Во писмена работа пишуваат на латиница и доцртуваат „смајли“

ЕЕ тоа кога воведуваат англиски од прво одделение... и „работа со комјутери“ или како и да се вика предметот. И капак на тоа, никој не дава пари за македонски софтвер, па дури ни владата.
Еден прастар убунту 7.04 што никој дома не го користи едвај го преведоа и толку.

Во ред, тука има разни фактори, образовни методи, наставници, родители итн., ама работиве што ги спомнав се дел од тие фактори.
 
Па кога на факултет ќе слушнеш луѓе шо зборат „пфф какви книги бе.. од основно немам прочитано книга, у средно со кратки содржини се вадев“...
 
Употребата на латиница и редење смајлиња не се најголемиот проблем. Слабата писменост е. Идеално е писменоста и односот кон сопствениот јазик да почнат во домот. Ако на детето не му се читаат книги, ако родителот самиот никогаш не фаќа книга во рака, ако во домот нема ни една книга, ако јазикот и изразот на родителите е никаков, како кај детето ќе се создаде интерес за читање и однос кон писменоста? Компјутерите и таблетите нема да бидат проблем доколку се создаде навика за читање и однос кон сопствениот јазик и израз.

Еден неписмен бладач на форумов се силеше дека ќе праел нов правопис (и тоа по покана од некој си научник од Институтот за македонски јазик). Е, овој иден реформатор на македонската ортографија се'уште пишува Македонец со мала, а македонски со голема. Да не знае чоек дали да се смее или да плаче. Кога вакви (и полоши) јазкозналци делат ум и ги учат децата, резултатот е евидентен.

Чаре? Односот кон читањето, учењето и изразувањето почнуваат дома. Тоа е сериозна задача на родителот. Ако детето има к'смет да му се падне асална учителка, одлично. Тогаш и на училиште ќе види аир и ќе се описменува. Ако не, родителот ќе треба да работи уште повеќе со детето ако сака саглам да го описмени и кај него да создаде читачка навика и однос кон уката и изразот. Ама, за да описмениш некого треба прво самиот да ја завршиш таа задача.
 
Имав прилика да прочитам писмени по македонски јазик на средношколци што се прва година. Тоа што го прочитав, зборови не го опишуваат. Знаете од прво до четврто кога на писмени пишувавме бев таму и таму, овој ми рече тоа и тоа. Е така изгледаат, како дете со максимум четврто да ги пишувало и со еден ракопис кој нема шанси да го прочиташ. Не знам кого попрво да го обвинам за ситуацијава, ама не изгледа добро.
 
Уф, кога ќе ми текне колку тетратки имам испишано за „краснопис“ притисокот ми се качува.
За резултатите од лошиот образовен систем вината е кај сите. Не може еден да е виновен за се`. Родителите им допуштаат на децата што сакаат, наставниците не се замараат многу, а децава ја користат некоординираноста на родителите и наставниците. Ако моите не дојдеа на родителска класната се јавуваше дома у ниедно време за да си поразговарала со родителите за образованието на нивното дете, а ако се разболев требаше оправданието од лекар да го донесе родителот... Комуњарски систем, ама те прави да бидеш горд на своето знаење. Не дека немало забушанти, ама барем основните работи се знаеа.
Некои не знаат правила на изговор, пишување и значење на некои зборови, па не прават разлика помеѓу „сфаќа“ и „сваќа“ се` едно што знаат да ги разликуваат писмата.
 
Па кога на факултет ќе слушнеш луѓе шо зборат „пфф какви книги бе.. од основно немам прочитано книга, у средно со кратки содржини се вадев“...
Од книги се учат досадни работи што посекако претходно си ги знаел. :D
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom