Zaptija Stojkov
Комунист
- Член од
- 23 февруари 2010
- Мислења
- 3.179
- Поени од реакции
- 2.859
- Возраст
- 40
Моторите на алкохол се еколошки и со поголем степен на искористеност на горивото. Најдалеку во реализација на таа идеја отиде далечниот Бразил.
Идејата дека моторот може да користи и други погонски средства освен нафтата и нејзините деривати е стара неколку децении. Приказната за примената на алкохолот во автомобилската индустрија во Бразил почнува во далечните шеесетти години, т. е. во времето кога владата на најголемата јужноамериканска држава одобри средства за проект кој имаше за цел да се намали увозот на нафтата во таа земја. на почетокот етанолот се добиваше од шеќерната трска што во Бразил ја има во изобилство.
На почетокот се појавија многубројни проблеми што е и нормално при почеток и развиток на секоја нова технологија. Произведувачите требаше да ја усвојат и да ја усовршат технологијата на производството на алкохолот, да ја намалат неговата производна цена и на крајот да започнат со производство на мотори на алкохол.
Уште во далечната 1976 година, во време кога на Бразилскиот пазар се појави познатиот фиат отпочна да се размислува за користење на алкохолот како погонско гориво. Така настана познатиот модел Фиат 147. Со производството на овој модел отпочна реализацијата на идејата на Бразилската владина програма. Кон крајот на седумдесетите се отпочна со масовна примена на алкохолот како погонско гориво. Моторите на аалкохол во наредниот период бележат се поголем раст, а најголемата експанзија производството на моторите на алкохол, доаѓа период на влегување на странскиот капитал во Бразил, што резултира со пад на производството и во 1998 година престанува да се произведуваат автомобили на алкохол. во тоа време голем број лиценцни проекти останаа недовршени, меѓу нив и денес познатиот и атрактивен VW Beetle.
Алкохолот кој обично се користи како погонско гориво за моторите со внатрешно согорување, е 93% етанол, добиен со преработка на шеќерна трска. Алкохолот е еднокомпонентно гориво за разлика од бензинот кој е составен од лесни и од тешки фракции на нафтата. Имено, станолот испарува во потесен дијапазон на температурните граници за разлика од бензинот кој континуирано испарува во зависност од температурата. Ова својство и на едниот и на другиот погонски агрегат директно влијае врз ладниот старт на моторот. Бензинските мотори полесно стартуваат при температурите под нулата, додека подвижувањето на моторите што работат на алкохол е отежнато веќе на 15 степени c, бидејќи алкохолот не е испарлив во сите температурни услови.
Спротивно на тоа моторите што работат на алкохол работат во режим на многу поголем степен на искористување на погонското гориво. Причина за тоа е фактот што етанолот содржи во себе 35% кислород и истиот го користи во процесот на согорувањето. Данапоменам дека процентот на кислород во бензинот е 0%.
Идејата дека моторот може да користи и други погонски средства освен нафтата и нејзините деривати е стара неколку децении. Приказната за примената на алкохолот во автомобилската индустрија во Бразил почнува во далечните шеесетти години, т. е. во времето кога владата на најголемата јужноамериканска држава одобри средства за проект кој имаше за цел да се намали увозот на нафтата во таа земја. на почетокот етанолот се добиваше од шеќерната трска што во Бразил ја има во изобилство.
На почетокот се појавија многубројни проблеми што е и нормално при почеток и развиток на секоја нова технологија. Произведувачите требаше да ја усвојат и да ја усовршат технологијата на производството на алкохолот, да ја намалат неговата производна цена и на крајот да започнат со производство на мотори на алкохол.
Уште во далечната 1976 година, во време кога на Бразилскиот пазар се појави познатиот фиат отпочна да се размислува за користење на алкохолот како погонско гориво. Така настана познатиот модел Фиат 147. Со производството на овој модел отпочна реализацијата на идејата на Бразилската владина програма. Кон крајот на седумдесетите се отпочна со масовна примена на алкохолот како погонско гориво. Моторите на аалкохол во наредниот период бележат се поголем раст, а најголемата експанзија производството на моторите на алкохол, доаѓа период на влегување на странскиот капитал во Бразил, што резултира со пад на производството и во 1998 година престанува да се произведуваат автомобили на алкохол. во тоа време голем број лиценцни проекти останаа недовршени, меѓу нив и денес познатиот и атрактивен VW Beetle.
Алкохолот кој обично се користи како погонско гориво за моторите со внатрешно согорување, е 93% етанол, добиен со преработка на шеќерна трска. Алкохолот е еднокомпонентно гориво за разлика од бензинот кој е составен од лесни и од тешки фракции на нафтата. Имено, станолот испарува во потесен дијапазон на температурните граници за разлика од бензинот кој континуирано испарува во зависност од температурата. Ова својство и на едниот и на другиот погонски агрегат директно влијае врз ладниот старт на моторот. Бензинските мотори полесно стартуваат при температурите под нулата, додека подвижувањето на моторите што работат на алкохол е отежнато веќе на 15 степени c, бидејќи алкохолот не е испарлив во сите температурни услови.
Спротивно на тоа моторите што работат на алкохол работат во режим на многу поголем степен на искористување на погонското гориво. Причина за тоа е фактот што етанолот содржи во себе 35% кислород и истиот го користи во процесот на согорувањето. Данапоменам дека процентот на кислород во бензинот е 0%.