Црквата, житијата на Светците и Македонија

  • Креатор на темата Креатор на темата @cool@
  • Време на започнување Време на започнување
Македонци биле и светите маченици Пасикрат и Валентион. Во врска со нивното потекло во нивното житие читаме: "Учениците Христови Пасикрат и Валентион беа од градот Доростол Македонски. Тие беа римски војници, но христијани." (Житија... мај, стр. 592).

Во продолжение читаме дека и тие биле означени како Словени, иако живееле во 3 и 4 век! Во врска со ова читаме: "Овие свети маченици Словени, пострадаа во 302 година" (с. 595).

??????????????????/alo, Slavsi...
 
Светата маченица Мелитина живеела во г. Маркианопол во време на управувањето на императорот Antoninus Pius (138-161). Таа била христијанка, и Господ ја благословил со дарба за чудотворење. Нејзината пламена проповед натерале многу јазичници да се свртат кон Христа; меѓу нив била и сопругата на управникот на градот Маркианопол. Кога управникот дознал за тоа,тој и пресудил на светата Мелитина, и по негово барање таа била обезглавена. Враќајки се во својата татковина македонецот Акакиј го зел телото на св. Мелитина со намера да ја погреба маченицата во Македонија. Но во време на пловењето Акакиј се разболел и умрел. Коработ останал на островот Лемнос,каде била погребана светата маченица Мелитина; заедно со неа во иста могила е погребан и Акакиј.
 
Протопресвитер Георгиј Трунов
(1888 - 1985)
Роден во г. Курск. Учесник во првата светска војна. Во 1920 г. емигрира во Белград . Во 1929 г. таму го звршил богословскиот курс. Диакон (1930). Свештеник (1930). Работел како мисионер. Од 1931 до 1944 г. служел како свештеник во различни делови во Македонија. Во време на својот престој во с. Баница Велешкиот реон тој изградил камена црква-храм во чест на Вознесението Господово. Во 1944 г. заминал за Австрија,каде бил определен за воен свештеник на 2-от Сибирско казачки полк. Во 1949 г. заминал за Бразил каде останал до крај на животот и каде работел служел во Св. Троица.
 
Македонци биле и светите маченици Пасикрат и Валентион. Во врска со нивното потекло во нивното житие читаме: "Учениците Христови Пасикрат и Валентион беа од градот Доростол Македонски.
Тие беа римски војници, но христијани." (Житија... мај, стр. 592).
Во продолжение читаме дека и тие биле означени како Словени, иако живееле во 3 и 4 век!
Во врска со ова читаме: "Овие свети маченици Словени, пострадаа во 302 година".( с. 595).

???????????????????????????????????????????????????????????????/alo,slavsi

Koj е денес поранешниот град Доростол?
 
Koj е денес поранешниот град Доростол?

Доростол е днешниот Силистра во Бугариja- на брега на река Дунав.И сега во БПЦ има доростолска епархиja.
 
А бре татаро-монголчиња,што сте запнале за градот Доростол? Во 302 г. на Македонскиот Полуостров немало в(б)улгарни луѓе. Та вие ли,азиски степски чеда,ќе исправате што напишал некој за Македонците?

Овој натпис на споменик е постар од битисувањето на Македонскиот Полуостров од кое и да било ваше племе:

xav0rb.png


Натпис со зборот “Македонис” (МАЦЕДОНИАН) датиран од 4 н.е. кој се однесува за христијанка од Македонија.

И по окупацијата на Македонија од страна на Римјаните во 168 г.п.н.е. нејзините жители продолжиле да се викаат Македонци, како што секогаш се викале и се викаат до ден денешен.
 
На территории Македонии христианство известно ештё со времён ап. Павла. С IV по VI в. Македонскаја Церковь попеременно зависела то от Рима, то от Константинополја. В конце IX - нач. XI в. имела статус автокефалии (с центром в Охриде) и участвовала в Крештении Руси. :helou::helou:

Элладскаја Церковь В 1453 г. Греција была завоёвана турками и вошла в јурисдикцију Константинопольского Патриархата. Только в 1830 г. Греција добилась независимости и начала борьбу за автокефалију, которују получила в 1850 г. Но, едва освободившись от Константинополја, она попала в зависимость от королја. Только по Конституции 1975 г. Церковь была, наконец, отделена от государства. Во главе Её встал Архиепископ Афинскиј и всеј Эллады блаженнејшиј Серафим.
В то же времја (в 1960-е гг.) от Элладској Православној Церкви откололась т.н. Истинно-Православнаја Церковь Греции (старого стилја), состојаштаја из 15-ти епархиј (в т.ч. в США и Сев. Африке), во главе с митрополитом Филијским Киприаном.

Американскаја Православнаја Церковь. Ровно 200 лет назад, в 1794 г., монахи Валаамского Спасо-Преображенского монастырја создали первују православнују миссију в Америке.
 
Majchin jazik na Justinijan bil latinskiot jazik, no toj izrasnal i bil obrazovan na grchki jazik vo Konstantinopol, dodeka negoviot striko Justin (neobrazovan selanec) vladeel na vizantinskiot prestol. Dali Justinijan bil Rimjanin ili sloven, mozhe da se zakluchi po negovoto ime, koe ni sluchajno ne mozhe da bide slovensko. Vsushnost, vo toa vreme ne postoel koncept za nacija vo deneshna smisla, zatoa e besmisleno da se spori za nacionalnata pripadnost na Justinijan, koj go nasledil prestolot na Vizantija (Istochno Rimsko Carstvo), koja faktichki bila grchka drzhava so rimski zakon, a site narodi - zhiteli na Vizantija bile Vizantijci, nezavisno od nivniot etnos. Togash ne postoel nacionalizam, bidejki narodite nemale poim za nacija.
Pravilnoto ime mu bilo Uprava, a isto taka pishe vo zapisi deka zboruval so barbarski akcent sto znaci deka bil sloven.
 
Во мапата со десет репродукции на икони - шест се македонскиАвтор: Ј.Ф.
arhangel.jpg


Минимапа со 10 репродукции на икони, од кои шест се македонски, издаде Кралската академија на уметностите во Лондон како придружен материјал на изложбата „Византија 330-1453“, отворена од крајот на минатиот месец до март следната година.
- Не ме изненадува што организаторите вклучиле дури шест од осумте икони со кои сме застапени на изложбата во оваа минимапа. Познат е податокот дека ниту една антологија на византиска уметност не може да мине без врвните примероци од македонско потекло - вели Милчо Георгиевски, кустос од охридската Галерија за икони.

Изложбата, како што пишуваат британските медиуми, наидува на одличен одѕив во јавноста и посетеноста е врвна, иако организаторите од Кралската галерија во Лондон и од атинскиот музеј „Бенаки“ се разочарани од податокот што учеството на педесетината икони од манастирот „Света Катарина“ во Синај, кои првпат требаше да бидат претставени во јавноста токму во Лондон, во последен момент е откажано.

Осумте вредни примероци од охридската галерија на икони што се вклучени во големата изложба „Византија 330-1453“ се:

Архангелот Гаврил (12 век), Благовештение, Богородица психосострија (средина на 14 век), Исус Христос Пантократор (14 век), Крштевање Христово (14 век), Слегување во пеколот (14 век) и литиската (двострана) икона со претставите на Богородица од едната страна и Богородица Одигитрија од другата страна (исто така 14 век). Покрај осумте икони од охридската галерија, на изложбата „Византија 330-1453во Лондон имаме и деветта икона - примерокот од Народниот музеј во Белград потекнува, исто така, од Охрид и во 1939 година му бил подарен на кралот Александар.

Иако деликатни за транспорт и чувствителни на климатски промени, иконите од Македонија се редовно најзабележаните артефакти секаде каде што досега биле претставени.

Во музејот на средновековието „Клини“ во Париз, публиката со месеци чекаше во ред за да ги види македонските икони. На насловната страница на каталогот за големата изложба на византиска уметност, организирана пред 6 години во њујоршкиот музеј „Метрополитен“, една од застапените четири икони потекнуваше од охридската галерија, а огромно внимание предизвика и изложбата на овие средновековни ремек-дела во Рим.

Токму поради чувствителниот карактер на иконите, неопходно е тие да се презентираат само кога се добро конзервирани и во врвни светски куќи кои обезбедуваат одлични услови за презентација (од аспект на климатски услови и влажност на воздухот во изложбениот простор) и кои се спремни да ги платат големите износи за обезбедување на овие драгоцени артефакти, велат домашните историчари на уметноста.

ПОВЕЌЕ ОД ОДЛИЧНО.
 
Свети Климент Архиепископ Охридски
Во црква од XIV век посветена на Пресвета Богородица на островот Ахил во грчкиот дел од Преспанското Езеро, пронајдена е фреска од Свети Климент, на која за прв пат тој е именуван како Архиепископ Охридски. Ова значајно откритие кое го документираше реномираниот историчар на уметност од охридскиот Завод и Музеј, Гоце Ангеличин Жура, се смета за непобитен доказ со кој можеби се потврдуваат научните претпоставки дека Свети Климент Охридски навистина е основачот на самостојната македоснака црква.


zura2.jpg

Гоце Ангеличин - Жура

- Досега според податоците во светската наука Свети Климент е пишуван како Свети Климент Охридски, Тивриополски, Дидаскалос или учител, Велички, Деволски или Епископ Словенски, но уникатно за ова откритие е тоа што Свети Климент е потпишан како Архиепископ Охридски. Ова е единствен ваков натпис започнувајќи од XI до IXX век, со што можеби се потврдува дека Свети Климент бил првиот охридски архиепископ на Македонската патријаршија после Јустинијана Прима, што е од извонредно значење за нашата културна историја, вели Жура.


natis_2.jpg


natpis.jpg

Свети Климент Архиепископ Охридски

Култот на Свети Климент на овие простори е голем, објаснува Жура, а најсилен култот кон овој светец е токму во Охрид кој Свети Климент го има за свој заштитник. Свети Климент Охридски е патрон и на Македонската православна црква . Првиот македонски архиепископ, во исто време и творец на далеку познатата Охридска книжевна школа, исто така е најзначајниот средновековен писател и педагог. Со својата активност и со своето дело на повеќе полиња, тој стана заслужен не само за македонскиот народ туку и за целиот христијански свет.


 
Ако бил навистина АРХИЕПИСКОП И ОСНИВАЧ НА МАКЕДОНСКА ЦРКВА, зошто ни едно од Климентовите житија не го знае тоа, насекаде е само ЕПИСКОП.

Еден зографин од 14 век, ЖИВЕЈАЛ НАЈМАЛКУ 400 ГОДИНИ ПО КЛИМЕНТОВАТА СМРТ (916 Г.), ЗНАЕ ПОВЕЌЕ ОД НЕГОВИТЕ СОВРЕМЕНИЦИ?
 
Царот Јустинијан Flavius Petrus Sabbatius Iustinianus бил славјанин и роден во с.Таор МАкедонија, Поради чесниот живот, секогаш побожен, постел строг пост се воздржувал од леб и се молел.


Леле, врска нема ова со Јустинијан. Сега ако бил човекот родум од Македонија, не значи дека автоматски бил безгрешен, не треба да се прави превид за вакви работи, најлошо е тоа. Дали ја има некој читано „Тајната историја“ од Кесариски? Сега ми се чини брзо излезе и македонски превод од латинскиот оригинал. Тој бил еден од советниците и стратег на Јустинијан и Теодора, а потоа и префект на Константинопол. Е сега, човеков цел живот го величал Јустинијана само заради страв да не биде погубен, но на крајот на животот ја пишува горенаведената книга каде ги разоткрива Јустинијан и жена му. Според него, Јустинијан бил најрасипничкиот император, невиден грешник и тиранин, хедонист, злобник, и се друго. Е сега, не зборуваме за неговите достигнувања во римското право, кои е неспорни...
 
Ако де наш е,во Таор роден.Исто како Ацо,бичим Хитлер бил тепал колел палел,а ние денес го славиме,место Филип да го славиме кој беше исклучиво наш и можеби најголем македонски цар.
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom