 15 минути пауза. Кој сака да оде у вц, да апне, да се разоде, да заврше факултет?
Лани над 95% од средношколците станаа бруцоши... Универзитетите са новите средни школи. Денеска има програми сите до еден да завршат факултет (додуша и јас требе да се запишам, да не си останам среднис)... Универзитетите станаа место дека шо се произведуват квази-интелектуалци на кило. Прошеташ се 3-4 години низ универзитетскио град, и оп дипломираш. Дали те бива, дали не те бива, дали некој е одговорен за твојта високо квалификувана неспособност, на никој не му дреме. Апатија. Тешка апатија, у која секој ја префрла топката и вината на друг, а у меѓувреме се печатат дипломи. Се останува на личната иницијатива и совест на студентите. А студентите богами ни са иницијатори на нешто, ни па са најсовесната група на човеци. Плус, официјална државна политика е дека за у администрацијата и не ти требе некакви квалитети (освен сертификат од МЕНСА за некои позиции), оти и така или иначе ништо не прааш тамо, ни па ќе ти требе да научеш нешто.. (Оваа го спомнувам оти државнио сектор е најголем вработувач у Македонија, па он ја диктира побарувачката на кадри на пазаро на труд). На крај излева, оти дипломата си е еден украс дома за на ѕид, мајката да ја покажува на комшиките колко паметен син/ќерка има. Ама и тава не е как шо беше... Денеска сите имат дипломи... Ама немат книшки...
Арно ама, тука не сам експерт/професионалец и ќе ми требе мислење од поучени човеци шо са ја надминале границата средно школо (има ги тука за извоз). Змејко, да го поживее Господ, задирна у друга тема, некои од мојте идеи па културно го викам да дојде, да си каже шо му леже на душа (може сериозно, може и несериозно, иако коа е несериозен најчесто ја доловува вистината на негов оригинален начин). Батко Петре коа е у расположение раздава знаење од неговата богата кариера како тапетар по цела југоисточна Македонија (па сакам и тука да ме просветле, и јас да видам светол ден). Сите моми шо ги обожавам тука, и шо ме обожават слободно може да се закачат, и да споделат од ниини аспект как стојат нештата и ниините идеи (они са од тија шо ги обожават социјалните науки, то ест да јадат трици без никаква реална продуктивност), некој учитал ако има да објасне од негова перспектива како ја уче македонската авантардна иднина у училишните клупи и разбира се сегашните и идните студенти, да видеме (а особено јас) шо точно сам испуштил од тај професионален живот.
И прашањето за миљон долари:
- Исплаќа ли се у Македонија, Светот и Пошироко да завршеш школо? (Имајќи ги у предвид 3те горенаведени гранки)
Не ми е целта да мереме на кој му е поголем, за мерејне си има метро, сакам колку толку субјективизирана објективност (знам оти е оксиморон) па да се распукаме така и власта да ни позавиде за едноставните решенија, идеи, сознанија, гледишта.. Генијалеците да читат и да си ги влажнат вагините како на них не и текнало да измислат такво нешто, измеѓу секојдневните обврски (негирајне штрајкове, сечејне ленти, и други слични активности).
Пс. Одговори со Да и Не, са добредојдени исто, ама не са баш препорачливи... Може малце да ги аргументирате мислам.
Мојте идеи дека образованието (високото, оти основното и средното сакаш нејќеш Грујо вика ќе ги одеш) е комплетно изгубено у времето и просторо ќе ги поделам на 3 гранки.
- - Економска Инвестиција
- - Проблемот на општествените науки
- - Квалитет версус Квантитет
Да почнам со ред. Нема да пишам ногу на 3те гранки, за да оставам место да се развие дискусија. И сакам секој шо ќе коментира, да си избере гранка и експлицитно да наведе (колку да се знаа шо точно сака да објасне). И да се разбереме, нема погрешни одговори, реплики, идеи...
Економска инвестиција
Образованието е скапа работа. Само шо повеќето средношколци шо претендират да станат студенти не знаат колку е скапа. Според една проста математика, цената за 5 години студии се врте околу 10 – 12 000 евра. Сумата вртоглаво расте нагоре ако студентчето се опушта, сака да шета, или па да си проба среќата на Work and Work. После 5 години реално тај свежо излезен дипломец и не е баш ногу поконкурентен на пазаро на труд. Ако си остане да работе нешто (ЗЕМЈОДЕЛИЕ), или малтерџија со тенденции за мајстор ѕидар, асфалтчија, или ногу други занаати шо денеска ги работат 50+ годишни човеци, шансите да направе пари се ного поголеми. У идеален случај, е заштедил 12 000 евра оти не ојдел на факултет, плус е заработил (60 месеца по 100 евра на страна да става на месец од платичката) доваѓа се до доста пријатна сума (18 000).... И овај 23-4 годишен човек е пред се млад, има развиено работни навики (знаа как се вадат пари), занаат, искуство, и пореална слика за шо се случува околу него... Додека негов врсник шо е завршил факултет кога ќе стигне до таа магична бројка после толку учејне. Треба години да надвакса (иако реално е поквалификуван благодарение на еден лист шо ќе му го дадат) таа сума шо ја има овај другио.
Проблемо на општествените науки
Оваа е контроверзна идеја. Оти тука на кантар ги турам техничките науки и општествените и мерам.. А тава са две немерливи категории (јабуки и протокали).... Ама од друга страна, јас реално не гледам каков практичен проблем овија науки денеска решават кај нас. Произведуват ли нешто, подобруват ли нешто, измислуват ли некакви работи? Шо праат тија човеци?
Техничките науки барем решават некакви практични проблеми (иако и тук има ного кадри, дек у нашта економија простор да ја апсорбира наездата на инжинерите).
Квалитет версус Квантитет
У Штип прааме 15 минути пауза. Кој сака да оде у вц, да апне, да се разоде, да заврше факултет?
Лани над 95% од средношколците станаа бруцоши... Универзитетите са новите средни школи. Денеска има програми сите до еден да завршат факултет (додуша и јас требе да се запишам, да не си останам среднис)... Универзитетите станаа место дека шо се произведуват квази-интелектуалци на кило. Прошеташ се 3-4 години низ универзитетскио град, и оп дипломираш. Дали те бива, дали не те бива, дали некој е одговорен за твојта високо квалификувана неспособност, на никој не му дреме. Апатија. Тешка апатија, у која секој ја префрла топката и вината на друг, а у меѓувреме се печатат дипломи. Се останува на личната иницијатива и совест на студентите. А студентите богами ни са иницијатори на нешто, ни па са најсовесната група на човеци. Плус, официјална државна политика е дека за у администрацијата и не ти требе некакви квалитети (освен сертификат од МЕНСА за некои позиции), оти и така или иначе ништо не прааш тамо, ни па ќе ти требе да научеш нешто.. (Оваа го спомнувам оти државнио сектор е најголем вработувач у Македонија, па он ја диктира побарувачката на кадри на пазаро на труд). На крај излева, оти дипломата си е еден украс дома за на ѕид, мајката да ја покажува на комшиките колко паметен син/ќерка има. Ама и тава не е как шо беше... Денеска сите имат дипломи... Ама немат книшки...
Арно ама, тука не сам експерт/професионалец и ќе ми требе мислење од поучени човеци шо са ја надминале границата средно школо (има ги тука за извоз). Змејко, да го поживее Господ, задирна у друга тема, некои од мојте идеи па културно го викам да дојде, да си каже шо му леже на душа (може сериозно, може и несериозно, иако коа е несериозен најчесто ја доловува вистината на негов оригинален начин). Батко Петре коа е у расположение раздава знаење од неговата богата кариера како тапетар по цела југоисточна Македонија (па сакам и тука да ме просветле, и јас да видам светол ден). Сите моми шо ги обожавам тука, и шо ме обожават слободно може да се закачат, и да споделат од ниини аспект как стојат нештата и ниините идеи (они са од тија шо ги обожават социјалните науки, то ест да јадат трици без никаква реална продуктивност), некој учитал ако има да објасне од негова перспектива како ја уче македонската авантардна иднина у училишните клупи и разбира се сегашните и идните студенти, да видеме (а особено јас) шо точно сам испуштил од тај професионален живот.
И прашањето за миљон долари:
- Исплаќа ли се у Македонија, Светот и Пошироко да завршеш школо? (Имајќи ги у предвид 3те горенаведени гранки)
Не ми е целта да мереме на кој му е поголем, за мерејне си има метро, сакам колку толку субјективизирана објективност (знам оти е оксиморон) па да се распукаме така и власта да ни позавиде за едноставните решенија, идеи, сознанија, гледишта.. Генијалеците да читат и да си ги влажнат вагините како на них не и текнало да измислат такво нешто, измеѓу секојдневните обврски (негирајне штрајкове, сечејне ленти, и други слични активности).
Пс. Одговори со Да и Не, са добредојдени исто, ама не са баш препорачливи... Може малце да ги аргументирате мислам.