Моралот и хедонизмот

С

Сатори

Гостин
:)

Значи “оваа“ Ада, како знае да те лупне од земја и да те убеди дека немаш два грама мозок тоа е страшно. Али ако, барем мене знае да ме доведе на местото каде припаѓам, а тоа е ниско под неа... што и не е така лошо :) :kez:

Нови моменти во врска со значењето на зборот хедонизам... кај ми е тефтерчето :)
Мене ме направи среќна, хедонист сум бе!!!:pipi:
За Адето :smir::back:
 
Член од
16 февруари 2007
Мислења
2.780
Поени од реакции
8.235
Не може да се збори за хедонизам, а да не се спомене Епикур(од каде што потекнува хедонизмот), па ако се земе тоа филозофско учење во предвид, самиот наслов на темата е контрадикторен.
Епикур може да се спомене,секако.Но за Хедонизмот збореле и Сократ и Аристотел пред него,a се популаризирал до степен до кој денес го знаеме преку Џереми Бентм во 19век и неговите ученици кои го продолжиле и разграничиле неговото учење.Гледајќи го текот, развојот на учењето на Бентам,и стадиумот на кој денес се наоѓа,насловот е повеќе од логичен.Значи,Епикур би го претставувал Стариот Завет на Хедонизмот.Стариот Завет не е кул.

Хедонизмот во никој случај не му се спротиставува на моралот. Она за што тука се дискутира може да се нарече сладострастие, егоизам, похота и сл. наспрам морал, но не и хедонизам версус морал.
Колку што се сеќавам,има два типа Хедонизам.Мотивационен и Нормативен.Оној за кој ти зборуваш е нормативниот,каде се запазуваат одредени правила и норми,па делувањето на човекот се сведува на собирање што е можно повеќе задоволства во округот на дозволеното.Џон Стјуарт Мил(ученик на Бентам),во една негова студија напишал дека и покрај тоа што тој се залага за доброто на човештвото преку собирање на задоволствата кои како такви ќе дадат колективно добро во еден систем на функционирање(Utilitarianism),сепак мотивацијата на одредена индивидуа неможе да се кооординира во согласност со целината,па затоа се бара ултимативниот порив како мотивација за некоја работа да се заврши,а притоа да се приграби што повеќе задоволство.И покрај сето ублажување на реалноста од страна на 19вековната филозофска школа,еволуцијата на поимот стигна до оној стадиум во кој утринскиот мамурлак по вчерашното претерано конзумирање задоволства е повеќе од прифатлив.

Основниот постулат на хедонизмот како филозофско учење е:"Најголемото добро е желбата, а најголемото зло е болката".
Или:"Најголемо добро е задоволството,најголемо зло-болката"

Знаејќи го само ова многу лесно е да се извлече погрешен заклучок дека хедонизмот е исто што и задоволување на страстите и себичната потреба за лично удоволување на желбите без да се осврнеме на другите околу нас и на последиците од нашите постапки. Но, ако малку се информираме за хедонизмот како за филозофско учење ќе видиме дека тоа у најмала рака нема благе везе со неговата суштина.
Hedonists have a further problem. Their re-writes grant, in effect, that saving the comrades, or giving the child a good start in life, does motivate. But they insist that all such motivation is ultimately only for the sake of that individual's own pleasure or pain. Motivational hedonists might mean to claim here that ‘favors pleasure or disfavors pain’ in part defines ‘motive’. That would make their central claim a definitional truth, but only a trivial and uninteresting one. Further, if this stipulation about ‘motive’ is made, then critics of motivational hedonism need only restate their central point in different terminology; for example, that we are often moved to act by matters other than pleasure or pain. But perhaps hedonists are instead making the empirical conjecture that motivation by pleasure and pain underlies and generates all apparently non-hedonistic motives, such as to become competent with more recipes, make one's spouse happy, preserve the New Zealand tuatara, and so forth. The difficulty motivational hedonists must then confront is to make literal sense of this talk of ‘underlying’, such that it would be possible to tell what sort of psychological evidence would be needed to confirm or refute their claim.

Значи,хедонистите најчесто самите губат осет за тоа кои норми треба априори да бидат потцртани.Тоа се,во основа,ултра себични луѓе.И гледано од таа страна,секоја филозофија и норма паѓа во вода,бидејќи се коси со нарцисоидната природа на субјектот.Шлагот на тортата за секој хедонист е задоволството.Логиката е апстрактен поим.Исто и остатокот од светот.

Затоа што самиот Епикур велел дека резултатот од чинот кој задоволува одредена наша желба, мора секогаш да се мери преку неговите евентуални попратни дејствија. Прост пример...Ти се јаде чоколадо, идеш и купваш 300 грама и ги јадеш одеднаш. Она што ќе следи е лошење и повраќање. Или па сакаш да си пројдеш весела вечер, идеш се препијуваш со алкохол, си трошиш џепарац за целиот месец, и као врв повраќаш врз јакната на твојот другар. Тоа не е хедонизам, него безумност, похлепа, итн.
Токму тука е дефетивноста на учењето на Епикур.Која донекаде е и оправдана одејќи по тоа дека самиот Епикур го започнал поинтензивно учењето.Ефектите не биле тие.Хедонистите ги правеле баш оние работи кои давале моментално задоволство.затоа и имало преработка на неговото учење,каде моралот почнал се повеќе да се наметнува како потреба која мора да ја имаат сите поклоници на оваа девијација.Бидејќи,реално,тоа и е девијација.
Почнувал да се наметнува глобалниот елемент,оној Општ Хедонизам на Мил кој вели дека колективното прибирање задоволста за доброто на човештвото ќе даде многу поголем ефект отколку индивидуалното,а жртвите,во смисол на одрекување лични задоволства би биле минорни и незабележливи.И тоа не поминало,а 20тиот и 21от век веќе целосно ја прегрнаа таа похлепа,таа безумност како дел од хедонизмот.Ги има секаде околу нас.Тие се елементите што го прават хедонизмот толку привлечен.Оти човекот во с'ржта е расипан :)

На таквите задоволства хедонистите не би ни плукнале, затоа што сметале дека чинот кој носи задоволство на краток рок е безначаен во споредба со чинот кој носи поголемо, помоќно и задоволство на подолг рок.
Токму така.Би плукнале сите теоретичари на хедонизмот до 19 век.Но не и оние кои го практикувале.

Уште повеќе, за хедонистите, ужување не претставуваат само сетилните задоволства. Тие се всушност многу ниско на скалата на хедонистите. Она што се вреднува кај нив се нештата како пријателство, уметност, верност и сл. А меѓу најважните се прибраноста, воздржаноста и смиреноста на духот. И баш тие најмногу помагаат да се избегне болката.
Баш хедонизмот го третира индивидуалниот аспект.Јас лично никаде немам налетано на овие вредности кога сум читал за хедонизмот.Секој обид да се наметнат вредност или да се стави хедонизмот во кошница како нешто кое може да делува продуктивно бил осуетен.Тоа неможе да бидат постуалти бидејќи сами по себе се ограничувања кога главен елемент во филозофијата е задоволството.Задоволство да ги издадеш тајните на најдобриот пријател,задоволство да слушаш турбофолк,да го изневеруваш твојот дечко кој најмногу на свет го сакаш,ама едноставно....убаво ти е.
Болката веќе стана прифатлив дел за модерното разбирање на хедонизмот.Исто и смртта.Хедонистот знае да рече дека сака да умре млад за да биде убав леш :)

Но ако се зема како референтен поим колоквијалното(извитоперено, да нагласам) значење на хедонизмот кое се поистоветува со инстиктивно и егоистично задоволување на нагоните, тогаш и има некој смисол. Само во тој случај е од теоретски и филозофски аспект погрешно формулирана темава.
Знаеш,не е извитоперено.Туку е суштинско.Филозофијата,како наука одамна ја знае опасноста од монсунски хедонизам,па се обидува да го релативизира.Хедонизмот,како глобално прифатен во неговата вистинска форма,би имал апокалиптични размери.Затоа и имаме обид за негово интерпретирање,класифицирање и што ти ја знам.Не.Хедонизмот е баш тоа безглаво капитулирање пред задоволството,кое често се коси со општиот морал,што темава ја прави логична.
 

SWEDEN

38ca ama nikoj ne verue
Член од
16 февруари 2007
Мислења
2.531
Поени од реакции
34
A ja ke si ponesam dva kafetina drug pat pred da gi citam ovie dvajcava diskutanti pred mene .

Moze li be toa so poprosti zborovi malce za nas turbofolkerite the ultimate world hedonist ?

Ja kako razbiram ova :

Hedonist ti e tipce koe kur ne mu cue za drugite i se pravi sebe da si se usreki. Znaci prakticar .

Moralist ti e tipce koe saka da bide hedonist ama non stop se prasuva sto ke mislat drugite ako vaka napravam, dal toa ke mi donese raat na dusata. Znaci suma sumarum filozof .

Ako trgneme deka moralot e nametnat od opstestvenite normi i obicaite za koi Hedonistite gi zabole patka , moze se kaze moralistite se pohumani za drugite a hedonistite se pohumani za sebe...sto bi rekle Srbite ovaj ja moralistite gi ispostuvuvaat drugite , a hedonistite se ispostuvuvaat sebesi.

Od druga strana moralistite mene mi se nekako bezveze , cim ima nekakvo nametnuvanje znaci sakaat da vlijaat na drugite sto bi se reklo pikaat nos kaj ne treba, pa od druga strana od ovoj aspekt gledano hedonistite mi se mnogu pohumani tie ne nametnuvat nisto na drugite si teraat svoj film. ..ne mackaat ochi.

Arno ama tuka doaga zajebancija koga hedonistot deluva neli za da se ispostue , zadovoli i koga toa go prai prakticno, go krshi kodeksot nametnat od moralistite koj mu vika ko te jebe ke te limitirame ne moze ti da se prais fraer , toa ne e moralno. Ama on posto e fakman gi poebue , si stiga do svojata cel i posle ovie moralistite mu sirat propaganda deka hedonizmot ne cini i toj bil turbofolker , seljak , bezosecaen i slicno :)

E sea dali e toa bas taa opravdana osudata od moralistite ?

Postojat i situacii koga hedonistot mu pretstavuva zadovolstvo da vidi tuga sreka, toa e veke eptem turbo hedonizam . Znaci pravoto na izbor nelimitirano e esencijata na hedonizmot taka da ako toj se opredelei da usreki druga osoba zarem e vazno dali i kako go storuva toa pa makar i toa da se kosi so moralot i etikata ?

Dakle po mene moralistite se onie neebovci koi sakaat da bidat hedonisti ama ne gi biva ili se plasat od posledicite od nacin na zivot na hedonistot pa zatoa non stop mu stavat sopki , ama hedonistot kako super jebo e posnaodliv posto porivot strasta e pojaka od se i uvek iskacha pobednik i nad opstestbvenite i sekakvi normi. Dakle ko brzata ptica itrica ( hedonist ) i kojotot ( moralist )

beeep beeep :)
 
Член од
13 октомври 2007
Мислења
69
Поени од реакции
7
nitu moral,nitu hedoizam.LJUBOV pred se.Ne e vazno dali sme moralni koga se raboti za nesto sto go sakame i ne ispolnuva,ne e vo red da imame predrasudi od tipot toa e moralno,toa e nemoralno.hedoizmot e veke preteran,mislam deka ne e vo red da ne se zemaat nekoi okolnosti vo predvid poradi zadovolstvata,osobeno koga se raboti za telesni zadovolstva
 

SWEDEN

38ca ama nikoj ne verue
Член од
16 февруари 2007
Мислења
2.531
Поени од реакции
34
nitu moral,nitu hedoizam.LJUBOV pred se.Ne e vazno dali sme moralni koga se raboti za nesto sto go sakame i ne ispolnuva,ne e vo red da imame predrasudi od tipot toa e moralno,toa e nemoralno.hedoizmot e veke preteran,mislam deka ne e vo red da ne se zemaat nekoi okolnosti vo predvid poradi zadovolstvata,osobeno koga se raboti za telesni zadovolstva
Zasto ?

Pa ili jebes ili primas trece nema !
 

Мистичен

Човек
Член од
23 јануари 2005
Мислења
13.578
Поени од реакции
1.097
Кога една од главните теории на моралните личности е дека треба да тежнеат кон среќа.Како тогаш би го осудувале тоа што не прави среќни, за да го правиме тоа што е морално без да знаеме дали на крајот од денот тоа ќе ни донесе било какво задоволство?
Што мислите колку тие две работи можат да се оделат?
Дали е неопходно да се делува само во еден правец?
А зарем не можеш да дојдеш до задоволства ако го практикуваш моралот?
И обратно, зарем не можеш да бидеш незадоволен, иако си хедонист?
 

Мистичен

Човек
Член од
23 јануари 2005
Мислења
13.578
Поени од реакции
1.097
Dakle po mene moralistite se onie neebovci koi sakaat da bidat hedonisti ama ne gi biva ili se plasat od posledicite od nacin na zivot na hedonistot pa zatoa non stop mu stavat sopki , ama hedonistot kako super jebo e posnaodliv posto porivot strasta e pojaka od se i uvek iskacha pobednik i nad opstestbvenite i sekakvi normi. Dakle ko brzata ptica itrica ( hedonist ) i kojotot ( moralist )

beeep beeep :)
Мислам дека си грешка. Ќе дадам пореална компарација - моралистите не се неебовци, туку ебат на право место. Или, ако више ебат кај шо не треба, ставаат гумица, а хедонистите си викаат "ај бе, гајле ми е, еднаш се живее". Но, хедонистот со таков начин на делување не може да излезе победник во крајниот исход, туку најчесто наебува - не размислува долгорочно, се води од инстинктите (хедонистички) наместо од разумот...
 

SWEDEN

38ca ama nikoj ne verue
Член од
16 февруари 2007
Мислења
2.531
Поени од реакции
34
Ima poenta i ova tvoevo ...interesno razmisluvanje i ova i ona prethodnoto
znaci koj kako si go sfatil zivotot ...moguce
 
С

Сатори

Гостин
...

А зарем не можеш да дојдеш до задоволства ако го практикуваш моралот?
И обратно, зарем не можеш да бидеш незадоволен, иако си хедонист?
Секако дека можеш, но тоа нема долго да трае.

Моралистите, вистинските моралисти, кои наоѓаат привидна среќа цел живот водејќи се по туѓи правила и норми, правејќи добро пред се за останатите и општеството, а на крајот ако остане и ако се усогласи со шемата и за себе, никогаш нема да бидат среќни личности.
Задоволство ти е да бидеш добар, да!
Но никој не може да биде добар 24/7, тоа едноставно не е возможно.Пред се поради фактот дека сме човечки суштества.
Кога се држиме строго до моралот, таквите испади не ни се дозволени, дури се казнувани и осудувани.
Затоа лесно во теорија да дојдеш до задоволство ако си морален, ама тешко ќе ти биде се тоа да го спроведеш во практика.

Хедонистите ретко кога се незадоволни, добиваат се што сакаат.Уживаат во задоволства, битна им е лична сатисфакција и среќа и по тоа трагаат.
Често тоа и го добиваат.
Незадоволството може да се појави, но тоа ретко би се случувало, затоа што животот ти се сконцентрира врз задоволство.
 

Мистичен

Човек
Член од
23 јануари 2005
Мислења
13.578
Поени од реакции
1.097
Но никој не може да биде добар 24/7, тоа едноставно не е возможно.Пред се поради фактот дека сме човечки суштества.
Не значи дека ако си моралист треба да бидеш добар 24/7 без можност за грешка и дека ако направиш нешто "лошо" ќе ти летне главата, туку едноставно дека размислуваш повеќе рационално во трагање по задоволствата.



Кога се држиме строго до моралот, таквите испади не ни се дозволени, дури се казнувани и осудувани.
За какви испади мислиш? Испади... Ако на некој му е задоволство да убие некого и да има секс со неговиот труп? Повлечи ја границата на хедонизмот и лудилото, за да ја повлечеме границата помеѓу моралот и хедонизмот.



Хедонистите ретко кога се незадоволни, добиваат се што сакаат.Уживаат во задоволства, битна им е лична сатисфакција и среќа и по тоа трагаат.
Често тоа и го добиваат.
Незадоволството може да се појави, но тоа ретко би се случувало, затоа што животот ти се сконцентрира врз задоволство.
Не би рекол. Напротив, задоволствата на хедонистите кратко траат. Хедонистите се како мали разгалени деца, кои откако ќе го добијат тоа што го посакуваат, во наредниот момент истото не им е интересно. И сакаат ново, и им здосадува, и ново, и им здосадува...се така во круг.... Остварувањето на задоволствата им е само цел, мисија, па затоа не уживаат вистински во нив.


Разликата во моралистите и хедонистите ја гледам само во рационалноста и промисленоста на првите, при остварувањето на нивните задоволства, како и во непромисленоста на вторите во остварувањето на истите.
 
С

Сатори

Гостин
...

Разликата во моралистите и хедонистите ја гледам само во рационалноста и промисленоста на првите, при остварувањето на нивните задоволства, како и во непромисленоста на вторите во остварувањето на истите.
Не може да се повлече јасна граница помеѓу некои работи чисто од причина што сите ние имаме различна претстава за хедонизам и лудило.

Не мислам дека хедонистите се непромислени, треба добро да размислиш за да можеш нешто да добиеш.
Разликата е во тоа што хедонистот не би го спречило ништо за да го добие тоа што го сака.
Моралистот би го спречиле многу работи, од правила, осудувања и некои замислени стандарди за добро и лошо.
 

SWEDEN

38ca ama nikoj ne verue
Член од
16 февруари 2007
Мислења
2.531
Поени од реакции
34
hedonistot da ima granica ne bi bil hedonist

No limits e parolata

E sea ako ebe mrtvi zivotni toa e veke bolest ali sepak e hedonizam najekstremen , nego vazno mu e ubavo. Moze i moralistot mu se diga na mrtvo mache ama radi moralot se sopira i ne se ispostue sebe i svoite zelbi.

Dakle da dodadam uste edna podopcija najopasni se hedosti u penzija koi stanuvaat najgolemite moralisti :)

Mnogu isprepleteno e sevo ova
 

SWEDEN

38ca ama nikoj ne verue
Член од
16 февруари 2007
Мислења
2.531
Поени од реакции
34
Абе сеа кој може да каже што е лудило а што нормално денес ?


Се е до аголот на гледање многу субјективна работа
 

Kajgana Shop

На врв Bottom