Peak oil - како ќе го дочекаме ?!

  • Креатор на темата Креатор на темата Toecutter
  • Време на започнување Време на започнување
Со оглед дека нафтата има незгодна особина да се стврднува на -32 до -57 зависи од квалитетот и видот, екстракцијата од Арктикот а посебно Антарктик е во доменот на научната фантастика...освен ако не се чека само арктичкото лето, но тогаш доаѓаат подвижните “острови“ и “архипелазите“ кои лутаат наоколу...арктикот сеуште не е пловна рута ниту ќе биде,освен за ретки ледокршачи и нуклеарни подморници кои ионака пловат...под сета таа гужва...
Значи екстракција на нафта,градење на платформи во подрачје во кое е невозножно да се проведе поморски сообраќај...хммм.....
Антарктик?Екстракција? На температури на кои сета механизација се претвара во неподвижно железо...е сега ако дел од нафтата не ја користат за константно загревање на платформите,живеалиштата и нафтоводите...што во превод значи...повеќе загуби отколку корист...

За колку време хибридниот погон би почнал да конкурира на бензинците и дизелите....колку е учеството на хибридите во светскиот возен парк,т.е. на која децимала после нулата е процентот?

А доколку цената треба да ја направи екстракцијата на оваа нафта исплатлива тогаш одиме накај четирицифрени доларски износи по барел...

Под соодветен притисок нема да се стврдне... Исто нафтата би се водела по цевководи на дното, а платформите ќе се постават таму каде што е тоа возможно. Не значи дека нема проблеми, но тие не се нерешливи.

Приусот веќе им конкурира. Но иако е присутен дванаесет години револуцијата започна со последната, трета генерација на Приус, додека продажбата на предходите генерации е безначајна. Но сепак се работи само за еден модел, од еден производител, од една фабрика во Јапонија, така да за проценти ќе можеме доправа да збориме, во многу блиска иднина. Тојота Аурис Хибрид излегува на пазарот во Јули, а се произведува во Англија, а сите други големи производители излегуваат со свои модели оваа или наредната година. Така да сега сме на почеток на револуцијата...
Исто во повеќе градови како на пр. во Стразбург, веке се користи пробна серија на наредната генерацига Приус Плагин кој што дирекно се приклучува на струја... А ваквите возила имаат и доста даночни ослободувања, така да се итекако исплатливи.
 
Под соодветен притисок нема да се стврдне... Исто нафтата би се водела по цевководи на дното, а платформите ќе се постават таму каде што е тоа возможно. Не значи дека нема проблеми, но тие не се нерешливи.

Приусот веќе им конкурира. Но иако е присутен дванаесет години револуцијата започна со последната, трета генерација на Приус, додека продажбата на предходите генерации е безначајна. Но сепак се работи само за еден модел, од еден производител, од една фабрика во Јапонија, така да за проценти ќе можеме доправа да збориме, во многу блиска иднина. Тојота Аурис Хибрид излегува на пазарот во Јули, а се произведува во Англија, а сите други големи производители излегуваат со свои модели оваа или наредната година. Така да сега сме на почеток на револуцијата...
Исто во повеќе градови како на пр. во Стразбург, веке се користи пробна серија на наредната генерацига Приус Плагин кој што дирекно се приклучува на струја... А ваквите возила имаат и доста даночни ослободувања, така да се итекако исплатливи.


Проблемот со електричните возила е што и за нив треба електрична енергија , а таа не расте на дрва. Дури кумулативно гледано истата , ама баш ич не е поефтина или понезагадувачка од другите енергенси......туку само го алоцира загадувањето. Од друга страна сите тие НОВИ ТЕХНОЛОГИИ , а и стари :)......за да бидат произведени се троши ОГРОМНА КОЛИЧИНА енергија која пак за да се добие ...дебело загадува!! :)
........не заборавајте дека енергијата потрошена во производство на еден автомобил...од копањето на рудата до симнување од производна лента е поголема од што ПРОСЕЧНО тој автомобил ќе потроши во текот на своето постоење, количински..не ценовно, бидејќи и дискриминаторската политика на цени во модерниот свет е една искривоколчена работа која ДЕБЕЛО допринесува за сите загадувачки и други срања кои го највнуваат човечкиот род...:)
 
........не заборавајте дека енергијата потрошена во производство на еден автомобил...од копањето на рудата до симнување од производна лента е поголема од што ПРОСЕЧНО тој автомобил ќе потроши во текот на своето постоење, количински..не ценовно, бидејќи и дискриминаторската политика на цени во модерниот свет е една искривоколчена работа која ДЕБЕЛО допринесува за сите загадувачки и други срања кои го највнуваат човечкиот род...:)

Се додека има некој профит од тоа, не гледам зошто би било проблем.
 
Се додека има некој профит од тоа, не гледам зошто би било проблем.

ееее, тука почнуваат заебанциите:) често им го подбутнувам на економистите под нос она што во струење на флуиди е познато како Рејнолдсов број, илити просто кажано она што кај аеродинамиката на врапче функционира на еден начин , кај Ербас 380 го прави на сосема подруг...иако и едното и другото летаат.
Профитот е занимлив морков за едно, десет, иљјада магариња, за милијарди такви треба нешто друго..нема бе толку моркови...:)
 
Аха ќе се префрлиме на нови извори на енергија така лесно...

Да видиме, колку е потребна нафтата за еден автомобил:
Како што сите знаеме автомобилите се движат на бензин кој се добива со преработка на нафтата. На што се движат автомобилите? -На асфалт, добиен од нафтата. Гумите на автомобилите со исто така, добиени од нафтата. Бојата со која е премачкана колата, воланот, пластиката, сето тоа е добиено од нафтата.
Може да се замисли што ќе се случи ако нафтата ја снема одеднаш. Но тоа нема да се случи. Прво ќе се случи оил пик, кога после тоа не ќе може да биде постигнато повисоко производство на нафта, колку и да вадат, цицаат, нема да можат да извадат онолку колку што можеле пред оил пикот. Цената на нафтата константно ќе се зголемува. Компаниите и владите ќе почнат да бараат решение за тој проблем. Криза несомнено ќе има. Решение секако ќе биде пронајдено. Проблемот е колку ќе помини пред да се реши целосно проблемот. Преминувањето од еден енергенс на друг нема да биде воопшто лесно.
Со право нафтата е заслужна за големиот скок на сите полиња на човештвото. Но дали ќе биде заслужна и за пропаста на се што е постигнато?
 
Интересно е што кога се говори за нафтениот врв (peak oil) најголемиот дел од луѓето го врзуваат наговото значење во општествен, економски, смисол. Се чини, со право. Иако нафтениот врв може да се разгледува од геолошки и енергетски аспект, да го сведеме на термодинамика, на природни науки, сепак општествено-економскиот поглед е аспектот каде луѓето ги гледаат последиците, го манифестираат својот интерес. Но, ако интересите и перцепциите може да се манипулираат или менаџираат низ времето, останува фактот дека геологијата и термодинамиката многу потешко се манипулираат. Во смисла на граници, глупоста како - или имагинацијата како + се прилично неограничени, наспроти земјината сфера или големината на нафтените резервоари и резерви од нафта во нив.

Нафтениот врв е реалност. Нафтата нема да се потроши за 35 или 45 години. Некој некаде ќе црпи нафта и по 100 години. Но дали нафтата ќе биде општо достапна и употребувана како денес е сосема друга работа. Со малку поинаквиот пристап кон прашањето може да говориме за peak cheap oil, врв на ефтината нафта. Актуелната финансиска криза, каде во сегашниот систем имаме супрапоставеност на финансиите врз економијата и воопшто над ресурсите, не дозволува цената на нафтата да ја одрази реалноста на нафтеното плато од нејзиното производство. Но тоа ќе се промени. Балонот на кредитната експанзија, долгови, неизбежно ќе се издише низ економска депресија, било преку хиперинфлација или преку дефлаторна спирала. Она што ќе остане по тоа ќе бидат куп општества и економии кои ќе немаат пристап до ефтина енергија. Нафтата е сепак мастер ресурс.
 
Објавени резерви на С.Арабија во 1989 - 260 милијарди барели.
Дневна екстракција 8 милиони барели, годишна 2,92 милијарди.

Објавени резерви на С.Арабија во 1999 - 262 милијарди барели.
Дневна екстракција 8 милиони барели, годишна 2,92 милијарди.

Објавени резерви на С.Арабија во 1999 - 264 милијарди барели.
Дневна екстракција 8 милиони барели, годишна 2,92 милијарди.

За 20 години извадиле 58,4 милијарди барели а резервите им останале исти...:tapp:

http://makewealthhistory.org/2010/06/11/how-much-oil-is-there-left-really/

Што повеќе вадат нафта тоа повеќе резерви имаат,или ги местат информациите за да не се дига паника,особено во круговите кои зависат од нивната “помош“...

Никој не знае уште колку нафта има...
 
Што повеќе вадат нафта тоа повеќе резерви имаат,или ги местат информациите за да не се дига паника,особено во круговите кои зависат од нивната “помош“...

Никој не знае уште колку нафта има...

нешто интересно околлу нафтените резерви

Во 70-тите години од минатиот век повеќето јавно изнесувани податоци говореа дека нафтените резерви се соодветни за 30 – 40 години при тогашното ниво на потрошувачка. Доколку се покажеше точно, денес нафтените резерви би биле веќе исцрпени. Иако денес овие резерви се потрошени, ние повторно слушаме проценки за резерви доволни за 35 – 40 години со денешното ниво на потошувачка од 85 милиони барели дневно. Како е можно истовремено да имаме зголемена потрошувачка на нафта и зголемени резерви на нафта? Одговорот на ова прашање е во дефиницијата за нафтените резерви. Резервите не се физичка категорија, туку физичко-техничко-економска категорија.
 
нешто интересно околлу нафтените резерви

Во 70-тите години од минатиот век повеќето јавно изнесувани податоци говореа дека нафтените резерви се соодветни за 30 – 40 години при тогашното ниво на потрошувачка. Доколку се покажеше точно, денес нафтените резерви би биле веќе исцрпени. Иако денес овие резерви се потрошени, ние повторно слушаме проценки за резерви доволни за 35 – 40 години со денешното ниво на потошувачка од 85 милиони барели дневно. Како е можно истовремено да имаме зголемена потрошувачка на нафта и зголемени резерви на нафта? Одговорот на ова прашање е во дефиницијата за нафтените резерви. Резервите не се физичка категорија, туку физичко-техничко-економска категорија.

Резервите се пред се физичка категорија.Прво мора физички да постои некаде.
Но во исто време се и техничко-економска.
Има истражувања секакви,во секое време.Некои дури тврдат дека со абиотската нафта ќе имало резерви...скоро бесконечни.Некои предвидуваат две децении до последна капка.Сешто се наоѓа а и шпекулациите играат улога.
Истражувања има многу а сеуште никој не знае приближно колку нафта има.
Освен од ниеден независен извор потврдените објавени резерви на повеќето земји,посебно арапските.
Што ти кажува тоа?

Денешните процени на тоталните резерви нафта (proven reserves) кај земјите од Опек се од времето на воведување квоти,што повеќе резерви тоа повеќе екстракција,затоа и дуплирањето на резерви за една година без нови извори т.е. на хартија...
Или почнаа да ја сметаат и онаа нафта која би се вадела,ако воопшто може која спаѓа под другите 2 категории (probable & possible) или воведоа нова категорија - нафта во главите на шеиците...
Не знам точно која е крајната цена на исплатливост,но знаеме што се случи со 147 долари по барел, а што би се случувало при цени од 200 или 300 долари и не е тешко да се предвиди.
Тоа би отворило можности за експлоатација на нови извори кои биле неисплатливи,а веројатно и еколошките ризици не би имало преголем удел при таква цена...
Исто за некое намалување значајно не станува збор.
Намалувањето во 2008 при рекордни цени во историјата беше симболично и безначајно.
Светот е целосно и неповратно зависен од нафтата.

Зошто С.Арабија има и плус гради нафтени платформи кога може со многу неспоредливо помали трошоци и ризици да црпи од копнените извори?
Исто и другите земји од Опек.
Тоа ти е исто ако имаш две јаболка,едното паднато во некое езеро на неколку км а другото до тебе на масата...а ти се каснува јаболко...и ти стануваш и наместо да го земеш она кое ти е на маса,ти стануваш,облекуваш нуркачка опрема и...
нема логика...
 
Неспорено е дека ќе има енергетска ревалвација и дека релативно енеријата ќе стане поценета и поскапа.

Но да се разбереме не верувам дека светот ќе прекине да постои или ќе падне на колена во услови на 300$ нафта.Не верувам од причина што не е црната течност она што ни треба туку енергијата. Со време ќе успееме да развиеме алтернативи кои ќе може да се применат во илјадници места каде што сега се употребува нафта. Нафтата е незаменлива на 90$ на барел, но не и на 300$. Истовремено ова треба да претставува поттик и надеж за многу претприемачи да си ја бараат среќата во енергијата. Енергијата, алтернативите и сл, ќе биде една од најпроспреитените работи во наредните 50тина години. Мини хирдоцентрали, биогорива, соларни панели и се друго што ќе ви падне напамет е добар почеток за бизнис што ќе биде просперитетен во наредните 50 години. Исто складриање/транспорт на енергија ќе биде една од приоритентите задачи.

Се што треба е цената на нафтата да порасне доволно за да се мобилизираат 6 милјарди умови кон нови енергетски хоризонти.

Инаку постои и проблемот на вреднување на нафтата. Нафтата како што знаете се цени во долари што не е некое мерило. Тоа ти е исто како да мериш далечина со ластик наместо со метро. Во 1950 година 1 барел нафта беше 2 грама злато, во 2011 година 1 барел нафта е 90$... или два грама злато..
 
Аха ќе се префрлиме на нови извори на енергија така лесно...

Да видиме, колку е потребна нафтата за еден автомобил:
Како што сите знаеме автомобилите се движат на бензин кој се добива со преработка на нафтата. На што се движат автомобилите? -На асфалт, добиен од нафтата. Гумите на автомобилите со исто така, добиени од нафтата. Бојата со која е премачкана колата, воланот, пластиката, сето тоа е добиено од нафтата.
Може да се замисли што ќе се случи ако нафтата ја снема одеднаш. Но тоа нема да се случи. Прво ќе се случи оил пик, кога после тоа не ќе може да биде постигнато повисоко производство на нафта, колку и да вадат, цицаат, нема да можат да извадат онолку колку што можеле пред оил пикот. Цената на нафтата константно ќе се зголемува. Компаниите и владите ќе почнат да бараат решение за тој проблем. Криза несомнено ќе има. Решение секако ќе биде пронајдено. Проблемот е колку ќе помини пред да се реши целосно проблемот. Преминувањето од еден енергенс на друг нема да биде воопшто лесно.
Со право нафтата е заслужна за големиот скок на сите полиња на човештвото. Но дали ќе биде заслужна и за пропаста на се што е постигнато?

друже, голема грешка си... денс веке со закон е забрането да се користат дел од нафтени продукти. како за пример е дека, боите за автомобилите веке не се користат од нафтени деривати, во цела европа и америка веке се забранети подмазивачи (на пример, грејс маст, одвијачи и слично) од нафтени продукти, туку треба од природни елементи. истото е и со асвалтот, не се произведува више асвалт од нафтени деривати, и тие се забранети. сведоци сме дека секој ден се повеке се во употреба СИНТЕТИЧКИ масла за автомобили... значи полека ама сигурно, сите продукти кои се на база на нафтените деривати се исфрлаат од употреба. новите се стварно за нијанса поскапи, ама не се зависни од нафтата. био дизелот е се повеке во употреба и така натака... јас би рекол дека светот века има алтернатива за замена на нафтата, и кога ке дојде пик оил светот ке биде спремен за тоа... само треба да се деси пик оил и цената на нафтата да поскапи доволно...
 
друже, голема грешка си... денс веке со закон е забрането да се користат дел од нафтени продукти. како за пример е дека, боите за автомобилите веке не се користат од нафтени деривати, во цела европа и америка веке се забранети подмазивачи (на пример, грејс маст, одвијачи и слично) од нафтени продукти, туку треба од природни елементи. истото е и со асвалтот, не се произведува више асвалт од нафтени деривати, и тие се забранети. сведоци сме дека секој ден се повеке се во употреба СИНТЕТИЧКИ масла за автомобили... значи полека ама сигурно, сите продукти кои се на база на нафтените деривати се исфрлаат од употреба. новите се стварно за нијанса поскапи, ама не се зависни од нафтата. био дизелот е се повеке во употреба и така натака... јас би рекол дека светот века има алтернатива за замена на нафтата, и кога ке дојде пик оил светот ке биде спремен за тоа... само треба да се деси пик оил и цената на нафтата да поскапи доволно...

hmmm..ne sum bas zapoznaen , a toa novite masla, boi itn.se pravat na osnova na tralalolium....???? ili naftata i jaglenot se samo zadskrieni , ili pak se dobivaat na kompliciran skap nacin so jaglenisuvanje na organski materii...nekoj podatok poveke????
 
hmmm..ne sum bas zapoznaen , a toa novite masla, boi itn.se pravat na osnova na tralalolium....???? ili naftata i jaglenot se samo zadskrieni , ili pak se dobivaat na kompliciran skap nacin so jaglenisuvanje na organski materii...nekoj podatok poveke????

отвори го купот закони во службен весник и барај... ке најдеш секакви ситници такви... еве пример, пријателче мое работи во фирма со рентање на вилушкари. он е авто механичар, на одржување и сервис... пред 5-6 месеци им опнаа мрсна казна (околу 10.000 еура) затоа што користеле подмазивачи, хидраулично масло и моторно масло кои се на база на нафтени деривати. законот бил во фукција веке 1,5 година. не сум знаел ни јас. уствари ние, како крајни корисници нема ни да знаеме кога ке се смени се и ке се забранат продукти на нафтена база. ке биде се на природна. едноставно на производителите, трговците и сервисите ке немаат дозвола да работат со истите, ке има јаки и мрсни казни и тоа е тоа... светска регулатива...
 
отвори го купот закони во службен весник и барај... ке најдеш секакви ситници такви... еве пример, пријателче мое работи во фирма со рентање на вилушкари. он е авто механичар, на одржување и сервис... пред 5-6 месеци им опнаа мрсна казна (околу 10.000 еура) затоа што користеле подмазивачи, хидраулично масло и моторно масло кои се на база на нафтени деривати. законот бил во фукција веке 1,5 година. не сум знаел ни јас. уствари ние, како крајни корисници нема ни да знаеме кога ке се смени се и ке се забранат продукти на нафтена база. ке биде се на природна. едноставно на производителите, трговците и сервисите ке немаат дозвола да работат со истите, ке има јаки и мрсни казни и тоа е тоа... светска регулатива...

vo red za zakonite , no ne mi e jasno koi se tie POPRIRODNI surovini , od najprirodnata nafta???? na osnova na sto poprirodno moze da se napravi boja za avtomobil...??? koga site PLASTIKI se na baza na nafta....:) od iskustvo znam deka novite materijali se mnogu poopasni za sredinata od postojnite , pod uslov starite da se tretiraat kako treba. Na primer : bezolovniot benzin sogoruvan vo motor so neispraven ili bez katalizator, ima edno 1000 pati polosi produkti na sogoruvanje...od stariot dobar leaded gassoline..... :)
 
отвори го купот закони во службен весник и барај... ке најдеш секакви ситници такви... еве пример, пријателче мое работи во фирма со рентање на вилушкари. он е авто механичар, на одржување и сервис... пред 5-6 месеци им опнаа мрсна казна (околу 10.000 еура) затоа што користеле подмазивачи, хидраулично масло и моторно масло кои се на база на нафтени деривати. законот бил во фукција веке 1,5 година. не сум знаел ни јас. уствари ние, како крајни корисници нема ни да знаеме кога ке се смени се и ке се забранат продукти на нафтена база. ке биде се на природна. едноставно на производителите, трговците и сервисите ке немаат дозвола да работат со истите, ке има јаки и мрсни казни и тоа е тоа... светска регулатива...

...за таквите “природни“ продукти се троши 3-4 пати повеќе нафта дури да стигнат до купувачот...
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom