- Член од
- 8 јули 2008
- Мислења
- 4.516
- Поени од реакции
- 8.226
Решија да ги рекетираат директорите и газдите
Ако, ако, така треба ...
Тоа честопати е и причина за лажната дихотомија - не се прикажани сите опции, па се создава илузијата на лажен избор и лажна транспарентност. Центрите на моќ некогаш одржуваат лажно чувство на слободна волја/слободен говор, но во рамките на доминантната парадигма што ја наметнуваат (без разлика на тоа кој е наративот)."The smart way to keep people passive and obedient is to strictly limit the spectrum of acceptable opinion, but allow very lively debate within that spectrum … That gives people the sense that there's free thinking going on, while all the time the presuppositions of the system are being reinforced by the limits put on the range of the debate."
Noam Chomsky, The Common Good
Дебатата заврши пошто чарето е најдено! Нова хард кор етно-десница на чело со Шахбаз пеливан!Тоа честопати е и причина за лажната дихотомија - не се прикажани сите опции, па се создава илузијата на лажен избор и лажна транспарентност. Центрите на моќ некогаш одржуваат лажно чувство на слободна волја/слободен говор, но во рамките на доминантната парадигма што ја наметнуваат (без разлика на тоа кој е наративот).
Од друга страна, некои студии покажуваат дека луѓето не сакаат премногу алтернативи бидејќи имаат парализа од опции. Тие што бирале помеѓу два вкуса на сладолед (чоколадо и ванила) биле посреќни со својот избор отколку тие што требало да бираат помеѓу дваесет вкусови.
Во контекст на муабетов, секоја идеолошка матрица поставува ограничувања поради премисите на кои се темели и се земаат за точни. Ако некој ги раздрма столбовите на кои е изградена (нешто што честопати го прави филозофијата), тоа доведува до онтолошка криза и криза на идентитет. Луѓето вложуваат чувства во идеологијата со која се идентификуваат, па не сакаат такво разнишување на нивниот светоглед.
Прашањето е дали воопшто имаме слободна волја. Ако ни се овозможи комплетена слобода да дебатираме за секое прашање, во духот на либералната филозофија на Мил, дали таа слобода ќе биде практична и продуктивна? Дали навистина и ќе бидеме послободни или така ќе ни се чини бивајќи затворени во ново гурање на сизифовиот камен, само со подолг пат и поголем рид? Бидејќи ако ја рашириме дебатата на сите можни опции, после некое време дебатирање пак стигаме до заклучоци со помош на кои ги намалуваме можните теми за дебатирање. Решавајќи одредени прашања и ја сведуваме дискусијата на помалку релевантни опции. Сме искачиле поголем пат од ридот, а пак сме стигнале до истата точка со одредени опции.
Вистинскиот проблем лежи во тоа како ги решаваме прашањата за ја сведеме расправата на помалку опции. Тоа не треба да биде спроведено од позиција на моќ, без разлика на тоа дали станува збор за неолиберална идеологија, конзервативна или пак друга. Но сепак дебатата почива на некои аксиолошки премиси, инаку нема зошто да не се дебатира прашањето дали треба да ги убиеме сите црнци или треба да им шибнеме cancel на сите конзервативци. Доминантната култура го прави тоа насилно, со мека и тврда моќ, а таму и лежи проблемот - во насилното/подмуклото тргање на „непожелните варијанти", а не во фактот што секогаш оперираме со лимитирани опции, дури и кога имаме одврзани раце. А и добро е да се намали бројот на нешта за кои се дебатира, инаку губиме многу време - нешто што не е практично.
А кој дебатира за тоа дали треба да се убиат сите црнци???Или меѓу редови се тера водата на кај конзервативците,можда?Тоа честопати е и причина за лажната дихотомија - не се прикажани сите опции, па се создава илузијата на лажен избор и лажна транспарентност. Центрите на моќ некогаш одржуваат лажно чувство на слободна волја/слободен говор, но во рамките на доминантната парадигма што ја наметнуваат (без разлика на тоа кој е наративот).
Од друга страна, некои студии покажуваат дека луѓето не сакаат премногу алтернативи бидејќи имаат парализа од опции. Тие што бирале помеѓу два вкуса на сладолед (чоколадо и ванила) биле посреќни со својот избор отколку тие што требало да бираат помеѓу дваесет вкусови.
Во контекст на муабетов, секоја идеолошка матрица поставува ограничувања поради премисите на кои се темели и се земаат за точни. Ако некој ги раздрма столбовите на кои е изградена (нешто што честопати го прави филозофијата), тоа доведува до онтолошка криза и криза на идентитет. Луѓето вложуваат чувства во идеологијата со која се идентификуваат, па не сакаат такво разнишување на нивниот светоглед.
Прашањето е дали воопшто имаме слободна волја. Ако ни се овозможи комплетена слобода да дебатираме за секое прашање, во духот на либералната филозофија на Мил, дали таа слобода ќе биде практична и продуктивна? Дали навистина и ќе бидеме послободни или така ќе ни се чини бивајќи затворени во ново гурање на сизифовиот камен, само со подолг пат и поголем рид? Бидејќи ако ја рашириме дебатата на сите можни опции, после некое време дебатирање пак стигаме до заклучоци со помош на кои ги намалуваме можните теми за дебатирање. Решавајќи одредени прашања и ја сведуваме дискусијата на помалку релевантни опции. Сме искачиле поголем пат од ридот, а пак сме стигнале до истата точка со одредени опции.
Вистинскиот проблем лежи во тоа како ги решаваме прашањата за ја сведеме расправата на помалку опции. Тоа не треба да биде спроведено од позиција на моќ, без разлика на тоа дали станува збор за неолиберална идеологија, конзервативна или пак друга. Но сепак дебатата почива на некои аксиолошки премиси, инаку нема зошто да не се дебатира прашањето дали треба да ги убиеме сите црнци или треба да им шибнеме cancel на сите конзервативци. Доминантната култура го прави тоа насилно, со мека и тврда моќ, а таму и лежи проблемот - во насилното/подмуклото тргање на „непожелните варијанти", а не во фактот што секогаш оперираме со лимитирани опции, дури и кога имаме одврзани раце. А и добро е да се намали бројот на нешта за кои се дебатира, инаку губиме многу време - нешто што не е практично.
Хахах од каде па тифозите се најдоа во ова друштво, и дали воопшто знаеш што значи тоа?Во основа воукерите не се различни од верниците, националистите, тифозите итн. Така да најверојатно треба да се третираат како такви само ни повеќе омраза ни значење ни палење на нив.
Се однесуваше на фантастични навивачи баш на тоа и тие си имаат ист проблем. Секој кој е фанатик и нетолерантни без разлика дали е нација, црква, геј Рајтс или Реал Мадрид си има ист проблем.Хахах од каде па тифозите се најдоа во ова друштво, и дали воопшто знаеш што значи тоа?
Палењето и уништувањето книги во име на идеолошко прочистување и пуританска догма е грдо ехо на нацистичка Германија. Ако ништо друго, барем припаѓа на кошмарната научна фантастика од Фаренхајт 451 на Реј Бредбери. Тоа што ова се случува во современа Канада е потсетник дека освестеноста е навистина зол, пуритански култ. И како и класичниот пуританизам - култ што бара тотална послушност во име на правичноста.
-Патрик Вест, Спајкд
„Никој не е безбеден, со една реченица се уништуваат луѓе“: Џони Деп повика на отпор
Холивудската ѕвезда Џони Деп го крена гласот против „културата на отфрлање“, предупредувајќи дека феноменот отишол толку далеку што сечиј живот може да биде уништен ако обвинувачот е спремен да ги сврти толпите против него.m.mkd.mk