Дискриминација и нејзините нус појави

  • Креатор на темата Креатор на темата Nemiseverue
  • Време на започнување Време на започнување
Член од
30 јануари 2005
Мислења
7.397
Поени од реакции
1.307
Тргнувам од примерот каде Берлускони го нарече Обама исончан. Потоа се створи цела лавина од обвинувања кон италијанецот дека е расист и дека е благо ненормален со тоа што се зеза на сметка на првиот црн претседател на Америка. Силвио Берлускони не најде за потребно да се извини па дури и продолжи со шегите.

Јас сум на мислење дека вагата на светот во врска со расистичкото прашање наеднаш се префрли од едниот на другиот тас и тоа сосема до подлогата на која стои. Па така, треба да се тресеме за случајно да не ги навредиме црнците со тоа што ќе спомнеме реплика од филм или ќе запееме песна со стихови на Снуп Дог. Обичната вистина дека тие луѓе се со различна боја на кожата веќе е навредлива, што е комплетно другата крајност од онаа која ја имало во минатото.

Во локални рамки, истото ни се случува со луѓето од ромска и албанска националност. По минатото кога многу работи беа поинакви, наеднаш секое споменување на разликата во националност се смета за непријатно и осетливо. Шегите мора да се чуваат low profiled, а евентуалните очигледни разлики и посочувањето кон нив се сметаат за навреда.

Дали како мене се чувствувате како заложници заради гревовите на предците? Со каков став сте?
 
Malku oftopik za obama...
Berluskoni se zezase (taka mislam)... a sto pravime so site crnci vo amerika sto glasaa za crnec? Ne e toa isto taka rasizam? (neviden ejjjj duri i repulikanskite crnci se falea deka gordo glasale za crnec!)
Sega za temata:
Razlikite mora da postojat, od prosta pricina sto sme razlicni neli...nema tuka nisto ni loso ni diskriminiracko.
Placenjeto za diskriminacija e najglasno od crncite... i toa od tie uspesni crnci vo
amerika. Samite se iskompleksirani sto se crni, pa mislat deka taka ke svrtat vnimanie kon sebe.
Jas ne mislam deka nie sme zaloznici zaradi nasite predci, tuku deka "drugite" se zaloznici na sopstvenite frustracii.
 
Принципот на еднаквост пред законот e фундаментално право на човекот, нели сите сме исти.Иако постои поимот забрана за дискриминација и крајно се осудува, создаден како гаранција на заштита на правата не подразбира подршка за апсолутна еднаквост.
Очигледно е дека тоа што се создаваше изминативе неколку децении го живееме ние и тие што ќе следат.
Се чувствувам како заложник како роб на слободниот исказ, како да ми е наметнато тоа дека секој оној што не припаѓа на мојата вера, не е моја боја е инфериорен, а сепак од друга страна борба против дискриминација.
Немаме голем избор шегите ќе си ги чуваме за потесниот круг на пријатели :):)
 
[vladimir];1994772 напиша:
Немаме голем избор шегите ќе си ги чуваме за потесниот круг на пријатели :):)
Но зар не е тоа дискриминација само по себе? :nesum: Каде е слободата на говорот, демократијата и оние останатите лаги... *кашла* вистини... :toe:
 
Ако во нормална комуникација употребам термин црнец, Македонец, Албанец и сл., мислејќи притоа на национална или расна или верска припадност тогаш не гледам зошто би била оквалификувана како дискриминатор. Јас сум тоа - во случајов Македонка и не можам да бидам Кинез. Кога некој ми се обраќа ќе ми се обрати така пошто и тоа сум. Ако го употребиш во позитивна или неутрална конотација, тогаш не гледам дека некој би се нашол повреден и дискриминиран.
Доколку кога се употребува националната или друга припадност во смисла на потценување, исмевање, прикачување на етикети врз основа на застарени предрасуди и стереотипи за една нација - тогаш тоа би било дискриминација. Е тука не може да се повикаме на органичување на слободата на говор.
 
па и не е некоја тајна или шознам некоја мистерија дека ЕУ И НАФТА, благо кажано се кољаат со секакви дозволени и недозволени средства за рушење на противничките економии и влијание на остатокот од недоминантен свет, во тој поглед...се е околу тоа и се се врти, кој ке доминира, така да не ја осудуем и да била ненамерна доскочицата на Берлускони, ама финатата е шо некои луге го гледаат светот као и пред 50 год и не се подготвени за новото време кое ке следи, и да црнците се најголемите расисти моментално на земјината топка.
 
јбг се се додека има различно луѓе ( по боја на кожа, националност, социјален статус итн...) ќе има дискриминација... јбг кој колку и да тврди дека е против дискриминација и дека е неззнам што лошо да ги делиш луѓето на вакви и такви ,јас тврдам дека лаже... почекајте неколку месеци да дојде Обама на власт и официјално ви Америка па ќе видите што ќе се случува таму...

*ај и еден виц од мене за оваа прилика :): 3 работи кој највеќе ги мрзам се : црнци, кинези и расна дискриминација :)
 
funny_350.jpg


Да, во ситуација сме кога дискриминираниот почнува да дискриминира.
Синдромот на "вечна жртва" (кој е присутен и во другите меѓучовечки односи) прави оној кој еднаш бил повреден, да си претпостави дека постојано треба да му се исплаќа за некогаш нанесената штета. И притоа, на извесен начин, да го прави истото она кое некогаш на нему му било направено, сметајќи дека тоа е праведно и заслужено.

И црнците и албанците и хомосексуалците и сите кои се сметаат за малцинство во одредено опкружување, продолжуваат да си ја пејат песната "Дискриминација" featuring I'm the victim band и откако веќе реално нема причини за такви жалопојќи.
Се на се, манипулација.
 
Но зар не е тоа дискриминација само по себе? :nesum: Каде е слободата на говорот, демократијата и оние останатите лаги... *кашла* вистини... :toe:
Druze, sme se objasnuvale mnogu pati, eve pak ke objasnam: jas kako albanec sakam ti da me narekuvas albanec, se drugo ke go smetam za navreda. Posebno zborot "Albanec". Zosto posebno toj zbor?! Pa nekako od samoto opstestvo se nametna toj zbor kako sinonim za navreda vrz albancite, i toa od nealbancite. Ne za dzabe na sekoj grafit po Skopjevo kade imase razni "poraki" za albancite, stoese "Albanec-i" a ne "albanec-ci". Ova e moe legitimno pravo, jas da odlucuvam kako ti me ke narekuvas, taka? I vo ovoj slucaj jas nikako ne te diskriminiram tebe, tuku najuctivo ti preporacuvam i zamoluvam kako da me narekuvas. Tvoe e dali ke ja pocituvas taa moja zelba ili ne, no isto taka spored toa tvoe odnesuvanje jas ke se postavam prema tebe. Ja imas slobodata na govor.
Sepak, da se razbereme, ne postoi nikakva zakonska ramka so koja se zabranuva da se upotrebuva toj termin od tvoja strana. Seto toa e eden vid na meguseben prijatelski dzentlmenski dogovor megu mene kako albanec i tebe kako makedonec.

A vprocem jas i ne ja gledam bas diskriminacijata koja sto ti na primer bi ja vrsel vrz mene ako me narekuvas Albanec. Ne moze toa da se okvalikfikuva kako diskriminacija , nego kako navreda, kako cin na izrazuvanje na neprijatelstvo prema mene. ( sekako, salenjeto, zezanjeto ne go vmetnuvam tuka ).

Diskriminacijata e veke druga stvar, ne tolku zavisna od toa kako ke me nareukvas, tuku sasvim drug posirok i pogolem problem. Defekt vo opstestvoto, vo sistemot, vo sistemot na vrednosti i tako dalje....
 
Еве ви еден огрооооооооооооооооомен пост

Druze, sme se objasnuvale mnogu pati, eve pak ke objasnam: jas kako albanec sakam ti da me narekuvas albanec, se drugo ke go smetam za navreda...

Дискриминација кај мотивите


Дискриминацијата е поврзана со предрасудите, а не со начинот како некој некого ќе именува.

Апсолутно никој нема легитимно право да одлучува како ЈАС ќе именува некој друг. Што зборам јас и како јас ќе именувам некој друг е лично моја работа. Постои легитимно право секој да се именува себеси како сака, но правото на себеидентификација не значи дека може некој законски да ми наложи како на некого ќе му се обраќам или не, дека некој може законски да ми тутне зборови во уста. Значи, како некој ќе си се самоидентификува си е негово легитимно право, а како јас ќе именувам некого си е мое легитимно право.

Е сеа, навидум, проблемите настануваат кога јас некого ќе го именувам некако. На пример, јас да именувам некој Афро-Американец со `Црнец`. И тој некој ќе се навреди. И настанува проблем. Зошто настанува проблем? Затоа што јас сум именувал некого некако.

Но не е така. Проблемот не настанува затоа што јас сум именувал некого некако. Афро-Американците немаат проблем со тоа некој да ги именува со `Црнец`, `Nigga`. На ниту еден Афро-Американец не му пречи друг Афро-Американец да го нарекува `Nigga`. На Афро-Американецот му пречи доколку некој не-Афро-Американец го нарекува `Nigga`. Зошто? Затоа што Афро-Американецот исто така има предрасуда дека позади зборот стои навредлива намера. И тука настанува грешката. Од каде дека јас зборот `Црнец` сум го употребил во навредлива аконотација? Зошто Афро-Американецот е 100% сигурен дека позади мојот начин на именување стои навредлива намера? Точно е дека постојат огромни групи на хејтери кои што шират меѓунационална или меѓурасна омраза и кои зборот `Црнец` секогаш го користат со навредлива аконотација. Но од каде Афро-Американецот е сигурен дека лично јас го користам зборот со негативна аконотација?

Најприродно ми е Афро-Американецот да го наречам `Црнец`, без негативна аконотација, бидејќи сите ги нарекуваме работите по карактеристиките по кои најмногу се издвојуваат од другите работи. Ако мене (висок сум 195) некој ми дојде и ми именува со `Висок`, јас нема да се почуствувам дискриминиран. Нормално е за човек кој е навикнат нон-стоп да гледа луѓе со една боја на кожа, да ги именува луѓето со друга боја на кожа по карактеристиката по која намногу се разликуваат тие од другите луѓе, т.е. по бојата на кожата. Доколку во племето со црнци се појави Ориенталец (ваљда тоа би бил `политички коректниот` збор), најнормално е дека малото детенце ќе отрча и ќе и каже на мајката: `Мамо, надвор има жолт човек.` и најнормално е дека кога ќе им објаснува на другарчињата, дека ќе користи `расистички` збор - Жолт. И така доаѓаме до вистинскиот извор на проблемот.

Значи, Афро-Американецот никако не може да биде сигурен дали позади мојата употреба на зборот `Црнец` стои навредлива аконотација или не стои навредлива аконотација. Но, најголемиот апсурд е тоа што Афро-Американецот тргнува од сопствените предрасуди за Белците, т.е. за Семитите, и врз основа на сопствените предрасуди за навредувачките копилиња и расисти и дискриминатори Белци, заклучува дека позади употребата на зборот `Црнец` стои расистичка навредлива аконотација. Афро-Американецот во ниту еден момент не застанува да размисли дали тој самиот е расист, дали тој самиот тргнува од сопствените предрасуди, не застанува да размисли дали самиот тој е политички коректен во сопствената анализа на тоа дали зборот `Црнец` е употребен со негативна аконотација или не. Афроамериканецот едноставно си заклучува дека позади зборот `Црнец` стои расизам. Заклучокот дека позади зборот `Црнец` стојат навредливи намери и незастанувањето да се размисли дека позади тој збор можеби не стојат навредливи намери е расистичко и дискриминаторно. Афро-Американците кои што се најголеми поборници против расистичкото именување на Афро-Американците се тие кои што најмногу 100% се уверени дека позади употребата на зборот `Црнец` секогаш постои навредлива аконотација затоа што тие самите се расисти и водени од сопствените предрасуди за Белците или за било кој Не-Афро-Американец кој ги нарекува `Црнец`. Значи, најголемите поборници за човекови права и еднаквост се најголемите расисти и се тие кои што најмногу се водени од сопствените предрасуди. Доколку не би се воделе од сопствените предрасуди за онаа групација која што именува друга групација, тие би застанале и би размислиле дека МОЖЕБИ позади ословувањето и не стои навредлива аконотација. Но, тие водени од сопствените предрасуди се сигурни дека позади секоја употреба на зборот `Црнец` стои навредлива аконотација и толку се сигурни во своите расистички убедувања што се изборуваат СО ЗАКОН да се забрани секоја употреба на зборот `Црнец`. Фактот што постои закон за забрана на секоја една употреба на `политички некоректен збор` значи потврда за предрасудите на оние кои се избориле за тој закон, потврда за нивната убеденост врз основа на нивните сопствени предрасуди и расизам дека секоја една употреба на зборот е искажана во негативна аконотација. Така, на тој начин, Семитите и сите Не-Афро-Американци се дискриминирани и деградирани од Афро-Американците, кои водени од сопствените предрасуди и расизам, се максимално политички некоректни и во секоја една употреба на зборот `Црнец` расистички гледаат навредлива аконотација, иако во суштина, кај добар процент на не-расисти не станува збор.

Апсолутно постои истиот пример и во Македонија со Албанците. Од каде бе батка си ти толку сигурен дека јас, кога тебе те нарекувам албанец, дека имам негативна аконотација позади конкретното именување? Точно е дека постојат огромни групи на хејтери кои што шират омраза и меѓунационална нетрпеливост кои што се обидуваат да му дадат негативна аконотација на зборот албанец. Но тоа не ти дава за право да бидеш сигурен во тоа дека кога го употребувам зборот албанец, дека јас имам навредлива намера во ум. Јас само ги именувам работите по карактеристиката по која што најмногу ми се разликуваат една од друга. И пази го молим те сеа моето следно убедување, па да видиме кој е расист или националист, а кој не е. Јас, како човек еднаков со тебе, единствено се разликувам од тебе по националноста и затоа те нарекувам по карактеристиката која што ти единствено ми се разликуваш од другите луѓе. Јас не сум националист, мене само полесно ми е да те именувам тебе по единствената карактеристика по која се разликуваме. Мене ми е природно така да те именувам затоа што тоа е единствената разлика помеѓу нас и во се останато сме исти. Доколку направиме паралела со примерот со малото детенце во племето на Афро-Американци кое што го именува Ориенталецот по првата карактеристика која најмногу му паѓа во очи, јас те именувам тебе албанец затоа што твојата националност е првата карактеристика по која што ти најмногу ми паѓаш во очи.

Е сеа, тоа што ТИ си националист, и расист, и политички некоректен, и хејтер, па си сигурен дека позади секоја моја употреба на зборот `албанец` стои негативна и навредлива националистичка аконотација, е твое раководење по твоите сопствени предрасуди и твој национализам и омраза и политичка некоректност. Доколку делот од Албанците како тебе толку многу вистински верувавте во меѓунационалната еднаквост и човековите права и неширењето на меѓуетничка омраза, ќе застаневте за момент да помислите дека можеби позади употребата на зборот `албанец` од страна на Не-Албанците не стои навредлива намера. Но, таквите како тебе сте дотолку националисти, дотолку уверени дека позади секоја една употреба на зборот `албанец` стои национална омраза и дискриминација, што се боревте СО ЗАКОН да ја забраните секоја една употреба на зборот `албанец`, нормално, водени од сопствените националистички и хејтерски предрасуди дека секоја, ама баш секоја употреба на зборот `албанец` е во негативна аконотација.

Колку повеќе се бориш за човекови права и еднаквост во именувањето на ваков начин, било да станува збор за меѓурасна еднаквост или за меѓунационална еднаквост, дотолку поголем расист и националист си. Затоа луѓето се бунат против претерувањето со политичката некоректност, било расна во Америка, или национална во Македонија. Апсолутно треба нешто да се стори во врска со хејтерите кои навредливо ги именуваат Афро-Американците Црнци, а Албанците Албанци. Но, не треба да се водиме од омразата и сопствените предрасуди и да донесуваме закони со кои на мене и на сите како мене, кои не се дел од таквите ретарди кои се водат од сопствени
предрасуди, ќе им се забранува да ги употребуваат во ненавредлива аконотација зборовите кои што природно им доаѓа да ги употребуваат. Доколку природно употребените зборови во ненавредлива аконотација те навредуваат, тогаш ти си тој кој што е расист и националист, па согласно водењето од таквите сопствени предрасуди, си сигурен дека јас имам навредлива аконотација зад зборот `албанец` или `Црнец`, па следствено на тоа се чувствуваш навреден. Секој Албанец и Афро-Американец кој што не е расист и националист, нема да се почуствува навреден кога ќе го наречат `албанец` или `Црнец`. Ќе застане и ќе размисли дека позади употребата на зборот `албанец` или `Црнец` можеби не стои навредлива аконотација, дека можеби сите Белци или Македонци не се хејтери и не се водат од сопствените предрасуди. Арно ама, тешко е да се бориш против сопствените предрасуди. Полесно е да им се предадеш, да заклучиш дека сите Белци и сите Македонци и сите Не-Црнци и сите Не-Албанци се хејтери, и да се бориш за џентлменски договори. Ти батка, кога најучтиво ме замолуваш и ми препорачуваш да те нарекувам Албанец, а не албанец, си националист и дискриминатор. Ти батка, кога така фраерски во првата реченица од твојот пост ќе речеш дека се друго ќе го сметаш за навреда, си расист и националист и хејтер и дискриминатор и кој те ебе. Не застануваш да размислиш дека кога ќе те наречам јас, Не-Албанецот, `албанец`, можеби немам навредлива намера во позадината. Легитимното право на себеидентификување не ти дава тебе за право да заклучиш дека позади секое едно мое именување со `албанец` или било кој друг збор, стои навредлива аконотација. Одредувањето на намерата и мотивот на тебеименувањето со зборот `албанец` како навредувачка, потекнува од тоа што ти и таквите како тебе (потцртувам, таквите како тебе, а не сите Албанци), сте расисти и националисти и хејтери во одредувањето на заднината на едно именување со овој или оној збор. Истото важи и при одредувањето на намерата на едно третирање во рамките на средината, едно не-унапредување во рамките на претпријатието, како третирање или не-унапредување со дискриминаторна аконотација.

Се додека не можеш недвосмислено да докажеш дека позади секој поединечен пат на именување, одреден начин на третирање, не-унапредување или не знам веќе уште што, стои дискриминаторна намера, а и покрај тоа заклучуваш дека позади секое едното такво именување, третирање или не-унапредување стои дискриминаторна намера, ти си дискриминаторот и тој кој врши дискриминација.

Арно ама, доколку не отпуштиле од работа затоа што сме биле мрзливи, веднаш можеме таквото дејстување кон нас да го наречеме дискриминаторно и да се жалиме дека сме дискриминирани, и со закон да се донесе забрана да бидеме отпуштани. Така, Не-Албански ученици кои работеле повеќе и имаа и по 20 поени од 100 повеќе при запишувањето во средните школи/факултитете во мое време не успеваа да се запишат во средното школо/факултет затоа што постоела одредена квота на Албанци кои мораат да бидат запишани за школото да не биде `политички некоректно` и да не се прекршува рамковниот договор. Пази, не станува збор за Македонски ученици, туку за Не-Албански ученици. И која е таа привилегираност на Албанскиот ученик врз основа на закон за забрана на дискриминација на Албанскиот ученик, кој учел помалку и остварил само 60 поени од 100 и се запишува во средното школо/факултет, а Не-Албанскиот ученик кој се заклал од учење и освоил 95 поени од 100 не се запишува? Не е тоа дискриминација? Да не се разбереме погрешно. Не викам дека не постои дискриминација. Постои и тоа како. Има сигурно 2309812035 случаи на Албанци или Црнци кои заслужувале да бидат запишани во школото, унапредени, подобро третирани или не. Уште еднаш, не викам дека не постои дискриминација. Али решавањето на дискриминацијата со закон на ваков начин ги дискриминира не-дискриминаторите. И затоа се буни народов.
 
Ostaj sto si napisal u p.m. dolg tekst, nego si verglal, verglal, trista krivini si fatil, od levo na desno, pa od desno napred, od pozadi malku, od korner si frlal, od preku i pozadi tribini, za da na kraj pak nisto ne kazes i samo da se vratis na ona sto ustvari ti e poenta vo celiot eban post ( koe sto patem vo dva tri recenici si mozel da go storis )... demek sega eve jas sum ti bil nacionalista i sovinista, i ne sum ti daval da ucis i bla bla bla, kurci palci...drapanje muda....

Ako barem se obidese da go procitas celiot moj prethoden post, valjda podobro ke bese, ustvari , kaj da znaes...... si citiral samo eden del, so cel da izvadis od kontekst....

Ajmo ideme..... samo na dva dela ke ti repliciram.... i onaka drugiot del od postot e bezvreden..... vsusnost celiot e takov, ama ajt....

Апсолутно никој нема легитимно право да одлучува како ЈАС ќе именува некој друг. Што зборам јас и како јас ќе именувам некој друг е лично моја работа. Постои легитимно право секој да се именува себеси како сака, но правото на себеидентификација не значи дека може некој законски да ми наложи како на некого ќе му се обраќам или не, дека некој може законски да ми тутне зборови во уста. Значи, како некој ќе си се самоидентификува си е негово легитимно право, а како јас ќе именувам некого си е мое легитимно право.

Zakon? Dali toa jas negde spomenav zakon? Da...

Sepak, da se razbereme, ne postoi nikakva zakonska ramka so koja se zabranuva da se upotrebuva toj termin od tvoja strana. Seto toa e eden vid na meguseben prijatelski dzentlmenski dogovor megu mene kako albanec i tebe kako makedonec.

Znaci, mnogu ubavo ja si kazav deka ne postoi zakon koj sto ke te spreci kako da me narekuvas. Sto e sporno?

Vidi, toa sto go kazuvas okolu legitimitetot koj go imas da narekuvas nekogo kako sto sakas, mozebi i drzi, ama vo sekoj slucaj ne moze da bide na isto ramniste so legitimitetot koj go imam jas okolu mojata zelba kako sakam jas da se narekuvam ( ako ne e taka, koj ti kurac se cepidlacime so grcite ?)...... vo sprotivno ne ke imavme site sopstveni iminja, nego onaka koj kako mu tekne, nekoj stanko ke te vika, nekoj petko, nekoj ramiz, nekoj durmis, nekoj majk.... i taka.....

E sega, ko cin na iskreno prijatelstvo ti bi trebalo da ja pocituvas mojata zelba okolu toa kako sakam da se narekuvam.... znaci cisto prijatelski dogovor, nisto poveke.... nema nikakva diskriminacija vrz tebe, sepak si ja imas slobodata na izbor...:toe::toe:

A za toa, dali, zosto, kako, e ili ne e navredliv poimot Albanec, kazav i na prethodniot post ( ti verglase 300 reda tekst da dokazes nesto, ama ja utna, ti nema logika muabetov )...

Nekako od samoto opstestvo se nametna idejata deka koga se koristi zborot Albanec od nealbanci toa se koristi vo navreduvacka konotacija ( doza na navreda, potsmev, igranje kurtasak i tako dalje...)... spomenav..... ne za dzabe na grafitite po Skopjevo kade toplo im se preporacuvaa gasni komori na albancite stoese izrazot "Albanci" a ne "albanci".....

A i kraj kraeva i da ne e taka be majku mu stara.... sto tolku te kosta tebe kako makedonec da me narekuvas albanec koga jas taka sakam da me narekuvas....


јас те именувам тебе албанец затоа што твојата националност е првата карактеристика по која што ти најмногу ми паѓаш во очи.
Poglupavo amin....

Pa mozes i Albanec da me imenuvas. I na toj nacin mojata nacionalnost ke bide prvata karakteristika koja ke ti paga vo oci :toe::toe::toe:
 
....
Pa mozes i Albanec da me imenuvas. I na toj nacin mojata nacionalnost ke bide prvata karakteristika koja ke ti paga vo oci :toe::toe::toe:

Кварк, типо во најкратки зборови сакаше да каже дека не е зборот албанец по дефиниција навредлив, и во основа не треба ве засега тој збор како таков, треба да ве засегаат расистите кои го користата тој збор, бидејќи истите тие расисти кои зборат лошо за албанците и живеат со мотото: „само мртов албанец е добар албанец“ можат едноставно да го заменат албанец со албанец , кој збор еве го сметате вие албанците за ненавредлив очигледно е дека без разлика дали расистот ќе рече албанец или пиштар тој секако го користи тој збор во расистичка конотација.

И еве ти сликовито што беше поентата на типот што верглаше две реченици сто пати:

 
Кварк, типо во најкратки зборови сакаше да каже дека не е зборот албанец по дефиниција навредлив, и во основа не треба ве засега тој збор како таков, треба да ве засегаат расистите кои го користата тој збор, бидејќи истите тие расисти кои зборат лошо за албанците и живеат со мотото: „само мртов албанец е добар албанец“ можат едноставно да го заменат албанец со албанец , кој збор еве го сметате вие албанците за ненавредлив очигледно е дека без разлика дали расистот ќе рече албанец или пиштар тој секако го користи тој збор во расистичка конотација.

И еве ти сликовито што беше поентата на типот што верглаше две реченици сто пати:
Pa normalno deka po definicija ne e navredliv... da bese taka nemase ja sam sebesi da se narekuvam Shqiptar, taka? Kazav, opsto prifatena i nametnata ideja od samoto opstestvo e deka "Albanec" izgovoreno od nealbanec sodrzi doza na navreda. Toa e celiot muabet.

I eve i tebe ke te prasam: sto ti preci tebe recimo kako moj prijatel, da me narekuvas albanec na mesto Albanec, koga jas te zamoluvam da go storis toa? Zar ne bi bilo toa cin na edno iskreno prijatelstvo i megusebno razbiranje? Cin koj sto ke doprinese vo zajaknuvane na odnosite?

Ama, koga nekomu mu vikas : slusaj prijatele, jas ete za nekoi x pricini zborot Albanec izgovoren od tvoja usta go smetam za navreda..... a toj uporno pak go koristi toj zbor, iako prethodno mu imam naglaseno deka toa mi preci.... toa na apla se gleda deka ima cel da me navredi, taka e?

Sekako, tuka ne gi vmetnuvam zaebanciite vo drustvo.... ne retko jas samiot megu drustvo kade sto ima i makedonci se zezam na smetka na Albanci.... Albancite vaka Albancite onaka, pa kaurite onaka pa ovaka, pa gjuptini pa vamte trmte..... za tao ne pravam muabet....

I, sepak, tvoj e izborot dali ke ja pocituvas mojata zelba ili ne i kako ke me narekuvas, sepak ne postoi zakon pa da se povikam na nego i da te tuzam ( a i glupavo bi bilo da postoi takov zakon )... imas sloboda na izbor.... znaci pod nikakov slucaj ti kako makedonec ne si diskriminiran..... no, isto taka i ja go zadrzuvam pravoto da go izgradam mislenjete za tebe bazirano na tvoeto odnesuvanje kon mene i pocituvanjeto na edna mnogu ednostavna moja molba i zelba, i spored toa mislenje i ke se postavam prema tebe, vo sekoj aspekt. :toe::toe:
 
Кварк муабетов сум го правел со римз на една тема точно која се занимаваше со причината зошто албанец се третира како навредлив збор, и не бери гајле јас имам почитување и ако не си приметил секогаш кога се обраќам и именувам го користам зборот албанец и албанци.
Ама тој муабет е надвор од оваа тема.
Поентата на темата е дека што е всушност дискриминирачки, дали навистина секогаш кога некој ќе го примени зборот албанец навистина го користи во дискриминирачки контекст, и дали тоа што постои предрасуда дека зборорт пиптар е дискриминирачки ги дискриминира оние кои го користата зборот албанец во не дискриминирачки и не расистички контекст.
И тука пак ќе се надоврзам на она што го спомнува карлин, дали имињата, албанец, шпон, шпанец, љоптар, љунга се навредливи по дефиниција или пак се само различни видови на „надимаци“ односно сленговски алтернативи на името албанец и дека секој од тие зборови како такви не погрдни зборови, туку се зборови кои можат да се стават во истиот расистички односно дискриминаторски контекст како и зборот албанец.
 
Кварк муабетов сум го правел со римз на една тема точно која се занимаваше со причината зошто албанец се третира како навредлив збор, и не бери гајле јас имам почитување и ако не си приметил секогаш кога се обраќам и именувам го користам зборот албанец и албанци.
Ама тој муабет е надвор од оваа тема.
Поентата на темата е дека што е всушност дискриминирачки, дали навистина секогаш кога некој ќе го примени зборот албанец навистина го користи во дискриминирачки контекст, и дали тоа што постои предрасуда дека зборорт пиптар е дискриминирачки ги дискриминира оние кои го користата зборот албанец во не дискриминирачки и не расистички контекст.

Jas mnogu dobro ja sfativ poentata na temava, i zatoa vo prviot post poveke se osvrnav na toa.

Druze, sme se objasnuvale mnogu pati, eve pak ke objasnam: jas kako albanec sakam ti da me narekuvas albanec, se drugo ke go smetam za navreda. Posebno zborot "Albanec". Zosto posebno toj zbor?! Pa nekako od samoto opstestvo se nametna toj zbor kako sinonim za navreda vrz albancite, i toa od nealbancite. Ne za dzabe na sekoj grafit po Skopjevo kade imase razni "poraki" za albancite, stoese "Albanec-i" a ne "albanec-ci". Ova e moe legitimno pravo, jas da odlucuvam kako ti me ke narekuvas, taka? I vo ovoj slucaj jas nikako ne te diskriminiram tebe, tuku najuctivo ti preporacuvam i zamoluvam kako da me narekuvas. Tvoe e dali ke ja pocituvas taa moja zelba ili ne, no isto taka spored toa tvoe odnesuvanje jas ke se postavam prema tebe. Ja imas slobodata na govor.
Sepak, da se razbereme, ne postoi nikakva zakonska ramka so koja se zabranuva da se upotrebuva toj termin od tvoja strana. Seto toa e eden vid na meguseben prijatelski dzentlmenski dogovor megu mene kako albanec i tebe kako makedonec.

A vprocem jas i ne ja gledam bas diskriminacijata koja sto ti na primer bi ja vrsel vrz mene ako me narekuvas Albanec. Ne moze toa da se okvalikfikuva kako diskriminacija , nego kako navreda, kako cin na izrazuvanje na neprijatelstvo prema mene. ( sekako, salenjeto, zezanjeto ne go vmetnuvam tuka ).

Diskriminacijata e veke druga stvar, ne tolku zavisna od toa kako ke me nareukvas, tuku sasvim drug posirok i pogolem problem. Defekt vo opstestvoto, vo sistemot, vo sistemot na vrednosti i tako dalje....


И тука пак ќе се надоврзам на она што го спомнува карлин, дали имињата, албанец, шпон, шпанец, љоптар, љунга се навредливи по дефиниција или пак се само различни видови на „надимаци“ односно сленговски алтернативи на името албанец и дека секој од тие зборови како такви не погрдни зборови, туку се зборови кои можат да се стават во истиот расистички односно дискриминаторски контекст како и зборот албанец.
Ne e bas taka. Sepak jas odlucuvam sto e za mene navredlivo a sto ne e. Sekako, postojat i momenti kade nekoj i poimot "albanec" go koristi za navreduvanje, no veruvam deka ke se slozime deka toa vo sekoj slucaj ne e opsto prifatena praktika, nego e redok isklucok.

p.s. Viktor, se vrativme na topikot od temata, ne sme nadvor od nea :):)
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom