Дројзен античките Македонци ги претставува како да го говорат исклучиво којне јазикот, а не дека имаат некој друг мајчин јазик. Еден Германец ми го преведе на англиски, па грубиот превод би бил:
Секој еден треба да го смета Александар Велики за еден од најмоќните владетели во историјата на светот. Тој го има поврзано Ориентот и Западот. Македонскиот начин тој го има донесено на Далечниот Исток во јазикот, обичаите, уметноста и наука. Македонската култура постана универзална култура и македонскиот јазик универзален јазик. Во Индија, па дури до Кина може да се најдат фотографии со кои се докажува дека Македонските модели биле познати. Mакедонскиот стана универзален јазик. Во империјата на Александар, која се протегаше од Долна Италија (Велика Македонија), преку татковината до Египет и далеку во внатрешна Азија, Mакедонскиот јазик, Mакедонскиот начин на живот, Mакедонскиот култура во времето на Александар и во наредните векови станаа познат како хеленизам: а ерата беше позната како хеленистичка ера. Синот на германски отецот од Померија, историчарот за антиката Јохан Густав Дројзен ја именуваше оваа епоха "Хелинизам". Со тоа тој и стори голема неправда на светската историја, затоа што тоа беше македонска култура и затоа македонизам.
Хеленизмот, термин создаден од JGDroysen (Историја на хеленизмот, 1 ед 1836:.1842) за култура што потекнува од Александар
Како тој да дојде на овој термин?
Тој чита во 6 книгата од делата на апостолите, дека во деновите, кога бројот на ученици се зголеми, неволен разговор помеѓу Хелените и Евреите се појави, бидејќи нивните вдовици беа игнорирани од страна на дневното угостителството. Droysen мислеше овие Хелени на НТ биле ориентализирани Хелени (Грците), иако Paul навистина мисли тие Евреи кои беа родени меѓу паганите, кои употрбуваат Македонски обичаи и јазик(заедничкиот јазик од коине). Тоа барем се совпаѓа со терминот ellenistai. Во спротивност со овие Hellenists, Paul, ги стави Евреите кои зборуваатaramaeic.
Така Дројзеновиот израз е базиран на лингвистичко недоразбирање. И терминот хеленизам станува прекривка за тоа.
Хелени
Следниот акт на апостолите 9,29, тоа е израз за Евреите кои се од дијаспората и го зборуваат јазикот коине; Многу од нив живееле во Ерусалим и имале свои синагоги. Делото на апостолите 6,1 покажува дека од нив е основана група на христијански lenists, во внатрешноста на оригиналната заедница во Ерусалим. Очигледно е дека овие групи се појавуваат како независни групи, како различни од арамејската (aramaeic speaking one) . Лука е нејасен за тоа во AOA 6,1-8,3, бидејќи тој е усогласување. Оваа хеленистичка заедница во раната црква имаше своја устав, на врвот беше комисија од 7 мажи, од кои најзначајната личност е Стефан. Во нивно прогласување тие ги земаа критичарите на Исус против храмот и законот, двете централни позиции на јудаизмот. Тоа доведе до уништување на таа група и нивното протерување од Ерусалим, додека почитувачите на законот, арамејски говоречката заедница останаа невознемирени. Протераните Хелени ја започнале нивната мисијата во Самарија, во крајбрежниот појас на Палестина и во Сирија. Од страна на овие групи на раната црква е подготвен патот за мисијата кон паганите и основите за теологија и праксата на Павле.