За жал, грчката влада ЕКРН одговор на критиките на Грција малтретирање на македонски, турски и други етнички и верски малцинства што е прикачен на крајот на овој извештај, покажува уште еднаш дека Грција не презема нејзината човековите права, обврски и останува сериозно заглавено анахроничен во етно-шовинизам, кој не дозволува да дури и да се признае постоењето на посебен македонски идентитет, етничка припадност и во Грција.
Грција е одговор на ова прашање, кој е цитиран подолу, ја потврдува уште еднаш дека е решен да продолжат да ги игнорираат правата на македонското малцинство во извршување на една доктрина на националната безбедност прирок на принудна асимилација и невистинита тврдењата на етничка хомогеност:
Со сета почит кон референци за''македонски''заедница и јазикот (paras. 111-120), би сакал да истакнам дека еден мал број на луѓе во грчка Македонија, главно во префектурата на Лерин, освен грчки, зборува за словенски дијалект, кој е ограничен на семејството или разговорен употреба. Овој дијалект има сличности со јазикот што го зборуваат словенските-Македонци во соседната поранешна југословенска Република Македонија.
Прекугранични контакти, како што се туризмот и трговијата, задржи овој дијалект жив, како што е случајот и со грчкиот јазик што се зборува во јужниот дел на поранешната југословенска Република Македонија. Сите луѓе во Грција зборуваат овој дијалект се двојазични (словенски / грчки).
Субјективните перцепции побарувања или на некои од гореспоменатите личности, кои не се засновани врз објективни факти и критериуми, дека тие се етнички "Македонци" не се воспостави од себе односно обврска на Грција за официјално признава оваа група, како «малцинство» и да се гарантира на своите одредени членови на малцинските права, на оние дополнителни гарантирани со договори за човекови права. Покрај тоа, употребата на нивно име на терминот "македонски" со цел да се дефинира различна етничка припадност создава забуна со 2,5 милиони Грци кои се идентификуваат како Македонци во регионалните / културна смисла.
Во секој случај, во Грција, дури и ако една група не ја признава како малцинство ужива одредени малцински права, поединците се слободни да изјавуваат дека тие припаѓаат на различни етнички или културна група, без никакви негативни последици што произлегуваат од таквата изјава. Покрај тоа, овие лица целосно да уживате во сите нивни граѓански, културни, економски, политички и социјални права, кои се признати од страна на одредбите од националното и меѓународното право. И судството и администрацијата се должни да ги спроведат овие одредби. Лицата кои сметаат дека нивните права се прекршени може да донесе нивниот случај пред грчките судови и исто така имаат можност да поднесе жалба до надлежните меѓународни органи, како што е пропишано од страна на релевантните договори им грција.
Неколку примери се покаже на горенаведените affirmations:
- Постои политичка партија во Грција, која тврди дека претставуваат "македонско малцинство". Оваа партија работи слободно и без никакви пречки учествува на изборите. Една од водечките фигури на партијата е државен службеник, работа за грчката држава, без оглед на неговите политички активности и ставови.
- Постојат редовните културни настани и свеченостите организирани од страна на словенското говорно подрачје лица во регионот на Лерин, каде што секој е слободен да учествуваат, вклучувајќи ги и државјани на соседна Поранешна Југословенска Република Македонија.
Во заклучок, на сите лица кои живеат во Грција, без оглед на нивната националност, етика потекло, јазик, верска или политичка припадност уживаат целосна заштита на нивните човекови права и слободи. Секој е слободен да ја прогласи за неговото / нејзиното потекло, зборуваат својот јазик, вежба неговата / нејзината религија и почитуваат својот особено обичаи и традиции.
Конечно, во поглед на спроведувањето на мерки за помирување, на грчката држава, со цел да се дефинитивно ги залечат раните на Граѓанската војна, Пристапи кон враќање на државјанството и на враќање на конфискуваниот имот на лица од грчко потекло, кои избегале од земјата по овој историски трауматично искуство. Меѓутоа, сите луѓе, без оглед на нивното етничко потекло, имаат можност да се донесе пред грчките судови било тврдења во однос на имотот или за други прашања, според општите одредби од законот.
Грчкиот одговор е неискрен да го кажам барем и еден флагрантен пример на вашата решеност да се продолжи со политиката на негација и дискриминација vis-a-vis македонското и другите малцинства.
Тоа е само лажна да констатирам дека не постои етничко македонско малцинство во Грција. Ова малцинство е проучен од западните антрополози и грчки и нивната состојба е пријавена од страна на разни други институции, покрај ЕКРН-пр Хелсинки воч, ОБСЕ, ОН Комитетот за елиминација на расната дискриминација (март 2009), па дури и невладините организации во рамките на самата Грција, како што се на грчкиот Хелсиншки монитор. Повеќето од сите Сепак, етничкото македонско малцинство во Грција, има своја политичка партија, Европската слободна алијанса - Виножито (СМК на македонски јазик) - кои натпревари избори во Грција и покрај фактот дека тој е подложен на честите малтретирање, медиумите бојкоти и високо тенденциозен пријавување на нејзината политика и лидерство. Нејзините канцеларии во градот Лерин / Леринско беа firebombed од екстремните националистички Грците во септември 1995 година. Таа исто така мора да се додаде дека оваа партија беше само регистриран во 1995 година по силниот притисок од рамките на ЕУ. Исто така е доста смешно за грчките власти да се тврди дека употребата на "словенски дијалект," што е на македонски, се "чуваат во живо" со "туризам и трговија" доколку, како одговор на грчката, исто така, се објаснува, таа се користи во рамките на на семејството! Се разбира, ако Грција исполни своите обврски, тогаш тоа би да се користи и на телевизија, радио и печатените медиуми и др
Во соопштението "Subjective побарувања или перцепциите на некои од гореспоменатите личности, кои не се засновани врз објективни факти и критериуми, дека тие се етнички" Македонци "не се воспостави од себе односно обврска на Грција за официјално признава оваа група како «малцинство» и да се гарантира на своите одредени членови на малцинските права, на оние дополнителни гарантирани со договори за човекови права "е директна прием од страна на грчките власти дека не го почитуваат принципот на само-идентификација, како еден од клучните градивни камења на етничкиот идентитет и дека е подготвена да продолжи да се нарушат критериумите на примирјето во Копенхаген CSCE конференција на човечката димензија во јуни 1990 година во кој се наведува во член 32, Дел 4 од финалниот документ кој беше потпишан од страна на Грција дека "да се припаѓа на национално малцинство е прашање на лице е личен избор а не штета може да настане од остварување на таквите избор ". Кога грчката држава зборува на "објективни критериуми и факти" во одредувањето кога група на луѓе претставуваат малцинство, очигледно е дека на објективни факти и критериумите кои се користат во една ваква оцена се оние диктиран од нејзиното мракобеснически и националистички ставови. Идентитетот е прашање на избор и ова е само релевантен "објективни" критериуми.