Незнам колку е соодветен подфорумов за темава но мене постов навистина ме замисли...
Перцепција
Во едно ладно јануарско утро, човек застанува во метро станица во Washington DC и почнува да свири на виолина. За 45 минути отсвирува шест најпознати нумери од Бах. Најверојатно сметајки дека тоа е време кога станицата е најпрометна и ке поминат илјадници луѓе, надевајки се дека ке привлече нечие внимание, што секако ке му донесе и некој профит.
После три минути, средовечен човек подзапрел, почнал да ја слуша музиката но потоа забрзал да го фати на време совјот воз.
После една минута пристигна и првиот долар, жена во поминување без да запре го спушти својот долар.
Неколку минути подоцна еден човек заинтересирано се наслонил на зидот и почнал да го слуша, но потоа погледнал на часовникот и побрзал кон возовите.
Најмногу внимание му посветило едно трогодишно дете. Мајката го влечера но малиот сепак застанал да го слуша виолинистот и се тегнел со мајката да остане да го слуша. Но најпосле мајката победила и го одвлекла детето кон возовите. И ова со децата тоа утро се повторило неколку пати.
За 45 минути колку што свирел виолинистот, само шест луѓе застанале и го слушале подолго виолинистот како свири. Дваесетина му фрлиле пари и продолжиле да корачаат со истото темпо. Виолинистото собрал 32 долари. Кога завршил со свирењето тишината во станицата продолжила. никој не приметил кога тој заминал.
Ова е вистинска приказна. Спонзор на оваа приказна е Washington Post, кој го испитувал вкусот, приоритетите и перцепцијата на обичниот човек. Виолинистот кој никој не го препознал е Joshua Bell, еден од најдобрите во светот, ги отсвирел најдобрите ноти било кога напишани за виолина, а виолината на која свирел е проценета на 3.5 милиони долари. Два дена претходно Joshua Bell свирел на концерт во Бостон кој бил веднаш распродаден по цена од 100 долари влезница.
Заклучокот од ова би бил:
Кога немаме време да застанеме и да ги слушнеме најдобрите ноти што било кога се напишани, отсвирени од најдобриот музичар, тогаш колку други работи во животот пропуштаме?
едит од ada:
За да не се загуби низ редовите овој пост на Леандра, кој ја анализира дополнително содржината на цитираниот текст, го вметнувам во тука, односно во првичниот пост.
Перцепција
Во едно ладно јануарско утро, човек застанува во метро станица во Washington DC и почнува да свири на виолина. За 45 минути отсвирува шест најпознати нумери од Бах. Најверојатно сметајки дека тоа е време кога станицата е најпрометна и ке поминат илјадници луѓе, надевајки се дека ке привлече нечие внимание, што секако ке му донесе и некој профит.
После три минути, средовечен човек подзапрел, почнал да ја слуша музиката но потоа забрзал да го фати на време совјот воз.
После една минута пристигна и првиот долар, жена во поминување без да запре го спушти својот долар.
Неколку минути подоцна еден човек заинтересирано се наслонил на зидот и почнал да го слуша, но потоа погледнал на часовникот и побрзал кон возовите.
Најмногу внимание му посветило едно трогодишно дете. Мајката го влечера но малиот сепак застанал да го слуша виолинистот и се тегнел со мајката да остане да го слуша. Но најпосле мајката победила и го одвлекла детето кон возовите. И ова со децата тоа утро се повторило неколку пати.
За 45 минути колку што свирел виолинистот, само шест луѓе застанале и го слушале подолго виолинистот како свири. Дваесетина му фрлиле пари и продолжиле да корачаат со истото темпо. Виолинистото собрал 32 долари. Кога завршил со свирењето тишината во станицата продолжила. никој не приметил кога тој заминал.
Ова е вистинска приказна. Спонзор на оваа приказна е Washington Post, кој го испитувал вкусот, приоритетите и перцепцијата на обичниот човек. Виолинистот кој никој не го препознал е Joshua Bell, еден од најдобрите во светот, ги отсвирел најдобрите ноти било кога напишани за виолина, а виолината на која свирел е проценета на 3.5 милиони долари. Два дена претходно Joshua Bell свирел на концерт во Бостон кој бил веднаш распродаден по цена од 100 долари влезница.
Заклучокот од ова би бил:
едит од ada:
За да не се загуби низ редовите овој пост на Леандра, кој ја анализира дополнително содржината на цитираниот текст, го вметнувам во тука, односно во првичниот пост.
Темава ќе ја започнам инспирирана од еден текст кој го прочитав во АГ магазин.Започнува со прераскажување на текст добитник на пулицерова награда (Washington Post),кој иде вака:
Виртоузот на виолина Џошуа Бел (http://www.joshuabell.com/),маскиран како уличен свирач,во едно обично утро застанува на прилично фрекветно метро во Вашингтон,со својата виолина Страдивариус (која чини 3,5 милиони долари) и свири неколку класични дела.За цело време додека трае неговиот перформанс,тој е сниман со камери кои го анализираат однесувањето на обичните минувачи кои брзаат на своите бирократизирани работни места во американската администрација.За целиот негов настап кој трае половина час,музичарот кој настапува со најдобрите филхармонии во светот,каде карта чини по неколку илјади долари,во метро во станица успева да добие само четириесеттина долари бакшиж и внимание од неколкумина минувачи,кои одвојуваат неколку секунди да го слушнат генијалниот виолинист.
Поентата на текстот е дека повеќе суштински не се интересираме за ништо околу нас.„Единствено сме способни нешто налик ова,пост фестум квази-интелектуално да ги анализираме работите откако ќе се случат,а потоа се прашуваме каде ни беше паметот.И се така во последниве две децении откако се обидуваме да живееме во плурално општество кое претендира да изгради демократски систем на вредности на кои се темели таа толку посакувана Европа,која истата таа пука по сите свои шавови и крахира пред хипокризијата на глобалните играчи.Така станавме роботизирани индиферентни идиоти и летаргични морони кои сркаат само она што ќе ни го послужат,при тоа убедени во одличниот вкус.Но зар ова треба да не изненади . Највеоајатно не.Ние немаме време да восприемиме поинаква естетика,критички став и да размислиме со сопствените глави,затоа што некои други се обидуваат да ја наметнат својата естетика и општествени вредности,правила и норми на однесување и преку нив да не убедат дека тоа е она што ние го сакаме“.
Понатаму во текстот вели:„Нашите рецептори од константно силување повеќе незнаат да донесат правилна одлука.Не силуваат со политички ток шоу емисии,музички ѕвезди,шпанско-португалски хитови кои траат по милион серии без поента,јавни дебати,реалити програми,копи пејст рецитали.На рецепторите ништо повеќе не им смета.нашата моќ за расудување повеќе не постои.Се сведовме на роботизирано ниво,каде студентите како идни интелектуалци немаат право на свој став,каде архитектите наместо да се грижат за својата професија - дебатираат,професорите наместо да едуцираат - компензираат,уметниците - вегетираат,а свештените лица наместо да проповедаат,политизираат.“
Прекрасен текст,верувам ќе поттикне дискусија.Зарем навистина станавме програмирани роботи?Јас не се сеќавам во последниве десет години некој да стане јавно и гласно да искаже свој став,да се побуни.Јас не се сеќавам дека студенското тело некогаш било послабо и со жиг од партија.Секој оној што ќе каже нешто му лепат етикета,зарем не е тоа системот кој го посакуваат за да можат да не овцаат до крајот на животот?Се чувствувате ли немоќно кога ги гледате сите проблеми околу вас?Кога минувате по улица,а некој стар дедо буричка во контејнерот по парче мувлосан леб кој некој го фрлил,а вие едвај во џебот имате дваесет и пет денари за автобус?Кога деноноќно на тв гледате само политичари кои знаете дека ве лажат,а вие срамежливо климате со главата?
Како дојдовме до овде?Како им успеа да ни ги затворат устите?
