Црквата, житијата на Светците и Македонија

  • Креатор на темата Креатор на темата @cool@
  • Време на започнување Време на започнување
Jas bi vi preporacal kniga od G.dinot Aleksandar Donski. "Isus I Makedoncite"
Tamu se obraboteni site sveti licnosti povrzani so Makedonija uste od najranoto hristijanstvo.Spored mislenja i pisuvanja na poznati svetski istoricari i od zitijata na svetcite.Tocno e deka postojat raboti koi bi ve naterale da zaplacete. Tolku mnogu ubavini za nasava zemja za koi nitu sme cule. Da nekoj bi trebalo da stori nesto okolu ova, MPC mozebi , no siguren sum deka nie treba da potegneme -Narodot Makedonski.
 
Dobra e taa kniga od Donski shto ja preporachuvash, iako sepak mislam deka poslednata za "Jazikot na antichkite Makedonci" e mnogu jaka i za nas osobeno bitna.

Po temata, ova podole e Konikovskoto evangelie, napishano na juzhno-makedonski dijelekt, a e so osobena vazhnost za da izuchuvanje na jazikot na potomcite na sv. Kiril i Metodija.

Da potsetime, deka makedonski jazik/dijalekti i tekstovi bile zabraneti vo crkvite za vreme na Otomanskata Imperija po 1767 god. Shodno, ogromna bila vazhnosta Makedoncite selani daimaat svoi tekstovi na svoj majchin jazik. No, do napishanoto na makedonski e verzijata na grchki jazik - i dvete napishani so grchko pismo.

Konikovskoto evangelie e napishano znachi na naroden govor, ne na tradicionalniot crkovno-slovenski, koj pak po eden vek neupotreba, celosno ja izgubil svojata upotrebna vrednost megju Makedoncite no i megju drugite "slovenski" narodi vo Otomanskata Imperija.


p001sun6.jpg


OU’T PERVO BESHE RETCHTA, I RECHETA BESHE SOS BOGA, I BOG BESHE RETCHTA. VOA BESHE OT PERVO SOS BOGA. SITE RABOTI ZARDI NIZ LAKARDIATA SE TCHINIA, I BEZ NEGO NESATCHINE NIKOE OT KOLKU SE TCHINIA. OUT NEGO BESHE ZHIVOT – I ZHIVO.


Strana 2:
p004bpm7.jpg


KE VIDOA GOSPODA.

I JESUS PAK MU KAZHA - MIR NA VAS - KE ME POSHTI TATKO, I JAZE POSHTAM NA VAS.

I KE RECHE VOA, DOINA NA NIH, I RECHE ZEMAITE DUH SFETIJ.

I NA KOGOTO GREHOVETAI PROSTITE, SE PROSTENI, I NA KOGO ZAPRITE SE ZAPRENI.

I THOMA SE VELISHE BLIZNAK, EDNO OT DVANAISTE, NE BESHE SOS NIH, KOGA DOIDE JESUS. MU VELEA (...) DRUZITE UTCHENITSOI – VIDOHME GOSPODA.

I ON MU RETCHE - AKO NE VIDAM NA RATSETEMU NISIANITAIOT KARFIITE, I AKO NE KLADAM PRASTOTMI NA NISIANITE OT KARFIITE, I AKO NE KLADAM RAKATAMI NA REBROTOMU, NEKE VERUVAM.

BOGA NIKOI NEKOI PAT NEGO VIDE - EDINORODNIOT SIN, SHTO EI OT PA ZVATA NA TATKOTO, ON GO RAZRETCHE - I VEA EI MARTURIATA NA JOANNA - KOGA POSHTIA.
 
Еден интересен податок кој говори за иконата на Св.Ѓоргија-победоносецот.Светецот живеел во IV в,и за неговото житие нема да пишувам сега.Првите икони со светецот од вкупно 40,најдени во Македонија една од нив датира токму од тој период IV–VI в,:helou:каде е прикажан како ја убива ламјата (змејот) -симболот на свирепоста, злото.За разлика од неа во Кападокија од каде е родум и светецот , таква икона се јавува во X – XI в. За прв пат во грчкиот псалтир од безимен автор од (IX в.) се опишува светецот како ја убива ламјата-односно доброто го победува злото.

82547.jpeg
 
Мене многу ми е чудно зошто кога владата прогласуваше државни религиозни празници не се обрати внимание на овој светец, иако култот кон св. Ѓорги е еден од најкаратеристичните за православната религија. Тој е многу застапен покрај во сите останати балкански држави и во Македонија и меѓу македонскиот народ, и несомнено влече корени од предхристијанскиот период.
Каде е пронајдена првата икона во Македонија??
 
При археолошките раскопи 1985–1986 год. во месноста Виничко Кале, недалеку од г. Виница биле најдени 40 керамички икони, кои датираат од IV–VI век, икони од разни светци.Меѓу нив е и оваа на Св.Ѓорги Победоносец.
Но, каде се наоѓаат сега тие????? по се изгледа во Белград.:toe:
 
При археолошките раскопи 1985–1986 год. во месноста Виничко Кале, недалеку од г. Виница биле најдени 40 керамички икони, кои датираат од IV–VI век, икони од разни светци.Меѓу нив е и оваа на Св.Ѓорги Победоносец.
Но, каде се наоѓаат сега тие????? по се изгледа во Белград.:toe:

Тоа се познатите теракотни икони од 5 и 6 век, на кои се разработени сцени со ранохристијанска тематика, и во кои се гледа зачетокот на иконографијата на Македонската територија. Наместо рамка, претставата на иконата е опколена со латински натпис со литургиско значење. Димензиите се околу 45/45 см, по што се претпоставува дека служеле како декорација на поклопните камења на подземните гробници, кога мртвите биле погребувани во т.н. ќелии во карпите. Најчесто се тоа теми од Стариот завет, додека неколкуте икони од периодот на новит завет се врзани со Архангел Михаил. На една од иконите е претставен Св. Данаил (Даниел) и змејот.
 
mis8.jpg

3. Άγιοι Θεόδωροι. Ο ένας από τους δύο ναούς του Βροντοχίου. Χτίστηκε στο χρονικό διάστημα από το 1290 μέχρι το 1298 από τον ηγούμενο Δανιήλ και το μέγα πρωτοσύγκελο Πελοποννήσου Παχώμιο. Ανήκει στον οκταγωνικό τύπο και στις τέσσερις γωνίες διαμορφώνονται ισάριθμα νεκρικά παρεκκλήσια όπου θάβονταν οι δεσπότες. Η εξωτερική του εμφάνιση με τις αλλεπάλληλες στέγες, τις καμάρες, τον μεγάλο κεντρικό τρούλο, τα τοξωτά παράθυρα, τις οδοντωτές ταινίες και το πλινθοπερίκλειστο σύστημα, διαμορφώνουν ένα σύνολο όπου επικρατεί η κομψότητα και η χάρη, η λεπτή γραμμή και η αρμονική σύνθεση. Οι λίγες τοιχογραφίες που σώζονται ανήκουν στο πρώτο μισό του 14ου αιώνα και φέρουν καταφανεί την επίδραση της Μακεδονικής Σχολής.

Црквата е изградена 1290-1298 од игуменит Данил,некои фрески од 14 век добро очувани во кои се гледа влијанието на македонската школа.
 
Свети Никодим Тисмански и Прилепски!
Малку познат светител кај нашиот народ,но многу ценет во Романската Православна Црква.



.imageViewer { background-color:#FFFFFF; border:1px solid #CCCCCC; padding:4px; display:block; }
a37d6196-3982-424f-999d-6257b38156ca

По потекло од нашите Македонски краишта по некои од прилепско а по некои историчари од костурско. Исклучителен подвижник и молитвеник. По некои причини заминува од Македонија и се населува во Романките предели. Живее во 14век.Во Романија е основоположник на Романската Исихастичка лоза(завет на молчење и тивка молитва) и основач на првото монаштво. Толку малку знам јас за овој голем подвижник од кај нас. Ако некој знае повејќе нека постира.
 
При археолошките раскопи 1985–1986 год. во месноста Виничко Кале, недалеку од г. Виница биле најдени 40 керамички икони, кои датираат од IV–VI век, икони од разни светци.Меѓу нив е и оваа на Св.Ѓорги Победоносец.
Но, каде се наоѓаат сега тие????? по се изгледа во Белград.:toe:

Се ми се чини дека иконите се чуваат во Музеј на Македонија и тоа 6 или 7 се целосно сочувани и се водобра состојба, а неколку се најдени доста оштетени, ама мислам дека сите се во Музеј на Македонија.
 
Се ми се чини дека иконите се чуваат во Музеј на Македонија и тоа 6 или 7 се целосно сочувани и се водобра состојба, а неколку се најдени доста оштетени, ама мислам дека сите се во Музеј на Македонија.

Последен пат како што знам таму беа.
 
io_pr_makedoniya_14-15vv.jpg


Св.Јован Претеча Македонија од XIV-XV век

io_pr_makedoniya_15v.jpg


Св.Јован Претеча- Македонија од XV век

io_pr_16v_rossiya.jpg


Оваа икона е со истиот светец, но од Русија и е од XVI век.
 
Манастирот- црквата Рождество Пресвета Богородица, која се наоѓа во Црна Гора во г.Цетиње и во која се – моштите на Свт. Петр Цетински, раката на Св. Јован Предтеча и дел од Крестот на Исус Христос.се знае дека Храмот бил изграден од мајстори од Приморјето.
Но исто така скоро и непознато е дека старите иконостаси ги сработиле браќата Џиновски од Македонија.
51%20монастырь%20в%20Цетинье.jpg
 
Послание кон Филипијците — книга од Новиот Завет. Влегува во бројот посланија на апостол Павле.
Општината на македонскиот град Филипи (близу до совренениот град Кавала) била првата христијанска општина во Европа. Она била основана од апостол Павле и Силој во времето на второто мисионерско патување на апостол Павле во 49 — 52 г. Филипијската општина била една од омилените на апостолот.

Посланието е напишано во Рим, во време на првото затворање на во 62 — 63 г.
Посланието им било познато и на древните црковни отци, св. Поликарп Смирнски .

10 But I rejoiced in the Lord greatly, that now at the last your care of me hath flourished again; wherein ye were also careful, but ye lacked opportunity. 11 Not that I speak in respect of want: for I have learned, in whatsoever state I am, therewith to be content. 12 I know both how to be abased, and I know how to abound: every where and in all things I am instructed both to be full and to be hungry, both to abound and to suffer need. 13 I can do all things through Christ which strengtheneth me. 14 Notwithstanding ye have well done, that ye did communicate with my affliction. 15 Now ye Philippians know also, that in the beginning of the gospel, when I departed from Macedonia, no church communicated with me as concerning giving and receiving, but ye only. 16 For even in Thessalonica ye sent once and again unto my necessity. 17 Not because I desire a gift: but I desire fruit that may abound to your account. 18 But I have all, and abound: I am full, having received of Epaphroditus the things which were sent from you, an odour of a sweet smell, a sacrifice acceptable, wellpleasing to God. 19 But my God shall supply all your need according to his riches in glory by Christ Jesus.

ΠΡΟΣ ΦΙΛΙΠΠΗΣΙΟΥΣ - 4
1 Ὥστε, ἀδελφοί μου ἀγαπητοὶ καὶ ἐπιπόθητοι, χαρὰ καὶ στέφανός μου, οὕτω στήκετε ἐν Κυρίῳ, ἀγαπητοί. 2 Εὐοδίαν παρακαλῶ καὶ Συντύχην παρακαλῶ τὸ αὐτὸ φρονεῖν ἐν Κυρίῳ· 3 ναὶ ἐρωτῶ καὶ σέ, Σύζυγε γνήσιε, συλλαμβάνου αὐταῖς, αἵτινες ἐν τῷ εὐαγγελίῳ συνήθλησάν μοι μετὰ καὶ Κλήμεντος καὶ τῶν λοιπῶν συνεργῶν μου, ὧν τὰ ὀνόματα ἐν βίβλῳ ζωῆς. 4 Χαίρετε ἐν Κυρίῳ πάντοτε· πάλιν ἐρῶ, χαίρετε. 5 τὸ ἐπιεικὲς ὑμῶν γνωσθήτω πᾶσιν ἀνθρώποις. ὁ Κύριος ἐγγύς. 6 μηδὲν μεριμνᾶτε, ἀλλ' ἐν παντὶ τῇ προσευχῇ καὶ τῇ δεήσει μετὰ εὐχαριστίας τὰ αἰτήματα ὑμῶν γνωριζέσθω πρὸς τὸν Θεόν, 7 καὶ ἡ εἰρήνη τοῦ Θεοῦ ἡ ὑπερέχουσα πάντα νοῦν φρουρήσει τὰς καρδίας ὑμῶν καὶ τὰ νοήματα ὑμῶν ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ. 8 Τὸ λοιπόν, ἀδελφοί, ὅσα ἐστὶν ἀληθῆ, ὅσα σεμνά, ὅσα δίκαια, ὅσα ἁγνά, ὅσα προσφιλῆ, ὅσα εὔφημα, εἴ τις ἀρετὴ καὶ εἴ τις ἔπαινος, ταῦτα λογίζεσθε· 9 ἃ καὶ ἐμάθετε καὶ παρελάβετε καὶ ἠκούσατε καὶ εἴδετε ἐν ἐμοί, ταῦτα πράσσετε· καὶ ὁ Θεὸς τῆς εἰρήνης ἔσται μεθ' ὑμῶν. 10 Ἐχάρην δὲ ἐν Κυρίῳ μεγάλως ὅτι ἤδη ποτὲ ἀνεθάλετε τὸ ὑπὲρ ἐμοῦ φρονεῖν· ἐφ' ᾧ καὶ ἐφρονεῖτε ἠκαιρεῖσθε δέ. 11 οὐχ ὅτι καθ' ὑστέρησιν λέγω· ἐγὼ γὰρ ἔμαθον ἐν οἷς εἰμι αὐτάρκης εἶναι. 12 οἶδα καὶ ταπεινοῦσθαι οἶδα καὶ περισσεύειν· ἐν παντὶ καὶ ἐν πᾶσι μεμύημαι καὶ χορτάζεσθαι καὶ πεινᾶν, καὶ περισσεύειν καὶ ὑστερεῖσθαι· 13 πάντα ἰσχύω ἐν τῷ ἐνδυναμοῦντί με Χριστῷ. 14 πλὴν καλῶς ἐποιήσατε συγκοινωνήσαντές μου τῇ θλίψει. 15 οἴδατε δὲ καὶ ὑμεῖς, Φιλιππήσιοι, ὅτι ἐν ἀρχῇ τοῦ εὐαγγελίου, ὅτε ἐξῆλθον ἀπὸ Μακεδονίας, οὐδεμία μοι ἐκκλησία ἐκοινώνησεν εἰς λόγον δόσεως καὶ λήψεως εἰ μὴ ὑμεῖς μόνοι, 16 ὅτι καὶ ἐν Θεσσαλονίκῃ καὶ ἅπαξ καὶ δὶς εἰς τὴν χρείαν μοι ἐπέμψατε. 17 οὐχ ὅτι ἐπιζητῶ τὸ δόμα, ἀλλ' ἐπιζητῶ τὸν καρπὸν τὸν πλεονάζοντα εἰς λόγον ὑμῶν. 18 ἀπέχω δὲ πάντα καὶ περισσεύω· πεπλήρωμαι δεξάμενος παρὰ Ἐπαφροδίτου τὰ παρ' ὑμῶν, ὀσμὴν εὐωδίας, θυσίαν δεκτήν, εὐάρεστον τῷ Θεῷ. 19 ὁ δὲ Θεός μου πληρώσει πᾶσαν χρείαν ὑμῶν κατὰ τὸν πλοῦτον αὐτοῦ ἐν δόξῃ ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ. 20 Τῷ δὲ Θεῷ καὶ πατρὶ ἡμῶν ἡ δόξα εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων· ἀμήν. 21 Ἀσπάσασθε πάντα ἅγιον ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ. ἀσπάζονται ὑμᾶς οἱ σὺν ἐμοὶ ἀδελφοί. 22 ἀσπάζονται ὑμᾶς οἱ ἅγιοι, μάλιστα δὲ οἱ ἐκ τῆς Καίσαρος οἰκίας. 23 Ἡ χάρις τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ μετὰ πάντων ὑμῶν· ἀμήν.​
 
Епископ македонски Апoстол Урван (Урбан) — еден од 70-те апостоли , сопатник на апостол Павле (Рим.16:9).
Амплиј и Урбан сопатствувале со апостол Павле во неговото проповедничко патување по земјите од Балканскиот полуостров
За проповед на Евангелието бил предаден на маченичка смрт од елините и евреите .
моштите на Урван, Амплиј и Стахиј пренесени биле во Константинопол.
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom