- Член од
- 19 март 2011
- Мислења
- 18.984
- Поени од реакции
- 40.197
Му ги кажуваат своите потреби,
Мене ме интересира овој аспект на молитвата. Изгледај го ова од 6.00 до 7.15 и пробај да ми ја објасниш контрадикцијата. Јас не се снаоѓам.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Забелешка: This feature may not be available in some browsers.
Му ги кажуваат своите потреби,
Мене ме интересира овој аспект на молитвата. Изгледај го ова од 6.00 до 7.15 и пробај да ми ја објасниш контрадикцијата. Јас не се снаоѓам.
Ок, го изгледав видеото.
1. Комедијантов во глобала ги собрал стереотипите за христијанството и шлагот на она срамно лицемерно „христијанство“ и потоа го исмејува и критикува како тоа да е вистинското христијанство. Тоа е како сега јас да извадам цитати од некои лажни атеисти и да ги исмејувам нивните неатеистички учења и животни делувања како тоа да се атеистички. Сигурно дека сите вистински атеисти ќе се оградат од него, ќе кажат дека тој не е вистински атеист и дека критиката не е на место. Епа и јас го велам истото за многу од работите кои што овој ги критикува како да се „христијанство“.
Еве ти една колумна од една моја пријателка која што на свој хумористичен начин го критикува „христијанството“ во Македонија:
http://on.net.mk/kolumna/fmp/dostojno-est
Јас и го имам лајкнато ова и дури и го имам ритвитнато на твитер за да го споделам со моите следбеници таму.
2. Што се однесува до прашањето за молитвата, (Ако Бог предодредил сè, тогаш зошто да се молиме?), христијанскиот одговор е многу едноставен: Бог не предодредил сè. Бог му дал слободна воља на човекот . Бог, по Своја суверена одлука, му дозволува на човекот флексибилност во Божјиот генерален план. Тоа не значи дека човекот може да го промени генералниот Божји план. Човекот не е толку моќен. Но човекот со своите одлуки може да ја подобри или деградира својата лична позиција во Божјиот план за која Бог му дал флексибилност, слободна воља и лична одговорност. Преку молитвата човекот понизно си добива, меѓу другото, помош од Бог за подобра позиција во Божјиот генерален план.
Е сега постои е такво нешто како условна предодреденост, Божјо предзнаење за нашите избори, а и гледиште дека Бог знае дали, кога и за што ќе се молиме, па на тој начин и ги предзнае и понатамошните случувања согласно нашите молитви.
Искрено ни мене не ми се најјасни некои од овие работи, затоа што прво не знам сè и се уште учам, второ овие Божји атрибути како вечност, сезнајност, трансцедентност (над Универзумот и над времето), семоќност се работи кои Бог не ги споделува со човекот и затоа човекот нема капацитет да ги разбере во целост.
3. На Википедија прочитав дека комедијантов Џорџ Карлин во интервју за Плејбој кажал дека имал лоши односи со мајка му и често бегал од дома. Неговото бунтовништво кон авторитети било евидентно уште од рана возраст, па не е ни чудно што кога пораснал не можел да прифати ни некаков Бог како авторитет, па затоа и го исмејувал. Целта претпоставувам му била да добие аплауз од луѓето и веројатно некој денар од неговото шоу.
http://en.wikipedia.org/wiki/George_Carlin
1. Не ти го испратив клипот со цел да го девалвирам христијанството во целост, и експлицитно ти наведов на кој дел од клипот сакам коментар. Меѓутоа, ако велиш дека Карлин прави грешка затоа што ги собрал стереотипите за христијанството и потоа ги критикувал, и ти со тој одговор правиш логичка грешка.
http://en.wikipedia.org/wiki/No_true_Scotsman
3. Пак ќе ти кажам, не е овде предмет ликот и делото на Карлин. За мене Карлин е еден од најголемите хуманисти, со непоколеблива верба во човечкиот ум. И покрај целиот цинизам кој го поседувал и презентирал, до крајот на животот верувал дека човекот е суштество кое се поправа и кое учи.
2. Ти си интелигентен и образуван дечко, и совршено ти е јасно дека ако постулираме постоењето на семоќен ентитет кој е над просторот и времето, тоа по дифолт ја исклучува слободната воља, и го прави било кој повик на морален ангажман промашен од старт.
Флексибилен Божји план, но сепак план кој човекот не може да го промени, ќе признаеш дека ова е апсурд. Флексибилен Божји план е како малку трудна жена. Или планот постои, и се е предодредено, или планот го нема, но така нема ни Божја семоќ. Флексибилен Божји план значи дека човекот може да го надмудри Бог. Дали несовршено суштество може да надмудри совршено?
Семоќноста значи дека Бог предвидел се, заради неговата трасцедентност во однос на времето. Еве на пример, ти доаѓаш пред некоја одлука, дали да свртиш лево или десно. Како можеш да му избегаш на Божјиот план за тоа каде ќе свртиш? Ако си планирал да свртиш лево, и вртиш лево, тоа било дело од Божјиот план. Ако си планирал да свртиш лево, но во последен момент си свртил десно, дали си го надмудрил Бог? Се разбира не, затоа што Бог од старт знаел дека ти ќе го изведеш тој маневар, и дел од Божјиот план било ти така да направиш.
Така ти е и со моралните избори. Ако си решил да му ја ебеш жената на комшијата, и си го направил тоа, ете го Божјиот план на дело. Ако си сакал а сепак не си го направил, ете го пак Божјиот план на дело. Како и да се свртиш, се е дело од Божјиот план, ние сме марионети кои играме малечка улога во во Божјата престава.
Е сега ова повлекува други проблеми. Повлекува прашања од типот колку е морален Бог кој осудува суштества кои го играат неговиот план. Повлекува прашање зошто семоќен ентитет би наоѓал забава во создавањето воопшто, и зошто целата комедија.
Така Чорбаџијо, постулираната семоќ на Бог во корен го руши христијанството, исто како што во корен ги руши и другите аврамски религии. Мене би ми била блиска некоја религија која го постулира Бог не како семоќно битие, туку како суштество кое е primus inter pares, и кое повикува на морален ангажман без извесност дека победата е сигурна. Такво суштество би имало морален кредибилитет да повикува на морален ангажман.
Се надевам дека се разбравме.![]()
Флексибилен Божји план, но сепак план кој човекот не може да го промени, ќе признаеш дека ова е апсурд.
Флексибилен Божји план е како малку трудна жена. Или планот постои, и се е предодредено, или планот го нема, но така нема ни Божја семоќ. Флексибилен Божји план значи дека човекот може да го надмудри Бог. Дали несовршено суштество може да надмудри совршено?
Семоќноста значи дека Бог предвидел се, заради неговата трасцедентност во однос на времето.
Еве на пример, ти доаѓаш пред некоја одлука, дали да свртиш лево или десно. Како можеш да му избегаш на Божјиот план за тоа каде ќе свртиш?
Така ти е и со моралните избори. Ако си решил да му ја ебеш жената на комшијата, и си го направил тоа, ете го Божјиот план на дело. Ако си сакал а сепак не си го направил, ете го пак Божјиот план на дело. Како и да се свртиш, се е дело од Божјиот план, ние сме марионети кои играме малечка улога во во Божјата престава.
Е сега ова повлекува други проблеми. Повлекува прашања од типот колку е морален Бог кој осудува суштества кои го играат неговиот план. Повлекува прашање зошто семоќен ентитет би наоѓал забава во создавањето воопшто, и зошто целата комедија.
Така Чорбаџијо, постулираната семоќ на Бог во корен го руши христијанството, исто како што во корен ги руши и другите аврамски религии.
Мене би ми била блиска некоја религија која го постулира Бог не како семоќно битие, туку како суштество кое е primus inter pares, и кое повикува на морален ангажман без извесност дека победата е сигурна. Такво суштество би имало морален кредибилитет да повикува на морален ангажман.
Се надевам дека се разбравме.![]()
И не е апсурд, затоа што, како што кажав, Бог не предодредил сè, не испланирал сè, не ги испланирал и предодредил човечките одлуки - затоа што на тој начин човековата слободна воља би била апсурд.
Тоа можеби е некој друг концепт на Бог, но тоа не е христијанскиот Бог. Христијанскиот Бог не предодредил се. Тој не ги предодредил нашите морални избори, туку му дал слободна воља на човекот сам да си одлучи дали ќе биде морален или неморален, а каде што е слободната воља, таму е и личната одговорност и последиците од своите одлуки.
Писмото не се сложува со тебе.
"For many are called, but few [are] chosen." (Matthew 22:14, KJV)
"Before I formed you in the womb I knew you, before you were born I set you apart; I appointed you as a prophet to the nations." (Jeremiah 1:5 NIV)
"For truly in this city there were gathered together against Your holy servant Jesus, whom You anointed, both Herod and Pontius Pilate, along with the Gentiles and the peoples of Israel, to do whatever Your hand and Your purpose predestined to occur." (Act. 4:27-28, NASB)
"I will have mercy on whom I have mercy, and I will have compassion on whom I have compassion." It does not, therefore, depend on man's desire or effort, but on God's mercy. For the Scripture says to Pharaoh: "I raised you up for this very purpose, that I might display my power in you and that my name might be proclaimed in all the earth."Therefore God has mercy on whom he wants to have mercy, and he hardens whom he wants to harden." (Romans 9:15-18, NIV)
А зошто семкарот премолчува прашања во врска со одредени семки?Ставрогин, на семкарот ли најде семки да му продаваш?
Како го објаснуваш постоењето на гневот кај Бог? Гневот е особина на незадоволство, незадоволството е производ на немоќ - најчесто немоќ да се постигне нешто во согласност со намерата, или незадоволство од нечија постапка или резултат.
Ако Бог е совршен - поседува семоќност и сезнајност, од каде гневот кај него?
Ставрогин, на семкарот ли најде семки да му продаваш?
А зошто семкарот премолчува прашања во врска со одредени семки?
Ете сега не сме во бурегџилница, што те спречува да го одговориш?Затоа што семкарот не продава семки во бурекџилницаПрашањето ти беше оф-топиок поставено на темата за тезите на Аквински.
Не бе Чорбаџија, далеку било.Знам дека си добар познавач на Библијата, само ти дадов шанса да се вратиш на нерешено во дискусијата, бидејќи многу ти имав избегано.
Имам прашање за тебе. Дали се сложуваш со ова:
Бог е нетемпорален, односно е над времето. Тој како создател на се, па и на времето, не може да биде ограничен од својата креација. За него минатото, сегашноста и иднината се едно, односно има пристап до секој момент од она што ние го нарекуваме време. Признавам дека мене, како на една бедна креатура обележана со трите временски екстази, минатото, сегашноста и иднината ова ми е непоимливо, но го прифаќам како такво, дека Бог во својата семоќ може да биде истовремено во минатото, сегашноста и иднината, односно дека се за него се е еден момент.
Од твојот одговор ќе зависи понатамошниот тек на дискусијата.![]()
Ете сега не сме во бурегџилница, што те спречува да го одговориш?
Како го објаснуваш постоењето на гневот кај Бог? Гневот е особина на незадоволство, незадоволството е производ на немоќ - најчесто немоќ да се постигне нешто во согласност со намерата, или незадоволство од нечија постапка или резултат.
Ако Бог е совршен - поседува семоќност и сезнајност, од каде гневот кај него?
Чорбаџија, во Откровението се зборува за крајот на историјата, и за новото доаѓање на Исус на земјата, и за победа над силите на злото. Спрема тебе, колку се извесни овие тврдења? Дали мислиш дека ова СИГУРНО ќе се склучи, или исходот на битката е неизвесен?