Масата во Заубер изгледа ќе вози со Бјанки
Алонсо и Хулк/Ди Реста или Алонсо и Раико или Раико и Хулк/Ди Реста - некоја од овие комбинации ќе да биди
-------------------------------------------------------------------------------------------------
многу интересен текст
еве му на Ферари и четврт болид а не само трет како шо сакаа пред некоја година
Što će dalje biti sa Sauberom?
Sada je potpuno izvjesno da će Sauber biti spašen ruskim kapitalom. Neugodnu situaciju u kojoj se našla jedna od najčvršćih momčadi iz sredine poretka analizira Goran Slavić.
piše: Goran Slavić
goran.slavic1(pri)ri.t-com.hr
...................................................
Nezavidnu financijsku situaciju u kojoj se našao Sauber potrebno je možda malo podrobnije rasvijetliti. Radi se o 90 milijuna eura duga, a od toga se 15 odnosi na Ferrarijeve motore i mjenjače. Sponzorstvo meksičke grupacije u vlasništvu Carlosa Slima planirano za tri godine, potrošeno je u samo jednoj, a još uvijek nisu podmirene ugovorne obveze prema Kamuiju Kobayashiju.
Sauber se nikada do sada nije našao u tako lošoj financijskoj situaciji. Momčad je na prodaju za 120 milijuna eura, od čega se 90 odnosi na dug, a sve su nade usmjerene prema Borisu Rotenbergu koji bi zajedno s Nicolasom Todtom mogao preuzeti momčad, zbog čega je ovaj zatražio od Ecclestonea da mu ranije isplate FOM-ov bonus.
Rotenberg kao ključni čovjek za spas Saubera
Boris Rotenberg
No tko je zapravo Boris Rotenberg, budući mogući kupac (ili posrednik u transakciji, a blizak Putinu) Saubera? Radi se o ruskom zaljubljeniku u utrke, koji se natječe u Ferrari Challengeu Europa, a njegova momčad raspolaže četirima Ferrarijima 458 u Blancpain seriji.
Čini se da je upravo Ferrari ukazao Sauberu na Rotenberga kako bi mogao izvući svoj novac iz švicarske momčadi, a Rotenberg je potom povjerio Nicolasu Todtu zadatak da detaljno razradi pregovore s Peterom Sauberom i Monishom Kaltenborn, indijskom odvjetnicom. Njezino se vođenje momčadi podudara i s financijskim kolapsom, a sama je vlasnik 33% momčadi koje joj je velikodušno ustupio Peter Sauber.
Sve do Velike nagrade Monaka o preuzimanju momčadi pregovarao je Colin Koles, no morao je pokleknuti pred snažnijim Rotenbergovim kapitalom.
Ovaj je Rus još 2011. pregovarao o preuzimanju Lotusa kada je za njega vozio Vitaly Petrov. Tada je Rotenberg trebao dovesti Gazpromovo sponzorstvo, a sada je čitava operacija financirana kapitalom SMP banke. Rusija, kao što je poznato, ulazi u kalendar F1 2014. i čini se da je Rotenberg najpogodnija osoba za preuzimanje Saubera.
Smatra se da je Rusija dovoljno zrela da postane vlasnikom jedne značajne momčadi, nakon što je u dvije tisućitima također Rus Alex Shneider kupio Jordan, nazvavši ga Midland.
No 120 milijuna za kupovanje srednje velike momčadi kao što je Sauber poprilično je dobra i visoka cijena, imajući u vidu da je V. J. Mallya platio 65 milijuna za tadašnji Spyker koji je potom postao Force India. Glavni je problem u tome što je nakon same kupovine potrebno pronaći još drugih 100 milijuna za financiranje sezone 2014., a u današnje vrijeme teško je pronaći osobu koja bi mogla staviti na stol 220 milijuna dolara i poigrati se njima u Formuli 1.
Uoči Velike nagrade Njemačke održan je zajednički sastanak Saubera, Kaltenbornove i predstavnika švicarske vlade, zabrinute za budućnost momčadi iz Hinwilla gdje se nalazi sjedište momčadi. Švicarska je vlada otklonila bilo kakvu mogućnost državne potpore.
U Sauber bi s Massom mogli pristići i ostali vozači Nicolasa Todta
Sauber C32
Na Velikoj nagradi Monaka Nicolas Todt, menadžer Felipea Masse ponudio je Brazilca Lotusu kao zamjenu za Räikkönena. Njegov bi prelazak bio olakšan zajedničkim sponzorstvom Richard Millea. Ostvari li se kupovina Saubera i preuzmu li Nicolas Todt i njegova organizacija Art momčad, ona će se i dalje zvati Sauber jer prema novim pravilima ne može promijeniti ime.
U Maranellu, prije nego li potvrde opskrbu V6 turbo-motorima za 2014., očekuju novac koji im pripada. Zajedno s Felipeom Massom u Sauber bi mogli pristići i ostali vozači iz interesne sfere Nicolasa Todta, poput Maldonada i Bianchija, u očekivanju da u nižim formulama sazrije neki ruski vozač i debitira u Formuli 1.
Ferrari bira između di Reste i Hulkenberga
Ostvare li se ove kombinacije nameće se pitanje tko bi mogao preuzeti Massino mjesto u Ferrariju? Odabir je ograničen na Paula di Restu i Nica Hülkenberga, za koje se smatra da će obojica dobiti Alonsov pristanak.
«U teškoj smo situaciji, što drugo mogu reći?», izjavio je Hülkenberg. Nijemac i te kako osjeća krizu u Sauberu, nakon što je u posljednjoj utrci sezone 2012. u Forceu Indiji bio podosta vremena u vodstvu. Do posljednjih trenutaka Ferrari je Hülkenberga držao valjanom zamjenom Massi i s Ferrarijem je svojedobno potpisana svojevrsna opcija zbog čega se McLaren odlučio za Péreza kao Hamiltonovu zamjenu.
I di Resta ne krije svoju želju za mjestom u Maranellu: „U 2014. trebaju se osloboditi pojedina mjesta u vodećim momčadima i nadam se da sam uzet u razmatranje. Učinit ću sve što mogu kako bih impresionirao one koji odlučuju o tome. Svaki mladi vozač sanja da bi jednoga dana vozio za Ferrari, a osim toga i mojim venama teče ponešto talijanske krvi”.
Resta, osim o Ferrariju, razmišlja i o Lotusu. Ni on ni Hülkenberg nemaju potpisan ugovor za 2014. stoga bi se njihov prelazak u Ferrari odigrao bez plaćanja ikakvih penala. Ferrari bi ime drugoga vozača trebao po običaju najaviti prigodom Velike nagrade Italije u Monzi, to više što tijekom četiriju godina dvojac Alonso-Massa nije ispunio očekivanja, ponajprije Massinom krivnjom.
Ferrari se za naslov konstruktora ne može boriti samo s jednim vozačem
F. Massa na Nurburgringu 2013.
Dio krivice snosi svakako i momčad iz Maranella koja je sve svoje resurse gotovo ekskluzivno usmjerila prema Španjolcu. Alonso, neosporno čini sve što može, a ponekad i više od toga, a osvojeni bodovi uglavnom su mnogo više njegova zasluga, a manje Ferrarijeva.
Alonso ipak ne može sve učiniti sam jer se svjetsko prvenstvo vozi s dva vozača, a u igri je i naslov proizvođača koji donosi prestiž, a ne smijemo zaboraviti i novac. S jednim vozačem Ferrari se ne može boriti za naslov proizvođača koji bi trebao biti svojevrsna utjeha u slučaju individualnog poraza.
Premda smo na sredini sezone, Ferrari i dalje svu svoju strategiju temelji isključivo na Alonsu, dok je situacija u Mercedesu i Red Bullu (ostavimo li po strani Webberove greške) drukčija. Ferrari još od vremena Schumachera slijedi pravilo drugoga vozača u službi kapetana. Činio je to s Irvineom, potom s Barrichellom, ali u vremenima Schumachera pobjede barem nisu nedostajale.
Žrtvovati drugoga vozača zahtjevima prvog znači propustiti mogućnost diverzificiranih strategija koje bi mogle pokriti i ublažiti nepredviđeno, kao što je to primjerice od polovine utrke u Nürburgringu učinio Lotus.
Za to je ipak potreban još i vozač koji će završavati utrke, a ne okretati se u četvrtome krugu, kompromitiravši time jednu od rijetkih prigoda u kojoj se našao ispred Alonsa.
извор