Game of Thrones

  • Креатор на темата Креатор на темата RiseAgainst
  • Време на започнување Време на започнување
Башта му на Џон Сноу е кондуктер, не заебавај?

Море заеби, едвај чекам, нема друга серија која на која со толку големо исчекување се припремам за премиерата.

Секогаш кога ќе помислам дека не ми битна, ќе дојде февруари или март, ќе почнат трејлери, написи и вести во врска со серијата и сфаќам колку со нетрпение ја очекувам
 
Невидов некој да го има постирано, излезени се екстра материјалите од сезона 5

 
Да не им се мешам во темата „Херојска фантастика“, но поттикнат од нивната дискусија за серијава таму, ќе им одговорам на @Vanlok, @Raziel и останатите што дебатираат.

Прво и основно, што очекувавте од серијата?

Настрана се, јас нема да негирам дека Мартин е сигурно подобар пистел и раскажувач од било кој сценарист или автор во серијата.

Но пак, што очекувавте, дека книгите ќе бидат пресликани од збор до збор во тв-серија?
Еве да речеме дека првите книги било можно да се адаптираат во целост, но како секоја наредна која станува се поголема, со повеќе и повеќе нови ликови, со илијадници и илијадници страници, дали е можно верно да се адаптира, имајќи ги во предвид ограничувањата во пари, време и општо во телевизијата како медиум. Во таков случај ќе треба 24 епизоди по сезона и 30 сезони на ГОТ, што не е во ниеден случај изводливо, ниту одрживо на долг рок.
Сите ние гледачите на серијата може сакаме некои дејствиа да беа пообјаснети, некои ликови кои ги нема да се појавеа(или да се појават), но од друга страна,не може да се очекува квалитетот на серијата да се одржи на исто ниво ако дејството се развлече премногу, дури и сега има критики дека приказната преспоро се движи, што ќе беше на пример ако Тирион наместо пола сезона одеше три сезони до кај Денерис и сеуште не беше стигнат таму (како што е случај во оригиналното дело), ќе имаше гледачи што ќе го поздравеа тој потег, ќе можеше тоа да се адаптира на тв без притоа приказната да загуби било каква смисла, немаше шанси.

Разиел е во право, серијата и книгите се веќе целосно разделени, со своја публика, и секоја страна со свои очекувања. Впрочем, и самиот Мартин не еднаш го има изјавено тоа- дека книгите и серијата се две различни света и како на такви треба да се гледа. Но Мартин е свесен дека голем дел од читателската публика последниве години и воопшто фактот што сега е толку популарен (и богат) се должи само на серијата, и затоа никогаш јавно и директно не ја критикува, неговата златна кокошка (има други кои во негово име го прават тоа).

Од друга страна, уште кога ги продал правата за серијата Мартин бил свесен дека книгите нема да му бидат завршени, и затоа сега доаѓаме до ситуација кога серијата оди во сосем нови води, без оригиналниот материјал ќе мора последните три сезони да ги приведат кон крај, во обид со истото ниво и истиот квалитет. Глупите обвинувања и предлози дека серијата треба да чека Мартин да завршува со оригналниот материјал па после да продолжи, благо речено не треба повеќе да се коментираат, надвор се од секоја логика.

Една работа треба да разбереме, да се адаптира книга, роман било што не е лесна работа, особено не комплексна како ASOIAF, но кога тоа е успешно (како во случајов) најчесто адаптацијата неколкукратно го надминува оригиналот во популарност, заработка и фан-база.

Многу луѓе чуле и знаат, но веројатно премал е бројот на истите кои ја прочитале „Кум“ од Пуцо, но нема веројатно човек кој барем три филма изгедал во животот, Кум да не бил еден од нив.
Ретки се оние кои чуле или го прочитале „2001 Одисеја во вселената“, но на милиони филмот им е омилена култна класика.
Ретки се оние кои ја прочитале „Одвеано со виорот“, но речиси нема кој за филмот не чул.
Веројатно никој знае дека постои серијата книги „Зелената милја“, но филмот се смета за еден од најквалитетните во последните две децении.

Во сите горенабројани примери не се работи за ефтини адаптации и лоши копии, се работи за култни филмови кои во секое рангирање се наоѓаат на врвот. И „ГОТ“ како серија е таква, самата заработка, популарност и награди го кажуваат тоа, секоја негирање на тие факти е само водење инает.

Дали некој кој почнал да ја гледа серијата ги прочитал подоцна и книгите, или останал само како гледач, секогаш првата асоцијација или првиот лик во главата што ќе му се створи за Нед, Тајвин, Џејми или Серси нема да му бидат ликовите што ќе си ги претстави читајќи ги страниците на книгите, туку тоа ќе бидат Шон Бин, Чарлс Денс, Костер-Валдау или Лина Хиди, тоа е моќта на овој медиум.

На крајот останува фактот дека серијата за три години ќе заврши, дали во истиот висок стил или можеби во некаков крах во стил на Lost, нејзините фанови и гледачи ќе добијат заокружен производ, читателите на Мартин за жал ќе чекаат дали оваа дали наредната година за следната книга, и ќе се молат Мартин во наредните 10 години да издаде Dream of Spring и да ја заврши сагата, да не дојдат до ситуација да остане едно навистина монументално дело нераскажано или да биде завршено по лиценца на Мартин од некои други луѓе, што сигурно нема да биде ни праведно, ниту да биде она што читателите со децении го чекале.
 
Бејт, ја имам едно правило. Никогаш во туѓа куќа не плукам по домаќините за ствари поврзани со самата куќа или семејството, колку и за нешто да не се слагам, да не го прифаќам или да замерувам. Оваа тема ми е "туѓа куќа", постои за љубители на серијата, не за мене. Не си фер тука шо не носиш со Ye Olde Вејнлок, да ви праиме џева дека у гомна пливате и сте инфериорни консумери. :(
Затоа ќе ти шлакнам еден лајк, а ќе ти реплицирам во соодветна тема
 
Ја само не сакав таа тема да ја претворам во дебата серија в.с книги, темата таму е нешто сосем друго, според мене тука е посоодветен тој муабет.
 
Јас сега излегов од под туш, и само што ги избричив влакната од ја... Јазикот де, јазикот! :D
Па затоа нема да бидам така обзирен како Рејз. Или поточно, нема да бидам така необзирен за да ја одбијам оваа љубезна покана. :)


Прво и основно, што очекувавте од серијата?
Токму тоа што и го добив - после првата сезона, мојата поубава половина почна да ги чита книгите. Точно толку сезони и сум гледал. ;)


Настрана се, јас нема да негирам дека Мартин е сигурно подобар пистел и раскажувач од било кој сценарист или автор во серијата.
Фер!
Ова сознание ќе ни треба малку подоцна во постов. ;)


Мартин е свесен дека голем дел од читателската публика последниве години и воопшто фактот што сега е толку популарен (и богат) се должи само на серијата, и затоа никогаш јавно и директно не ја критикува, неговата златна кокошка
Поголемиот дел од нас би изиграл исто вака, нема потреба да се лажеме.
Бизнис е бизнис, како што уметност е уметност. Од второво потешко се живее.


Една работа треба да разбереме, да се адаптира книга, роман било што не е лесна работа, особено не комплексна како ASOIAF, но кога тоа е успешно (како во случајов) најчесто адаптацијата неколкукратно го надминува оригиналот во популарност, заработка и фан-база.
Успехот на филмската серија се должи најмногу на квалитетот на пишаното дело од Мартин. Не го заборавај тоа (а ветив и дека ќе те потсетам). ;)


затоа сега доаѓаме до ситуација кога серијата оди во сосем нови води, без оригиналниот материјал ќе мора последните три сезони да ги приведат кон крај, во обид со истото ниво и истиот квалитет.
Јас навистина не ве разбирам вас, фановите на филмуваната серија. За атер на самата серија, зарем е можно да не ви е гајле дали дејствието е напишано од мајсторот уметник - или во цајтнот ќе го напише некој тим рандом сценаристи за кој се одлучиле продуцентите по милион разни основи (сите по ред неуметнички).
Зарем е можно да сте станале такви зависници, па не ви е гајле дали хероинот ќе ви го измешаат со мнозински дел страња. Не е важно со што, важно е само мавањето во вена - сега и веднаш? :D


Од друга страна, уште кога ги продал правата за серијата Мартин бил свесен дека книгите нема да му бидат завршени, и Глупите обвинувања и предлози дека серијата треба да чека Мартин да завршува со оригналниот материјал па после да продолжи, благо речено не треба повеќе да се коментираат, надвор се од секоја логика.
Сега веќе доаѓаме до местото каде навистина ни се разијдуваат мислењата.

Од легална страна, Мартин или знаел за ова па сепак ја голтнал кнедлата - или не знаел, сеедно пошто сам си е крив (а има пари за адвокати).
Сеедно, тоа се правните детали а ние сега да зборуваме за поважни работи.

Зошто ти ја гледаш серијава?
Верувам дека ќе одговориш нешто во стилот - затоа што е добра. Тука прашај се зошто е добра серијава - а одговорот на тоа несомнено е затоа што е правена според проклето добра книга.

Така да сега веќе коментарите почнуваат ти личат на коментари од продуцентите на серијата (кои не сум ги читал, ама не ни морам). Браниш нешто што е необранливо, ако зборуваме за квалитетот на серијата.
Е сега, ако го браниш правото на алчните бизнисмени да прават пари... Или правото на џанкерите, на рајата да се дрогира, да гледа ГОТ по секоја цена... Епа само тогаш можеш да си во право.

Но алас, само што призна дека квалитетот на серијата не ти е важен. :(



На крајот останува фактот дека серијата за три години ќе заврши, дали во истиот висок стил или можеби во некаков крах во стил на Lost, нејзините фанови и гледачи ќе добијат заокружен производ, читателите на Мартин за жал ќе чекаат дали оваа дали наредната година за следната книга, и ќе се молат Мартин во наредните 10 години да издаде Dream of Spring и да ја заврши сагата, да не дојдат до ситуација да остане едно навистина монументално дело нераскажано или да биде завршено по лиценца на Мартин од некои други луѓе, што сигурно нема да биде ни праведно, ниту да биде она што читателите со децении го чекале.
Во голема заблуда си. Затоа што не разбираш.

Дозволи да ги објаснам. Јас лично повеќе би сакал приказната да остане недовршена. Повеќе би сакал приказната да остане недовршена, отколку да ја напише некој рандом тим од сценаристи. Во тесен временски рок, со нафрлање идеи кои некој продуцент ги прифаќа или одбива - во однос на тоа што е поевтино за снимање, кои глумци ги ќариле за евтини пари, или што повеќе ќе ја пали непрефинетата широка публика.

Во тој случај подобро нека остане недовршена приказната.



За крај, морам да се обидам да ти доловам каква е разликата во доживувањето меѓу книгите и серијата.
Замисли го чуството што го имаш кога копулираш со девојка која навистина ти се допаѓа (или дечко, или што и да ти е филмот). Спореди го тоа чуство, со баналноста на гледањето порно.

Епа бачка, тука некаде е разликата. :D
 
Проблемот е што Мартин ги продал правата, знаел што го чека, и свесен бил дека крајот нема да му биде готов барем 10 години откако ќе почне да се емитува серијата.
Настрана цел идеализам што провејува во твојот пост, можно ли е една тв-серија да престане после три/четири/пет сезони и да чека 5,10, 15 години да се доврши оригиналниот материјал.

Ќе ја гледа некој после тие години пак, ќе памти некој нешто, ќе има било каква бизнис логика ХБО да се согласи на таков концепт?

Ти попрво би одбрал недовршена приказна, не верувам дека многумина (дури и само читатели) би се сложиле со тоа, и не мора сценаристи од серијата да ја довршат книгата, Мартин може и на некој друг „пистел“ да ја даде, може на оние авторите на World of Ice and Fire, кои се со истите ставови како тебе кога е во прашање серијата, само што они издражале барем до последната сезона да гледаат, ти рано си решил дека овој проект не е за тебе, и тоа е ОК, нема да го смени фактот дека серијата е тоа што е.

Аналогоијата не е баш адекватна со порно/вистинска жена. Правилно би било: имаш женска што многи ти се свиѓала но не си можел да ја имаш/си ја имал па си ја изгубил, а после си запознал некоја која личи на неа, не е сосем иста, малце е можда полошо издание, но сеуште е права „бомба“ спрема конкуренцијата на „пазарот“, што ќе ти фали и со неа.
 
Настрана цел идеализам што провејува во твојот пост, можно ли е една тв-серија да престане после три/четири/пет сезони и да чека 5,10, 15 години да се доврши оригиналниот материјал.

Ќе ја гледа некој после тие години пак, ќе памти некој нешто, ќе има било каква бизнис логика ХБО да се согласи на таков концепт?
Шерлок, X-Files.
За Шерлок се чека 2-3 години за 3 епизоди.
За X-Files се чекаше повеќе од 10 години за нова сезона.
И пак се релевантни серии.
 
Ќе ја гледа некој после тие години пак, ќе памти некој нешто, ќе има било каква бизнис логика ХБО да се согласи на таков концепт?
HBO ќе согласат и на снимање некое голден олдис порно со мајките на продуцентите - само ако има доволно пари во тоа! :)
Сериозно, ГОТ е сега веќе култна серија - нема теорија да не снима и следните 100 години - ако има доволно изворен материјал. Што всушност и требаше да направат и да снимаат по барем 3-4 сезони по книга. А ако алудираш на можни проблеми со кастингот во иднина - па промена во глумачката екипа може да биде само подобрување. Пошто сега имаат пари да ангажираат асални глумци. Плус имаш многу примери на екранизации кои продолжуваат и по многу години, и со разни глумачки екипи - Ѕвездените Војни на пример.


Аналогоијата не е баш адекватна со порно/вистинска жена. Правилно би било: имаш женска што многи ти се свиѓала но не си можел да ја имаш/си ја имал па си ја изгубил, а после си запознал некоја која личи на неа, не е сосем иста, малце е можда полошо издание, но сеуште е права „бомба“ спрема конкуренцијата на „пазарот“, што ќе ти фали и со неа.
Мојата аналогија можеби не е баш адекватна, но твојава тотално ја промашува целта.
Прво, разликата во медиумите. Книгата е како авторот во уво да ти шепка - ете да ти опишува како водиш љубов со убава жена. Од неговото мајсторство на раскажување, и од тебе, од твојата моќ на замислување останува да се внесеш во тоа колку што можеш во тоа.

Филмот од другата страна е, некој друг го слушал (читал) Мартин и сега тој посредник ти прераскажува (преку филм) како тој го доживеал дејствието. Но притоа е ограничен на можностите, финансиски и секакви (избор на глумци, локации за снимање, итн). За разлика од фантазијата на Мартин, која е бесконечна. На крај колку и да испадне добра таа адаптација, пак работата ќе се сведе на гледање визија на некој друг - а не на авторот уметник.
Или порно, со други зборови. Ќе гледаш секс, ама од милион фактори зависи дали барем приближно ќе разбереш што чуствуваат актерите.


Проблемот е што Мартин ги продал правата, знаел што го чека, и свесен бил дека крајот нема да му биде готов барем 10 години откако ќе почне да се емитува серијата.
Пак сега со правниов муабет.
Јасно е што направил Мартин, свесно, и јасно е дека се работи за пари. Но јас те замолив да зборуваме за поважна работа - квалитетот на серијата.

Еве отворено да те прашам: Зарем навистина претпочиташ дејствието на серијата која толку ја сакаш, да биде напишана од рандом сценаристи специјализирани за серии, под временски притисок, и под директива на бизнис секторот? Наместо од авторот уметник, без кој целата оваа серија воопшто немаше да се случи?
 
Vanlok, да не развлекуваме повеќе, секако нема да се сложиме и да дојдеме до заеднички став. Ти си ја прекинал за една сезона, мене ми е квалитетна за да ја догледам до крај.
Серијалот филмови Господар на прстените не е првата, но е досега најуспешната екранизација на Толкин, што не значи дека ќе нема подобри. Исто е и со Мартин, ова е прва, што не значи дека за 50 години нема некој да направи уште поамбициозен, пообемен и поквалитетен проект базиран на неговите дела.

Sent from my SM-G357FZ using Tapatalk
 
Еве отворено да те прашам: Зарем навистина претпочиташ дејствието на серијата која толку ја сакаш, да биде напишана од рандом сценаристи специјализирани за серии, под временски притисок, и под директива на бизнис секторот? Наместо од авторот уметник, без кој целата оваа серија воопшто немаше да се случи?
Само смешен лаик може оваа да го напише, да едначи филмски сценарист и писател па дури и на ниво испод да го става сценаристот кога се работи за филмска продукција... тоа уствари покажува колку сакаш да мантраш за ствари кои не ги разбираш.

Тие рандом сценаристи специјализирани за серии со причина се специјализирани за тоа, да се така лесно адаптираше сторија и пишан текст на филмско платно истиве немаше да постојат.

Еден сценарист треба да го визуелизира тоа што го пише или обработува, т.е треба да го прецизира, модификува проширува/крати итн. итн. за да има "real time" адаптибилност изработениот текст споредбено со расположливиот буџет, актерската екипа, времен карактер и се друго кога ќе го земе режисерот да го работи, нешто скроз различно од улогата и намерите на еден писател.

Држи се до тоа разиел што го пише, таму може да се расфрлаш со аналогии и да бидеш Шекспир, ова е нешто друго.
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom