Да не има некој случајно семинарска или есеј на тема "Менаџирање на конфликти и кризи"
Не испаднало како што треба, еве го продолжението
2.Намалување на нивото на аспирацнја(аѕрiration-желба).
Честопати наидуваме на фрустрации затоа пгго желбите ни се премногу големи,зашто имаме претеранн аспирации. Доколку во желбите сме поскромни,доаѓа до намалување на степенот на фрустрација.(не можам да бидам добар музичар но можам да бидам добар пеач).
З.Вложување поголем напор.Ова претставува најздрав начин на реалнстичко реагирање на фрустрацијата н конфлвктот.На пример,кога студентот ќс види дека не успеал да го положи испитот,за следната сесија многу подобро ќе се подготви.Кога играчите ќе изгубат важен натпревар за наредниот ќе се потрудат да играат многу подобро.
4.Менување на пристапот кон проблемот. При решавањето на проблемот не треба да се заземе крут став,тоа значи дека,ако согледаме дека решението не е можно на еден начип,ќс бараме некој друг начин.Познато е дека девојката може да ја добие наклонстоста иа познајникот доколку ја изменн "тактиката".
5.Негативно реалистичко реагирање.Ова реагирање може да се манифестира на два начина.Во вид на агресија и напад врз причинителот на фрустрацијата и во вид на самоагресија и напад врз сопствената личност.Агресијата може да биде физичка,(желба да се ванесе телесна повреда) и психичка,(нанесување духовна повреда).
Н.Нереалистичко реагирање на фрустрациите и конфликтите се јавува во вид на употреба на одбранбени механизми.Тоа се механизми што човекот несвесно ги користи за да ја одбрани сопствената личност од вознемиреност.И покрјај тоа што на тој пачин не може реално да ги отстрани пречките и сопствените конфликтни состојби.тој го задржува своето спокојство и сигурност на тој начин што несвесно се залажува себе си.Поради ова одбранбените механизми играат позитивна улога во учувувањето на човековиот интегритет и идентитет,доколку се користат во ограничена мерка.Тие не треба да се единствен начнн за реагирање зошто не претставуваат решение на проблемот туку одбрана на личноста за краток временски аериод.Ако дојде до нивно претсрано користење,кај личноста може да се развие нсихопатолошко нарушување на здравјето.Постојат голем број на одбранбени механизмн и тоа:
1.Рационализација претставува изнаоѓање по прнфатливи и пооправдани ирнчнни за однесувањето.Постојат два вида:"сладок лимон"и "кисело грозје".Механизмот "сладок лимон" претставува ситуација во која малата вредност на реално постигнатата цел се зголемува.Ученикот,кој на писмената добил двојка,се теши на тој начин што се убедува себеси дека тоа е успех,зашто писмената била многу тешка.Механизмот "кисело грозје" е ситуација во која вредноста на целта сс намалува поради неможноста таа да се постигне.На пример,студентот што паднал на испитот ќе се убеди дека испитот и онака не бил важен.
2.Идентификација дретставува механизам на поистоветување со другите и нивниот успех. Тоа е нормален и чест процес во социјализацвјата на детето.Девојчето ги облекува фустаните на мајка си и ги употребува нејзините шминки.Така се понстоветува со неа. Машкото дете сака да е силен како татка си.Подоцна во пубертетот,поради бројните комплекси и нерешенн проблеми,младите се идентификуваат со познати личности од јавниот живот.
Еден спротивен механизам на идентификацијата се јавува кога родителот се поистоветува со своето дете и се обидува преку него да ги реализира своите неостварени желби.Така на пример,таткото што не успеал да биде инженер ќе сака тоа да го постигне неговиот син,иако овој воопшто нема наклонетост кон таа професија.
З.Репресија значи потиснуваље на непријатните содржини од свеста и нивно "сместување"во областа на несвесното.За откривање на несвесното и одбрамбениот механизам репресија особено е заслужен психоамалитички фројд.Тој тврдеше дека определени непријатни содржини што ни изгледаат заборавени всушност се само скриени (во несвесното) и чекаат момент да се покажат. Ученикот навистина заборава да им каже на своите родители за родителската средба затоа што во дневникот има слаби одценки.Тој својата нспријатност ја разрешува на тој начин што ја потиснува.
4.Регресија е одбрамбен механизам при кој се избира примнтивсн начин на реагирање,оној што бил карактсристичен за пораната возраст. Регресивно ќе се однесува студентот што,кога ќе падне на испитот,ќе плаче(велимс "плаче како мало дете").
5.Рсакциона формација е таков одбрамбен механизам при кој реалното однесување е сосема спротивно од саканото.Често пати ни се случува да сме претерано љубезни токму кон оние што ни се особено непријатни.Нссвссно ги покриваме сопственитс чувства.
б.Сублимација претставува одбранбен механизам при кој човекот,што не успеал да го задоволи својот мотив,во замсна си поставува друга иоприфатлива цел кон која ја пренасочува неискористената енергија.
Така,на пример,младиот човек,кој не успеал да ја реализира својата љу6ов,ќе се обиде чувствата да ги изрази пишувајќи стихови.
Заклучок
Најчесто се смета дека фрустрацијата е штетна за личноста, што е всушност и висткна, бидејќи долготрајните тснзин преднзвикуваат разни психоматскн пореметувања.
Силата на мотивот ја достигпува својата кулмииација единствено ако има пречка на патот кон остварувања на целта. Без прсчки активноста е повеќе или помалку навика. Такви интензивни настојувања често водат до совладување на пречката. Но,ако пречката е многу јака, а личноста може да ја совлада ситуацијата на нов начин, односно да најде алтернативен пат за решение.
Благодарение на тешкотиите на кои наидува човекот ја развива својата способност, развива постапност во работата, настојчквост во остварувањето на целите.
Но сигурно дека нивото на тензијата не смее да биде повисока, бидсјќи тогаш ефектите од фрустрацијата се негативни по личноста и решението - доаѓањето до целта се одложува а последиците од фрустрацијата се негативни и можат да доведат до пореметување.
Толку беше од семинарските за оваа година, се потрошија.