Прашања за Исламот III

  • Креатор на темата Креатор на темата exlexmk
  • Време на започнување Време на започнување
А јас баш тоа прашање премногу јасно го одговорив. :)
 
Kazna koju spominjete a koja se primjenjuje u slučaju da osoba napusti islam, naziva se hadd-i riddet (haddur-ridda). Ustanovljena je na osnovu nekih kazivanja blagoslovljenog poslanika Muhammeda (predaje su zabilježene u dvije najvjerodostojnije zbirke hadisa, autora Buharije i Muslima).

U Kur'anu ova kazna nije navedena. Mjesto na kojemu se tretira pitanje „apostazije“ su 88. i 89. ajet sure „en-Nisa“, međutim, iz sadržaja narednoga ajeta br. 90, sasvim je jasno da se kazna odnosi samo na slučaj ratnoga dejstva, ne na sâmo „otpadništvo“.

Na drugome mjestu (16:106.-109.), kada se govori o „onima koji ne vjeruju a prije toga su vjerovali u dragoga Boga“ (men kefere billâhi min ba'di îmânih), ističe se da će biti podvrgnuti snažnome kažnjavanju ali na drugome svijetu (lehum 'azâbun 'azîm), dakle, ne spominje se obaveznost kazne na ovome svijetu.

Iz nekoga razloga, većina ranih i klasičnih muslimanskih pravnika ustvrdila je da se „otpadništvo“ (riddet) ubraja u prekršaje za koje slijedi strogo propisana kazna (hadd). Svoje stavove su zasnivali na razumijevanju sadržaja spomenutih hadisa kao specifikacije načelnoga kazivanja Kur'ana o ovome pitanju.

No, i pored toga, bilo je pravnika s drugačijim stavovima. Tako su npr. imam Ibrahim en-Neha'i (koji je u pravu slijedio časnoga Abdullaha ibn Mesuda, a dalje je taj pristup prenio hazreti Ebu Hanifi koji će je razviti u specifičnu pravnu školu „hanefije“ kojoj povijesno pripadaju i muslimani Bosne), i imam Sufjan Sevri zastupali stav da se „otpadništvo“ ne kažnjava smrću, već da je obaveza učenjaka da onoga ko napusti islam pozove da islam ponovno prihvati (v. izuzetno lijep i koncizan pregled: Mohammad Hashim Kamali, „Punishment in Islamic Law: A Critique of the Hudud Bill of Kelantan, Malaysia“, u časopisu: Arab Law Quarterly, sveska XIII, br. 3, 1998., str. 214.).

Nadalje, Ebul Velid el-Bâdžî, pravnik malikijske škole, smatrao je da za „otpadništvo“ ne slijedi obavezna smrtna kazna (hadd), već da je presuda diskreciono pravo sudije (ta'zîr). Zanimljivo, ovakav stav zauzimao je i sljedbenik hanbelijske pravne škole Ibn Tejmijja (v. Kamali, str. 214., 215.), na kojega se često pozivaju sljedbenici vehabijskog učenja.

Kasnije će i poznati egipatski profesor Šeltut tvrditi da su, zapravo, u ovome slučaju kur'asnki ajeti specifikacija hadisa a ne obrnuto, što znači da je blagoslovljeni Poslanik objasnio kako se u slučaju smutnje i neposredne ratne opasnosti treba zauzeti poseban odnos prema „otpadnicima“ jer njihov postupak koincidira napadu na zajednicu muslimana. (v. Kamali, str. 215.)

Zbog čega se u modernim muslimanskim državama, i u sadašnjim brojnim tekstovima i predavanjima insistira na smrtnoj kazni za osobe koje napuštaju islam, pitanje je na koje svi trebamo tražiti odgovor. Jedna od važnih polazišta u ovim razmišljanjima je, sigurno, i pozicija moći s koje nastupamo, odnosno razrješenje dileme: da li je naš stav plod ljubavi prema drugoj osobi i želji da bude spasena na drugome svijetu, ili naprosto prilika da izrazimo vlastite frustracije – bijes, razočaranost, nesigurnost, strah i sl.

Još smatramo važnim napomenuti da ajet koji ste naveli u svome pitanju: „U vjeru nije dozvoljeno silom nagoniti“ (2:256.), upravo govori da vjerovanje mora biti „plod slobode“, a ne posljedica pritiska.
http://www.znaci.com/pio/pitanja-i-odgovori-113-o-kazni-za-napustanje-islama
 
Последно уредено:
Па и јас истото го одговорив што и докторов на видеово.
Го виде ли ти мојот одговор или лупаш без врска?

Докторот одговори за апостатите. Вие одговоривте дека тоа се случува само со насилна анти-државна кампања. Make up your damn minds.
 
Докторот одговори за апостатите. Вие одговоривте дека тоа се случува само со насилна анти-државна кампања. Make up your damn minds.
Ова за да го напишеш треба да бидеш глуп и да не провериш што е пишувано.
 
Ова за да го напишеш треба да бидеш глуп и да не провериш што е пишувано.

Доказот е во постот каде си цитиран, и колегат твој каде сте цитирани.

Нејсе.

Значи, религијата на мирот ти нуди почивање во мир како опција? Зошто било кој разумен човек би прифатил ширење на таква гнасна религија во својата држава, до тој степен каде исламизацијата би влијаела на поредокот (како што имаме примери низ светот како влијае и денес)? Што е со акцентот на Европа?
 
Страшно колку е голем бројот на млади (12-17 години) девојчиња кои во Скопје се шетаат обвиткани.. Налик на тоа како до пред неколку години беше модерно да се носат христијански привезоци.Тоа е показател дека нашето општество наместо да се стреми кон прогрес и критичко размислување се враќа чекор назад кон промоција на средновековните робовладетелски идеологии како нешто нормално. И продуцира млада генерација на "овошки" кои те гледаат како "паднати од Марс" (во стилот УВРЕЃЕН И ИЗНЕНАЃЕН) кога ќе им кажеш дека не постојат докази за постоењето на нивниот имагинарен пријател.

Прашањето до адвокатите на исламската човекомразечка идеологија: Дали според наведената идеологија е потребно и задолжително млади неомажени девојчиња да се обвиткуваат и дали нивното зголемување може да биде показател за поголемо присуство на екстремистички групации (ако воопшто и може вистински поклоник на исламската идеологија да биде неекстремен) во условите во кои живееме денес??!
 
Страшно колку е голем бројот на млади (12-17 години) девојчиња кои во Скопје се шетаат обвиткани.. Налик на тоа како до пред неколку години беше модерно да се носат христијански привезоци.Тоа е показател дека нашето општество наместо да се стреми кон прогрес и критичко размислување се враќа чекор назад кон промоција на средновековните робовладетелски идеологии како нешто нормално. И продуцира млада генерација на "овошки" кои те гледаат како "паднати од Марс" (во стилот УВРЕЃЕН И ИЗНЕНАЃЕН) кога ќе им кажеш дека не постојат докази за постоењето на нивниот имагинарен пријател.

Прашањето до адвокатите на исламската човекомразечка идеологија: Дали според наведената идеологија е потребно и задолжително млади неомажени девојчиња да се обвиткуваат и дали нивното зголемување може да биде показател за поголемо присуство на екстремистички групации (ако воопшто и може вистински поклоник на исламската идеологија да биде неекстремен) во условите во кои живееме денес??!
a kakva vrska ima toa sto se pokrieni so progresot na covestvoto? ke ideme napred samo ako sme goli?
 
a kakva vrska ima toa sto se pokrieni so progresot na covestvoto? ke ideme napred samo ako sme goli?

Дефинитивно не обвиткани како палачинки. Ај кажи ми пример, со тоа бурката како некоја муслиманка ќе работи во лабораториски услови?
 
Страшно колку е голем бројот на млади (12-17 години) девојчиња кои во Скопје се шетаат обвиткани.. Налик на тоа како до пред неколку години беше модерно да се носат христијански привезоци.Тоа е показател дека нашето општество наместо да се стреми кон прогрес и критичко размислување се враќа чекор назад кон промоција на средновековните робовладетелски идеологии како нешто нормално. И продуцира млада генерација на "овошки" кои те гледаат како "паднати од Марс" (во стилот УВРЕЃЕН И ИЗНЕНАЃЕН) кога ќе им кажеш дека не постојат докази за постоењето на нивниот имагинарен пријател.

Прашањето до адвокатите на исламската човекомразечка идеологија: Дали според наведената идеологија е потребно и задолжително млади неомажени девојчиња да се обвиткуваат и дали нивното зголемување може да биде показател за поголемо присуство на екстремистички групации (ако воопшто и може вистински поклоник на исламската идеологија да биде неекстремен) во условите во кои живееме денес??!
А добро, твојот предлог што е?
Или кој е прогресот од миничи и млади девојчиња што се шетаат како проститутки? Гранд, фарма, велики брат?
Та нели слободоумие и право на слободен избор, слободен говор и ред други "слободи" промовира друштвото кое ти ни го предлагаш?
Зошто е тогаш проблем младо девојче кое ќе одбере да се, како ти што велиш "обвитка"?

И одговор на твоето прашање од адвокатите на исламската човекомрзечка идеологија: Да, потребно е и задолжително сите, не само млади и неомажени туку сите припаднички на понежниот пол да се "обвиткаат" и тоа не е показател на поголемо присуство на екстремистички групации туку тоа е показател дека муслиманите се враќаат на својата религија, бидејќи таквите како тебе ги вратиле векови наназад убедувајќи ги дека припадноста кон исламот ќе ги направи непрогресивни и непродуктивни за општеството.
 
бидејќи таквите како тебе ги вратиле векови наназад убедувајќи ги дека припадноста кон исламот ќе ги направи непрогресивни и непродуктивни за општеството.

Па и ги прави. Да ставам примери за бисери искочени од "школувани" муслимани? Или сакаш да се лишиш од резил?
 
Дефинитивно не обвиткани како палачинки. Ај кажи ми пример, со тоа бурката како некоја муслиманка ќе работи во лабораториски услови?
? isto kako i taa bez burkata. tamu u bikini rabotat?
 
А добро, твојот предлог што е?
Или кој е прогресот од миничи и млади девојчиња што се шетаат како проститутки? Гранд, фарма, велики брат?
Та нели слободоумие и право на слободен избор, слободен говор и ред други "слободи" промовира друштвото кое ти ни го предлагаш?
Зошто е тогаш проблем младо девојче кое ќе одбере да се, како ти што велиш "обвитка"?

Aјде кажи ми како ќе работи жена со бурка во професии во кои е задолжително носење на униформа како што се полиција, војска, царина, воздухопловство во неисламски и секуларни држави.
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom