Шах: компјутер против експерт!

  • Креатор на темата Креатор на темата PowerBoY14
  • Време на започнување Време на започнување
Сите партии се реми, под услов доколку и двата противници не направат грешка.
 
Не е проблем да се направи програма која во голем дел од партиите ќе биде победник.
Проблем е да се направи таква програма но да не треба компјутерот да има иљадници тера рам и огромна процесорска снага со исход на апла споро размислување :D
 
Не е проблем да се направи програма која во голем дел од партиите ќе биде победник.
Проблем е да се направи таква програма но да не треба компјутерот да има иљадници тера рам и огромна процесорска снага со исход на апла споро размислување :D

Види, денешниот шаховски софтвер (пример Фритз или Рипка) е способен на обичен компјутер со обичен процесор (Intel Core 2, AMD Phenom) да победи велемајстор во шаховска партија со стандардно време на игра од околу 2 часа.

Точно е дека тој софтвер се базира на тоа дека процесорот брзо може да обработи многу податоци и денешните процесори се доволно брзи за игра против велемајстор.
Е сеа ако сакаш компјутерот да размислува како човек ќе почекаш за некоја нова генерација на компјутери со целосно поинаков хардвер... и софтвер, ако воопшто ќе постои поделбата на хардвер и софтвер.
 
најчесто игрите ги прават да бидат полесни и нема врска каков шахиста бил тој што ја создал играта.
Пошто тој кога ке ја напрае играта ја праве со помош на компјутерот така да / компјутерот може да ги прегледа сите можни потези во 1 секунда и цела игра да ја претпоставе како ке биде и шо ке биде .
не вервам да може чоек да го победе компјутерот
 
најчесто игрите ги прават да бидат полесни и нема врска каков шахиста бил тој што ја создал играта.
Пошто тој кога ке ја напрае играта ја праве со помош на компјутерот така да / компјутерот може да ги прегледа сите можни потези во 1 секунда и цела игра да ја претпоставе како ке биде и шо ке биде .
не вервам да може чоек да го победе компјутерот
 
Види, денешниот шаховски софтвер (пример Фритз или Рипка) е способен на обичен компјутер со обичен процесор (Intel Core 2, AMD Phenom) да победи велемајстор во шаховска партија со стандардно време на игра од околу 2 часа.

Точно е дека тој софтвер се базира на тоа дека процесорот брзо може да обработи многу податоци и денешните процесори се доволно брзи за игра против велемајстор.
Е сеа ако сакаш компјутерот да размислува како човек ќе почекаш за некоја нова генерација на компјутери со целосно поинаков хардвер... и софтвер, ако воопшто ќе постои поделбата на хардвер и софтвер.
Софтверот е “прост“.
Океј, не е прост прост, али не е немогучи - и за сегашните услови.
Хардверската моќ е слаба.
 
Софтверот е “прост“.
Океј, не е прост прост, али не е немогучи - и за сегашните услови.
Хардверската моќ е слаба.

Е сега веќе не те разбирам.
За кој е прост софтверот и за кој е слаба хардверската моќ? За компјутер против вонземјанин?
 
Човекот може да го победи компјутерот, точно. Али шансите му се исти како да играат Волверхемптон и Манчестер Ј. Се знае кој е фаворит, али се случува и underdog-от да тепа. Човекот е Волверхемптон. Компјутерот е побрз, поточен и дефинитивно под помалце притисок. Плус, нема мисли кои му прелетуваат низ главата.
Тоа што машината генерално е појака од човекот во шах е знак кој покажува дека не сме толку далеку од време каде машините ќе преземат нешто и на своја рака, без команда. О том, по том. :wink:
 
Е сега веќе не те разбирам.
За кој е прост софтверот и за кој е слаба хардверската моќ? За компјутер против вонземјанин?
-.-
Вака, глеј сеа.
Со помош на посебни алгоритми, и внесување на сите можни параметри (кои идат по математчка равенка од, секој направен чекор на едниот противник отвара 8 нови на другиот...фактички 8 на n-ти степен (со додатни информации за 16те различни фигури, со различен начин на движење и вредност, и 64те различни полиња)) може да се оформи софтвер кој ќе ги пресметува СИТЕ можни операции до крајот на натпреварот дури после само еден чекор направен, и ќе биде победник во 99.(9)% од натпреварите.
Фората е шо за ваков софтвер е потребна ОГРОМНА (не моеш ни да замислиш) хардверска моќ, за овој софтвер да биде “брз“ (да не испоумре живиот натпреварувач додека овој “мисли“).
----
Затоа, моментално најдобрите софтвери се лимитирани на опции кои можат да ги пресметуваат, со “финти“ од типот: понизок приоритет да им се дава на пионите, да се игнорира кралот - итн итн...

Сеа капираш?
 
-.-
Вака, глеј сеа.
Со помош на посебни алгоритми, и внесување на сите можни параметри (кои идат по математчка равенка од, секој направен чекор на едниот противник отвара 8 нови на другиот...фактички 8 на n-ти степен (со додатни информации за 16те различни фигури, со различен начин на движење и вредност, и 64те различни полиња)) може да се оформи софтвер кој ќе ги пресметува СИТЕ можни операции до крајот на натпреварот дури после само еден чекор направен, и ќе биде победник во 99.(9)% од натпреварите.
Фората е шо за ваков софтвер е потребна ОГРОМНА (не моеш ни да замислиш) хардверска моќ, за овој софтвер да биде “брз“ (да не испоумре живиот натпреварувач додека овој “мисли“).
----
Затоа, моментално најдобрите софтвери се лимитирани на опции кои можат да ги пресметуваат, со “финти“ од типот: понизок приоритет да им се дава на пионите, да се игнорира кралот - итн итн...

Сеа капираш?

Метод на груба сила... а која е поентата кога имаме сосема добри хеуристички алгоритми.
Ти велам денешните шаховски програми нема да тепаат во поголемиот дел од партиите туку ќе тепаат во скоро сите партии.
 
Метод на груба сила... а која е поентата кога имаме сосема добри хеуристички алгоритми.
Ти велам денешните шаховски програми нема да тепаат во поголемиот дел од партиите туку ќе тепаат во скоро сите партии.

Тоа е точно, но ни тие хеуристички алгоритми не се многу подобри. Генерално, комбинаторните проблеми се NP-тешки и додавање на некакви хеуристики во алгоритмите може истите да ги подобри, но тоа не значи дека и понатаму проблемите нема да бидат NP.

Конкретно, процесорската моќ која се користела за Deep Blue Deep Blue денеска може да ја собере на еден процесорски чип. Тоа е една од причините зашто денеска било кој софтвер за шах веројатно ќе го победи најдобриот велемајстор.
 
Шахот е систем брат.Мислам на ком систем.Еден потег е доволен да го распадниш.Така да секој ком можи да изгуби од човек и секој човек од ком.
 
Генерално, времето кога професионалните шахисти можеа да излезат на крај со компјутерите помина пред 10-тина година. Не зборуваме за супер-силен компјутер како Deep Blue - Каспаров туку за партија на обичен лап-топ. Има неколку шаховски програми кои растураат. Денес шахистите ги користат овие програми како помагала за подготовка во натпреварите. Истите содржат база од милиони одиграни партии и енџини кои со огромна прецизност и брзина ги анализираат позициите. Модерниот шах е незамислив без компјутерите.Инаку на човек против машина темата, еве еден скорешен експериментален обид да се направи машина која ќе може да води борба со човекот на вистинска шаховска табла. На спротивната страна е еден од најсилните шахисти во моментов, Владимир Крамник:

 
Абе компјутерот е направен од Човек а не обратно?Така да овој може би е направен со помош на некој јак шахист ама у секој случај знае да згреши
 
исто како да споредуваш дигитрон со математичар...
не би требало да греши од проста причина што се ке прави на база на пресметки
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom