Зошто децата се крштеваат (во православието) на својата 1 година?

Дали го одобрувате тоа што друг им ја одбира религијата?!?


  • Вкупно гласачи
    178
Член од
9 ноември 2007
Мислења
9.327
Поени од реакции
1.334
Eпа во однос на тоа православната црква прави голема грешка бидејќи крштава деца на мала возраст. Откако човек ќе поверува тогаш треба да се крсти!
Не прави грешка.....ги фаќа на препад додека не се свестиле:vozbud:
 

Apokalipto

Tredici
Член од
4 март 2007
Мислења
15.576
Поени од реакции
2.585
Eпа во однос на тоа православната црква прави голема грешка бидејќи крштава деца на мала возраст. Откако човек ќе поверува тогаш треба да се крсти!
На православната и на останатите цркви кои наплаќаат за Светото Крштение им е ви корист да крштеваат, а вака само си ја олеснуваат постапката, главните актери во случајот не можат да се бунат.
Веројатноста да поверувам како крстен е многу поголема од веројатноста да поверувам како некрстен. Вториов случај е повеќе случајноист, стек од околности отколку силна потенцијална можност да се поверува во Оној Кој ог одредил крштевањето.
Мики што кажа жити се? Тогаш која била смислата на ширење на Христијанството, или можеби тие неверниците биле крстени па затоа поверувале во Христовото учење?
 

MIKI1

Поставувач на неодговорени прашања.
Член од
10 јануари 2008
Мислења
20.396
Поени од реакции
3.397
На православната и на останатите цркви кои наплаќаат за Светото Крштение им е ви корист да крштеваат, а вака само си ја олеснуваат постапката, главните актери во случајот не можат да се бунат.

Мики што кажа жити се? Тогаш која била смислата на ширење на Христијанството, или можеби тие неверниците биле крстени па затоа поверувале во Христовото учење?
„...одете, и научете ги сите народи и крштевајте ги во името од Отецот и Синот и Светиот Дух...„ им вели Христос на своите Апостоли.
Од оваа Христова заповед, јасно е дека прво е учењето за верата а после е крштевањето. Но пак ќе кажам, полесно е да се поверува во Христа крстен отколку некрстен. Значи, разликата е во потенцијалот од „крстеноста„ која е многу поголема во однос на „некрстеноста„.
Во најлош случај, ако е некој крстен, незначи дека по автоматизам ќе поверува во Христа.
 

marcus

струмички модератор
Член од
5 јули 2006
Мислења
5.378
Поени од реакции
131
Имам и јас едно прашање до Мики..Како тоа детето што се крсти може да изрече во што верува..каде е тука слободната волја..Или православната црква уште не смета за пагани?!
 
Член од
9 ноември 2007
Мислења
9.327
Поени од реакции
1.334
„...одете, и научете ги сите народи и крштевајте ги во името од Отецот и Синот и Светиот Дух...„ им вели Христос на своите Апостоли.
Од оваа Христова заповед, јасно е дека прво е учењето за верата а после е крштевањето. Но пак ќе кажам, полесно е да се поверува во Христа крстен отколку некрстен. Значи, разликата е во потенцијалот од „крстеноста„ која е многу поголема во однос на „некрстеноста„.
Во најлош случај, ако е некој крстен, незначи дека по автоматизам ќе поверува во Христа.
Да не случајно на еден симболичен гест (ритуал), му придаваш својства што не му припаѓаат.
 
E

elence*$

Гостин
На православната и на останатите цркви кои наплаќаат за Светото Крштение им е ви корист да крштеваат, а вака само си ја олеснуваат постапката, главните актери во случајот не можат да се бунат.

Мики што кажа жити се? Тогаш која била смислата на ширење на Христијанството, или можеби тие неверниците биле крстени па затоа поверувале во Христовото учење?
имам свои причини шо не се слагам со твоево...
според тебе колку би требало да чекаат, да пораснат?
кога ќе се свесни дали веруваат или не веруваат?
нормално дека мислат дека не е во ред да веруваат, затоа што сите што веруваат си се крстени, а тие не се. а зборвиме за најран стадиум на детето кога не е доволно свесно да расудуват што е правилно а што не... и ако од најмали години тоа си го замисли како такво, тешко е после да го смени мислењето...затоа што ќе верува дека е воспитан така, да не верува.
 

MIKI1

Поставувач на неодговорени прашања.
Член од
10 јануари 2008
Мислења
20.396
Поени од реакции
3.397
Имам и јас едно прашање до Мики..Како тоа детето што се крсти може да изрече во што верува..каде е тука слободната волја..Или православната црква уште не смета за пагани?!
За ова, веќе имам пишувано. Накратко, состојбата е ваква:
Точно е тоа дека бебето не е свесно за ништо од совјата околина, но од вториот век па наваму, постои кумството. т.е. кумот. Кумот, кој го застапува кумашинчето, односно сеуште некрстеното бебе, и самиот треба да е крстен и член во Црквата, а на самата церемонија околу кршптевањето, кумот е застапник за кумашинчето па кумот, во име од кумашинчето, јавно, пред присутни, се одрекува од демонот и служењето на демонот. Кумашинчето може никогаш и да не поверува во Христа, но кумот е должен да го воведе кумашничнето во верата и во Црквата, оана како знае и умее, без принуда кон кумашинчето. Откако кумашничето ќе порасне и ќе одбере свој духовник/исповед ник меѓу свештенството, дел од улогата од кумашинот веќе е исполнета.
 

marcus

струмички модератор
Член од
5 јули 2006
Мислења
5.378
Поени од реакции
131
За ова, веќе имам пишувано. Накратко, состојбата е ваква:
Точно е тоа дека бебето не е свесно за ништо од совјата околина, но од вториот век па наваму, постои кумството. т.е. кумот. Кумот, кој го застапува кумашинчето, односно сеуште некрстеното бебе, и самиот треба да е крстен и член во Црквата, а на самата церемонија околу кршптевањето, кумот е застапник за кумашинчето па кумот, во име од кумашинчето, јавно, пред присутни, се одрекува од демонот и служењето на демонот. Кумашинчето може никогаш и да не поверува во Христа, но кумот е должен да го воведе кумашничнето во верата и во Црквата, оана како знае и умее, без принуда кон кумашинчето. Откако кумашничето ќе порасне и ќе одбере свој духовник/исповед ник меѓу свештенството, дел од улогата од кумашинот веќе е исполнета.
Изгледа како да не му се дава никаква слободна волја на човекот која му ја дава и Господ..плус..Кумот изгледа како сводник..брате мили..па ако ти не го признаеш Исус за свој спасител кој може во твое име да го стори тоа..Кршетавњето деца е последица па покрстувањето на паганите..ама не треба да биде дел од традицијата на народ кој себеси се смета за христијански..Воспитувај го детето според вредностите кои ги зацртани во словото..самото ќе дојде пред крстот..
 

MIKI1

Поставувач на неодговорени прашања.
Член од
10 јануари 2008
Мислења
20.396
Поени од реакции
3.397
Изгледа како да не му се дава никаква слободна волја на човекот која му ја дава и Господ..плус..Кумот изгледа како сводник..брате мили..па ако ти не го признаеш Исус за свој спасител кој може во твое име да го стори тоа..Кршетавњето деца е последица па покрстувањето на паганите..ама не треба да биде дел од традицијата на народ кој себеси се смета за христијански..Воспитувај го детето според вредностите кои ги зацртани во словото..самото ќе дојде пред крстот..

Хм.....точно е дека паганите се покрстиле. А во што е разликата помеѓу паганите и оние народи/поедницни кои не веруват во Творецот? Според мене, нема разлика: и едните и другите се далеку од Христа.
А што ако новороденчето „откине„ на пример, една недела по неговото раѓање? ШТО е тоа кое ќе го изме неговиот вроден грев, наследен од Адам и Ева? Која е неговата можност за влез во Рајот, онака, некрстено? КАКО може некој нечист (со гревови на грбот) да влезе во Рајот? Зашто тогаш Христос им заповеда на Апосотлите да „..одат о да ги крштеваат сите народи, во името од Отецот и Синот и Светиот Дух..„?
 
Член од
30 мај 2008
Мислења
830
Поени од реакции
27
religija

Мора?
Зошто?
нели секој имаше право на слободен избор...
И после некој ќе ти рече дека никој на никому неможе да му надметне било што од религијата,и дека христијанството и било која религија се прифача доброволно...
Po Ustavot sekoj ima pravo na bilo kakva opredelba , a religijata ni se nametnuva od raganje.Dali toa e vo red? Jas sum prevoslaven vernik i ne sum krstena vo crkva.No Biblijata sekojdnevno ja imam pri sebe i go citam Staruot zavet zosto vo nego ima pouki od samiot zivot,Noviot zavet ne go citam recisi voopsto zosto toj e samo za Hristijanite.
Koga moeto dete se rodi mi bese nametnato da se krsti na 40 setiot den koga go voveduvaat vo oltarot i predstavuvaat pred boga.Jas seto toa ne go razbiram i mi bese nesvatlivo da se na edno dete koe ne znae nisto mu se nametnuva verska opredelba.Potoa i ne mu ja zedov ni krstenicata od crkva.Denes toa dete koga moze samo da bira e verski neopredeleno i samo e pravoslaven kako sto sme nie vo semejstvoto.
Se lutam koga vo skolite se nametnuva predmetot Veronauka zosto decata nemaat izbor.Ustavot edno pisuva a drugo sproveduva Vladata.
Vo komunizmot mozebi bilo ispravno receno deka crkvata e opium za narodot i zatoa crkvata ja odvoili od drzavata.
 

TpH_Bo_OkO

Трноризец
Член од
18 мај 2005
Мислења
11.537
Поени од реакции
878
Зошто и на децата во исламот им прават толку рано сунет?
 

Тикви4ка

Нарцис со сина крв
Член од
1 март 2007
Мислења
3.134
Поени од реакции
273
Зошто и на децата во исламот им прават толку рано сунет?
знаеш ко ќе видиш и во право си...
деца на 5-6 години не знаат којзнае колку повеќе од едно годишно..
а не дека и тие имаат некој избор али ете
 
Член од
6 мај 2006
Мислења
611
Поени од реакции
50
Не гледам ништо лошо во родител кој е православен кристијанин да одлучи да го крсти своето дете и да го одгледува и воспитува уцејки го за црквата и празнувајки ги заедно со него православните празници. Исто како што ке одбере дали тоа ке оди во градинка или ке го чува баба или пак дали ке оди во првиватно или државно школо. Подоцна ако тоа одлучи дека не се пронаога во таа религија слободно може да си се сврти на друга страна и да стане атеист, будист или нешто трето.. четврто да не ги редам.
 
Член од
1 февруари 2007
Мислења
408
Поени од реакции
15
Крштевањето на деца скоро во секоја црковна генерација, уште од ранохристијанскиот период, предизвикува полемика и отвара многу прашања. И со право. И оние кои се противници на крштевањето на деца, но и оние кои се поборници, имаат сви аргументи, како во книгите на Новит завет, така и во делата на Св. Оци на Црквата, па и во самото црковно предание. Доволно е да се погледне во Требникот (Богослужбена книга во која се поместени текстовите на Св. тајни и останати потреби на Црквата) и да се заклучи дека чинот на Св. тајна Крштевање - заедно со огласувањето - повеќе е наменет за возрасни, отколку за деца. Па и самите зборови на нашиот Господ Исус Христос: “Кој ќе ПОВЕРУВА (ќе поверува дека Тој е Синот Божји, Месијата, Спасителот и Искупителот на светот) и се КРСТИ (βαπτίζω - погружување, потопување во вода, односно преку оваа тајна учествува во плодовите на Христовата победа над сатаната, злото и смртта) ќе биде СПАСЕН (ослободен од проклетството и последиците на отпаѓањето од Бога и здобивање на можност да се учествува и постои во совршениот начин на постоење во Царството Божјо), а кој не поверува, ќе биде осуден. (Марко. 16, 16)” исто така ни сведочат дека за учество во Тајната на Крштевањето потребен е изборот, духовниот раст и покајанието на оној кој сака да биде крстен. Но, сепак, нештата во секојдневниот живот секогаш стануваат сложени, заради сложеноста на самиот живот, па така уште во самиот историски почеток на Црквата ние сме сведоци за праксата, покрај возрасните, да се крштеваат и деца. Првото такво сведоштво го имаме со домот на стотникот Корнилиј (Дела. 10, 6), иаку, за воља на вистината, не е докрај прецизирана возраста на децата. Второто сведоштво е со домот на македонката Лидија (Дела. 16, 15). Во делото “За Црковната ерархија” Св. Дионисиј Ареопагит, ученикот на апостол Павле, пишува дека младенците (малите деца) треба да се примаат по тој свештен начин, кога нивните родители по природа ќе ги предадат на добар наставник, од веќе просветените (крстените) членови на Црквата, и тој ќе вети дека детето, откако ќе се исполни со свештен разум, ќе го научи на одрекување од се што е демонско, а и да ги исполни божествените ветувања. (види: Св. Дионисиј Ареопагит “За Црковната ерархија”, Софија, 2001. стр- 117). Св. Иполит Римски (живее крај на 2 век) во своето дело “ Апостолско предание” го сведочи следното: Оние (кои се крштеваат) се соблекуваат и се крштеват прво децата. (Св. Иполит Римски, Апостолско предание / од зборникот “Дела на Апостолските ученици”, Требиње, 1999 / стр - 440. Има и други сведоштва за крштевање на деца, но имало и спротивно мислење, па затоа на помесниот собор кој се одржал во Картагена во 419 година, во 124 правило (канон) Црквата решава да бидат под анатема оние кои го одбиваат крштевањето на мали деца. Значи, од 5 век, праксата и ставот за крштевање на мали деца, на еден начин, се озаконува во животот на Црквата. Иаку, според моето мислење, денес во 21 век, оваа пракса треба да претрпи некои промени. Сведоци сме дека огромен процент од оние кои се крстени како деца, не се свесни за дарот што го добиле, а и нивните кумови и родител не се потрудиле - трудат многу околу нивното осознавање како крстени членови на Црквата. Одговорот на ова прашање го оставам отворен и самиот просам мислења, искуства, насока. . . Како мој прилог го приложувам и мојот текст посветен на Тајната на нашето повторно раѓање - Св. Крштевање:
 
Член од
1 февруари 2007
Мислења
408
Поени од реакции
15
RARODITELSKIOT GREV I POSLEDICITE OD NEGO
(Bitie gl. 3.)

Se dodeka ne padnale vo grev, na{ite praroditeli `iveele vo potpolna harmonija so Boga, potoa so prirodata i so samite sebesi. Tie iskreno Go sakale svojot Sozdatel i dobrovolno ja ispolnuvale Negovata sveta volja. Celata priroda im bila pot~ineta, pa duri i yverovite im se pokoruvale i gi slu{ale. Kaj prvite lu|e, me|u nivnoto telo i du{a, nemalo nikakvi protivre~ija. Na ovoj red i na ovaa harmonija, {to vladeele vo ~ovekot i negovata okolina, se raduvalo se `ivo, samo ne se raduval onoj {to ne mo`el da qubi i ~ii streli otrovnici bile naso~eni protiv se {to e ubavo i dobro, pa i protiv sre}niot `ivot na Adama i Eva.
Taka, zavidlivecot-|avol, prepraven vo zmija, ja zateknal edna{ Eva sama i ja zagovoril, velej}i i:"Vistina li e deka Bog rekol da ne jadete plodovi od niedno drvo vo rajot?"


- Ne e verno, odgovorila Eva, nie jademe od plodovite na site drvja, samo ne od drvoto za poznavawe na dobroto i zloto, za{to vo koj ~as }e kasneme od nego vedna{ }e umreme.


Iako |avolot znael kako glasi to~no zabranata, sepak pra{al i naro~no ja izopa~uval vistinata, za da go zadr`i vnimanieto na Eva i da go prodol`i razgovorot. Ponatamu, toj istapuva otvoreno protiv Boga i se slu`i so svoete najsilno oru`je- lagata, pa zboruva preku zmijata:
- Ne, nema da umrete, tuku Bog znae deka {tom }e vkusite od plodovite na toa drvo, vam }e vi se otvorat o~ite, vie }e stanete kako bogovi i }e znaete {to e dobro, a {to - zlo.
Na Eva mnogu soblaznitelno deluvale ovie zborovi, taka {to taa so `elba poglednala na zabranetiot plod i toj i se storil mnogu privle~en. Pa, bez da pomisli na zapovedta Bo`ja i na posledicite od nejzinoto prekr{uvawe, taa kasnala od plodot, a potoa go na{la Adama i toj jadel od nego.
Ne~estiviot ja postignal svojata zlo namerna cel; toj gi prelagal na{ite praroditeli i tie padnale vo grev, prestapuvaj}i ja Bo`jata zapoved.


Adam i Eva vedna{ ja setile izmenata {to usledila kaj niv. Mesto qubov kon Boga, sega ~uvstvuvale strav od Nego. Go izgubile du{evnoto spokojstvo, bidej}i po~nala sovesta da gi grize. Razumot niven ne rasuduval ve}e pravilno. Od porano tie znaele deka Bog se gleda, pa sepak sega se obidele da se sokrijat, smetaj}i deka Gospod nema da gi vidi.
Toga{ se ~ul glas od Boga: "Adame, kade si?"


Tresej}i se od strav, Adam srame`livo odgovoril: "Tuka sum, Gospodi. Bidej}i sum gol, se sokriv."


Kako nevinite deca, taka i Adam, pred pa|aweto vo grev, ne se sramuval od svojata priroda. Koga do{ol do "soznanie", toga{ po~nal da se sramuva, bidej}i ve}e ne bil ona {to i porano.
Bog se gleda i se znae. Toj znael deka prvite lu|e zgre{ile, no pak pra{al: "Koj ti re~e deka si gol? Da ne si jadel od zabranetiot plod?"


Ovie zborovi zvu~ele kako roditelska opomena so cel da go predraspolo`at Adama na kaewe, no toj, mesto da se kae i da bara pro{ka, po~nal da se opravduva, prefrluvaj}i ja vinata na Eva. Bog i nea ja pra{al zo{to go napravila toa, a taa se opravduvala, velej}i: "Zmijata me prelaga i kasnav."
Iskreno kaewe e lek protiv grevot, no na{ite praroditeli ne go iskoristile za svoe duhovno ozdravuvawe. Tie mesto da se pokajat, po~nale da se opravduvaat i vinata na drugi da ja prefrluvaat, makar {to zapovedta im bila dobro poznata i jasna. Poradi ova bila izre~ena spravedliva Bo`ja presuda na site u~esnici vo grevot.


Prvo bila prokolnata zmijata, a preku nea i |avolot. Zborovite: "Semeto na `enata }e ti ja sotre glavata"(- 1Moj. 3, 15), se odnesuvaat na klevetnikot-|avol, a voedno go izrazuvaat i Bo`joto vetuvawe deka }e isprati Spasitel, roden od `ena, Koj }e ja uni{ti silata na |avolot i }e gi spasi lu|eto od grevot. Ova vetuvawe na Boga so vekovi ja podr`alo nade`ta vo du{ite na gre{nite lu|e, o~ekuvaj}i Go Spasitelot na svetot.
Na Eva Bog i rekol deka so bolki }e gi ra|a svoite ~eda, a na Adama- deka so pot na ~eloto ponatamu }e go zarabotuva svojot leb.


Potoa, prvite lu|e bile isterani od rajot. Ottoga{ tie preku celiot svoj `ivot `alele za izgubenoto bla`enstvo, t.e. poradi nemo`nosta da bidat vo neposredna blizina na Boga.
Adam i Eva nemale mir vo du{ata. Me|u nivnoto telo i du{a zapo~nala borba. Du{ata pak te`neela kon svojot Izvor-Boga, no teloto vle~elo kon zemjata. Bolkite i stradawata bile postojano prisutni. Stravot od smrtta ne im daval mir.


Posledicite od prviot grev se ~uvstvuvale ne samo kaj ~ovekot, tuku i vo celata priroda. Zemjata bila prokolnata. @ivotnite postanale nepokorni, a nekoi od niv i opasni za ~ovekot.


Grevot ostavil pe~at ne samo na Adama i Eva, tuku i na nivnoto potomstvo. Pod imeto prvoroden grev toj se prenesuva od pokolenie na pokolenie. Od ovoj grev nie se osloboduvame preku svetoto Kr{tevawe, no ne sme slobodni i od negovite posledici. Imeno, na{ata priroda e nakloneta kon zlo i zatoa postojano ne sledat stradawa, a i od smrtta nikoj od nas ne e po{teden.


Sepak, ne treba da o~ajuvame. Iako na{ite darbi se pomra~eni, sepak ~ovekot ne izgubil mo`nost da pravi izbor me|u dobro i zlo. Isto taka, sovesta ne ja izgubila sosema sposobnosta da go razlikuva dobroto od zloto. So blagodatnite sredstva {to ni gi dal Gospod Isus Hristos nie mo`eme da se borime protiv grevot i da go pobeduvame. A koga }e zgre{ime, toga{ iskreno da se kaeme, soznavaj}i deka nema grev {to mo`e da ja nadmine Bo`jata milost.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom