23 октомври ден на основање на ВМРО

Член од
11 април 2007
Мислења
1.677
Поени од реакции
25
Ако името на организацијата било БМРОК. Тогаш зошто по само два-три месеци по налог на ЦК на МРО, Петар Поп Арсов под псевдоним Вардарски објавува книга под наслов ,,Стамболвштината во Македонија и нејзините претставници,, феб-март 1894 печатена во Виена, која има за цел да ја ослабне бугарската пропаганда и да делува против неа. Книгата е насочена против бугарската егзархија и нејзините методи на поткуп да се пишат бугари. Инаку Стефан Стамболов е премиер на бугарија во тоа време, а го има на аверс од 20 лева во ова време.
Инаку за дечкото од истокот чисто информативно за да види како пишувале малтене сите балкански народи во 19-от век нека иде на гробот на Караѓорге Петровиќ во србија па нека прочита!
 
Член од
5 март 2007
Мислења
194
Поени од реакции
4
Е луѓе навистина ме иритира она безмислено заклучување на теми, со некој безвезен изговор, помина "тоа и тоа" па заклучуваме тема. Тотално безвезе. Се работи за слична тема на оваа, но во Политика. На страна тоа.

Опозицијата обвинуваше, партиски бил празникот, не државен. Единсвтено тоа им сметало, демек немале проблем со идеологијата во минатото.

Еве како тоа Никола Поповски ценетиот партизан ни го докажа на сите во најновата колумна во Дневник. Ќе му овековечам неколку реченици.

колумната овде
http://www.dnevnik.com.mk/?ItemID=314415394D66A24390B36B3298AA1E52

а сега славните цитати

Истиот вид пропаганда. Истите излитени тези. Тоа не е случајно. Сакаат на страна да го тргнат автентичното македонско во историјата или тоа да го измешаат со неавтентичното и туѓото.
прв силен аргумент на Никола, колку празникот е партиски.
сакав да подвлечам и да болдирам по некој збор во овие три реченици, ама што попрво да се подвлече или болдира??

Треба да не' убедат дека историското ТМРО и ВМРО не биле поделени на македонистичко (централистичко) и пробугарско (врховистичко), туку на левица и на десница, а овие сегашниве демек се наследниците на десничарското крило. Наводно масовните убиства и ликвидации во и околу Организацијата во тоа време биле на идеолошка основа (левица-десница), а не на база на доследност кон Македонија или кон софискиот Двор.
Никола во овој дел јас ни става до знаење дека за него само вардарска Македонија е Македонија (делот тогаш владеен од СХС, подоцна СФРЈ), се друго се противници на Македонија...
...за да во истата колумна го ијави и ова
нивниот основач и идеен водач прво си го побугарчи името, па се откажа од постоењето на Македонците во Бугарија, па на крај и самиот се побугарчи себеси.
е ајде сега?! Никола одеднаш, после 80 години се загрижи за недоследните македонци од Пирин, кои биле во служба на Софија.

Целата колумна му е страшна, безвезно би било овде да ја цитарам дел по дел. Можеби тоа и го заслужува.

Ќе го цитирам најстрашниот дел од колумната.
Сакаат да не' натераат да мислиме дека Македонците не се со словенско потекло, туку дека сме некоја сосема автентична и нова мешавина од разни народи историски испилени и измешани на Балканот.
Ете што и смета на левицата уствари. ЧИТАТЕ ЛИ?
Тоа е тоа. Како не бев сега бугар, маста ќе ви ја извадев :)
 
Член од
17 март 2005
Мислења
11.493
Поени од реакции
1.584
Ne znam na koe zakluchuvanje na temi aludirash?

Inaku se shto si citiral od Popovski -- sem delot od rechenicata za "slovenskoto" poteklo vo posledniot citat -- e tochno i se slozhuvam so nego. A potekloto ni e makedonsko, toa im boli site negatori naokolu, i zatoa celata kampanja, kakva levica, kakva desnica.

Jasno, zboram samo za citatite pogore koi se odnesuvaat na VMRO, ne zavleguvam vo ostanatiot del od napisot kade shto zbori za tekovna politka i se prepukuva so Gruevski.
 
Член од
5 март 2007
Мислења
194
Поени од реакции
4
пишав дека се работи за истата тема, само во форумот политика. мислев дека таму повеќе ќе одговара да постирам, ама празникот поминал па темата е заклучена. нејсе. небитно

не знам со што конкретно се сложуваш со поповски. има две конотации во неговото напишано.
првата. колумната му е повод славењето на 23ти, па веројатно едната конотација му е таа, создавањето на ВМРО. па сега, создавањето на ВМРО е пропаганда? излитени тези? неавтентична и туѓа историја??

бидејќи верувам дека не му е таа насоката, тогаш веројатно му смета ВМРО, она така да го наречам второто вмро, на тодор александров. па кога вели левици, десници, централисти, врховисти. што секако е ван дебата за 23ти. мене како македонец ми смета кога некој го дели македонското ткиво на наше и туѓо, особено во периодот после првата балканска војна, кога протвиник на вмро веќе не е турција, него во зависност од каде се делувало - србија, бугарија и грција.
што е тука спорно?
од кога српската власт (најлошата, најкрвавата) е наша автентична историја?

од кога тепањето на мали деца со дрвени прачки по рацете (дедо ми) од страна на срспки учители ако слушнеле збор македонски е моја автентична историја? од кога влечење со коњ на мртви македонски тела е славна историја?

од една страна му смета што владејачката партија сакала да си ги препише себеси заслугите на историското ВМРО, од друга страна се жали зошто и како само тие имале ексклузивитет, а од трета страна тоа минато било туѓо, неавтентично... односно пропаганда?!

за на крај да заврши со тезата за словените, што во суштина дава една многу појасна слика што уствари авторот сака да каже во целина.

за политичката конотација во колумната секако и јас не мислев да коментирам. тоа е нешто друго
поздрав
 
Член од
14 ноември 2008
Мислења
3.418
Поени од реакции
856
Da povtoram, nikakov "BMORK" ne postoel, toa e izmislica od vremeto na Todor Zhivkov!
да во право си јасно е то ... само мене ме мачи една работа ... зошто на македонската википедија како слика од Уставот кој го напишале Ѓорче Петров и Гоце Делчев во 1896 год е клаена баш таја слика т.е. фалсификат кај шо се спомнува БМОРК ?? како никој досега не реагирал на то ? баш денес се расправам со еден бугарин па ме потече со таја сликата дека Гоце Делчев бил автор на тој Устав и сака да ми го претстави го бугарин ... Госпо да чува
 
Член од
29 мај 2008
Мислења
156
Поени од реакции
8
Добро, ако не постоел БМОРК и спомените на Татарчев се лага, дали го имате читано Алексо Мартулков? Во книгата "Моето учество во револуционерните борби на Македониja" го има истото-за уставот и неговата промен подоцна.
http://macedonian.atspace.com/knigi/am_spmni.htm
 

Македонеро

Домаќин
Член од
15 декември 2008
Мислења
3.453
Поени од реакции
1.791
А бре Херод тоа Бугари е во наводници. Знаеш ли зошто???:tapp:
 
Член од
29 мај 2008
Мислења
156
Поени од реакции
8
Види и спомените за црковните борби-или како се заштитува Егзархиjата.
Борбата помегу бугари и срби...и двете се во наводници, ама познаj Мартулков од коj е и наспротив кои се бори:
 

Bratot

Стоик и Машкртник!
Член од
27 јануари 2007
Мислења
17.089
Поени од реакции
4.498
Види и спомените за црковните борби-или како се заштитува Егзархиjата.
Борбата помегу бугари и срби...и двете се во наводници, ама познаj Мартулков од коj е и наспротив кои се бори:

По силата на ферманот? :helou:

А кој го издавал ферманот?

Уште еден показател за она што го велеше Анавено, Бугарската “Црква“ е формирана по Султанскиот ферман од 1870 година.

Кој тоа видел Султан да укинува и оформува Егзархии, Патријархии, Архиепископии итн. ?

А бидејќи Бугарската Егзархија е формирана со Султанскиот ферман, броењето на населението од страна на Турците изгледало еве вака:

“...Турската стастика говори дека Скопје има 4 474 куќи или домови, од кои 2 336 турски.
Другото турско делење за нас е неинтересно зашто Турците не ги делат Македонците по националност, туку само по вероисповед, кое според гледиштето на муслиманите е далеку поважно и посуштинско. “..


Алексанадaр Федорович Ритих



Н. Овсјаниј :

Кога зборува за “Бугари” во Македонија, тој наговестувајќи дека такво нешто нема во национална смисла, а она што го има го објаснува со тоа дека во ..”сегашно време сите Македонски Словени што го признаваат егзархот се нарекуваат Бугари” (а не се – н.з).
Значи не станува збор за национална категорија Бугари но за социјално - црковна категорија “Бугари”, т.е оние кои подпаднале под Бугарската егзархиска црква. Ова е исто што и до 1860 год. сите кои биле од исламска вероисповед се нарекувале – Турци, иако имало Албанци, Македонци муслимани, Помаци, Босанци и др. што ќе рече не биле и навистина – Турци! Кај Христијаните сите се воделе како - Грци.

Меѓудругото Алексанадaр Федорович Ритих пишувал доста и за Башино село горе споменато:


За “многу значаен” ќе го смета одговорот на попот од с. Башино, кога на прашањето што е, одговорил дека е - “чист Македонец, домородец и дека не знае да говори ни бугарски ни српски, а говори македонски”. И не зачудува што Ритих секаде го користи терминот – Македонец, Македонци.

Ритих води еден интерес разговор со “бугарскиот “ свештеник, всушност месен селанец - земјоделец на околу 35 – годишна возраст
Интересно е тоа што Русите одат токму на наговор од Србите за некакви српски историски траги (а кои ги нема) но уште поинтересно е што свештеникот е “бугарски”, а се декларира за – ЧИСТ МАКЕДОНЕЦ. Ова значи дека иако Србите си сметаат дека Башино Село е српско, иако Бугарите си го сметаат попот и селаните за “Бугари” (а така и се водат), првиот човек се смета за – ЧИСТ МАКЕДОНЕЦ. Патот за Башино Село, Ритих го опишува вака:

“Рано изутрина се упативме со пајтон кон Башино Село, што се наоѓа на три врсти северно од Велес. Србите, посебно настојуваа на ова патување, бидејќи таму ќе најдеме, според нив, јасни етнографски траги на Србите. Такви јасни траги на србизмот имаше не многу, но затоа пак во Башино Село ние имавме куриозитетен разговор со бугарскиот свештеник на црквата Св. Никола”.

По ова Ритих и придружбата се упатуваа во дворот на свештеникот за да измолат дозволаз за посета на селаската црква. По пречекот кој е краток, стегнат и бојажлив доаѓа и моментот кога попот се декларира себеси за Македонец по род, што Ритих вака го опишува:

“На крајот, искористувајќи момент кога свештеникот не беше зафатен, ние го седнавме до нас и почнавме да го распаршуваме за месните интереси и за расправијата меѓу Бугарите и Србите. Свештеникот сето време препрашуваше и одговараше едносложно. Најљубопитен и многу значаен негов одговор беше тој дека е тој ЧИСТ МАКЕДОНЕЦ, ДОМОРОДЕЦ НА БАШИНО СЕЛО И НЕ ЗНАЕ ДА ГОВОРИ НИ БУГАРСКИ НИ СРПСКИ, ТУКУ САМО МАКЕДОНСКИ. Како Бугари се сметаат половина село, а другата половина се сметаа Срби . Тој одговараше наполно искрено и природно, па и по својата конституција не беше способен да лаже, зашто тоа беше свештеник – селанец, кој стои настрана од секаков вид интриги и караници.

ВО СОЛУН, БУГАРСКИОТ КОМЕРЦИЈАЛЕН АГЕНТ БЕШЕ МОШНЕ ЗАГРИЖЕН СО ОДГОВОРОТ НА БУГАРСКИОТ СВЕШТЕНИК ОД БАШИНО СЕЛО И НА СЕКОЈ НАЧИН НАСТОЈУВАШЕ ДА НИ ДОКАЖЕ ДЕКА НИВНИОТ СВЕШТЕНИК И ВО ДАДЕНИОТ СЛУЧАЈ СЕ РАКОВОДЕЛ ОД ПОЛИТИКА“.


__________________


Особено важен момент е фалсификувањето кое го бележи Ритих кога Бугарската егзархија штом ја добила Македонија во црковна надлежност, почнува со бришење на старословенските натписи и допишување преку нив Бугарски атрибути и писма. Ритих дава конкретни цркви, лица и датуми кога што и како се прави сето ова. Ниту Србите не заостануваат во ова бришење македонска национална свест и историја.

Затоа Ритих ќе рече и дека ...”еден ист народ е зафатен или од бугарската или од српската пропаганда“. Разговорајќи насекаде со народот, Ритих и самиот под “Срби” и “Бугари”, ќе подразбира посрбени и побугарени Македонци кои така се водат од најразлични причини (воглавно црковни).

Повеќе на темата на која освен скромен обид... бугарските глувци се повлекоа во дупките:
http://forum.kajgana.com/showthread.php?t=26514
 

Kajgana Shop

На врв Bottom