Папата навива за Македонија?

  • Креатор на темата Креатор на темата Гоч
  • Време на започнување Време на започнување
А бе ајде.А да не не отвараат случајно поради тоа што ГПЦ, БПЦ, и СПЦ се против било какво вмешување на Ватикан на Балканот? Како и РПЦ?
Или ова онакаа колку од инает да се каже.
Тогаш зошто во минатото кога се појавило унијатството во Кукуш 1885 година, Егзархијата праќала свои луѓе да го задуши тоа движење?
Него ти ова го кажуваш во стилот дека сега е поинаку.Последен пат кога проверив, видов дека Македонија и Бугарија сеуште имаат проблеми и на политички и на верски план. А истото важи и за Ватикан.
Дечко, државите са отделни от црквите веке.... едно време не беше така...
Днес на Балканот си има католички цркви,има си верници во нив и на Ватикан не му треба нова база,заштото има веке доста бази во балканот.... :toe: На Ватикан му требат нови верници,а не бази,бази има доволно...:toe:
 
Дечко, државите са отделни от црквите веке.... едно време не беше така...
Днес на Балканот си има католички цркви,има си верници во нив и на Ватикан не му треба нова база,заштото има веке доста бази во балканот.... :toe: На Ватикан му требат нови верници,а не бази,бази има доволно...:toe:

Кои држави, јас тука ти пишувам за цркви.Каде прочита ти држави... Момак?
 
На едно прашање со мнозина дали повекје си за православието или националната свст добив одговор од повекето дека се за православие. Не ми се верува со колкава национлана свест сме ние Македонците и слепо тераме кон православието и по цена да бидеме уништени токму од самите нив.

Многу пати пати се покажало низ историјата соседните егзарси и свештеници неси ја гледале работата, верата, религијата и сл. туку си терале асимилаторски политики. А тоа сирото население слепо верувајки на нив и бога несвесни за национално битие многу често станувале и жртви.

Тука е и клучното мислење да се што доаѓа од Ватикан е или лошо или се држи во резерва. Ватикан само малку да ги подотвори свите порти ке излезат многу работи на видело, а се тоа зависи од нас самите каква и колку желба имаме. Како што вели погоре, д а се даде амбасадорско место на некој кој претендира за антидржавен елемент резулатот е еднаков на нула.

Секое пријателство со Ватикан и незначи унијатење со католиците и сл. Напротив во ваквата изјва на ватикан се препознаваат многу работи само кој како сака да ги толкува .:toe:

Друга суштествена разлика меѓу двете цркви е и фактот што за разлика од Источно-православната црква, чиј врховен поглавар (вселенски патријарх може да биде само грк по народност (и тоа, според постојните турски закони, само доколку е роден во турција. И ние треба да очекуваме признавање од вселенската патријашија? Ај ви се молам (ми делува како научна фантастика.
 
Извини, ама и нашето православие е дел од тоа што не прави Македонци. Зошто па јас би бирал помеѓу национална свест и православие? Каков е тој избор?

Плус и самиот папа ги посочи кои се нашите одлики како народ - грижа за семејството, чувство за морална исправност, простување на гревовите на другите... Тие одлики не би биле тука без нашето православие.

П.С. Но, сето тоа не значи дека ние не можеме да имаме далеку подобри односи со Ватикан и нивната добра волја да ја искористиме во наша корист. Плус малку симптоматично се појавуваат серија текстови во наша корист - Стејт департмент, Економист, Католички весници... Или лобито работи, или навистина сме толку во право :vozbud:
 
Вселенскиот патриарх не е врховен поглавар на православните....:nenene:
Вселенскиот патриарх е прв измежду равни. Патриарха на СПЦ да речиме си е врховен поглавар за нив и вселенскиот патриарх не може ништо да направи.....Истото е и со другите православни цркви и нивните патриарси.... РПЦ,ГПЦ,РПЦ,БПЦ ....
 
Што ти би ставил на прво место?

Нацијата/националта свест или религијата?

Каков е тој избор?

хм зарм по автоматизам си Македонец ако си православен?
3начи доволно е да си Македонец да бидеш православен?

Или сметаш дека тоа е неделиво едно со друго?
 
Навива бе како не навива.

Еве и сликовито

:oeoeoe:
.....:pop:
 
Што ти би ставил на прво место ?нацијата националта свест или религијата ?

Како атеист.... Зарем треба да давам одговор...:toe:
Но, не е тој изборот! Во македонската национална свест се вклучени православните традиции, обичаи и вредности.
 
Како атеист.... Зарем треба да давам одговор...:toe:
Но, не е тој изборот! Во македонската национална свест се вклучени православните традиции, обичаи и вредности.

Нашите традиции, обичаи, културни и како сакаш земи ги вредности се длабко слични ако не идентични со нашите соседи па и некој подалеку па не се Македонци.

Свеста за нацијата и националното бите е сосма различна во однос за религијата.

Кога непостоеа нациии и држави религијата можеби била повеке важна.кога некој денес ти го загрозува националнито идентитет па и теритотијалниот, зарем повеке ке дадеш важност на религијата?!
 
И што ако балансираме со Русија? Па Грците имаат поголема соработка со Русите.А ако се сеќавам добро, Руската Православна Црква ја нема признаено Македонската Православна Црква.

РПЦ и нема потреба да ја признае МПЦ бидејќи нашата црква е постара, како што МПЦ е постара и од неканонската Светосавска црква на север.

РПЦ беше таа која прсуствуваше на востанувањето на МПЦ и со тоа му даде легитимитет на чинот.

Москва во религионата хиерахија претендира да биде “Третиот Ерусалим’’. Впрочем, затоа нивната царица праќала луѓе во Охрид за да се осознаат. РПЦ понекогаш игра многу позитивна улога за нас. Толку за РПЦ/Русија.

Што се однесува до Ватикан, од Господ ни е пратена оваа против-тежа контра узурпираната Цариграска православна црква. Сигналот од Ватикан е јасен за улогата на Македонската цивилаизација, култура -- а тоа е многу битно за нас!

Само кретен не би ги искористил дипломатско-поплитичките ефективи на таа држава.

А на крај, во Ватикан има историски документи со кои и дефинитивно се побива грчко-српско-бугарската лага за Македонија (не дека и вака не се побива, но додатен, конечен знак).

Извини, ама и нашето православие е дел од тоа што не прави Македонци.

Па кој ја негира МПЦ и Македонската нација?!? Ајде наброи!

Најзакоравените анти-Македонски елементи се во трите околни цркви кои го узурпираат православието и Цариградската црква.
Еве земи и историски, Патријаршијата, Егзархијата и Светосавската црква најактивно работеле да не збришат, а не Ватикан.

Впрочем, од рани периоди во историјата, Македонија долги векови била под црковна јуридикција на Рим. Никој не заговара Македонија тоа да биде денес. Мора да се игра умно и прагматично.
 
Некои одамна размислувале за унијатство. Виножито уште 2006 (постојат текстови и размислувања и пред 2006, но затоа понатаму) има дадено свои размислувања за овој чин
„ВИНОЖИТО“
Македонците во Грција во унијатска црква
Асоцијацијата на Македонците од Грција „Виножито“ најсериозно размислува за основање унијатска македонска црква во северна Грција. Ваквата идеја ја најави Павле Васкопулос, член на претседателството на „Виножито“, објаснувајќи дека таа е мотивирана од политички цели.

- Православието на Балканот, односно православните цркви, пред се се политички и националистички инструменти. Иницијатори на најголемите антимакедонски митинзи во Солун беа главатарите на Грчката православна црква. Поради тоа, но и од други политички цели, ние во „Виножито“ најсериозно размислуваме да го повикаме католичкиот бискуп во Грција да не посети и да разговараме за унијатска македонска црква во северна Грција. Црквата пред се ја гледаме како политичка институција, а религиозната и духовната улога ја оставаме настрана, како индивидуална работа на секој поединец - изјави Васкопулос во интервју за последниот број на неделникот „Актуел“.

Тој не ја објаснува детално оваа идеја и целта што би се постигнала, но вели дека „унијатството има традиција на нашите простори и, според нас, треба да се отвори една поширока дискусија за ова прашање“.

Според извори на „Време“ таквата идеја подолго време опстојува кај дел од приврзаниците на „Виножито“ што на унијатството гледаат и како на инструмент за јакнење на позициите во битката за признавање на македонското малцинство од страна на владата во Атина.
Болдот е во контекст на она што Фми го спомна за секуларноста која е само на хартија.

Инаку, образложение за изјавата погоре на Виножито, што, зошто и како следува на линкот подолу
„Виножито“ и православното унијатство
...Би сакал да кажам и нешто повеќе за политичките мотиви на овие наши размислувања и иницијатива за да почне дијалог на оваа тема.

Ако гледаме како се разви македонштината и современиот македонски идентитет, треба објективно да заклучиме дека на овие балкански простори тие се развиваат, односно се појавуваат хронолошки по веќе развиените други национални идентитети на другите балкански народи. Тоа, пак, донесе овие (народи) да си формират национални држави пред Македонците. Уште во 19 век тоа го сторија Грција, Србија и Бугарија, со исклучок на Албанија, која тоа го стори во почетокот на 20 век.

Неоспорно е дека со самото формирање на националните балкански држави полека почна да се губи „екуменскиот карактер“ на православието поради државните антагонизми на православните балкански народи. Во рамките на балканските држави почнаа да се основаат таканаречените православни национални цркви во секоја држава посебно со свои државно-црковни интереси.

Факт е дека најсилните балкански национализми во смисла на „силината“ на државата (грчкиот, српскиот, бугарскиот) уште од порано биле најголемите противници на развивањето на македонскиот национализам и на македонштината пошироко, вршејќи разни притисоци континуирано на македонското население во овие простори.

Факт е исто така дека државните православни цркви играле и се уште имаат главна улога во оспорувањето на македонштината до ден денес...
...Тука треба да се спомене и негативната улогата во македонските работи на некои клучни фактори во светот на православието и надвор од Балканот, како на пример Руската православна црква, која никогаш како впрочем и руската политика на Балканот не одигра позитивна улуга во однос на интересите на македонскиот народ во целина.

Пред се нека се запознае македонската јавност што значи унијатство. Нека се искажат по ова прашање не само поповите и владиците, туку и историчарите и политичарите и стручњаците по религија и догма. Нека се каже дека унијатство не е исто што и католицизам. Нека се каже дека има илјадници православни унијати во другите православни држави, како на пример во Романија или во Украина. Тука вреди да се спомене дека „портокаловата револуција“ во Украина беше поткрепена и од западот, не случајно се разви токму во западна Украина, токму во регионот каде што православните унијати се најсилни. Нека се информира македонската јавност за посебностите-разликите и во самата догма и црковни ритуали, или, подобро речено, за сосема малите разлики според нас на православните унијати со останатите православни христијани. Нека се каже на пример дека најголемата разлика помеѓу православните унијати верници и останатите православни верници е дека како главатар на црквата на православните унијати се спомнува папата, а не патријархот.
Прашањето дали треба името на патријархот, кој не го признава македонскиот идентитет и народ, да се спомнува и во македонските православни цркви е реторичко, но и политичко прашање.
Нека се запознаат Македонците насекаде со ова тема без страв и демонизирања.


Ако зборуваме, пак, за денешната македонската идеологија и македонштината пошироко од политичка гледна точка сметаме дека треба да се отворат сите полиња на перспективите кон западот. Црковната и религиозната компонента се важни во овај процес.

Западните буржоаски демократии, сакајќи тоа некој да го признае или не, последните децении се главните играчи на нашите простори и единствените кој давале поткрепа (мала или голема е дискутабилно) на македонската борба за национална еманципација. Врските меѓу унијатството и католицизмот се блиски и сериозни, а католичката црква пак на многу европски силни држави игра значајна улога. Нека се спомнат тука Италија, Шпанија, Австрија, Германија (новиот папа има германско потекло) , како и Полска, Чешка, Словачка, Словенија. . . А каде е тука патријаршијата и православните власти? ...
И така натаму, другиот дел од текстот го имате на линкот.
Што да не, што ние како македонци би изгубиле (пошто официјалните позиции нешто не ни се розови кај соседите од православна вероисповест), а што би добиле со (доколку воопшто се размислува за ваква постапка) влегување во унија со католиците? И од кого би зависел овој чин, од нашата МПЦ, граѓаните, Ватикан...?
 
Па кој ја негира МПЦ и Македонската нација?!? Ајде наброи!

Најзакоравените анти-Македонски елементи се во трите околни цркви кои го узурпираат православието и Цариградската црква.
Еве земи и историски, Патријаршијата, Егзархијата и Светосавската црква најактивно работеле да не збришат, а не Ватикан.

Впрочем, од рани периоди во историјата, Македонија долги векови била под црковна јуридикција на Рим. Никој не заговара Македонија тоа да биде денес. Мора да се игра умно и прагматично.

Полека, полека. Јас никаде не кажав дека треба да ги отфрлиме пораките од Ватикан. И не верувам дека Ватикан во 2010 покрај сите проблеми кои ги има планира нас да не покатоличи или да не доведе во унија. Само посочив дека на секоја порака од Ватикан ние не мора веднаш да колнеме што сме православни, туку умно да ги искористиме добрите односи со Рим, кој ете гледа дека Македонците ги носат вистинските морални и културни норми и во 21 век, за разлика од многу Европејци...

За тоа кој ги негира Македонците е јасно - тие кои и должат на Македонија, културно, историски, човечки...

И така натаму, другиот дел од текстот го имате на линкот.
Што да не, што ние како македонци би изгубиле (пошто официјалните позиции нешто не ни се розови кај соседите од православна вероисповест), а што би добиле со (доколку воопшто се размислува за ваква постапка) влегување во унија со католиците? И од кого би зависел овој чин, од нашата МПЦ, граѓаните, Ватикан...?

Одлуката да влеземе во унија во овој момент би донела нови поделби меѓу нас и нова шанса на нашите соседи да ни влезат во клинч. Инаку, само црквата може да донесе одлука да се влезе во унија, а со оглед дека нашите владици се задоени со православието, не гледам голема шанса за такво нешто.
 
РПЦ и нема потреба да ја признае МПЦ бидејќи нашата црква е постара, како што МПЦ е постара и од неканонската Светосавска црква на север.

РПЦ беше таа која прсуствуваше на востанувањето на МПЦ и со тоа му даде легитимитет на чинот.

Москва во религионата хиерахија претендира да биде “Третиот Ерусалим’’. Впрочем, затоа нивната царица праќала луѓе во Охрид за да се осознаат. РПЦ понекогаш игра многу позитивна улога за нас. Толку за РПЦ/Русија.

Што се однесува до Ватикан, од Господ ни е пратена оваа против-тежа контра узурпираната Цариграска православна црква. Сигналот од Ватикан е јасен за улогата на Македонската цивилаизација, култура -- а тоа е многу битно за нас!

Само кретен не би ги искористил дипломатско-поплитичките ефективи на таа држава.

А на крај, во Ватикан има историски документи со кои и дефинитивно се побива грчко-српско-бугарската лага за Македонија (не дека и вака не се побива, но додатен, конечен знак).

Знам што има во Ватикан, јасно дека има документи кои ќе ни користат многу.РПЦ и да била на востанувањето на МПЦ е ништо, фактот е еден а тој е дека ние за РПЦ сме никој и ништо.
Ако гледаме така на работите, нашата црква својата независност ја доби од СПЦ, од патријархот Герман, за на крај да се случи нешто сосем трето во шеесетите....
Што значи присуството на РПЦ за време на воспоставувањето на нашата црква е ништо и не е мерило за тоа дали они нас не признаваат или не.
И јас знам дека нашата Архиепископија била централна школа на сите православни народи, а и Русите сигурно го знаат тоа ама пак на крај ни велат:"кој ве врти".
 
Да не се врти работата ,со нашиот проблем со признавањето на црквата, кон унијатство.Католиците не донеле во голем дел некоја голема корист на црковен план на првославците?:baeh::nenene:
 
Толку сте наивни и глупави браќа Македонци. Нема како да преживеат сами...
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom