На 11 септемвриHRISTOS SE RODI 25 DEKEMBER
HRISTOS SE RODI 1 JANAR
HRISTOS SE RODI 7 JANAR
HMMM KOGA SE RODIL POTOCNO?
Не се знае ни во која година е роден точно а камоли дата, порано се славеше и мај и април родендено негов, али после е дотеран да сесовпаѓа со родендено на големите пагански богови (Дионис, Озирис, Митра...)HRISTOS SE RODI 25 DEKEMBER
HRISTOS SE RODI 1 JANAR
HRISTOS SE RODI 7 JANAR
HMMM KOGA SE RODIL POTOCNO?
Христос се роди.HRISTOS SE RODI 25 DEKEMBER
HRISTOS SE RODI 1 JANAR
HRISTOS SE RODI 7 JANAR
HMMM KOGA SE RODIL POTOCNO?
Ако не е битен датумот тогаш зошто црквата не се изедначи и не прифати како останатиот христијански свет да го слави рождеството на 25 декември,по нов стил.Христос се роди.
Не се празнува датумот а настанот.
http://www.bigorski.org.mk/index.php?content_type=pouchni_slova&action=details&record_id=198
Причината не е само празникот рождество, сите празници се востановени според јулианскоит календар. Прост пример православните кои се водат според грегорианскиот пред неколку години кога велигден е покасно во Мај,кај нив таа година петровденски пост немаше. Просто се што е востановено со дата е според јулианскиот.Ако не е битен датумот тогаш зошто црквата не се изедначи и не прифати како останатиот христијански свет да го слави рождеството на 25 декември,по нов стил.
Затоа што датумот не е битен, а целта е битна, затоа ќе продолжиме да го славиме на 25ти декември по стар стил (или 7ми јануари по нов календар).Ако не е битен датумот тогаш зошто црквата не се изедначи и не прифати како останатиот христијански свет да го слави рождеството на 25 декември,по нов стил.
„Водици„ е народски израз за црковниот празник „Богојавление„. Тоа е денот кога Бог се објави (објава/епифанија) во својата Троичност: Отецот се јави како глас од Небесата, Синот Божји се крштеваше од Јована Крстителот, Светиот Дух се јави во облик од гулаб (гулабот е симбол на помирувањето/мирот) и слегувајќи врз Христа, Духот Го посочи Спастелот на Светот и човекот.Што е водици и зошто е така наречен?
Според еврејската традиција, учител (раби) неможел да биде маж што не е во брак. Како еврејскава традиција не го забележала ова, и допуштила ерген да се претставува како учител и да подучува?Христос беше повлечен од световни дејанија, поради потребата од навршување 30 годишна возраст, од која, по еврејската традиција, човекот можел да почне да се занимава со учителска дејност.
А што значи водокрст, т.е. денот пред Водици?„Водици„ е народски израз за црковниот празник „Богојавление„. Тоа е денот кога Бог се објави (објава/епифанија) во својата Троичност: Отецо
т се јави како глас од Небесата,
Синот Божји се крштеваше од Јована Крстителот, Светиот Дух се јави во облик од гулаб (гулабот е симбол на помирувањето/мирот) и слегувајќи врз Христа, Духот Го посочи Спастелот на Светот и човекот.
Затоа што Христос беше крстен во водите од реката Јордан, затоа народот го именува денот како „Водици„.
Воедно, денот е почеток на Христовата спасителна задача на Земјвата, оти до тогаш, Христос беше повлечен од световни дејанија, поради потребата од навршување 30 годишна возраст, од која, по еврејската традиција, човекот можел да почне да се занимава со учителска дејност.
Токму денес изутрина, на службата во нашиот парохиски храм, свештеникот, при благословувањето на водата и повиквањето на Духот Свет, ја прочита/отпеа и молитвата, во која се споменува и менувањето на текот од реката Јордан.А што значи водокрст, т.е. денот пред Водици?
Нешто да не ти`е познато за Јордан и менувањето на својот тек во овие денови ?
Не ми е познато дали еврејската традиција наложува и брачност за учителите, но сигурно ми е познато следново:Според еврејската традиција, учител (раби) неможел да биде маж што не е во брак. Како еврејскава традиција не го забележала ова, и допуштила ерген да се претставува како учител и да подучува?
А така беше,затоа Владиката при фрлањето на крстот неколку пати ќе повикува,Бог се јави,Навистина се јави.Само не ми е јасно зошто тоа го вели во минато свршено време,како Бог да е само дел од историјата,а не дел од сегашноста.„Водици„ е народски израз за црковниот празник „Богојавление„. Тоа е денот кога Бог се објави (објава/епифанија) во својата Троичност: Отецот се јави како глас од Небесата, Синот Божји се крштеваше од Јована Крстителот, Светиот Дух се јави во облик од гулаб (гулабот е симбол на помирувањето/мирот) и слегувајќи врз Христа, Духот Го посочи Спастелот на Светот и човекот.
Затоа што Христос беше крстен во водите од реката Јордан, затоа народот го именува денот како „Водици„.
Воедно, денот е почеток на Христовата спасителна задача на Земјвата, оти до тогаш, Христос беше повлечен од световни дејанија, поради потребата од навршување 30 годишна возраст, од која, по еврејската традиција, човекот можел да почне да се занимава со учителска дејност.
Празничните денови во Црквата се денови за сеќавање на одреден настан, поврзан или со Бога, или со Мајката Божја, или со Светиите или со Црквата. Таков е и настанот на објавата Божја до евреите и воопшто до човековиот род, кога Бог навистина се јави во својата Троичност.А така беше,затоа Владиката при фрлањето на крстот неколку пати ќе повикува,Бог се јави,Навистина се јави.Само не ми е јасно зошто тоа го вели во минато свршено време,како Бог да е само дел од историјата,а не дел од сегашноста.
Не ми е познато дали еврејската традиција наложува и брачност за учителите, но сигурно ми е познато следново:
- Св. Јован Крстителот, иако живеел неженет и пустинички, веќе имал свои ученици.
- Св. Ап. Павле, т.е. фарисејот Савле, кој бил ревносен познавач и на Стариот Завет и на еврејската традиција, бил неженет, а тоа самиот го препорачува: добро е мажењето и женењето, а подобро е неженењето (коринтјаните, 7.7 и цела 7-ма глава).
Очигледно е дека на овие два Свети ликови и учители, не им требал брачен живот за да бидат учители.
Тука би го навел и Св. Јован Богослов, омилениот Христов ученик и Апостол, кој Му бил омилен токму ради неженетоста и приврзаноста кон верата а не кон Светов.
Што се тиче Христа, кај Него ситуацијата е битно поинаква. Не постои пророштво кое вели дека Месијата ќе биде овосветовен човек, кој ќе живее семеен живот, оти Христос дојде во Светов со задача добиена од Неговиот Отец; да спасува, а не да живее сопружнички. Така, на сложената Христова природа не и‘ долкува да биде ем световна ем духовна, со оглед на причината за првото Негово доаѓање во Светов.
Плус, додека Христос одеше низ народот и проповедаше, Он редовно беше следен од групи од фарисејски и садукејски провокатори, кои на Христа Му поставуава „незгодни„ прашања, во обид да Го надмудрат, но ниту еден фарисеј или садукеј не му забележа на Христа за Неговата безбрачност, иако и фарисеите и садукеите беа традиционалисти.
Ниту Јован ниту Павле не се повикувале на еврејската традиција, ниту пак подучувале во синагоги и биле ословувани како раби - учител. За да биде некој раби, услов било и сеуште е кај евреите да биде семеен човек - да биде женет. Никаде во евангелијата фарисеите не го обвинуваат за тоа, а ако бил ерген, и ако се претставувал како учител, итекако ова ќе било предмет на обвинување од страна на еврејските свештени авроритети.Токму денес изутрина, на службата во нашиот парохиски храм, свештеникот, при благословувањето на водата и повиквањето на Духот Свет, ја прочита/отпеа и молитвата, во која се споменува и менувањето на текот од реката Јордан.
Не ми е познато нешто повеќе на оваа тема, но штом најдам, ќе споделам.[DOUBLEPOST=1421600551][/DOUBLEPOST]
Не ми е познато дали еврејската традиција наложува и брачност за учителите, но сигурно ми е познато следново:
- Св. Јован Крстителот, иако живеел неженет и пустинички, веќе имал свои ученици.
- Св. Ап. Павле, т.е. фарисејот Савле, кој бил ревносен познавач и на Стариот Завет и на еврејската традиција, бил неженет, а тоа самиот го препорачува: добро е мажењето и женењето, а подобро е неженењето (коринтјаните, 7.7 и цела 7-ма глава).
Очигледно е дека на овие два Свети ликови и учители, не им требал брачен живот за да бидат учители.
Тука би го навел и Св. Јован Богослов, омилениот Христов ученик и Апостол, кој Му бил омилен токму ради неженетоста и приврзаноста кон верата а не кон Светов.
Што се тиче Христа, кај Него ситуацијата е битно поинаква. Не постои пророштво кое вели дека Месијата ќе биде овосветовен човек, кој ќе живее семеен живот, оти Христос дојде во Светов со задача добиена од Неговиот Отец; да спасува, а не да живее сопружнички. Така, на сложената Христова природа не и‘ долкува да биде ем световна ем духовна, со оглед на причината за првото Негово доаѓање во Светов.
Плус, додека Христос одеше низ народот и проповедаше, Он редовно беше следен од групи од фарисејски и садукејски провокатори, кои на Христа Му поставуава „незгодни„ прашања, во обид да Го надмудрат, но ниту еден фарисеј или садукеј не му забележа на Христа за Неговата безбрачност, иако и фарисеите и садукеите беа традиционалисти.