Најекономично греење и ладење

  • Креатор на темата Креатор на темата Dr Zmigo
  • Време на започнување Време на започнување
Screenshot_20250722_095556_Chrome.jpg

Ништо од кажаното не е точно за радијаториве. Треба да се разгледа таа европска регулатива EN442

Според таа регулатива се зема внатрешна температура од 20°С исто како кај климите.
Е сега делта Т е разлика помеѓу температура на радијатор и амбиентална температура.

Она болдираното делта Т50 е нешто номинално. Значи тогаш температурата на водата е 70°, амбиентална температура е 20°, 70-20=50

И потоа ја има формулата за пресметка на heat output предадена топлина од едно ребро.

Или кај делта T20
Кога температурата на вода е 40° едно ребро VOX600 дава топлина од 44W.
Тука надворешни услови немаат влијание пошто радијаторот е внатрешното грејно тело не е изворот на топлина. Надворешните услови ќе влијаат на ТП.

Е сега доколку ги знаеме топлотните загуби на просторијата можеме да одредиме колку ребра ни требаат.
Пример на -7° надворешна имаме простор со загуби од 2kW ќе ни требаат 2000:44=46 ребра да заокружиме.

При тоа температурата на кривата на греење на -7 надворешни е 40. Но тоа е за да добиеме амбиентална 20. За повисока температура на просторија ќе избереме повисока температура при надворешни -7, пример 45.
И сега на надворешна 0° вода 40°, надворешна 5° вода 35°...

Сами ја програмираме кривата на греење во софтверот на топлотната пумпа по х и у оска.
Еве како тоа изгледа да биде појасно.
Х оска надворешна температура
Y оска температура на вода.

985-image.png

Просто као пасуљ.
Ете @PticaSelica гледаш дека топлотните пумпи не се ништо комплицирано. Ти викаш треба елаборати, стручни лица... Како да не :)
 
Прегледај го приврзокот 451433

Ништо од кажаното не е точно за радијаториве. Треба да се разгледа таа европска регулатива EN442

Според таа регулатива се зема внатрешна температура од 20°С исто како кај климите.
Е сега делта Т е разлика помеѓу температура на радијатор и амбиентална температура.

Она болдираното делта Т50 е нешто номинално. Значи тогаш температурата на водата е 70°, амбиентална температура е 20°, 70-20=50

И потоа ја има формулата за пресметка на heat output предадена топлина од едно ребро.

Или кај делта T20
Кога температурата на вода е 40° едно ребро VOX600 дава топлина од 44W.
Тука надворешни услови немаат влијание пошто радијаторот е внатрешното грејно тело не е изворот на топлина. Надворешните услови ќе влијаат на ТП.

Е сега доколку ги знаеме топлотните загуби на просторијата можеме да одредиме колку ребра ни требаат.
Пример на -7° надворешна имаме простор со загуби од 2kW ќе ни требаат 2000:44=46 ребра да заокружиме.

При тоа температурата на кривата на греење на -7 надворешни е 40. Но тоа е за да добиеме амбиентална 20. За повисока температура на просторија ќе избереме повисока температура при надворешни -7, пример 45.
И сега на надворешна 0° вода 40°, надворешна 5° вода 35°...

Сами ја програмираме кривата на греење во софтверот на топлотната пумпа по х и у оска.
Еве како тоа изгледа да биде појасно.
Х оска надворешна температура
Y оска температура на вода.

Прегледај го приврзокот 451432

Просто као пасуљ.
Ете @PticaSelica гледаш дека топлотните пумпи не се ништо комплицирано. Ти викаш треба елаборати, стручни лица... Како да не :)
Мислам дека ти си тој што треба да прочита како функционира радијатор...
посебно таа делтаТ како се добива!
ЕУ не ја измисли топлата вода...
си зеле господата вредности од влезна Т 75ц, излезна 65ц, си поделиле на 2 за да добијат просечна Т на радијаторот, и од таа просечна се одзема собната (дефинирана на 20ц).

Е сега ако и ова не можеш да го разбереш.. :cautious:

Плус ја спамаш тематва со радијатори што никој жив ги нема тука.. ама нејсе, дури и во твојов бест кејс пример, убаво се докажува дека не е ТП за радијатори..
Фала, пријатно..
 
Мислам дека ти си тој што треба да прочита како функционира радијатор...
посебно таа делтаТ како се добива!
ЕУ не ја измисли топлата вода...
си зеле господата вредности од влезна Т 75ц, излезна 65ц, си поделиле на 2 за да добијат просечна Т на радијаторот, и од таа просечна се одзема собната (дефинирана на 20ц).

Е сега ако и ова не можеш да го разбереш.. :cautious:

Плус ја спамаш тематва со радијатори што никој жив ги нема тука.. ама нејсе, дури и во твојов бест кејс пример, убаво се докажува дека не е ТП за радијатори..
Фала, пријатно..
зашто бе го бркаш, само што не ме убедил да фрлам 15тина илјадарки на тп со радијатори и да уживам
Дури може и да појачам повеќе ребра да фрлам на скарата
 
Мислам дека ти си тој што треба да прочита како функционира радијатор...
посебно таа делтаТ како се добива!
ЕУ не ја измисли топлата вода...
си зеле господата вредности од влезна Т 75ц, излезна 65ц, си поделиле на 2 за да добијат просечна Т на радијаторот, и од таа просечна се одзема собната (дефинирана на 20ц).

Е сега ако и ова не можеш да го разбереш.. :cautious:

Плус ја спамаш тематва со радијатори што никој жив ги нема тука.. ама нејсе, дури и во твојов бест кејс пример, убаво се докажува дека не е ТП за радијатори..
Фала, пријатно..
Нејќам да постирам линкови пошо ќе речат реклама му правам на некој но најдов три фирми во Македонија што ги продаваат тие италијански радијатори.

Во мојата анализа ја реков дека на надворешна 0° треба да ја програмираме кривата на греење на 45° на вода со што би добиле температура на простор над 20° можеби 22,23.
Ако заприметиш на сликата со крива на греење има програмирано негде 50° на 0° што значи мојата анализа е горе долу точна.

зашто бе го бркаш, само што не ме убедил да фрлам 15тина илјадарки на тп со радијатори и да уживам
Дури може и да појачам повеќе ребра да фрлам на скарата

Точно да кошта скапо ТП добро е ако успееш да најдеш плаќање на рати па да не мора да ги дадеш сите пари наеднаш. И тие пари ќе се вратат преку заштеда.

Не сакам да му правам математика на никој, тој дечкото што праша за ТП кажа дека се грее на парно 200 квадрати куќа. Да претпоставиме на дрва него му требаат 20 до 25 кубика. Еден кубик 5000 денари значи во сезона 1500 до 2000 евра за греење.
Претпоставуваме на дрва ако се пелети уште поскапо, ако е нафта мора да е некој богат човек.

Со ТП ќе му биде четири пати поефтино.
Поефтино и од клими пошо со клима инвертер ќе му требаат најмалку 4 клими да го загрее просторот.

Доколку живееш во куќа а немаш подно греење тогаш ТП со радијатори ти е најдобар опција за греење на цела куќа. Да ставаш подно треба паркет вадење, кошулица копање, да се стави подно, нова кошулица, паркет/ламинат, нови внатрешни врати пошо подот сега ќе биде повисок...
 
Колку помало е грејното тело толку поголема температура на вода треба за да зе загрее просторијата. И обратно, поголемо грејно тело пониска температура на вода. На тој принцип работи и подното греење, температура на вода 35 степени меѓутоа целиот под е грејно тело.
Da apsolutno točno ako zatopluvaš ista količina na voda. Dodavaš rebra i dobivaš ona poznatoto "iz šupljeg u prazno" t.e. ništo nema da dobieš ako ne go zgolemiš količestvoto na voda vo sistemot, bidejći prostorot go zagrevaš so istoto isporačano količestvo na toplinska energija prenesena od vodata na radijatorot....
Ne mi e moj fah ovaa problematka ama fizikata vo koj bilo domen odlično ja kapiram i golem del od nea i sum ja pologal koga školstvoto ne beše vaka srozano kako sega.
@Просинечки ova tvoevo se samo majstorski fori, može so pomala T na vodata i pogolema površ. na oddavanje ama zaboravaš deka treba i poveće medium, a toa znači i soodvetno zgolemuvanje na potrošuvačka na energija.
Toa e taka, fzikata e neumoliva, nebitno dali se resenski ili italijanski radijatorite se razlikuvaat vo mn. mal procent.
 
Da apsolutno točno ako zatopluvaš ista količina na voda. Dodavaš rebra i dobivaš ona poznatoto "iz šupljeg u prazno" t.e. ništo nema da dobieš ako ne go zgolemiš količestvoto na voda vo sistemot, bidejći prostorot go zagrevaš so istoto isporačano količestvo na toplinska energija prenesena od vodata na radijatorot....
Ne mi e moj fah ovaa problematka ama fizikata vo koj bilo domen odlično ja kapiram i golem del od nea i sum ja pologal koga školstvoto ne beše vaka srozano kako sega.
@Просинечки ova tvoevo se samo majstorski fori, može so pomala T na vodata i pogolema površ. na oddavanje ama zaboravaš deka treba i poveće medium, a toa znači i soodvetno zgolemuvanje na potrošuvačka na energija.
Toa e taka, fzikata e neumoliva, nebitno dali se resenski ili italijanski radijatorite se razlikuvaat vo mn. mal procent.
Ејјј ги заборавив ресенските Алгрета радијатори...

Целата поента со зголемување на грејното тело е зголемување на количеството на медиум во системот, т.е вода.

Потрошувачката ќе биде поголема од старт кога системот ќе се вклучи, повеќе време ќе му треба да го загрее зголеменото количество на вода.
Како разликата помеѓу Т на вода на излез и влез се намалува така и потрошувачката на електрична енергија ќе се намали.

ТП не ја загрева целата вода наеднаш па потоа да ја испорача до грејното тело. Принципот на работа е нешто како проточен бојлер.

Циркулациона пумпа ја врти водата низ плочест изменувач каде што топлината од фреонот се оддава на водата и потоа продолжува кругот низ радијаторите кои што водата ги загрева и пак се враќа назад во изменувачот.
За да се зголеми енергетската ефикасност на циркулационата пумпа нејзиниот воден ротор е изработен од ретки магнети, исто како кај компресорот во надворешна. Како заштита на пумпата се користи магнетен филтер.
 
Со ТП ќе му биде четири пати поефтино.
Поефтино и од клими пошо со клима инвертер ќе му требаат најмалку 4 клими да го загрее просторот.
па добро не викам дека не си у право, ипак не е Македонија медитеранска земја како Финска па да греат 150м2 со една 3.5кв клима
 
Ејјј ги заборавив ресенските Алгрета радијатори...

Целата поента со зголемување на грејното тело е зголемување на количеството на медиум во системот, т.е вода.

Потрошувачката ќе биде поголема од старт кога системот ќе се вклучи, повеќе време ќе му треба да го загрее зголеменото количество на вода.
Како разликата помеѓу Т на вода на излез и влез се намалува така и потрошувачката на електрична енергија ќе се намали.

ТП не ја загрева целата вода наеднаш па потоа да ја испорача до грејното тело. Принципот на работа е нешто како проточен бојлер.

Циркулациона пумпа ја врти водата низ плочест изменувач каде што топлината од фреонот се оддава на водата и потоа продолжува кругот низ радијаторите кои што водата ги загрева и пак се враќа назад во изменувачот.
За да се зголеми енергетската ефикасност на циркулационата пумпа нејзиниот воден ротор е изработен од ретки магнети, исто како кај компресорот во надворешна. Како заштита на пумпата се користи магнетен филтер.
Sve e taka kako velis samo termo pumpata vozduh-vozduh nikogas nema da bide poefikasna na radijatori od Toshiba SHorai 24 btu ili od 12 btu.
Cop na -2C edvaj ke uspej 1,5 a na poniski temperaturi i pomal,taka da e daleku od ekonomicnos ama conforot se isplaka,nema veter kako kaj TOSHIBA SHORAJ ili VIvaks Aeri.:)
 
па добро не викам дека не си у право, ипак не е Македонија медитеранска земја како Финска па да греат 150м2 со една 3.5кв клима
Остави ги тие у Финска научени се на ладно.
Една 3.5ка ама сигурно не е Вивакс туку некоја посебно наменета за нивниот нордиски пазар.

Плус и таа една клима им е најверојатно секундарно греење.
Кога ќе залади си имаат они друг тип на примарно греење биди сигурен.
 
Остави ги тие у Финска научени се на ладно.
Една 3.5ка ама сигурно не е Вивакс туку некоја посебно наменета за нивниот нордиски пазар.

Плус и таа една клима им е најверојатно секундарно греење.
Кога ќе залади си имаат они друг тип на примарно греење биди сигурен.
Да точно други климички има за нордиски пазар така и јас постигнам со 2.5кв клима куќа од 135м2 на два спрата да ја греам најголем дел од годината.

Другар нема такво нешто “кога ќе залади” во Финска, стално е ладно

И не се учени на ладно ти ја почна со 20 степени температура, што за мене е одлично на толку греам. Штета ги нема доста членови од една екипа тука да ти се смеат и прават будала кој грее на 20 да ти викаат.
Иначе тоа е стандард низ Скандинавија, и централно да имаш можеш да се буниш дека е ладно ако е под 20 степени се што е над тоа не мрдаат со прст
 
COP е односот помеѓу потрошено : предадено.
COP 1 значи за потрошени 1kW/h електрична енергија добиваме 1kW топлина. Рецимо кварцна греалка има COP 1.

Кога имаме COP 2 тогаш имаме однос 1kW/h ел. енергија : 2kW топлина. Уредот со COP 2 има двојно поголема енергетска ефикасност. Ќе ја предаде истата топлина како кварцна греалка но со двојна помала потрошувачка на струја.

Спомна @filipinec дека топлотните пумпи воздух-вода имаат послаб COP од воздух-воздух, сепак јас мислам дека и не е толку лошо. Секогаш кога COP е над 1 во добивка сме :)

Има една топлотна пумпа за која јас сум со некој план за купување. Нема врска бренд, ТП со моќност од 6kW кои ги дава при нејзина Тбив надворешна температура од -6
При надворешна до -10 што и е лимит дава температура на вода 55
Има ел.греач од 6kW кој го упалува на температура од -10 и тогаш најверојатно има COP 1
Но се додека не стигне до -10 има добри вредности за COP

12 COP 6.1
7 COP 4.49
2 COP 3.16
-6 COP 2.12
-7 COP 1.98
-10 COP 1.53

Што мислите дали ова е солидно за ТП?
Ова и се спецификациите

Screenshot_20250723_132722_Chrome.jpg
Автоматски споено мислење:

Да точно други климички има за нордиски пазар така и јас постигнам со 2.5кв клима куќа од 135м2 на два спрата да ја греам најголем дел од годината.

Другар нема такво нешто “кога ќе залади” во Финска, стално е ладно

И не се учени на ладно ти ја почна со 20 степени температура, што за мене е одлично на толку греам. Штета ги нема доста членови од една екипа тука да ти се смеат и прават будала кој грее на 20 да ти викаат.
Иначе тоа е стандард низ Скандинавија, и централно да имаш можеш да се буниш дека е ладно ако е под 20 степени се што е над тоа не мрдаат со прст
Грееш 135м2 со 2.5kW клима?
И тоа куќа на два спрата? :)
Па добро колку колку проток на воздух има како успева од долниот спрат да дофрли топлина на горниот спрат?

Тоа ти е исто као ја да речам греам цела куќа 200м2 со ТП ама со еден радијатор, у ходник хаха.

Па и јас сум една од тие "будали" што ќе ти рече 20° е ладно, треба 23,24
Чекај за исти степени зборуваме Целзиусови така? Да не се овие твоиве Келвинови? :)
 
Последно уредено:
Точно моноблок има помала цена, полесна се монтира, нема внатрешна...
Спомна гликол како превенција од мрзнење во зима. Треба да знаеш дека од старт моноблок има помала енергетска ефикасност него сплит токму поради гликолот.
Водата многу подобро спроведува топлина него било кој антифриз односно гликол. И друго тој гликол треба да се менува после неколку години зошто ги губи својствата.

Бафер или не...
Ако се одлучиш за бафер најдобро од старт да ставиш опција да може доколку има потреба да се направи бајпас на баферот. Значи дополнителни цевки вентили...

Е сега она што вика @Strelec
бафер ли е, бојлер ли е? Хехе
Доколку се користи истиот флуид, односно вода, за греење и санитарна употреба онда е бафер? Пошо во твојот случај користиме гликол значи различен флуид онда треба бојлер со изменувач унутра односно спирала како не би дошло до мешање.
Мое мислење бафер е добро да има. Да биде поврзан на цевката која враќа до ТП и таа цевка да биде од горна страна на баферот а од долна страна да продолжи према ТП. Од горна страна на бафер да продолжи дирекно према бојлер во купатило а од долна да врати назад од купатило... На тој начин да се искористи стратификација на вода, односно топла вода е секогаш горе ладна долу.
Баферот ќе овозможи дополнителен простор за експанзија. Исто водата во баферот ќе се излади за дополнителни уште неколку степени пред да се врати до ТП што ќе придонесе да ТП постојано работи и не гаси.
Но сепак добро е да имаш опција за бајпас ако случајно нешто не работи како што е планирано...

Внимавај да не ставиш систем со поголема моќност него она што ти треба.
Кај климите воздух-воздух можеш да ставиш појака клима во помал простор.
Кај ТП ако е предимензионирана ќе пали-гаси цело време. Пример пали работи 30 секунди гаси, после пет минути пак исто и така до недоглед. Многу, многу лошо се одразува на животниот век на системот.

Не кажа како грејно тело што ќе користиш? Подно, радијатори, фенкојлери...?
Подно имам инсталирано и веќе една сезона се греев на електрично котле, ке ставам фенколјери за ладење
 
Подно имам инсталирано и веќе една сезона се греев на електрично котле, ке ставам фенколјери за ладење
Аха супер. Паметните луѓе ставаат подно уште додека градат па потоа не се мислат колку ребра треба да биде радијаторот.

Викаш сакаш да комбинираш подно + фенкојлери? Значи два типа на греење кои работат на различна температура. Не знам за фенкојлерите мислам треба иста Т на вода као радијатор.
Денес има модерни панелни радијатори кои имаат вградени мали вентилатири на нив и работат као fan coil.

Туку муабетот ми е кога имаш два типа на греење кои бараат различна температура ти треба втор круг.
Има ТП што доаѓаат со втор круг приклучок ама тие се скапи и ретки кај нас.
Е сега на ТП која е планирана за еден круг да извадиш втор круг ти треба бафер, втора циркулациона пумпа, магнетен филтер за нејзина заштита, мешачки вентил на кој ќе ја зададеш температурата за вториот круг... малце комплицирано е.

И викаш со тие фан којлери ќе ладиш летно време? Не сум баш толку испитувал пошо не ме интересирало но знам дека ако температурата на вода е малку повисока тоа чудо не лади. Блокира јавува грешка. Ако Т на вода е пониска за да може да лади онда ствара конденз на цевките. Значи влага,мувла... уште нешто за размислување пред куповина.
Според мене клима е за ладење.
 
Што мислите дали ова

Грееш 135м2 со 2.5kW клима?
И тоа куќа на два спрата? :)
Па добро колку колку проток на воздух има како успева од долниот спрат да дофрли топлина на горниот спрат?
Pa po prirode pat,topliot vozduh si odi nagore.
Sveganite se umni luge,jas od tamu go primenuvam sistemot,po priroden pat go gream i vtoriot i tretiot sprat.
Prviot 25ctepeni,vtoriot 18 do 20 a tretiot se spalni do 18ctepeni.
Treba teknuvalo malce.
Mene Viksa mi kaza
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom