- Член од
- 3 јули 2010
- Мислења
- 1.230
- Поени од реакции
- 1.863
Како прво сакам да појаснам дека може да има оглас за работа како контролор на летање, и огласот да гласи дека не треба да имаш работно искуство, исто така само средно е потребно за работа како контролор. Значи што некој е примен на 19 годишна возраст како контролор на летање НЕ Е противзаконски.
Исто така секаде е истото низ Европа, средно образование (било какво) и НЕ МОРА да имаш работно искуство.
НО што тука е примено синчето и тоа бајаги е голем проблемот. За да работиш како контролор на летање не ти треба предзнаење, но ти треба дарба. Затоа и се бара со средно, за да би се проширила групата на луѓе што можат да аплицираат, како би се дошло до некој што има дарба.
Секако Англискиот јазик е на прво место како критериум, а после тоа е како што објасни Таруно, значи тие со право ти дале материјал за учење и одма тест. Така те тестираат колку информации можеш да запомниш за што е можно пократок период. Значи и тоа е во ред. И секако на крајот психички мора да си ЕПТЕН стабилен, што исто така се тестира.
Е сега тоа е како треба и што треба во кратки црти. НО, како се работи кај нас тоа е друга приказна. Не знам колку сте запознаени но има школо во Мастрихт(Холандија) кадешто има најдобра обука за контролори за летање. Таму од 1000 кандидати примаат само 5-10 души, и потоа тие се обучуваат и на крај ПАК се тестираат, така да за да бидеш примен на работа таму треба ептен да те бива.
Додека кај нас, пред неколку години имаше оглас за 17 души за работа во контрола на четање. Сите 10 души беа примени по РАМКОВЕН. Како што знаеме сите тоа не е никаков предуслов дали си добар професионалец. Е сега и овој на тате синчето е уште по-трагична приказна.
Се надевам само дека еден ден нема да се случи некоја катастрофа и да изгинат голем број на луѓе. Сепак моја прогноза е дека тоа ќе се случи еден ден. Секој ден гледаме дека има повеќе и повеќе летови на скопскиот аеродром, така да се зголемува шансата да се случи некоја трагедија.
Еве го оригиналниот линк за тие по РАМКОВЕН што зборував:
Контролорка на летање веќе шест месеци никој не ја видел на работа, а редовно си зема плата. Според договорот за вработување, од први септември лани А.О. засновала работен однос на работно место контролор на летање - почетно ниво во Секторот за воздухопловна навигација во М-НАВ.
"Од оние што доаѓаат на работа во Секторот навигација на Контрола на летање, такво лице нема", вели извршниот директор на овој сектор Николет Тагарински.
Според информации од контролорите, платата за ваква позиција изнесува околу 65.000 денари месечно или околу 6.000 евра за шест месеци.
На работа не ја видел ниту претходниот директор на Секторот Тони Пргомет ниту, пак, контролор со тоа име бил на обука кај инструкторите во Охридската контрола на летање.
Реакција има и од Синдикатот на контролорите:
"Немам поим дека такво лице е контролор на летање. Ќе побараме да се преиспита случајот", вели претседателот на Синдикатот Александар Тасевски.
Потпишан на договорот за работа е претседателот на Управниот одбор на М-НАВ Живко Поповски. Тој вчера кусо појасни дека секторските директори се тие што водат сметка кој доаѓа на работа, а кој не.
Во Контролата на летање сите одговорни упорно избегнуваат да говорат за состојбите во институцијата која е одговорна за безбедноста на македонското небо. Но неофицијално објаснуваат дека лани во септември биле примени 17 лица по Рамковен договор, меѓу кои и такви што претходно, додека коалициски партнер на Владата беше ДПА, биле избркани, иако биле на скапи обуки.
Еве како течеше разговорот со еден од надлежните во Контрола на летање:
Ја знаете А.О. што работи во Контрола на летање?
-Ниту ја знам ниту ја познавам.
А има ли соодветно образование за контролор?
-Не знам ништо за неа.
А како ги вработивте тие 17-мина, добивте список од Влада или од ДУИ?
-Од тоа второто. Сметам дека луѓето што веќе поминале обука, треба да се вратат во Контрола на летање. Ние добивме само имиња. Дали меѓу нив има еден-двајца што нема да работат, не е важно. Важно е да функционира професионалниот состав на институцијата - а тој добро работи, ни рече соговорникот кој инсистираше на анонимност. (А.С.)
Исто така секаде е истото низ Европа, средно образование (било какво) и НЕ МОРА да имаш работно искуство.
НО што тука е примено синчето и тоа бајаги е голем проблемот. За да работиш како контролор на летање не ти треба предзнаење, но ти треба дарба. Затоа и се бара со средно, за да би се проширила групата на луѓе што можат да аплицираат, како би се дошло до некој што има дарба.
Секако Англискиот јазик е на прво место како критериум, а после тоа е како што објасни Таруно, значи тие со право ти дале материјал за учење и одма тест. Така те тестираат колку информации можеш да запомниш за што е можно пократок период. Значи и тоа е во ред. И секако на крајот психички мора да си ЕПТЕН стабилен, што исто така се тестира.
Е сега тоа е како треба и што треба во кратки црти. НО, како се работи кај нас тоа е друга приказна. Не знам колку сте запознаени но има школо во Мастрихт(Холандија) кадешто има најдобра обука за контролори за летање. Таму од 1000 кандидати примаат само 5-10 души, и потоа тие се обучуваат и на крај ПАК се тестираат, така да за да бидеш примен на работа таму треба ептен да те бива.
Додека кај нас, пред неколку години имаше оглас за 17 души за работа во контрола на четање. Сите 10 души беа примени по РАМКОВЕН. Како што знаеме сите тоа не е никаков предуслов дали си добар професионалец. Е сега и овој на тате синчето е уште по-трагична приказна.
Се надевам само дека еден ден нема да се случи некоја катастрофа и да изгинат голем број на луѓе. Сепак моја прогноза е дека тоа ќе се случи еден ден. Секој ден гледаме дека има повеќе и повеќе летови на скопскиот аеродром, така да се зголемува шансата да се случи некоја трагедија.
Еве го оригиналниот линк за тие по РАМКОВЕН што зборував:
Зела плата 6.000 евра, а не видела авион
Иако лани во септември А.О. била вработена по Рамковен и добила договор за работа како контролор на летање, на работа не ја видел ниту сегашниот ниту претходниот директор на Секторот за навигација

"Од оние што доаѓаат на работа во Секторот навигација на Контрола на летање, такво лице нема", вели извршниот директор на овој сектор Николет Тагарински.
Според информации од контролорите, платата за ваква позиција изнесува околу 65.000 денари месечно или околу 6.000 евра за шест месеци.
На работа не ја видел ниту претходниот директор на Секторот Тони Пргомет ниту, пак, контролор со тоа име бил на обука кај инструкторите во Охридската контрола на летање.
Реакција има и од Синдикатот на контролорите:
"Немам поим дека такво лице е контролор на летање. Ќе побараме да се преиспита случајот", вели претседателот на Синдикатот Александар Тасевски.
Потпишан на договорот за работа е претседателот на Управниот одбор на М-НАВ Живко Поповски. Тој вчера кусо појасни дека секторските директори се тие што водат сметка кој доаѓа на работа, а кој не.
Во Контролата на летање сите одговорни упорно избегнуваат да говорат за состојбите во институцијата која е одговорна за безбедноста на македонското небо. Но неофицијално објаснуваат дека лани во септември биле примени 17 лица по Рамковен договор, меѓу кои и такви што претходно, додека коалициски партнер на Владата беше ДПА, биле избркани, иако биле на скапи обуки.
Еве како течеше разговорот со еден од надлежните во Контрола на летање:
Ја знаете А.О. што работи во Контрола на летање?
-Ниту ја знам ниту ја познавам.
А има ли соодветно образование за контролор?
-Не знам ништо за неа.
А како ги вработивте тие 17-мина, добивте список од Влада или од ДУИ?
-Од тоа второто. Сметам дека луѓето што веќе поминале обука, треба да се вратат во Контрола на летање. Ние добивме само имиња. Дали меѓу нив има еден-двајца што нема да работат, не е важно. Важно е да функционира професионалниот состав на институцијата - а тој добро работи, ни рече соговорникот кој инсистираше на анонимност. (А.С.)