Гледам дека партискиов конфликт, меѓу вмро и сдсм не стивнал ни малку.Тоа воопшто не ми се допаѓа, но ситуацијата е таква каква што е и тука нема бегање.Ке пробам да ја објаснам ситуацијата малку поглобално и од една птичја перспектива.Уште на почеток да кажам дека сум политички ориентиран и гордо сум член на ВМРО-ДПМНЕ.Во интерес на тоа да останам објективен секој исказ би го поткрепил со доказ за да не бидам пристрасен кон ситуацијата.Во секоја една новоформирана држава, во периодот на транзиција, уште на формирањето се создава висока политика, и ниска политика.Високата политика е круцијална поврзана со функционирањето на виталните точки на државата како што се одбраната, и надворешната политика.Тука спаѓа и уште една битна точка, тоа е глобално и ДОЛГОРОЧНО планирање на внатрешната политика во државата.Значи додека беа сите претходни влади на власт, сите овие точки беа утнати.Правам муабет и за сдсм и за вмро на чело со љупчо.Значи до 2006 никоја од овие точки на висока политика не беа исполнети.Ке дадам само краток пример.Во поглед на одбраната, дозволивме да ни се случи војна.Во поглед на надворешната политика, доживеавме пораз во обединетите нации, да се викаме БЈРМ со оглед на силното право на самоопределување, што секоја нова членка ја има.Дали е пораз или само интерес на пари, не дискутирам за да ја сочувам објективноста.И во поглед на долгорочното и глобално планирање на внатрешната политика, дозволивме 90 % од фабриките да не ја преживеат транзицијата, културата и образованието да паднат на најниско ниво, и ред други работи.Значи во поглед на високата политика не знаевме да изиграме добро.
За доброто функционирање на ниската политика на една држава се одговорни министерствата и администрацијата.Значи они ја извршуваат стратегијата што е поставена од високата политика.Добиваат насоки и треба ПРАВИЛНО ДА ФУНКЦИОНИРААТ по истите.Тука има голем прашалник дали членовите-извршители на ниската политика правилно си ја одработиле работата.По мое стручно мислење (политиколог по професија) НЕ. Но дали е тоа поради нивна вина исто така НЕ.Значи, додека никој не ја оформи правилно високата политика, оние извршителите на ниската, немаа што да извршуваа.Тука беше направена кобна грешка, зошто оние извршителите на ниската политика добија слобода поголема отколку што треба.Баш поради таа слобода, се створија локални шерифи, локални мафијаши, директори со неограничени средства, односно, средната класа во општеството ја снема.Остана малку ултрабогати луѓе, и многу ултра сиромашни луѓе.Афери на сите страни, периодот помеѓу 1993 и 2006 за медиумите беше период кога вестие можеа да трајат и по 3 часа.Меѓународни медиуми нашето новинарство го оценија како атомизирано новинарство поради тоа што новинарите имаа да пишуваат материјал повеќе отколку што физички можат.Додека почнале да пишуваат за една криминална афера, другиот ден се појавила, друга, за претходната да мораат да ја изостават,да ја почнат новата, за наредниот ден повторно да се појави нова.Значи од една држава(по груби проценки на аналитичари) која од СФРЈ наследи капитал од некаде 15 милијарди долари, во 2008 година да нема ни една шестина од тој капитал.Значи беа украдени некаде преку 10 милијарди долари.Е сега и прашањето што многумина ги мачи, а и прашањето поради која е отворена темава.Следниот став вероватно ке биде препознаен како вмровски, но демократија, кој како сака нека го толкува.
После 2006 година кога вмро повторно доби, беше создадена една симпатична книга, наречена ПРЕРОДБА ВО 100 ЧЕКОРИ.По моја проценка таа книга е одличен пример на глобално планирање на политиката во не толку долгорочна смисла од само 4 години.За да се исполни ветеното од таа книга мора да се има совршена координација помеѓу членовите на високата и ниската политика.На Груевски тоа му беше совршено јасно.Затоа и беа постигнати резултатите изминатите 2 години.Е сега, причината поради која се врши промена во администрацијата, е тоа што многумина од членовите таму, припадници на други политички опции, се научени на друг режим на работа, многу сличен со режимот пред 1990 година.Кој разбере разбере.Таквиот режим на работа нема ниедна допирна точка со режимот кој се бара овде.Поради тоа што се правеа невидени опструкции во работата на администрацијата од страна на тие членови, промени мораше да има, и ке има.Некој ке рече, дека превземањето на администрацијата од страна на ВМРО води кон апсолутна власт во администрацијата.Еквивалентен пример, како се доаѓа до апсолутна власт во администрацијата даде СДСМ во периодот од 1993 до 2006.Да не се лажеме дека периодот од 1998 до 2002 ВМРО ја имаше администрацијата.ВМРО беше на власт а СДСМ владееше.Е сега ситуацијата е поинаква.Една добро организирана структура полека се распаѓа,и тоа на многумина има смета.Структура која воопшто не била ефективна и имала резултати 0.Еве и пример за тоа, да не бидам критичар без примери.Катастарот додека беше со претходната администрација немаше ни 50 % од земјиштето на РМ попишано.ОД 2006 навакај, досега се попишани преку 75 % од земјиштето.Воведен е електронски систем на комуникација, во целиот катастар.Овакви примери има многу но сега не е време и место.Фактите говорат сами за себе.Тие говорат дека промената во администрацијата не води кон апсолутизам, туку кон ефикасност.Не знам дали сте забележале, кога во последните неколку месеци, имало финансиска афера.И да имало дали поминала неказнета.Некаде погоре прочитав дека Груевски инсталирал партиски војници во администрацијата.Иако со лоши зборови е ова кажано, на кого би му сметало да има такви војници ако се ефикасни(а резултатите покажуваат дека СЕ ефикасни) освен на оние кои се сменети, а кои не биле ефикасни.Така да плачковци ке има се додека не се разбере ДЕКА ПАРИ БЕЗ ПАРИ НИКАДЕ НЕМА.Со други зборови, ако не работиш ПАРИ НЕМА, дури ни во администрацијата