Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Забелешка: This feature may not be available in some browsers.
Баш така, Кавадарци не се осеќа летно време дека воздухот е загаден, ама зимно време и кога се вара ракија и прават зимници, тежок е воздухот.Може голем дел од вас нема да се сложат со ова, но според мене најголем причинител за загадувањето не се големите фабрики, туку самите граѓани на градовите во Р.М. Мое Кавадарци исто е во врвот на градовите по загаденост според мерењата, иако несомнено и ФЕНИ има некој удел во тоа, проблемот сепак е во нешто друго, со оглед дека Кавадарци нема толку многу идустрија ниту пак концентрација на население, но има еден друг проблем.
Проблемот очито е поизразен во периодот на доцна есен и зима, а зошто. Греењето на дрва е најголемиот проблем во загадувањето, оти сме заостаната држава, си ги согиливме шумите и уништивме градовите во нечистотија заради тоа. Но не ги обвинувам луѓето, кај нас гасификацијата е тек на зачеток, имаме монопол на производство и продажба на ел.енергија, па нормално е луѓето да се определуваат за најефтината, и за жал најнееколошка варијанта.
Втор најголем причинител за загадување се автомобилите, односно нашата сообраќајна некултура- одење со кола некаде по секоја цена и според мене погубната одлука на владата за увоз на кршот од европа. Мора под итно да се заострат мерките за увоз на стари автомобили.
Не е лошо понекогаш вината да ја согледаме во самите нас, а што се однесува до мерките на државата, како и се друго од нашите „паметни“ властодршци- трагикомедија.
А може и поквалитетен бензин, ако си бил во некоја западна земја разликата е огромна, едноставно тој бензин не го ни осеќаш иако се движиш на автопат, кај нас една кола да помине по улица, воздухот е катастрофа.2. Радикално ограничување на употребата на патничките и товарните возила на територија на град Скопје.
Знаеме каква „социјална“ мерка донесе владата за увоз на ЕУРО 2 ѓубрето од ЕУ. за 3 години се увезени преку 150000 вакви само патнички возила -огромна флота тешки загадувачи. Покрај нив и автобуси и камиони. Решението е како во сите други земји кои го имале овој проблем:
а) Воведување рангирање и таксација на возила при регистрација според старост, ЕУРО норма на издувни гасови и тип на гориво.
б) Воведување на еко налепница кај возилата според ЕУРО нормите - зелена (ЕУРО 4-5), жолта - (ЕУРО 3) и црвена (ЕУРО 2).
в) Воведување ЕКО зони - зелена (централно градско подрачје), жолта (поширок градски појас) и црвена (периферија на Скопје)
Баш така, Кавадарци не се осеќа летно време дека воздухот е загаден, ама зимно време и кога се вара ракија и прават зимници, тежок е воздухот.
--- надополнето: 14 декември 2013 во 19:09 ---
А може и поквалитетен бензин, ако си бил во некоја западна земја разликата е огромна, едноставно тој бензин не го ни осеќаш иако се движиш на автопат, кај нас една кола да помине по улица, воздухот е катастрофа.
Градскиот превоз е крш со редовност. Во шпиц е посебно проблем, а посебно вторник петок и сабота. Тек ако патниците на секое четврто или петто возило одат со автобус ќе биде забавно.Oвој ред во сообраќајот би се вовел само со една мерка,забрана за приватни возила во строг центар на градот,во радиус од 2 км.Јавниот превоз не е доволен да се намали загаденоста,немањето на трамвај или метро..голем проблем е.Автобускиот сам по себе не е доволен.Цементара и железара се главните индустиски загадувачи,со нив не би знаел како ќе се реши.
излегува без разлика на потребите и способноста дали може човек да оди со автобус, тој што има пари ќе вози низ центарот. Што се вели тепаниот тепан, еб**ниот...Но што со лицата кои не можат да стојат на станица или да одат пешки од икс причини пред се здравствени, а возилото им е еко нула? Ако треба нека се прогласи, но нека се прогласи целосна забрана, и за големците и богатите (дел од нив виновни за сегашните состојби) и за обичните смртници.б) Воведување на еко налепница кај возилата според ЕУРО нормите - зелена (ЕУРО 4-5), жолта - (ЕУРО 3) и црвена (ЕУРО 2).
в) Воведување ЕКО зони - зелена (централно градско подрачје), жолта (поширок градски појас вон центар) и црвена (периферија на Скопје). Возилата со зелена еко налепница имаат пристап на цела територија на градот, оние со жолта еко налепница на цела територија освен центар и оние со црвена еко налепница само на периферија или надвор од Скопје.
Само со вакви мерки ќе се воведе ред во сообраќајот и загадувањето.
Деновиве слушам и некои информации дека во Германија ќе се забранува употребата на возилата со ЕУРО 3 норми на издувни гасови....
Се преселив во Гостивар и до некаде се спасив од загадениот воздух во Скопје..........., ама верувајте Скопје си е Скопје![]()
МЖС е надлежно за индустриски објекти кои имаат А интегрирана дозвола кои според нив се под контрола и не придонесуваат кон вредностите на ПМ10.
Град Скопје е надлежно за сите останати кои имаат Б интегрирана дозвола, постојано биле под мониторинг и мерењата покажале граѓаните со начинот на кој се греат се причинители...
Јасно се гледа, навечер се ложат печките со дрва (или разен отпад) и концентрацијата на пм10 рипа до 02ч. кога истата се намалува (пошто луѓето спијат и никој не ги ложи печките). Потоа тие што не одат наутро на работа ги палат/ложат печките накај 11ч но правиот скок во загадување е од 16 до 19ч кога сите (што се греат на дрва) се дома и ги палат печките.Потоа загадувањето расте до 02-03 навечер, по што опаѓа (повторно пошто сите спијат и нема кој да пали дрва).Ви велам, греењето на дрва (со неефикасни печки) е најголемиот загадувач во градов.