чена можноста да се користел и грбот што ни го предава историчарот Матковски77, откриен во 1620 година 78.
Лавот, како симбол истовремено бил традицинален грб на династијата на Кастриотите 79. Во пишаните извори од тој период среќаваме податок дека таков вид знаме и таков вид грб, кои биле официјални симболи на Кнежевството, а потоа и на Кралството на Георгија Кастриот, непосредно пред доаѓањето на Турците на тие простори, во 1395 година, биле најдени во околината на Коњух (Е1-basan), потоа во Дебарско, во Реканскиот и во Малореканскиот крај 80, кои простори подолг период биле составен дел на неговото Кнежевство, подоцна Кралство. Во некои краишта во Епир и Матија (Emathia-Арванија) "родовските и земските државни симболи со златно-жолтиот лав се чувале до најново време"81.
Овие податоци доволно уверливо говорат дека белиот Двоглав Орел, кој современите Albanci (Gego-Mirditi-те, односно, Kurdo-Arnauti-те и Tosko-Albanci-те), му го препишуват на Георгија Кастриот, е без секаква основа. Оре-
--------------------------------------
77 Види кај: Александар Матковски, Грбовите на Македонија, Скопје, 1960.
78 Се претпоставува дека има стотина земски грбови на Македонија, што се разликуваат само во нијанси. Денес можат да се ви-дат во: Прага, Будимпешта, Берлин, Минхен, Париз, Неапол, Боло-ња, Мадрид, Белград, Загреб, Дубровник, Фојница и во многу други места, но не и во Македонија. Земскиот грб, според Матковски, од неговата појава никогаш не се менувал, а бил во употреба во сите македонски востанија, во борбите на Георгија Кастриот против Турците, во Химара (денес во Албанија), во Разловечкото, Разлошкото и во Илинденското востание. (Грбовите на Македонија..., 17-21).
79 Томо П. Ораовац, Арбанашко питање и српско право, Београд.1913,31.
80 Коста Попоски-Жунгулоски, Летописни..., 56. Види и: Георги Трајчевь, Книга..., 94-95 и: Томо П. Ораовац, Арбанашко..., 31.
81 Томо П. Ораовац, Арбанашко питање. ..,31.
лот бил симбол на феудалните заедници кои го опкружувале Епирското Кнежевство, на Дукљаните, Музаките и Анжујците(Франките-Французите), a ce јавувал во различна форма - апликација. Имено, Двоглавиот Орел како симбол, што денес го користат Албанците, всушност, бил земски симбол на српската кралска династија Немањиќи, од времето на Стеван Немања (1199-1206). Според тоа, сите кои мислат дека Двоглавиот Орел претставувал, некаков, симбол на Кастриотите, се во голема заблуда. Оттаму, ако некој има, некакво, историско право кон тој симбил, кон Двоглавиот Орел, да го смета за свој национален симбол, тоа треба да биде Србија и никој друг. Дали Анжујците (Франките-Французите) го презеле од Србите или обратно, Србите од Анжујците - засега не ни е познато. Факт е, меѓутоа, дека Двоглавиот Орел со крст во средината, како симбол на династијата на Немањиќите, a тоа значи на српскиот народ, на балканските простори бил присутен пред доаѓањето на Анжујците на матските простори, односно пред 1254 година. Значи, тој симбол не бил ниту на Георгија Кастриот, ниту, како што ќе видиме подоцна - на Дукљаните, туку исклучиво на Србите, односно, на Анжујците. Тоа што современите Albanci (Toskite и Gegite-Arnautite), Двоглавиот Орел го сметаат за свој симбол, наводно, наследен од Георгија Кастриот, значи дека оние, кои во далечната 1913 година го утврдиле (присвоиле) како земски, како државен симбол на новата вештачка државна творба наречена Albanija (celt. Albanik Ђ Планина), очигледно не ја познавале историјата и происходот на тој симбол. Од сето ова произлегува дека Albancite, кои од секогаш имале и имаат аверзија и крајно непријателски, та дури и крвнички однос кон Србите, и не само кон нив, туку и кон целиот словенски род, за свој симбол, со кој се гордеат дома и надвор, го имаат, токму, нивниот,