Британска рок група формирана во 1962. година, популарно наречена и Стонси(англ.The Rolling Stones- Камења што се трклаат; rolling stone- оној што не е во состојба подолго време да се задржи на една работа или на исто место; оној што „не го држи место“; скитник, талкач). Името го дал Брајан Џонс, според стих од песна на Мади Вотерс: „a rolling stone gathers no moss“- на каменот што се тркала нема мов.
Стана позната во текот на 60-тите години на 20. век. Оригиналниот состав го сочинуваа Мик Џегер (вокал), Кит Ричардс (гитара), Брајан Џонс (гитара, армоника, вокал), Јан Стјуарт (клавир), Мајк Ејвори (тапани) и Дик Тејлор (бас). Тејлор набрзо ја напушта групата, откако се вратил во уметничко училиште, а подоцна ја формира групата „Прити Тингс“. Него го заменил Бил Вајман. Мајк Ејвори го напушта бендот за една година подоцна да го формира исто така познатиот британски бенд „Кинкс“.
На почетокот креативен водач е Брајан Џонс, без оглед што Мик Џегер бил во центарот на вниманието во текот на настапите.
Составот се менува неколку пати, но од 1962. до денес во неа се присутни Мик Џегер, Кит Ричардс и Чарли Вотс.
На почетокот од кариерата свиреа обработки на блуз, ритам и блуз, кантри и рокенрол песни, а нивни први снимки беа обработки на Чак Бери, Бо Дидли, Џеј Хокинс, Мади Вотерс и Лари Вилијамс. Основачите Мик Џегер и Кит Ричардс се означени како еден од најдобрите текстопишувачки тимови во историјата на рокот.
Ролингстонси е најдолготрајната група во историјата на рокот.
Дебитантскиот сингл е обработка на песната „Come On“која во 1961. ја напиша и сними Чак Бери. На Б- страната беше исто така обработка на песната „I Want To Be Loved“, чиј автор е Вили Диксон. Јан Стјуарт не фигурира како официјален член на групата, и тоа на барање на менаџерот Ендрју Олдам („шестмина се премногу за поп група“), иако продолжил да снима и да настапува со неа. Тој се до смртта во 1985. година остана нераскинливо врзан за Стонсите како road manager и повремен студиски и сценски клавијатурист.
Вториот- „I Wanna Be Your Man“ е објавен во 1963., а автори се Ленон и МакКартни кои, наводно, менаџерот на Стонсите Олдам наводно ги сретнал случајно на улица и ги наговорил да дадат свој скромен придонес за идниот сингл на новоформирана група, а тоа обајцата несебично го прифатиле. Песната е објавена три недели пред верзијата што ја снимија Битлсите.
Следат уште два, а 5-от сингл „Tell Me“ од 1964. е прв од многуте идни што го напиша авторскиот двоец Џегер/ Ричардс.
Изборот на материјали за првиот албум The Rolling Stones ја одразува енергијата на живите свирки.Исто така, албумот „England's Newest Hitmakers“ содржи верзии на класики, како што се„Route 66“ (првобитна изведба на Нет Кинг Кол), „Mona“ (Бо Дидли) и„Carol“ (Чак Бери).
Следниот албум- „The Rolling Stones #2“ исто така се состои главно од обработки. Менаџерот Олдам форсирал чести настапи низ Европа и Америка, а слободното време членовите го користеле за обиколки на важни места од историјата на музиката, што ги инспирира за албумот „Twelve By Five“.
Во 1965. година Стонси го објавуваат албумот „Out of Our Heads“, во кој е вклучена и песната„I can't get no satisfaction“.
Во тоа време Брајан Џонс почнал да се гледа со Анита Паленберг, глумица и модел која ги вовела во своето друштво- група на млади уметници, музичари и режисери. Тоа влијаело во подобрувањето на квалитетот на текстовите на Џегер и Ричардс, па на спомнатиот албум се најде многу повеќе оригинален материјал. Тие стануваат и водачи на групата, а Џонс се повлекува во зависност од дрога, оттуѓувајќи се и од Ричардс и од Анита, кои започнале врска што ќе трае повеќе од 10 години.
„Aftermath“ од 1966. го покажува натамошниот напредок и во целост се состои од композиции на Џегер и Ричардс, вклучувајќи ги и „Mother's Little Helper“, за злоупотреба на дрогата, и „Under My Thumb“, на тема омраза спрема жената.
Во 1967. Џегер и Ричардс се уапсени и обвинети за поседување на дрога по полициска рација на имотот на Ричардс во Сасекс, при што полициски извори тврдеа дека Џегеровата тогашна девојка Маријана Фејтфул е најдена гола замотана во крзнен ќилим.Двајцата се пуштени со кауција и за кратко ослободени благодарение на притисокот на обожавателите.
Албумот од 1968. „Beggars Banquet“ е виден како враќање на групата кон своите корени. Џегер и Ричардс компонираа некои од своите најдобри песни, како што се „Street Fighting Man“ и „Sympathy for the Devil“, а Стонси влегуваат во фаза во која ќе бидат обележани како „најголем рокенрол бенд на светот“.
Поради зголемена конзумација на дроги, Брајан Џонс станува се понесигурен и своеволно отсуствува од снимања или на нив воопшто не бил повикан. Принуден е да го напушти бендот во 1969. за да биде заменет со Мик Тејлор, млад, со џез инспириран гитарист. По кратко време Џонс умира. Неговата смрт е заведена како несреќен случај- се удавил на дното од својот базен, во својот дом во Кент.
Во половината на 60-тите групата оформи гитарски звук кој е афирмиран како прототип на хард рокот. Според популарноста Стонси беа веднаш за Битлсите, а се здобија со имиџ на бутновници и лоши момци.
Според многумина музички критичари, нивната музика никогаш далеку не се оддалечи од блузот, а од 1969. Стонси триумфално се вратија на хард рокот заснован токму на блузот. Песната „I can't get no satisfaction“ (Не можам да добијам задоволство) се смета за нивна најдобра песна и химна на рокенролот.
Проблемите на Ричардс со дрогата се влошувале, а Мик Џегер почнал да се движи во повисоки општествени кругови. Склучува брак со манекенката од Никарагва Бјанка Перез- Мора Масијас, а неговиот живот на висока нога уште повеќе го продлабочува јазот помеѓу него и Ричардс. Под притисок на британската даночна служба поради неколку години неплатен данок, им се советува да се преселат за да избегнат банкротство поради високите даноци на имот. Одлучуваат да ја напуштат Британија и да одат во јужна Франција. Меѓутоа, Ричардс упорно одбива да се пресели, останувајќи во својата лондонска куќа до последниот момент.
Дискографија:
Студиски албуми: The Rolling Stones (1964), The Rolling Stones No. 2 (1965), Out of Our Heads (1965), Aftermath (1966), Between the Buttons (1967), Their Satanic Majesties Request (1967), Beggars Banquet (1968), Let It Bleed (1969), Sticky Fingers (1971), Exile on Main St. (1972), Goats Head Soup (1973), It`s Only Rock `n` Roll (`974), Black and Blue (1976), Some Girls (1978), Emotional Rescue (1980), Tattoo You (1981), Undercover (1983), Dirty Work (1986), Steel Wheels (1989), Voodoo Lounge (1994), Bridges to Babylon (1997), A Bigger Bang (2005).
Live албуми: Got Live if You Want It! (1966), Get Yer Ya- Ya`s Out! The Rolling Stones in Concert (1970), Love You Live (1977), Still Life (American Concert 1981) (1982), Flashpoint (1991), Stripped (1995), No Security (1998), Live Licks (2004), Shine a Light (2008).
Компилации: Big Hits (High Tide and Green Grass) (1966), Through the past, Darkly (Big Hits Vol. 2 (1969), Made in Shade (1975), Sucking in the Seventies (1981), Rewind (1971- 1984) (1984), Jump Back: The Best of The Rolling Stones (1993), Forty Licks (2002), Rarities 1971- 2003 (2005).