Анархија

Член од
5 април 2011
Мислења
334
Поени од реакции
142
Моето мислење не е далеку од ова. Анархијата е систем кој се заснова на човечката самосвест. Заедница која нема влада, не се поклонува на авторитети и нема надмоќници. Сите се раѓаат, живеат и умираат еднакви. Само што кога во денешни услови би се направило тоа би настанало хаос. Знаеш зошто нели? Затоа што човековата алчност и желба за владеење веднаш ќе проработи и анархијата ќе постои...да размислам...околу 2 наносекунди. Самосвеста на човекот е водечкото нешто во тоа општество, а сега за сега човековата самосвест е на минус милјарда.
Ама дали може да постои општествен и технолошки напредок во состојба на анархија?
 

The Wolf

I solve problems.
Член од
25 август 2010
Мислења
88
Поени од реакции
65
Анархијата (укинување на top-down хиерархиски институции) во современо општество, каде достоинствениот и цивилизиран живот зависи од еден куп системи и подсистеми кои бараат ЦЕНТРАЛИЗИРАНА контрола е факинг неефикасна, неефективна и неизводлива. Водовод, канализација, патишта, електрична мрежа, здравство, образование, јавен транспорт... а тоа е само загребување по површината.

Мислите дека ако се атомизира заедницата на слободни и автономни индивидуи без механизам кој ќе ги присилува да соработуваат ќе опстанат сите овие служби? Дека падот на Левијатанот ќе го преживеат сите негови штитеници?

Да ве упатам на една доста успешна анархистичка акција. Се вика падот на Рим.

По него настапува мрачното доба. Илјадагодишно уназадување на европската цивилизација. Крваво пирување на воините-феудалци, околу чии поседи се збивале селските населби, за да има кој да ги штити од другите насилници. Современата држава е едноставно реакција на војната omnia contra omnes до која води природната, нерегулирана состојба. Извезување на таа војна надвор од државата и нејзино насочување против другите држави. Човекот крволок е зауздан а жедта за насилство кое е дел од неговата природа е насочена или нанадвор, или канализирана низ безопасни облици на забава во форма на ритуализирано насилство.

Вие анархистите светот го посматрате низ интелектуалната призма на Просветителството, а заборавате дека негова кулминација е Француската револуција- крвава, бесполезна фарса која доведе само до замена на елити и нова централизација.

За крај, еден потсетник- слободната Атина, тој светилник на директната, непосредна демократија почивал врз грбовите на илјадници робови. На секој слободен човек ги имало по дваесет неслободни. Да не почнувам за статусот на жените во таа "утопија".
Затоа драги анархисти, го ценам вашиот ентузијазам, но не и вашето слепило. Многу попродуктивно би го потрошиле животот кога би се обиделе нешто да направите за вашите сограѓани. Нешто конкретно, нешто опипливо, што ќе им го подобри животот овде и сега. Така се менуваат системи. Ако зборувате за подобар живот "кога ќе дојде праведното општество" не сте ништо подобри од религија, која проповеда вечен живот откако "ќе дојде царството небеско".
 
M

MagisterLudi

Гостин
На ова турбо-фолкерско ниво на свест кое што го имаме во светот не би успеала Анархијата мора малку еволуција ама кој да еволуира. Сејо воли Ханку и Шабана нервира га оно А по зидовима! =)
 

Toecutter

Biafran Baby
Член од
12 мај 2009
Мислења
5.243
Поени од реакции
2.444
Анархијата (укинување на top-down хиерархиски институции) во современо општество, каде достоинствениот и цивилизиран живот зависи од еден куп системи и подсистеми кои бараат ЦЕНТРАЛИЗИРАНА контрола е факинг неефикасна, неефективна и неизводлива. Водовод, канализација, патишта, електрична мрежа, здравство, образование, јавен транспорт... а тоа е само загребување по површината.

Мислите дека ако се атомизира заедницата на слободни и автономни индивидуи без механизам кој ќе ги присилува да соработуваат ќе опстанат сите овие служби? Дека падот на Левијатанот ќе го преживеат сите негови штитеници?

Да ве упатам на една доста успешна анархистичка акција. Се вика падот на Рим.

По него настапува мрачното доба. Илјадагодишно уназадување на европската цивилизација. Крваво пирување на воините-феудалци, околу чии поседи се збивале селските населби, за да има кој да ги штити од другите насилници. Современата држава е едноставно реакција на војната omnia contra omnes до која води природната, нерегулирана состојба. Извезување на таа војна надвор од државата и нејзино насочување против другите држави. Човекот крволок е зауздан а жедта за насилство кое е дел од неговата природа е насочена или нанадвор, или канализирана низ безопасни облици на забава во форма на ритуализирано насилство.

Вие анархистите светот го посматрате низ интелектуалната призма на Просветителството, а заборавате дека негова кулминација е Француската револуција- крвава, бесполезна фарса која доведе само до замена на елити и нова централизација.

За крај, еден потсетник- слободната Атина, тој светилник на директната, непосредна демократија почивал врз грбовите на илјадници робови. На секој слободен човек ги имало по дваесет неслободни. Да не почнувам за статусот на жените во таа "утопија".
Затоа драги анархисти, го ценам вашиот ентузијазам, но не и вашето слепило. Многу попродуктивно би го потрошиле животот кога би се обиделе нешто да направите за вашите сограѓани. Нешто конкретно, нешто опипливо, што ќе им го подобри животот овде и сега. Така се менуваат системи. Ако зборувате за подобар живот "кога ќе дојде праведното општество" не сте ништо подобри од религија, која проповеда вечен живот откако "ќе дојде царството небеско".
TI svetot go gledas od pasivna perspektiva i nikogas nema da imas elementarna svest za nekoi raboti.
Bez navreda, no i sam ne mozes da funkcioniras bez nekoj da ti nareduva i da te kontrolira, nesto kako odrasnato bebe ili vecen infantilizam.
Bez navreda sekako, najgolem del od rajata se takvi i toa go proektiraat na svetot okolu sebe.

Anarhija postoi. Dali ti se soglasuvas ili ne, ne pravi ama bas nikakva razlika vo faktickata sostojba na teren.
Kako sto moeto nesoglasuvanje so principite na Mormonskata crkva ne znacat nisto okolu nejzinoto postoenje.
Padot na Rim nema vrska so anarhija i horizontalna hierarhija tuku so strogo centralizirani i avtokratski voeni masinerii na t.n. varvari, nitu Atina nitu Francuskata revolucija (iako tamu ima po nesto)...

A za poslednoto se soglasuvam, sekoj treba da trgne od sebe a najgolemiot del od onie koi vo RM se narekuvaat anarhisti...se navivaci na anarhisticka teorija a cesto i teski botovi no da ne navleguvame vo takvi tazni temi...:D
--- надополнето: Jul 1, 2011 2:14 PM ---
На ова турбо-фолкерско ниво на свест кое што го имаме во светот не би успеала Анархијата мора малку еволуција ама кој да еволуира. Сејо воли Ханку и Шабана нервира га оно А по зидовима! =)
E jebi ga, prate te pet-sest drotova...cakija brat...:D
 

The Wolf

I solve problems.
Член од
25 август 2010
Мислења
88
Поени од реакции
65
Ту бре Прстосеку, зарем не можеше да понудиш ништо боље од ад хоминем? I is disappoint.

Не, јас умеам да согледам кои служби и цивилизациски придобивки постојат благодарение на поредокот. Поредокот чие опстојување го ремети слободата. Впрочем, слободата сама по себе и не е позитивна, туку негативна вредност, во смисла на тоа што нема содржина, туку секогаш се воспоставува во опозиција на нешто што се перцепира како поробувачко. Примерите кои ги наведов, а кои се возможни благодарение на државниот поредок не дозволуваат апсолутна слобода во онаа смисла во која ситните буржуи како тебе ја разбираат. Човекот мора да работи, и тоа да содејствува со многу луѓе синхронизирано ако сака да има удопствија, а такво синхронизирано содејствување е невозможно без хиерархија и централизација. Ма збори ти до утре за хоризонтално организирање, за автономија, за колективи и други курчеви и карики. Неефикасни се, неефективни се, особено кога сакаш да го постигнеш нивото на кое работат овие служби денес. Во Чиапас живеат во мизерни услови. Гладни се, болни се и сигурен сум дека единствено нешто што го одржува нивното местенце да функционира врз егалитарни начела е бидејќи сите се во истите говна.
Без навреда, но ќе те видам тебе неинфантилниот кога ќе седиш над ќенеф со експлозивен пролив од дизентеријата што си ја фатил ради нефилтрираната вода што ја пиеш, кога ќе ти скапе ногата и ќе цркнеш од сепса затоа што немало кој да ти произведе антибиотици и да ги донесе до тебе на време, кога патот од Скопје до Охрид ќе мора да го поминуваш со магаре бидејќи не си нашол доброволци да го поправат патот/мостот/да те одвезат до таму. Интернет? Заборави на интернет. Боље исклучи го уште одма за да се вежбаш за анархизам.

А анархизмот нема механизми со кои ќе ги натера тие луѓе да работат. Напротив- во услови каде никој не ти ја гарантира безбедноста, правото на сопственост, правото на било што, тогаш оној со највеќе оружје/најсилниот ќе те подјарми и ќе те натера да му работиш. Зошто? Затоа што му се може. Па иди ти збори му за морал и за телетабиси. Раскажи му за Чиапас и за сиромашните, но чесни Мексиканци. Сигурен сум дека ќе го трогнеш. Јеботе, ја ако можам ќе ти вперам пушка и ќе ти кажам да ми го средиш дворот, да ми го нараниш кучето, да ми ја исчистиш куќата, иначе ќе сисаш цевка. Да не ќе застане некој да те брани? Се надевам дека нема да се најдеш у таква ситуација. Граѓанска војна? Ма не си видел ти граѓанска војна.

И не, буквалисту шашав, падот на Рим нема врска со анархија и хоризонтален поредок, туку е фина демонстрација на фактот дека е тоа лепа прича на папиру, но дека никогаш спонтано не се воспоставува- падот на голем поредок, на големо устројство, држава, империја, води до сеопшт распад, а не до напредок. До уназадување а не облагородување на човековиот дух. А вакуумот на моќ кој настанува откако државата ќе падне многу бргу се пополнува со нови моќници.

Ренесансата, тоа воскреснување на културата и уметноста после повеќевековна доминација на теократската зачмаеност во католичкиот свет ја направија банкарите-олигарси Медичи од Фиренца со тоа што дебело им ги обложија џебовите на оние што со својата уметност го подриваа авторитетот на црковните догми. Нешто као Сорос, само со попаметна идеја за тоа кај да ги даваат парите. :p До ден денес одекнуваат нивните дела, погласно од оние на било кој анархист со небулозни идеи за праведно општество. Твоите варварски орди, кои мислат дека нешто треба да се сруши за нивниот свет да процвета размислуваат во негативна смисла, а таквиот начин на размислување кога ќе им се укрути у главите подоцна служи за уништување на самиот поредок кој го создале. Слободата бара темели и покрив, а тоа се институциите кои служат како трајни храмови на цивилизациските вредности за кои се бореле генерации и генерации на луѓе. Со тоа што сереш по нив, сереш по нивниот подвиг- животот денес да е илјадапати подобар од оној на луѓето пред само десетина генерации.

БТЊ, да ја ебам јас Африка. Ниту си бил таму, ниту си видел нешто појше од надркани анархистички статии за таму. Ни Јужна Америка, ни Азија, ни бутур. Гајле ми е, нека се борат ако не им се свиѓа како живеат. У меѓународни односи, ако не си помогнеш сам, никој нема да ти помогне. А особено не афинити група од стотина т.н. анархисти кои не станале од монитор доволно долго за да сфатат како функционира вистинскиот свет.
 

Toecutter

Biafran Baby
Член од
12 мај 2009
Мислења
5.243
Поени од реакции
2.444
Јадно...пак старата прича за насилникот со пушката и останатата раја, зинати како јапански туристи кои истиот ги дере до гола кожа...да не те имаа за ремет во клас вака уплашен ми делуваш некако...не ти текнувало дека треба да возвратиш...:D
Колку патетично делува некој кому му одземаат пола од се кое заработил, секако насилно, а сере за...

Напротив- во услови каде никој не ти ја гарантира безбедноста, правото на сопственост, правото на било што, тогаш оној со највеќе оружје/најсилниот ќе те подјарми и ќе те натера да му работиш. Зошто? Затоа што му се може.
На што си ти сопственик воопшто?
Знаеш воопшто што е сопственост а што е наем?
Оној со оружје т.е. со монопол на употреба на сила во системот, а.к.а. државата веќе те подјарми и те тера да работиш, пола животен век ќе го одрапаш црнчејќи за некои бирократи кои ќе живеат удобно бидејќи ја продале успешно приказната...“плаќај рекет и ние ќе те штитиме...од грабеж....!?„
Роб си и возбуден си од своето ропство. Ништо посебно...dime a dozen...

Ама тоа е... мора да проектираш својата немоќ на мотивација надвор од присилата на повисок авторитет на цел свет...
Јеби га, се надевам дека не си како логораш од Аушвиц и не чекаш одобрение за да седнеш и јадеш...:D

Дали ќе ти излезат хемороиди од фактот што во некои место многу подобро живеат со анархија отколку пред неа и не е толку битно...

И потруди се да совладаш основни поими друг пат...
--- надополнето: Jul 4, 2011 12:51 AM ---
Кога ќе плаќаш за данок на имот на пример...кажи им за ренесансата по нешто, мислам дека твојот студентски мозок ќе ги импресионира...:D
 

The Wolf

I solve problems.
Член од
25 август 2010
Мислења
88
Поени од реакции
65
Твоите навреди ме наведуваат да заклучам дека сум во право. :)

Немаш аргументи, само лаеш, зашто само за тоа ве бива вас анархистите, when all is said and done.
Сопственик сум (посредно, семејни се') на фирма, на капитал, на земјиште. Имам и тапија за нив. Знам што е наем, Крцко Орашчиќу. Не драпај мадиња.

Јас проектирам, ти проектираш, ние, вие, тие. Анархистите проектирале цел замислен свет, само уште да ги убедиш сите да ти идат по паметот, пошто си таков од мајка роден паметен. Го виде само насилникот, пошто само таму си безбеден у твоето грудолупање дека ќе си се одбранел, а јавните служби? А пола текст? Али ај да не ти замеравам. Треба човек стварно да има селективно слепило за да биде анархист.

На крај краева, ако сум попаметен, повеќе сум вложил у сопствената интелектуална и физичка надоградба, ако имам вештини кои се доволно ретки за да бидат високо ценети, сакам бе да ми биде тоа соодветно ценето. Нека крекаат за егалитаризам оние што немаат што друго да им понудат на луѓето. Луѓето не се еднакви по способности, не треба да бидат еднакви ни по тоа колку имаат (нормално, надвор од основни потребштини за живот, но современата социјална држава тие ги обезбедува, нали лепи?)
 

Toecutter

Biafran Baby
Член од
12 мај 2009
Мислења
5.243
Поени од реакции
2.444
Нема навреди само едноставна констатација на фактичка состојба.
Ти си уште еден бисер од 99% процентните.
Ништо ти не поседуваш, само го изнајмуваш од државата а за тоа уредно плаќаш наем.
И тоа што го “поседуваш“ ти и членовите на твојата фамилија е отуѓиво во корист на правиот власник, државата доколку наемот (данокот) не биде исплатен.
А наем и право на користење се плаќа на правиот власник.
Ако ова не ти познато, не знам шо да ти кажам друго...

Не се плашам од насилникот.
Дали ти тоа можеш да го перцепираш или ти делува како лупање во гради е твој проблем и на сличните ко тебе.
На такви се крепи моќта на системот.

Другиот дел од текстот и немаше потреба за некој коментар, некакви смешни споредби и примери од Рим (демек Рим паднал и настапила анархија) и тоа колку не ти било гајле за шо имало по Африка и Азија...хахах

Полека, совладај ги основните поими прво...има време...:D
 

The Wolf

I solve problems.
Член од
25 август 2010
Мислења
88
Поени од реакции
65
Ти го нарекуваш наем, јас го нарекувам инвестиција во јавните добра. За разлика од тебе, јас сакам да плаќам данок, бидејќи знам дека тоа значи подобри патишта, поопремени болници, почиста вода во водовод, побезбедни улици, подобар јавен транспорт итн. Те молам немој да спаѓаш на ниво да расправаме семантики, бидејќи мислев дека анархистите се попаметни од тоа. Уште не нудиш алтернативен модел по кој би функционирале сите тие служби, а мене ме нарекуваш игнорант. Јеботе смејурија.

Од насилникот ќе се плашиш кога ќе се соочиш со него како дел од вооружена и обучена армија која е одеднаш без контрола од страна на цивилната власт, а обичниот граѓанин (чест на исклучоци) дома нема ништо поубоито од по некоја инцидентна пушка или пиштол.

Смешни споредби? Смешно е што најголемиот процут на културата и уметноста во Европа се случил во услови на постоење на држава, финансиран од страна на привилегирана, образована и богата елита чиј префинет вкус бил реперот кој им служел на творците? Смешно е што анархичните општества единствено се способни за примитивно, полуцивилизирано човечко битисување? Смешен си ти, палјачо низаеден.

Не ми е гајле ни за Африка, ни за Азија, ни за факинг Чијапас. Не го вадиш од уста, ко да си се борел рамо до рамо со субкоманданте Маркос химселф, а не би издржал да живееш у тие услови ни месец дена. Тоа се сиромашни, сирови и цврсти луѓе. Никој не направил ништо за нив, па решиле самите. За почитување е нивниот подвиг, но не е модел за универзална употреба. Тие скоро и да немале друг ебан избор. Ние имаме и повеќето од нас не сакаме таков живот. Едноставно не можеш да избришеш милениуми традиција и да речеш пу пу не важи, сеа друкчије ќе пробаме. Ленин се опроба, па виде дека така само бирократски монструм се прави, бидејќи трансформациониот проект на крај испаѓа толку голем, а "непријателите на револуцијата" толку бројни, што на крај сето тоа имплодира под сопствената тежина.
 

shutrak

opsenar
Член од
3 јуни 2011
Мислења
37.742
Поени од реакции
31.851
anarhija-prekrasna rabota izmislena od bogatite za manipuliranje so mladite vzheshteni glavi ., dokolku neshto ne im se bendisuva gi aktiviraat anarhistite., <>anahronodeluvo vo ushite<> denes se toa borci za chovekovi prava<>
 
Член од
18 октомври 2010
Мислења
1.824
Поени од реакции
6.092
Мозокот на денешните луѓе не е еволуиран за да може да ја замисли анархијата како начин на живеење, а не па и да ја спроведе во пракса. Треба уште баааааги време за да утопијата стане реалност! Само дали планетава ќе опстои толку...
 

shutrak

opsenar
Член од
3 јуни 2011
Мислења
37.742
Поени од реакции
31.851
kako mozhe utopija da stane realnost., asfiksija na opshtestvoto., a i po zastapenost na samata idea ., anahrona rabota., .., vo ovie ludi vreminja kako nikogash do sega ne bilo potrebno da se vodi kontrola i da se zashtiti gragjanstvoto., od anomaliite na "sovremenoto opshtestvo"
 

Toecutter

Biafran Baby
Член од
12 мај 2009
Мислења
5.243
Поени од реакции
2.444
Ти го нарекуваш наем, јас го нарекувам инвестиција во јавните добра. За разлика од тебе, јас сакам да плаќам данок, бидејќи знам дека тоа значи подобри патишта, поопремени болници, почиста вода во водовод, побезбедни улици, подобар јавен транспорт итн. Те молам немој да спаѓаш на ниво да расправаме семантики, бидејќи мислев дека анархистите се попаметни од тоа. Уште не нудиш алтернативен модел по кој би функционирале сите тие служби, а мене ме нарекуваш игнорант. Јеботе смејурија.

Од насилникот ќе се плашиш кога ќе се соочиш со него како дел од вооружена и обучена армија која е одеднаш без контрола од страна на цивилната власт, а обичниот граѓанин (чест на исклучоци) дома нема ништо поубоито од по некоја инцидентна пушка или пиштол.

Смешни споредби? Смешно е што најголемиот процут на културата и уметноста во Европа се случил во услови на постоење на држава, финансиран од страна на привилегирана, образована и богата елита чиј префинет вкус бил реперот кој им служел на творците? Смешно е што анархичните општества единствено се способни за примитивно, полуцивилизирано човечко битисување? Смешен си ти, палјачо низаеден.

Не ми е гајле ни за Африка, ни за Азија, ни за факинг Чијапас. Не го вадиш од уста, ко да си се борел рамо до рамо со субкоманданте Маркос химселф, а не би издржал да живееш у тие услови ни месец дена. Тоа се сиромашни, сирови и цврсти луѓе. Никој не направил ништо за нив, па решиле самите. За почитување е нивниот подвиг, но не е модел за универзална употреба. Тие скоро и да немале друг ебан избор. Ние имаме и повеќето од нас не сакаме таков живот. Едноставно не можеш да избришеш милениуми традиција и да речеш пу пу не важи, сеа друкчије ќе пробаме. Ленин се опроба, па виде дека така само бирократски монструм се прави, бидејќи трансформациониот проект на крај испаѓа толку голем, а "непријателите на револуцијата" толку бројни, што на крај сето тоа имплодира под сопствената тежина.
За што и како ти е гајле не е предмет на расправа на темава. И тоа дали те нервираат практични примери каде анархијата функционира исто така е твој проблем.

Имаш избор а?
:D

Suckers како тебе се раѓаат постојано.
Главниот аргумент, државата како добар алокатор на јавни добра и услуги пропаѓа ако се видат бројките.
Во РМ 2/3 од украдените пари на име даноци и намети се користат за сервисирање на бирократија и за “социјални трансфери“...инвестиции во јавни добра?...хахах...многу скромен процент. И тоа често доаѓа од приватни инвеститори или странски фондови...но нејсе...
И покрај иницијалното плаќање за тие “јавни добра“ истите се финансираат повторно преку дополнителни давачки. На крај на приказната се добива едно големо преплатено ништо кое по пат на доброволна асоцијација на луѓе кои имаат заеднички интерес би се решило многу подобро.
Дали ти ќе го наречеш инвестиција или инаку нема да ја смени реалната намена на наемот и плаќањето на право на користење на “својот“ имот и плодовите на својот труд.

Никаде не напишав дека Чиапас е универзален модел, туку постојано повторувам дека нема универзални модели, се зависи од условите на терен.

Смешните и полуписмени споредби нема да променат ништо.
Во тоа време државите убиле милиони народ, крајно натегнатиот аргумент за државата како носител на развојот на културата и уметноста во ренесансата не знам со која цел го вметна во муабетот. Да Винчи не бил финансиран од државни стипендии туку од приватни средства.

Несфатливи ти се концепти на доброволност, тоа те плаши а темава како таква ти ствара нервози.
Иако ја сфаќам промашената премиса од која тргнува некој надежен студент како тебе а тоа се пасивни луѓе, безумни зомби кои надвор од премудроста на законодавецот и заштитата на полицаецот ќе потонат во општ хаос...реалноста не го потврдува тоа. Но секој со своето...
Можеби и не ти е проблем пола живот да го потрошиш ради илузија на “јавно добро“ и уште поголема за “сигурност“. Тоа зборува дека си доброволен роб, битие кој сопствениот живот го ставил во рацете на политичарите и државата за кои ќе одрапа пола работен век.
Наздравје и со среќа...
 

The Wolf

I solve problems.
Член од
25 август 2010
Мислења
88
Поени од реакции
65
Социјалните трансфери кои ги ставаш во наводници значат дека луѓе чија работна сила пазарот на труд во Македонија не може да ја апсорбира/адекватно да ја компензира добиваат какви-такви средства за живеачка преку реалокација на средства земени од оние кои можат да си дозволат да ги дадат. Идеално, данокот би бил прогресивен, со што целосно би се остварила и неговата социјална функција, а богатите би го вратиле долгот кон општеството кое го овозможило нивното богатење. Рамниот данок е дел од пакетот неолиберални реформи кои нашиве квислинзи доброволно ги прифатија. 30 сребреници indeed. Кога станува збор за приватните инвеститори/странските фондови, државата е овде за да обезбеди тарифа на јавната служба која ќе биде доволно ниска за истата да им биде достапна на граѓаните.
Приватниот инвеститор секогаш пристапува кон инвестирање во јавно добро не бидејќи е умрен доброволно да се асоцира со своите сограѓани, туку мотивиран од желбата за профит. Државата е должна да му обезбеди услови во кои ќе профитира и да го покрие остатокот со даночни пари кои во услови на прогресивно оданочување повеќето и онака се црпат од богатиот слој.
Дали добро те чув? Дали ја браниш ефикасноста на приватниот сектор и пазарот наспроти државата? Дали си можеби од тие дибеците на Нозик, анархо-капиталистите? Да не мислиш дека слободниот пазар е совршен механизам за алокација на ресурси, без потреба од државна интервенција? Онда си забегал.
А ако си анархо-комунист/синдикалист, тогаш тешко ќе најдеш начин да ги мотивираш луѓето да работат на проект од кој тие самите нема да видат конкретна корист во текот на нивните животи. Големи инфраструктурни проекти не можат да се изградат без учеството на многу луѓе, голем број од кои воопшто не живеат во регионот кој ќе профитира од нив.
Таквите проекти бараат и стручњаци кои ќе мораат да вложат многу повеќе од својот живот во учење и подготовка за да се квалификуваат за нивната работа од некој што ќе си го прчи цел живот, ќе фрли пет лопати и оп и он учествувал и има право да го користи објектот. Ова е исто така познато и како проблемот на free-riding, еден од главните аргументи против егалитарните уредувања како анархистичкото.

Доброволна асоцијација на луѓе со заеднички интерес звучи супер, но јас гледам дека по селата луѓе не може да се договорат околу тоа кој треба да го асфалтира пристапниот пат до куќите што им се една до друга, па камоли да направат брана или нешто покрупно од заеднички интерес. Човекот е во суштина себичен исто толку колку што е склон на алтруистички дела. Ти сакаш да го срушиш системот кој ми дозволува да направам избор помеѓу себичноста и алтруизмот и да ми ја наметнеш доброволната асоцијација, бидејќи во услови на анархија се' ќе зависи од добрата волја на комшијата, на сограѓанинот, на твојот универзален брат по човештина, нели? Се гледаме на барикадите онда, другарче. Попрво ќе умрам отколку да зависам за мојата благосостојба од тоа како е расположен некој тиквар со основно и три грама памет.
Наречи го колку сакаш преплатено, без државната моќ на присила, ништо од долготраен карактер што би им служело и на идните генерации нема да се изгради.

Ми велиш дека анархијата функционира, но не ми нудиш ниту една богата анархистичка комуна, ниту една културно воздигната анархистичка комуна, ниту една анархистичка комуна која е способна да ги одбрани своите членови од вооружените државни армии (не велам да опстои наспроти нив, туку да ги држи во страв за воопшто да не нападнат). Сите тие живеат во константен страв, сиромаштија и примитивно ниво на културен развој.

Ги спомнав Фиренца и Медичи за да ти илустрирам како еден од најблагородните хуманистички потфати во историјата, имено ослободувањето на човековиот ум и душа од јаремот на католичката црква го направиле благородници кои владееле со град-држава со железна тупаница. Обичните луѓе не сакале уметност, сакале леб. Сакале покрив над главите. Сакале ефтина забава. Истото го сакаат и денес. За било што од повисока естетска и духовна вредност е потребно и извесно количество на нееднаквост за секому да му се алоцираат онолку ресурси колку што е способен да допринесе за напредокот на своето општество и цивилизација. Приватните донатори кои ги спомнуваш ти биле благородници кои секако имале државна моќ, а чие богатство не би постоело во анархистичка комуна. Ниту пак Да Винчи ќе ги создал делата што ги создал кога би копал ендеци и би учествувал во "доброволни потфати" цел живот. А бидејќи во услови кога луѓето доброволно се асоцираат сите се "jacks of all trades and masters of none", таму царува медиокритетот, работењето со гс, импровизацијата и "пљукни па залепи" праксите. Нема Да Винчи, нема Ајнштајн, нема Бетовен, бидејќи никој нема поттик да си го развие талентот до крај, затоа што општеството нели, се' цени подеднакво. Луѓето се денес рибари, утре инженери, задутре музичари. А всушност не се ништо.

Да и се помочам на таквата анархија. Регрес. Дегенерација. Очај.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom