Jas kje ti posocham, a ti odi baraj i progledaj ja vistinata deka nitu Kiril i Metodija, nitu Kliment i Naum i ostanatite makedonski duhovnici bile turko-Bugari, a nitu pak mozele toa da bidat:
1. Za Venetite, vidi ja knigata na Dr. Eleonora Petrova "Brigi".
2. Vo sinodikot na Carot Boril pisuva deka Kliment e "episkop na Velika Moravija". Vidi vo M.G. Popruzenko, "Sinodik carja Borila" vo "B'lgaski starini", Sofija 1931 god., str. 565.
3. Za faktot deka Metodija e postaven za arhiepiskop od strana na Papata -- vidi go pismoto na Papata Jovan VIII do ankonskiot episkop Pavel od 873 god., koe e citirano i fototipno vo knigata na Petar Ratkos, str. 431.
4. Za jurisdikcijata na Rim vo Makedonija dodeka se sozdavala crkva vo Bugarija -- Jordan Jordanov, "B'lgarski starini niz Makedonija", str. 56.
Za dvete tochki 3 i 4 pogore zaednol, vidi vo Cvetan Grozdanov, "Portretite na Kliment Ohridski i Kliment Rimski" vo zb. "Kiril Solunski", 1, 105.
5. Za hirotonisuvanjeto na Kliment za episkop od strana na Rimskata crkva no i zosto go zema imeto na togasniot Papa kako i za najobemnata tvorba "Pohvala svetomu Klimentu Patrijarhu Rimskomu" -- "S'brani s'cinenija", Angelov, Kuev, Kodov, Sofija 1970, str. 301-304.
Podetalno za Kliment od vasi bugarski avtori - Ivan Snegarov, "Cernorizec hrabar", str. 308-309; i Emil Georgiev "S'stojanie na naucnata problematika..." str. 53-54.
Inaku so ogled na tendencioznata neobjektivnost na Bugarite, dobro e da go poglednesh i prepisot pronajden vo Struga, a tretiran od Mihajlo Georgievski "Napisano Klimentom episkopom" Skopje 1984, str. 29.
6. Za eparhijata na Kliment -- Dr. Frantisek Dvornik, str. 153-157.
7. Za rabotata na Kliment -- ima bogata biografija od Tomo Tomoski, "Prilog kon monografijata na Klimentovata Eparhija", Skopje 1986, str. 204-209.
8. Za odnosite na Kliment so turko-tatarskiot Knez Boris I, vidi ja statijata na Dimce Koco vo zbornikot "Kniga za Kliment Ohridski", str. 129-171.
9. Zosto Klimentovoto podracje e nadvor od bugarskata crkva -- vidi Radivoje Ljubinkovic, "Ordo Epyscopum y Paris gr. 880" vo zb. "Kiril Solunski", 1, 142.
10. Za Ilirik pod Apostolskiot prestol -- vidi Marija Pantelic, "O kijevskim i sinajskim listicima", "Slovo", Zagreb 1985, str. 5.
11. Za ostavkata sto Kliment mu ja vracuva na Knez Boiris I i shodno resava da se vrati vo Ohrid t.e. Makedonija -- vidi vo edna bugarska kniga od Aleksandar Milev "Zitija", str. 112-114.
Mnogu ubavo argumentirano e deka samata kirilska azbuka e osnovnata pricina za odenjeto na Kirilo-Metodievite ucenici od Preslav vo Ohrid -- Emil Georgiev, "Nacalo na slavjanskata pismenost v B'lgarija", Sofija 1942, str. 44-45.
12. Za togashnite voeni akcii na bugarskiot Car Simeon ima mnogu izvori, no ako sakash da vidish neshto podrugo i interesno za tebe -- Blazhe Koneski, "Ohridskata Knizovna skola" vo zb. "Kniga za Kliment" str. 86. Megjutoa pogledni i bugarski izvori: Ivan Pastuhov "B'lgarska istorija" I, Sofija 1941, str. 238-239.
13. Za Naum -- vidi Blazhe Koneski "Kanonizacijata na Slovenskite Svetci vo Ohridskata crkva", "Prilozi" I, str. 1-2, MANU 1976.
14. Za zastanuvanjeto na Kliment na stranata na Knez Boris I zaradi nastojuvanjeto na germanite i moznosta preku sin mu Vladimir da se vrati paganstvoto vo Bugarija -- Dr. Frantishek Dvornik, str. 253.
15. Za Ohrid kako poseben glagoslki knizhoven centar -- ima se i seshto, pa ti odberi. Jas chitam od V. Stefanic "Prvobitnoto slovensko pismo i najstarata glagoska epigrafika", Ohrid 1966, str. 13.