Расколот во православието - дали има решение?

liberij

ТЕРИРЕМ
Член од
3 април 2012
Мислења
2.037
Поени од реакции
1.018
Дечко, малку си ги утнал лончињата кај болдот. МПЦ и православието немаат никаква врска ни со Македонците ни со македонскиот народ ни со македонската држава. Оваа држава (барем на хартија) е секуларна. Дали ти звучи ова познато:
Граѓаните на Република Македонија се еднакви во слободите и правата независно од полот, расата, бојата на кожата, националното и социјалното потекло, политичкото и верското уверување; имотната и општествената положба.
Граѓаните пред Уставот и законите се еднакви.
Извадок од уставот на Р. Македонија

Правиш еднаквост која ја нема и не постои. Македонец по дифолт не е православен, јас ни те убедувам дали во нешто да веруваш или не тоа си е по устав загарантирано право, но престанете со анатемисување на се што не е од „вашите“.
Ако МПЦ има проблем со некого, нека си го решава а и вие ако се сметате за членови на истата. Никој не е должен да ви ги даде вашите права на сребрен послужавник, исто како секоја организирана група граѓани, дали се тоа земјоделци, хомосексуалци, стечајци, здружение на вегетаријанци и кое да е друго
Проблемот со Расколот е тесно поврзан со Националноста, како една од главните причини за истиот.
Црквата го користи националното име, МПЦ, кое се однесува на православните македонци.
Служењето со терминот за Националноста во оваа тема се однесува за Црковните луѓе, Ве молам да не се спамира темата.:)
--- надополнето: 20 април 2012 во 17:32 ---
ЈАс колку што знам, Вранишковски долго време беше дел од МПЦ и секаде каде што беше распореден, имаше проблеми со населението. Одеше со телохранители на служба итн...

И не ми беше јасно зошто и како МПЦ го толерира тоа. На крај излезе дека се пари и бизнис во прашање.

Многу ги сакам старите православни цркви во Македонија кои имаат посебна енергија, иако Исус вели:
Каде што се двајца или тројца собрани во моето име, и Јас сум таму.


Што се однесува до расколот, тој е вообичаена работа. Исус не основа црква додека е жив, и службите се одвивале во синагогите, неговите ученици се поделени дали да ја шират благата вест само меѓу Евреите или и меѓу незнабошцитеи така натаму...
Расколот е еден од најсериозните проблеми на Црквата, Која ја основа Исус, Литургиски на Тајната Вечера пред да биде распнат, и егзистира во Св. Дух до денес.
--- надополнето: 20 април 2012 во 17:40 ---
и сега вака како припадник на една црква која не е признаена од другите цркви кои спред мене се кур фактор дали не признале или не, ти како голем христијанин , ептен побожен , безгрешен и што ти јас знам каков дали би отишол во рајот или би горел во пеколот како ете припадник на таква црква.
само ке напоменам дека реков дека си ептен ама ептен побожен.
сега господ ке ти преречи нешто или сепак прво ке гледа дека си бил добар христијанин, или ке се запни во тоа дека некоја си таму црква не те признала па автоматски сигурно не си добар христијани.
сега се збунив и јас.
ако одиме сите во пеколот поради тоа што нашата црква ете не е признаена тогаш мора серизоно да се зафатиме со ова прашање.
замисли само колку луѓе денот умираат. ако сите тие завршија во пеколот тогаш колку души имаме загубено. под итно откажување од нашата црква и наново кршатавње во признаените. нема заебанција со вакви работи. не морам да ви објаснувам како е во пеколот. па уште и цела вечност. па па па. нејкам ни да помислам.
Точно, Бог нема да не спаси бидејќи сме добри или лоши, туку дали сме соединети со Него.
Не е решение да се откажеме од МПЦ, туку да сакаме, бараме како МПЦ да влеземе во Единството на помесните цркви.
 
Член од
21 август 2008
Мислења
6.500
Поени од реакции
1.321
Православието уште на старт направи грешка што почна на национална основа да основа цркви во смисла Албанска Православна Црква, Српска Православна Црква, Руска Православна Црква и тн а нели сме едно во Христа нема ни грк ни евреин ....едно сме во христа велат а вамо друго, во таа смисла католиците се покомпактни и похомогени.
 

Атеист

Дежурен Шаман
Член од
2 февруари 2010
Мислења
7.682
Поени од реакции
4.921
Проблемот со Расколот е тесно поврзан со Националноста, како една од главните причини за истиот.
Црквата го користи националното име, МПЦ, кое се однесува на православните македонци.
Служењето со терминот за Националноста во оваа тема се однесува за Црковните луѓе, Ве молам да не се спамира темата.:)
Спамирањето го иницира ти, со несоодветните изрази, во најмала рака требаше да се извиниш а не да напаѓаш, се е во духот на христијанството, ѓомити....
Што се однесува до користењето на национален предзнак, како што и погоре кажа Нихилиста, никој не ви е виновен, та нели православието (ако веќе не може христијанството) е едно? Чуму тогаш МПЦ, СПЦ, РПЦ, ШКЉПЦ.....
 

Мачорка

Shining Star of Paektu Mountain
Член од
25 февруари 2011
Мислења
1.955
Поени од реакции
12.543
Кај ја отворив темава, кај се запустев...абе пукнав од секирации коа прочитав за расколов...при толку проблеми уште ова ми фалеше...
А глеам и кутрите владици се ептен насекирани...Од нервоза по цели денови шетаат со тоа џиповите, чат-пат и хотели купуваат, само за да ги оттргнат мислите од расколот кој им внесува немир во душите...А и троа попраени ми стојат, сигурно нонстоп јадат за да не мислат на расколот. Затоа се толкави, се е тоа на нервна база...:place:
 

liberij

ТЕРИРЕМ
Член од
3 април 2012
Мислења
2.037
Поени од реакции
1.018
Спамирањето го иницира ти, со несоодветните изрази, во најмала рака требаше да се извиниш а не да напаѓаш, се е во духот на христијанството, ѓомити....
Што се однесува до користењето на национален предзнак, како што и погоре кажа Нихилиста, никој не ви е виновен, та нели православието (ако веќе не може христијанството) е едно? Чуму тогаш МПЦ, СПЦ, РПЦ, ШКЉПЦ.....
Се извинувам.
МПЦ, СПЦ, РПЦ, ШКЉПЦ е генерален проблем во Православието, во кој МПЦ е жртва.
Во моментов важно е ние во МПЦ(владиците гледаме дека јавно неправат напори, а тајно незнам), да не бидеме пасивни, и да мислиме дека ваков проблем сам од себе ќе се реши.
Секоја помош е добредојдена.
--- надополнето: 20 април 2012 во 22:41 ---
Што се однесува до користењето на националните термини, реков да ги разбираме во контекст на темата, бидејќи Црквата страда од Национализмот, и се труди да се излечи од истиот.
Тоа незначи дека се наметнува на слободата на човекот да верува или да не верува.
 

Aleksandar Nevski

Окултисти свих земаља ... чувајте се! Доваѓам!
Член од
9 октомври 2011
Мислења
1.074
Поени од реакции
350
Понекоаш играм баскет со свештеникот од Антиохиската Црква, Цанде. И да ти кажам, не е лош баскетџија.

Него, не бутај се` во ист кош. Расколот во Православието е хаос -- не само по однос на МПЦ, ами и по однос на редица други помесни цркви. Ова е политичка тема и нема ништо заедничко со братската љубов која свештениците и ереите ја проповедаат...Цанде.
Пеце, те следам по многу теми на форумов и признавам дека за многу работи имаш знаење (иако не се сложувам со товојата перцепција на работите) но за конкретнава мислам дека кошот што го спомна е "набутан" од твоја страна. Јас не прашував за тоа дали те прифаќаат да играш баскет со нив, туку конкретно стана збор за учество во светите тајни на Црквата. Ако го прашаш, сигурно ќе добиеш соодветен одговор за тоа дали неговиот надлежен Епископ дава благослов да се причестат наши луѓе од МПЦ.
Вранишковски не е решение, можеби имаше потенцијал, но влезе избрзано, некомплетно како сите актуелни помесни Цркви т.е.како МПЦ. Затоа народот не го препозна како решение, иако тој лично со неговата Црква е во Единство со Христа.
Но јас зборувам за целиот православен Македонски Народ.
Тука секако има многу да се збори, ама мислам дека ние самите го направивме човекот херој. По толку непријатности и не баш соодветно однесување кон Вранишковски не оцрни нас насекаде по светот и веќе е доста оштетена страната на МПЦ бидеќи во него гледаат како на маченик. Ако се оставеше мирно да помине ситуацијата, како ли ќе беше денес? Вака си го навлековме негативното мислење на скоро сиот Православен свет и врз старите проблеми се додаде уште еден, и тоа доста сериозен.Како што на времето кажа и о. Санџаковски, ситуацијата се отежна бидејќи сега во дијалогот со СПЦ ќе имаме и трета страна, Црквата на Јован. Што се однесува до кажаното за Вселенскиот дека не го прифатил томосот на Јован заради Р. Македонија не држи вода од проста причина што сите општат со него, а како што прочитав завчера сите Епископи од Америка на чело со Архиепископот Димитриј (Вселенска Патријаршија) испратиле писмо до Хилари за ослободување на Вранишковски. Тоа, според мене, е доста поддржувачки за него. Да не ги споменам личните контакти кои ги имам со многу официјални и неофицијални лица - свештеници и мирјани од целиот свет му даваат поддршка толкму нему. Значи ние како МПЦ губиме позиции во светот пред се со нашите постапки и пасивност.
Вистина е дека Светиот Синод со прст не мрднува за било каков потег кон признавање но зарем народецов наш насушен мојт нешо да напрајт? Па кој го слуша? Запознаени се нашиве верници со вистинската состојба на нашата Црква, која de facto се наоѓа во шизма која и тоа како боли? Мислам дека ако се направи анкета 99% од народот ќе кажат дека ние сме афтокефални. На што се должи тоа; на објективното гледиште кон конкретната проблематика или можеби на некаков вид пропаганда за да си ја утешиме совеста и да си велиме дека не сме во шизма, или што знам, тоа не важи за нас...?

Мики брат, тоа што имаме несогласувања за одредени теми е добро како за нас, така и за сите кои ја критикуваат Црквата бидејќи нашата објективност на тој начин може да дојде до израз. Она што кажа за Црквата во Русија ништо не е точно. Доколку ги следиш случувањата таму, ќе беше повеќе запознаен со тоа дека во Русија има огромен напредок на секое поле. Народот увелико се враќа кон мајчица-Црква, коај не е пасивна туку е мнооогу активна. Сама организира мисионерство и катихејски предавања на кои народот и те како се одзива во мноштво. Црквите им се преполни, народот пости. Незнам од кај го извади она 2% дека постеле Русите, а за да бидеш објективен треба да го изнесеш и соодветниот процент на постачи кај нас, да не збориме за срамот на свештенството каде мал дел го почитува постот што е за срамота и секаква осуда (лично познавам такви свештеници меѓу кои и мои роднини). Само како за пример би го посочил она што се случи неодамна кога од Света Гора дојде Поојасот Богородичен за поклонение во Русија. Па народот на -20 па и поладно чекаше во редици по 5 до 8 километри само и само да се поклони на тоа големо сведоштво за Вознесението Богородично. Свесен си за тоа по колку часови се чекало во ред?Тоа што се занимаваат со современа проблематика не е воопшто битна за денешниот современ човек бидејќи само така може да му понуди одговор за проблемите што го мачат денес (секаков вид наука, теоријата за еволуција и сл.). Тука се гледа зрелоста на една Црква и свесноста за нејзината улога и мисија во светот. Ти знаеш колку Руски свештеници гинат годишно од напади на окултисти, муслимни и разни непријатели на црквата? Од кои прилини гинат? Затоа што се занимаваат со тоа колку пари ќе земат од Задушница и дали ќе им влезе друг свештеник во реонот? Те молам брате, објективност барам а не пристрасно гледање на работите.
Втора работа, ако беше запознаен со проблемот во Грција ќе ти беше појасно дека сето тоа се случува само и само за да се нападне Црквата поради нејзиното огромно позитивно влијание во зачувување на верата, на човечкото достоинство, на семејството и на многу др. важни работи кои Системот (читај: Новиот Светски Поредок) сака да ги одземе од сите Православни земји, не само од Грција. Они всушност се борат и за нашите права. Ако малку повеќе почепкате по интернет на страни кои се објективни, ќе видите дека Грција е прва на удар, а ќе следуваат сите останати. Системот ќе гази додека не срамни со земја се она што му стои на патот, а пропагандата секако е дел од оружјето со кое се користи. Немојте да бидее жртви на истата поради некакви национални идеи (мој совет)!Не се малку барањата на ЕУ кон Грција кои се насочени против Црквата, а јасно е и зошто е тоа така. Не треба повеќе објаснување. Црквата Православна (без разлика во било која земја и да се наоѓа) колку повеќе ја напаѓаат, толку посилна ќе излезе.
Национализмот за кој ги исудуваме другите сметам дека токму кај нас е во огромна експанзија. Не верувам во никаква конспирација против Македонија и во најголемиот дел (се ставам тука и себе си) самите сме си криви за ситуацијата во која се наоѓаме. Во Русија (бидејќи ја спомнавте а имам информации од прва рака) има народ од разно потекло во Црквата. Сретнуваш луѓе со словенско, татарско, монголско, итн. потекло и сите живеат во мир и љубов меѓусебно. Зошто само ние осудуваме дека Црквата е поделена на национален основ. Па тоа секој го знае дека не е точно. Една е Црквата Христова и таа не се дели!
Така некако би требало да биде објективното размислување во врска со конкретните предизвици на Православната Црква. Бидејќи доста време со семејството живееме надвор од Македонија (поради професионални обврски кон фирмата која ме вработи) со други очи ги гледам работите, но и често патувам во родината па имам можност да споредувам. Тука дишам друг воздух, незагаден (лично мислење и став, нели...). И да бидам уште малку по директен и да "подбуцнам" малку (за да се разбранува застоената вода која кај нас веќе почнала да се умирисува) сметам дека кај нас Црквата е жртва на Власта (било која и да е ВМРО, СДСМ или која и да биде утре) и на разните ТВ или печатени медиуми кои се орган на пропагадата од и кон Власта (тоа значи дека негогаш се употребуваат ЗА интересите на Државата, а некогаш и да и се даде правец на движење на истата што значи дека Државата е контролирана однадвор). За ова е потребно човек да има доволна самосвест и добро познавање на околностите. Црквата е држена во заложништво од разни недвижности кои не и се вратени со денационализација како разноразни Изгреви, Свети Науми (за жал за манастирот шт го направија хотел)... и сега за да добие трошка од државните пари прави онака како што ке и се ќефне на Државата. Тоа треба еднаш засекогаш да се реши и Црквата треба да биде оставена сама на себе за да може да дејствува според мисијата и местото кое и е дадено во нашево време-невреме. Незнам колку ќе бидам сфатен, но тое не е битно. Битното е да се мрдне не од НУЛТА точка туку од минус и да се направи нешто, ама за начинот на кој што треба да се делува останувам со огромната доза на скептицизам бидејќи пред се Синодот треба да ја покрене таа работа (а искрено не гледам таков потенцијал во истиот), додека свештенството е само послушничко. Познавам многу свештеници од "стара" и "нова" гарда кои не ми даваат никаква искра надеж дека нешто би се променило во блиска иднина. Народот Божји? И тука сум скептик, па така само на чудо би ја сведол можноста за евентуална промена на нашата ситуација.
Претпоставувам дека повеќето (ако не и сите) нема да се сложат со овој мој поглед на нештата но сметам дека дадов доволно причина и предизвик за размислување кое во секој случај ќе биде на добро. Секоја реакција нека биде за доброто на Црквата и за тоа треба секој Православен да се бори, за Вистината, за општењето со Бога и со ближниот во Љубов... без гнев и осуда, без раската на братот а гредата во нашето око... самокритиката и објективноста секогаш носат добри плодови наспроти егоизмот, безразлика дали е на лично или национално ниво. Ве поздравувам и јас во мир и ви посакувам секое добро во Бога!
P.S: Заборавив да кажам дека Црквата почна да се дели на национална по Берлинската Конференција во 1884-85 за да се формираат многу ситни државички и да не се овозможи реобединување на Визнатиското Царство и со тоа да се зајакне Православието. Раздели па владеј!
 

liberij

ТЕРИРЕМ
Член од
3 април 2012
Мислења
2.037
Поени од реакции
1.018
СПЦ молчи за томосот за ПОА
Вселенската патријаршија не го признава томосот, но ниту која било друга православна црква
БИЛЈАНА ЈОВАНОВСКА- Утрински весник
Официјален црковен Белград молчи и не го коментира пишувањето на грчкиот ведник „Црква-Дипломатија“ во кој се објаснува зошто и по добивањето на томосот за автономија кој на т.н. ПОА на Вранишковски и' го даде српскиот патријарх Павле, оваа „црква“ и по три години не е призната во православниот свет. Причините за молкот се едноставни. На врвот на Српската православна црква не му е од полза да обелодени дека издале томос кој нема вредност кај православните цркви, како и тоа дека не истрајале на ветувањето дека во овој документ се спомнува и уставното име на нашата држава. Овој факт особено му пречи на грчкиот блок-цркви, вклучително и на Вселенската патријаршија и оттаму го игнорираат фамозниот томос. Не помалку значајна причина заради која не говорат е и сознанието дека „проектот Вранишковски“ не ги задоволи нивните очекувања, ниту пак успеа да ги оддалечи македонските верници од нивната Македонска православна црква. Посебна прикаска е тоа што од т.н. ПОА се разбегаа петнаесетина духовници, вклучувајќи и едно цело сестринство. „Кај нас за ова нема никакви коментари и реакции“, вели во изјавата за „Утрински весник“ познатиот црковен аналитичар, проф. Мирко Ѓорѓевиќ. Професорот нагласува: „Целата работа околу таканаречениот црковен проблем со Македонија мирува, но лично сметам дека односите ќе се затоплат на крајот од пролетта, бидејќи се покажа дека ваквите случувања ги отежнуваат меѓудржавните односи. Едноставно, ќе мора да се сфати дека државата Србија ја призна Македонија под уставното име и дека оваа реалност мора да ја прифати и епископатот на СПЦ, поточно еден негов порадикален дел, кој некои го нарекуваат босанско лоби и дека негирањето на Македонската православна црква не им оди во полза на нашите доближувања до Европската унија“. Нашиот соговорник објаснува дека во црковните списанија, Македонија и натаму се нарекува Поранешна Југословенска Република Македонија, наспроти мислењето на културната јавност кое, за разлика од некои од епископатот, е недвосмислено: Црквата не може да се однесува поинаку од официјалниот став на државата. Дека СПЦ не е таа која треба да издава „томоси на т.н. ПОА“ повеќе од јасно им е и на двата православни центра - на Вселенската и на Московската патријаршија, но за да не нема дополнителни конфронтирања, тие отворено не се занимаваат со ова прашање. СПЦ не е осамена во православниот свет кога станува збор за издавање томоси. Руската православна црква своевремено и' издаде томос за автокефалност на Американската православна црква, но Цариградската патријаршија никогаш ниту го потврди, ниту пак ја призна оваа Црква. Уште попарадоксален е примерот на Чешката православна црква која до педесеттите години на минатиот век била под јурисдикција на Српската црква, но во меѓувреме преговарала со Руската православна црква да премине под нејзина капа. Во 1951 година РПЦ и' дала томос за автокефалија на Чешката црква, но повторно овој документ Цариград не го признава, зашто смета дека само Вселенската патријаршија може и треба да издава томос. Така, во 1999 година Цариград и' издава нов томос за автокефалност на Чешката црква и таа е единствена што има два томоса за ист црковен статус. Ова препукување се должи на одредени канонски недоречености, ама и на антагонизмот меѓу Москва и Цариград. Црковните познавачи велат дека секогаш кога Цариград нешто ќе признае, Москва ќе го негира и обратно. Слично е и со „проектот ПОА“. Црковна Москва смета дека со тоа не се решава црковниот прашање во Македонија, додека Цариград декларативно го признава Вранишковски (иако никогаш не ја користи титулата што ја доби од СПЦ), но не ја признава неговата ПОА. Грчкиот блок-цркви знае дека Вранишковски отворено ја негира Македонија и македонскиот јазик го нарекува славомакедонски, но и тоа не е доволно за официјално прифаќање на т.н. ПОА. Од друга страна, сето ова можеби и им ја олеснува работата на македонските судови, пред кои на пролет ќе се најде барањето на Вранишковски за признавање на ПОА. Законот за верски заедници кој ќе стапи во сила во мај е либерален, меѓутоа, ќе може ли т.н. ПОА да стане правен субјект ако нејзиниот „водач“ не ја признава државата во која сака да дејствува и нејзиниот официјален јазик?
 

Aleksandar Nevski

Окултисти свих земаља ... чувајте се! Доваѓам!
Член од
9 октомври 2011
Мислења
1.074
Поени од реакции
350
...
СПЦ молчи за томосот за ПОА
АРХИЕПИСКОПОТ НА АМЕРИКА БАРА ОД КЛИНТОН СЛОБОДА ЗА ВРАНИШКОВСКИ
Итно ослободување на Јован Вранишковски побараа Архиепископот на Америка при Константинполската Патријаршија и претседател на Соборот на Канонските Православни Епископи на Северна и Централна Америка г.г. Димитриј.
Г.г. Димитриј испратил писмо до американската државна секретарка Хилари Клинтон, во кое навел дека: во име на 65-те Јерарси кои припаѓаат на Соборот на канонските православни Епископи во Северна и Јужна Америка би сакал да го свртам Вашето внимание кон навистина тажната ситуација во која се наоѓа Архиепископот Јован охридски.
`Архиепископот Јован е неправедно затворен додека се обидувал да ги исполни своите верски задолженија и искрено се надеваме дека нашата Влада ќе се заложи во негово име и ќе бара негово пуштање на слобода` стои во писмото.
Инаку екс- владиката Јован Вранишковски се товари за проневера црковна пари и злоупотреба на службената позиција. Ослободување на Вранишковски побара г.г. Димитри во писмото упатено до Клинтон.
извор:http://hajdpark.mk/arhiepiskopot-na-amerika-bara-od-klinton-sloboda-za-vranishkovski/
Јас само спомнав дека сите служат и го поддржуваат Вранишковски и дека тоа ја отешнува ситуацијата. Фактот што веќе не го викаат егзарх него Архиепископ Охридски доволно укажува на валидноста на томосот. Мене останатото (членот од Утрински, а и секој весник кај нас) ми мириса на прикаски за чешкање уши и тешење на совеста.
Значи пак ќе повторам, и мене не ми одговара оваа ситуација пошто не ме причестуваат во Русија ама барем ја разбирам и прифаќа,
 

liberij

ТЕРИРЕМ
Член од
3 април 2012
Мислења
2.037
Поени од реакции
1.018
...
Јас само спомнав дека сите служат и го поддржуваат Вранишковски и дека тоа ја отешнува ситуацијата. Фактот што веќе не го викаат егзарх него Архиепископ Охридски доволно укажува на валидноста на томосот. Мене останатото (членот од Утрински, а и секој весник кај нас) ми мириса на прикаски за чешкање уши и тешење на совеста.
Значи пак ќе повторам, и мене не ми одговара оваа ситуација пошто не ме причестуваат во Русија ама барем ја разбирам и прифаќа,
Овој Црковен проблем има политичка позадина, името, државата Македонија.
Кураев: Спорот со МПЦ ќе се реши заедно со решението за името

04.06.2011 - 18:43 |
Реалноста е жална, но вистината е таа. Православието е заложник на политичките национализми. Македонската православна црква е типичен пример. Нејзината изолација, не е резултат на црковни, туку на политички проблеми.

Еден од највлијателните руски теолози, Андреј Кураев од Македонија советуваше, македонските верници да не ги повторуваат грешките на грчките националисти.
Задоволен е што и по речиси пет децении, како СПЦ го оспорува постоењето на Македонската црква, проблемот нема димензии на меѓунационален проблем.
Рускиот теолог признава дека православието е немоќно да одговори на политичките предизвици. Како решение за МПЦ го гледа решението на македонско-грчкиот политички проблем.
Кураев, кој во Македонија три дена држеше предавања, вели дека МПЦ го има столбот да биде самостојна црква.
Посетата на Кураев, според црковните аналитичари е добар пример, како МПЦ својата вистина да ја претстави пред останатите православни цркви.
Марјан Николовски
--- надополнето: 21 април 2012 во 02:02 ---
Статус на самостојна црква со можност за двојно именување. Тоа е варијантата која може да доведе до решение на црковниот спор меѓу Македонската и Српската православна црква.

Ова, како што дознава Сител, на македонските владици им го пренел заменик претстедателот на Одделот за надворешни работи на Руската црква, Николај Балашов при посетата на Македонија. Тој денеска не сакаше да ги коментира средбите со македонските владици, но како што дознава Сител, Балашов за Москва заминал со позитивни впечатоци.

Особено позитивно ја примил веста за додавката на терминот Охридска Архиепископија на официјалнито име на МПЦ. Тоа за Руската црква е првиот чекор што го повлекла МПЦ за придвижување кон конечно решение. Балашов пред две години ги советуваше македонските архиереи да најдат модалитети за именувањето на црквата.

Сега останува да се бараат модалитети за статусот.
Руската црква веќе подолго време смета дека терминот самостојност може да биде прифатливо решение. Овој термин, би подразбирал статус на легална автокефалност. Тоа како што дознава Сител, рускиот претставник им го пренел на македонските владици. Руската црква би можела тоа и да го гарантира ако низ преговори со СПЦ се дојде до такво решение.

Претседателот на комисијата за преговори, владиката Петар смета дека улогата на Руската црква во спорот е добредојдена, но сепак тешко може да се дојде до брзо решение, се додека не се реши спорот со името на државата.

Николај Балашов, ове пораки за продолжување на дијалогот ги испрати од Скопје, каде како ретко кој претставник на помесните православни цркви, присуствуваше на патрониот празник на Македонската црква. Утрово одблиску ја следеше и литургијата во спомен на Свети Климент Охридски.

Марјан Николовски
Ова што е болдирано, изјавата на в. Петар, покажува Пасивност, која не треба да си ја дозволиме.
 

liberij

ТЕРИРЕМ
Член од
3 април 2012
Мислења
2.037
Поени од реакции
1.018
АРХИЕПИСКОПОТ НА АМЕРИКА БАРА ОД КЛИНТОН СЛОБОДА ЗА ВРАНИШКОВСКИ
Итно ослободување на Јован Вранишковски побараа Архиепископот на Америка при Константинполската Патријаршија и претседател на Соборот на Канонските Православни Епископи на Северна и Централна Америка г.г. Димитриј.
Г.г. Димитриј испратил писмо до американската државна секретарка Хилари Клинтон, во кое навел дека: во име на 65-те Јерарси кои припаѓаат на Соборот на канонските православни Епископи во Северна и Јужна Америка би сакал да го свртам Вашето внимание кон навистина тажната ситуација во која се наоѓа Архиепископот Јован охридски.
`Архиепископот Јован е неправедно затворен додека се обидувал да ги исполни своите верски задолженија и искрено се надеваме дека нашата Влада ќе се заложи во негово име и ќе бара негово пуштање на слобода` стои во писмото.
Инаку екс- владиката Јован Вранишковски се товари за проневера црковна пари и злоупотреба на службената позиција. Ослободување на Вранишковски побара г.г. Димитри во писмото упатено до Клинтон.
извор:http://hajdpark.mk/arhiepiskopot-na-amerika-bara-od-klinton-sloboda-za-vranishkovski/


...
Јас само спомнав дека сите служат и го поддржуваат Вранишковски и дека тоа ја отешнува ситуацијата. Фактот што веќе не го викаат егзарх него Архиепископ Охридски доволно укажува на валидноста на томосот. Мене останатото (членот од Утрински, а и секој весник кај нас) ми мириса на прикаски за чешкање уши и тешење на совеста.
Значи пак ќе повторам, и мене не ми одговара оваа ситуација пошто не ме причестуваат во Русија ама барем ја разбирам и прифаќа,
(АРХИЕПИСКОПОТ НА АМЕРИКА БАРА ОД КЛИНТОН СЛОБОДА ЗА ВРАНИШКОВСКИ)-
Ова е пример како и МПЦ треба да ја изложи својата Вистина.
 

Aleksandar Nevski

Окултисти свих земаља ... чувајте се! Доваѓам!
Член од
9 октомври 2011
Мислења
1.074
Поени од реакции
350
Овој Црковен проблем има политичка позадина, името, државата Македонија.
Колку за информација од прва рака, Кураев не е никаков авторитет во Русија. напротив, го сметаат за масон, екуменист, човек кој измислува нови работи во Павославието па дури и го бркаат од места каде бил поканет да збори. Едноставно човекот е контроверзна личност. Даниил Сисојев што го убија немаше еден документарец кај што го поддржување Вранишковски и неговата Црква? Сепак треба малку пореално да гледаме на работите, а не да имаме селективен пристап и сето она што ни оди во прилог да го прифаќаме а другото да се отфрла. Слободата на човекот е голем дар од Бога, ама ние самите многупати си ја одземаме и дозволуваме да бидеме робови на наши интереси.
 

liberij

ТЕРИРЕМ
Член од
3 април 2012
Мислења
2.037
Поени од реакции
1.018
Колку за информација од прва рака, Кураев не е никаков авторитет во Русија. напротив, го сметаат за масон, екуменист, човек кој измислува нови работи во Павославието па дури и го бркаат од места каде бил поканет да збори. Едноставно човекот е контроверзна личност. Даниил Сисојев што го убија немаше еден документарец кај што го поддржување Вранишковски и неговата Црква? Сепак треба малку пореално да гледаме на работите, а не да имаме селективен пристап и сето она што ни оди во прилог да го прифаќаме а другото да се отфрла. Слободата на човекот е голем дар од Бога, ама ние самите многупати си ја одземаме и дозволуваме да бидеме робови на наши интереси.
Се разбира, но пасивноста по прашањето за расколот на МПЦ е страшна.
Да бидеме "Студени" или "Жешки", но никако "Млаки", тоа ми е поентата.
--- надополнето: 21 април 2012 во 02:26 ---
За што го обвинуваат Кураев, конкретно на клипов?
 
Член од
19 март 2011
Мислења
18.984
Поени од реакции
40.199
Кај ја отворив темава, кај се запустев...абе пукнав од секирации коа прочитав за расколов...при толку проблеми уште ова ми фалеше...

Потполно те разбирам. Јас два дена не сум спан, откако прочитав за трагедијава...


Исто сочуствувам со свештенството на МПЦ, посебно со Стефан. Случнав дека ослабнал половина килограм од секирации..
 

Tzeentch

Дискретен Херој
Член од
6 октомври 2011
Мислења
581
Поени од реакции
347
Расколот е сериозен проблем, болест во Православната Црква.
Ние Македонците сме најпогодени зашто не држат во изолација, и очигледно многу не им е гајле, бидејќи и они (СПЦ, ГПЦ, РПЦ...) си имаат доволно проблеми, но останува за нас сериозен проблем бидејќи сме надвор од Единството.:(
Сакам да прашам, дали знае некој што се случува на оваа тема, дали има конкретни барања, решенија...?

Се додека не се стрелаат сите позлатени попови решеније ќе нема.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom