Колкава е потрошувачката на гориво на вашиот автомобил?

  • Креатор на темата Креатор на темата Alek_Sk
  • Време на започнување Време на започнување
Не ти одговорив затоа што појма немам што значат бројките.

13/53 e oзнака за број на запци т.е. 53 запци на диференцијалот и 13 запци на осовината како на сликава



Тие тјунери, меѓу другото, нели додаваат со разни финти и коњажа на моторот? Прашувам пошто не се разбирам многу во тјунирање. Ако се зголеми коњажата, нормално дека и менувачот ќе треба да претрпи измени - треба да го издржи зголемениот вртлив момент.

Да менуваат и обработуваат склопови на моторот ама ти гарантирам дека и без тоа со 17/64 оди побргу со ИСТ мотор во однос на 13/53.

Еве на мојата кола петта брзина има однос 0.9:1. Ако го модификувам менувачот и петта брзина ја направам 0.8:1 викаш максималната брзина поголема ќе биде? Јас викам не.

Верувај дека ќе оди побргу. Зошто? Затоа што моторот ќе работи на речеме 5500 обртаи. При максимални обртаи со подолг менувач ќе оди до речеме 5400 обртаи наместо 5500 со пократок. Секако нема брзината пропорционално да порасне бидејќи отпорот на воздухот се зголемува експоненцијално, но сепак ќе добиеш поголема бризина само што ќе треба да чекаш 5 минути за да ги развие тие да кажеме 5-10км/х. Испробано е со подолг менувач кај Фиќо оди 10км/х побргу само што треба 2-3 километри да ги развие.





Највеќе на бризина без чепкање на моторот ќе се добие со:
- спуштена кола
- подобра аеродинамика (обричени врати, помали ретровизори, спојлер)
- семи-слик или уште подобро слик пневматици
- тврдо напумпани гуми
- олеснета кола
- потесни гуми

Негативно на брзината влијае:
- спојлери, браници, прагови од автопазар и сл.
- широки гуми
- клима уред
- багаж на кров или отворен прозор
- нагол пад на задниот дел на возилото
 
Верувај дека ќе оди побргу. Зошто? Затоа што моторот ќе работи на речеме 5500 обртаи. При максимални обртаи со подолг менувач ќе оди до речеме 5400 обртаи наместо 5500 со пократок. Секако нема брзината пропорционално да порасне бидејќи отпорот на воздухот се зголемува експоненцијално, но сепак ќе добиеш поголема бризина само што ќе треба да чекаш 5 минути за да ги развие тие да кажеме 5-10км/х.

Мхм. ОК, а ако ја направам петта 0.6:1? Уште ќе ја зголемувам максималната брзина? Само ќе треба да чекам уште подолго време да се развие? Или пак, можеби, во еден момент ќе се судрам со некоја граница при која брзината нема да се зголемува, макар не знам каков менувач да ставам?

За таа граница зборувам цело време. Таа е границата на максималната брзина и е одредена од коњажата (и ред други фактори, убаво си ги напишал во список), но не и од менувачот. Менувачот само конвертира момент во вртежи и обратно. Нивниот производ е секогаш ист и зависи од моторот.

Највеќе на бризина без чепкање на моторот ќе се добие со:
- спуштена кола
- подобра аеродинамика (обричени врати, помали ретровизори, спојлер)
- семи-слик или уште подобро слик пневматици
- тврдо напумпани гуми
- олеснета кола
- потесни гуми

Го заборави менувачот во списоков. :-)
 
Мхм. ОК, а ако ја направам петта 0.6:1? Уште ќе ја зголемувам максималната брзина? Само ќе треба да чекам уште подолго време да се развие? Или пак, можеби, во еден момент ќе се судрам со некоја граница при која брзината нема да се зголемува, макар не знам каков менувач да ставам?

Мора да постои некоја граница бидејќи едната крива расне пропорционално другата експоненцијално (на квадрат). Конструкторите гледаат точно да го погодат тој момент бидејќи менувачот е меч со две острици, може да се добие или слабо забрзување поголема максимална, или обратно, а двете заедно многу е тешко можеби до некаде со 6 и 7 степени менувачи.

Меѓутоа многу тешко е да се менува менувач бидејќи ретко кој се фаќа на колата и неможе било кој менувач да се стави, потребни се пресметки или пак тестирања на различни комбинации.

Тјунерите што ставаат на силен мотор краток менувач резултира со супер забрзување, но многу краток век на менувачот (пр.10 000-20 000км).

Конструкторите на "цивилни" коли мораат да прават многу конпромиси и поради тоа кај сериска кола нема голема разлика од менувач до менувач иако во него лежи огромен потенцијал.

Го заборави менувачот во списоков. :-)
Не го заборавив зошто мислев на зафати без чепкање на моторот или менувачот :)
 
Јас реагирав затоа што менувачот не е толку значаен фактор (иако има мало влијание) за макс. брзина колку што се значајни една цела низа други фактори, меѓу кои секако и аеродинамиката. Значи, зборевме за максимална брзина, не за брзина на качување по угорници. Но тоа не е толку важно колку што е важно дека не можеме да продолжиме со дискусијата доколку не расчистиме неколку работи:

1. што е сила (се обележува со F, се мери во њутни), а што моќност (се обележува со P, се мери во вати или коњи). На кој начин тие две величини се разликуваат и каков е нивниот меѓусебен однос.

2. на што се се троши енергијата од горењето на горивото. Ова е малку посложено и ќе мора со цртање и/или линкови.

3. што е тоа просечна снага на моторот (единица различна од максималната снага која ја сретнуваме во рекламните материјали за колите). Ова има врска со дистрибуцијата на вртливиот момент низ спектарот на вртежи.

Ако сакате да се впуштиме во ваква дискусија - ќе ми биде ќеф. Но не можеме да ги заобиколиме овие работи и веднаш да преминеме на каравани, фиести и угорници, затоа што обавезно ќе испадне гс муабет, а таквите муабети не ми се интересни. Бива?

Ова се иначе три различни теми, ама без нив ништо нема никој да сфати.


1) Си научил за Nm при различни обртаи?

2) Однос на диференцијалите?

3) Аеродинамиката е важна но не кај возила чија максимална брзина се мери од 5-10км/ч во разлика.

Пример. Југо 1100 кубика развива 130-140км/ч максимални така?
Југо 1600 развива 180км/ч. Значи динамиката нема некоја битна улога во разликата, туку САМО силата на моторот и менувачот.

Еве пример!

Најубав пример.

Застава 750 (фиќо) со мотор од Југо 45 - 903 кубика развива 0-100км/ч за 10,5-11 секунди во зависност од моторот се разбира. Ако е свежо ремонтиран и двогрлен карбуратор слободно може 10 секунди.

Застава 850 (фиќо) со мотор од Југо 45 - 903 кубика развива 0-100км/ч за 11-13 секунди. Повторно кажав зошто.

Разлика? Различен менувач. 750/850 имаат различни менувачи. 850 е подобар за на отворен пат, 750 за градска вожња.

Затоа постојат т.н брзи и бавни менувачи. Убаво спомна Sajsiga кај Застава 101 особено моделите до 83 година се со побрз менувач 4 брзински па после 83 до 88 година се со 4 брзински побавен (поголема максимална брзина) и од 88 до денес се со 5 брзински побавен. Поли-пикап е со тој побрзиот менувач заради тоа што носи товар.

Е то е то.
 
Конструкторите на "цивилни" коли мораат да прават многу конпромиси и поради тоа кај сериска кола нема голема разлика од менувач до менувач иако во него лежи огромен потенцијал.

Потенцијал за подобрување на забрзувањето - да. Потенцијал за зголемување на макс. брзина - не.

На моето ауто, исто како на сите други модерни аута, при максималната брзина вртежите не се на максимум. Тоа е значи дека со промена на односот на петтата брзина нема да добијам поголема максимална брзина. Размисли. Доколку менувачот можеше да ми ја подобри макс. брзина, тогаш во петта брзина со гас до даска и вртежите ќе беа до даска. Но не се. Ти текнува?
 
Потенцијал за подобрување на забрзувањето - да. Потенцијал за зголемување на макс. брзина - не.

На моето ауто, исто како на сите други модерни аута, при максималната брзина вртежите не се на максимум. Тоа е значи дека со промена на односот на петтата брзина нема да добијам поголема максимална брзина. Размисли. Доколку менувачот можеше да ми ја подобри макс. брзина, тогаш во петта брзина со гас до даска и вртежите ќе беа до даска. Но не се. Ти текнува?

Па да тоа и ти го реков погоре. Вртежите неможат да се максимални при 5 брзина бидејќи моторот нема толку сила поради отпорите меѓутоа со уште подолга брзина вртежите уште повеќе ќе се намалат ама сепак максималната брзина ќе се зголеми само што ќе ти требаат неколку километри за моторот да ги исцеди тие 5 км/х

1)
Пример. Југо 1100 кубика развива 130-140км/ч максимални така?
Југо 1600 развива 180км/ч. Значи динамиката нема некоја битна улога во разликата, туку САМО силата на моторот и менувачот.

Токму така. До некаде 80км/х гумите прават поголем отпор од воздухот, меѓутоа при големи брзини пример 200км/х отпорот е особено битен фактор.

1)
Затоа постојат т.н брзи и бавни менувачи. Убаво спомна Sajsiga кај Застава 101 особено моделите до 83 година се со побрз менувач 4 брзински па после 83 до 88 година се со 4 брзински побавен (поголема максимална брзина) и од 88 до денес се со 5 брзински побавен. Поли-пикап е со тој побрзиот менувач заради тоа што носи товар.
5-степениот менувач кај Застава (типот 17-64) е конструиран од Застава пред се за намалување на потрошувачката на отоворен пат и тоа до 2 литра помалку, бидејќи со краткиот 4-степен колата брчеше и трошеше како ненормална а оди едвај 135-140 но затоа по град четири брзинскиот 13/53 е закон.
 
АБе темата беше за колку е потрошната на автомобилот а не дали е битен мењачот за максимална или забрзување.И не ми правејте т'кви болни филмовe.
:drk::vozbud::vozbud::vozbud:
 
оти мислите дека 5та е најбрзиот степен на колата?
-па тоа ви е економик бе...
-ако сакаш max speed со колата,залетај ја пета,пребаци у четврта,и ицеди ја скроз...ќе видите дека ќе оди повеќе од ицедена пета брзина...и ја не го знаев ова до пред некое време...
 
оти мислите дека 5та е најбрзиот степен на колата?
-па тоа ви е економик бе...
-ако сакаш max speed со колата,залетај ја пета,пребаци у четврта,и ицеди ја скроз...ќе видите дека ќе оди повеќе од ицедена пета брзина...и ја не го знаев ова до пред некое време...
Кај која како... Кај некои 5-та е економик, кај некои 5-та е погонска :). Еве од мое искуство, Лада Нива 1.6/1.7 бензин 5-та е погонска, Форд Фиеста 1.8 д 5-та е погонска...
 
супер ви е темава,научив и ја нешто,порано имав застава комфорт од 80 година,со расипан еден клип пак не трошеше толку градска,негде околу 8,5-9,5,плус имаше и пошироки гуми,за стабилност ги зедов оти беше со многу раштимана предница,инаку ногу ме бендисуеше кај неа звукот кога ке ја убациш во 4-та,имаше прекрасно зуење,аххахах,денес југово 45 ка,со зафатнина 900,многу малку троши но не су задоволен од вожњата,ама врше работа не троше повеке од 8-9 градска,јас кога го возам и помалку оти после 200-300 м го ставам во трета

на вршење работа мислев дека се качува некоа мома,да не се оди пешки
 
оти мислите дека 5та е најбрзиот степен на колата?
-па тоа ви е економик бе...
-ако сакаш max speed со колата,залетај ја пета,пребаци у четврта,и ицеди ја скроз...ќе видите дека ќе оди повеќе од ицедена пета брзина...и ја не го знаев ова до пред некое време...


Брааво си ја открил америка, и да ти подшепнам нешто, тоа павило не важи за сие, генерално да тоа е поентата на последната брзината (значи последна може да биде и шеста брзина) но не мора да значи и има доста исклучоци.
 
Брааво си ја открил америка, и да ти подшепнам нешто, тоа павило не важи за сие, генерално да тоа е поентата на последната брзината (значи последна може да биде и шеста брзина) но не мора да значи и има доста исклучоци.
така де,има исклучоци:wink:
 
Хмм, немогуће је да слабији мотор троши више па макар то било и по борд компјутеру.

И тоа како е возможно.

Помалиот мотор ќе мора за зададена коњажа да направи повеќе вртежи, а со самото тоа ќе генерира поголеми паразитски загуби на енергија (напр, побрзо ќе се загрева до работна температура).

Замисли два идентични автомобили кои идентично возат, например, од Скопје до Охрид. Значи, возат исто-исто-исто. На истите делови од патот развиваат иста брзина, исто кочат, исто забрзуваат, све исто.

Единствената разлика е кубикажата. Едниот има, да речеме, 1.3 литри, а другиот 1.6.

Кој ќе потроши повеќе, што мислите?
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom