Матуранти кои уште немаат поим каде да се запишат

Незнам каде на факс поради тоа што:


  • Вкупно гласачи
    67
  • Гласањето е завршено на .

اختيارين أحلاهم

اسامة شخصيا
Член од
30 мај 2009
Мислења
90
Поени од реакции
5
Дечко,

1. На вашиот работнички универзитет имате САМО 1 доктор на науки. (татко ти).
-Доколку вашата школа беше факултет (а факултет се подразбира дека е академско образование) тогаш по наставните области треба да имате предавач доктор на науки (барем еден), а кај вас се магистри што е доволен индикатор дека не сте академска институција туку висока школа.

2. Имате поставено главни предавачи во научна област со звање магистер (тоа се допушта по закон доколку образовната институција не е на ниво академско образование, туку на ниво висока стручна школа), на академско образование со звање магистер може да се постави само предавач-асистент.

Точно е дека ја ставате претставката Дипломиран, но бидејќи ми е извесно во странство каква дилома се добива од вакви школи а МК има намера да се интегрира во ЕУ, за тоа и предупредувам. Вашите ученици не се академски образовани (НЕ добиват бечелор академска степен).
Кај можеш да докажеш дека добиват бечелор на англиски како академска степен?

Се добива истата степен како тие што имаат завршено Висока медицинска школа (на пример медицинска сестра, физиотерапевт и тн.)

Пробај да најдеш друга високообразовна институција во земјата што е до овој степен транспарентна.
На Универзитетот Гоце Делчев ги имаш џи-ви-јата на сите предавачи.

ама треба да имаш грам-два мозок....научи да ги канализираш фрустрациите
Не ти е дал никој право да ме навредуваш зошто не знаеш кој стои од другата страна на компјутерот, какво образование има, кај го стекнал, и дека е помалку од тебе.

Не спорам дека високата школа ви е акредитирана, исто како што е акредитирана и Високата медицинска школа во Битола. НО тоа НЕ Е факултет и не е академско образование и не се стекнува такво звање.

Во моментот пишувате дипломиран, но ќе мора тоа да го промените исто како што е во странство на пример во англија за вакви школи како вашата се добиват 2 звања "Fellowship" i "Diploma", за академско факултетско образование "Bachelor". Вие ја користите забуната во македонското право, кај што од дипломиран на факултет до дипломиран на висока школа не постои разлика во звањето и ги подведувате децата.

И на крај краева не е важно дали имате МБА, туку кај го имате стекнато. Биди сигурен дека во телеком ќе примат некој што има МБА во Солун или на Хајделберг или на Кембриџ, одколку на Смиленски.

И најискрена препорака, сменете го името на школата, зошто тоа Смиленски никој не би сакал да го има на дипломата (не сум лично против специфичното презиме, но се ствара култ на личности, и доста непрофесионално би изгледало кога ќе идам да аплицирам на работа во Германија).
 

DBack

gloveless
Член од
19 декември 2007
Мислења
5.372
Поени од реакции
2.556
Дечко,

1. На вашиот работнички универзитет имате САМО 1 доктор на науки. (татко ти).
-Доколку вашата школа беше факултет (а факултет се подразбира дека е академско образование) тогаш по наставните области треба да имате предавач доктор на науки (барем еден), а кај вас се магистри што е доволен индикатор дека не сте академска институција туку висока школа.

2. Имате поставено главни предавачи во научна област со звање магистер (тоа се допушта по закон доколку образовната институција не е на ниво академско образование, туку на ниво висока стручна школа), на академско образование со звање магистер може да се постави само предавач-асистент.

Точно е дека ја ставате претставката Дипломиран, но бидејќи ми е извесно во странство каква дилома се добива од вакви школи а МК има намера да се интегрира во ЕУ, за тоа и предупредувам. Вашите ученици не се академски образовани (НЕ добиват бечелор академска степен).
Кај можеш да докажеш дека добиват бечелор на англиски како академска степен?

Се добива истата степен како тие што имаат завршено Висока медицинска школа (на пример медицинска сестра, физиотерапевт и тн.)


На Универзитетот Гоце Делчев ги имаш џи-ви-јата на сите предавачи.


Не ти е дал никој право да ме навредуваш зошто не знаеш кој стои од другата страна на компјутерот, какво образование има, кај го стекнал, и дека е помалку од тебе.

Не спорам дека високата школа ви е акредитирана, исто како што е акредитирана и Високата медицинска школа во Битола. НО тоа НЕ Е факултет и не е академско образование и не се стекнува такво звање.

Во моментот пишувате дипломиран, но ќе мора тоа да го промените исто како што е во странство на пример во англија за вакви школи како вашата се добиват 2 звања "Fellowship" i "Diploma", за академско факултетско образование "Bachelor". Вие ја користите забуната во македонското право, кај што од дипломиран на факултет до дипломиран на висока школа не постои разлика во звањето и ги подведувате децата.

И на крај краева не е важно дали имате МБА, туку кај го имате стекнато. Биди сигурен дека во телеком ќе примат некој што има МБА во Солун или на Хајделберг или на Кембриџ, одколку на Смиленски.

И најискрена препорака, сменете го името на школата, зошто тоа Смиленски никој не би сакал да го има на дипломата (не сум лично против специфичното презиме, но се ствара култ на личности, и доста непрофесионално би изгледало кога ќе идам да аплицирам на работа во Германија).
Разбирам....

Забуната овдека е следна:

Бизнис академија СмилеВски.
No relation со Газда Смиленски. Можеби несреќно, но тоа е.

Мислам дека навредливиот тон само го рефлектирав. Ако се осети навреден - жал ми е. Се осетив и јас. Тоа ти е. Извини од мене - би очекувал нешто слично и назад.

За тоа како ќе се цени нашата (Bachelor) диплома - ќе покаже времето.

Штом си толу упатен, верувам дека го познаваш и тековниот закон за Високо образование. Таму е уредно објаснето што е Висока школа (за која сигурен сум дека ја мешаш со виша - која институција веќе не постои), какви дипломи доделува и кои се условите (во кадар) кои таа треба да ги исполни.

Нема ниту едно законско побарување кое БАС го нема исполнето. Почнувајќи од акредитација, дозвола за работа, работни услови, банкарски гаранции и сл.

Значи, да нема забуни: Високо образование (академско, ако така љубиш) според закон, основано и водено од Доктор на науки кој си поставил за цел да направи no-bullshit (извини за вулгаризмот) високобразовна институција која ќе работи на тесно поле (оперативен менаџмент (I циклус) + стратешки менаџмент (II циклус) и ќе стане препознатлива по тоа што ги подготвува најдобрите шефови и раководители во земјава.

Plain and honest.

И уште нешто за тоа кој е кој и кој кого познава или не:
Јас бев доволно фер да се претставам и транспарентно да ги презентирам своите мотиви за темата. Тоа што јас незнам со кого зборувам мислам дека не е моја вина. Јас се претставив, а ти не. Јас зборувам за себе, за својот бизнис и за своите намери. Ти сеуште не си открил ништо. Ниту кој си, од каде си и кои ти се намерите.

Поздрав.
 

اختيارين أحلاهم

اسامة شخصيا
Член од
30 мај 2009
Мислења
90
Поени од реакции
5
Код:
Ако некој си дозволува да биде вулгарен - не значи и дека е прост.
Е баш значи. Прост - ingnorant, непристоен, невоспитан. Но ако некој е вулгарен не значи дека не е образован.

На академија, дечко невнимателен, се учи професија. Оди потпрочитај малку и не лај (види: потпис подолу). Сигурно сметаш дека и полицајците се уметници (по твојава аналогија). Академија е место каде се учи професија - занает.
Полициска академија веќе не постои, точно поради називот, туку постои Факултет за криминалистика. Грешките се поправаат. А на вас истите ви се репер.

Како само жално и смешно звучи ова кога предавач сопственик на високо-образовна институција е заблуден што е академија според македонското и европско законодавство (или дури е уште пожално ако применува техника на психо-рекламирање, а истиот е свесен за тоа, потценувајќи го студентот-аспирант).
Еве ти извадок од МК законодавство да ти стане јасно и тебе и на децата ШТО Е АКАДЕМИЈА, а вашето е ВИСОКА СТРУЧНА ШКОЛА

Член 5
Под називот универзитет, факултет, уметничка академија или висока
стручна школа, може да работат само високообразовни установи кои се
основани согласно со овој закон.

Високообразовни установи се универзитет и висока стручна школа.
Високообразовни установи во состав на универзитет се факултет,
уметничка академија и висока стручна школа
(во натамошниот текст:
единици на универзитет).

Висока стручна школа може да се основа како самостојна висока
стручна школа или во состав на универзитет. (тоа е вашиот случај)

Уметничка академија како факултет е високообразовна установа која
врши високообразовна и уметничка дејност и научно-истражувачка работа
во една или повеке сродни, односно меѓусебно поврзани наставни и
уметнички области и се грижи за нивниот развој
.


Во МК терминот академија и во општо не постои, туку уметничка академија.

Ако сте сериозна школа, не дозволувајте репер да ви биде Македонија (т.е. полициска, воена академија, називи и терминологија што е противзаконска и поради тоа истите си ги променија имињата), туку погледнете како е во ЕУ ова регулирано.

Вие со терминот академија сакате да ја направите школата поатрактивна, а со тоа заблудувајќи ги студентите аспиранти, па дури и противзаконска употреба на терминологија со цел реклама.

.....
Ако треба за нешто да се извинам тоа сметам дека е за тоа што го употребив терминот Курс па ајде и работнички универзитет, бидејќи сепак вашата школа е високо образование, и се извинувам.

Но, треба да се разграничи што е универзитет што е висока стручна школа. НЕ Е ИСТО. Квалификациите во ЕУ се различни. Во Македонија се добива исто звање Дипломирана стручна медицинска сестра - со Висока стручна школа, Дипломиран земјоделски инжинер - со универзитетско образование, но тоа е пропуст на МК законодавство, кој се разбира со текот на времето ќе се корегира. Истото веќе е корегирано во Бугарија и во Словенија.

Бидејќи пак ќе потенцирам според ЗВО во МК постојат 2 вида високообразовни институции УНИВЕРЗИТЕТ и ВИСОКА СТРУЧНА ШКОЛА. И истите се 2 вида не поради тоа што го наведуваш ти (едните научно те образоват, другите професионално, бидејќи Медицински факултет не е нито висока стручна школа ниту уметничка академија, а како што знаеме лекарите не се научници туку практикуваат медицина врз живи луѓе), туку, поради условите на отварање, работење и звањето што се добива на крајот.

Ниту кој си, од каде си и кои ти се намерите.
Најважно е што не сум ти опонент во бизнисот, а и да се претставам не ме познаваш, бидејќи не сум познат во Македонија :)

Намерата ми беше, да бидат оние што читат на јасно, дека вашето не е факултет (факултетот е членка на универзитетот), дека Е високо образование, но не е универзитет т.е. факултет туку е висока стручна школа, и звањето секогаш во Европа се разграничува стекнато на Универзитет и на Висока стручна школа.
И намерата ми е никој да не биде подведен за сметка на бизнисот на друг. И незначи оној којшто ја кажува вистината дека секогаш мора да има задни (конкуренти) намери.

И ако не е цел психо-подведувачка-реклама, и ако сте најкоректните како што го декларирате, па преименувајте се во
"Висока стручна школа за бизнис Смиленски"
 

DBack

gloveless
Член од
19 декември 2007
Мислења
5.372
Поени од реакции
2.556
Код:
Полициска академија веќе не постои, точно поради називот, туку постои Факултет за криминалистика. Грешките се поправаат. А на вас истите ви се репер.

Како само жално и смешно звучи ова кога предавач сопственик на високо-образовна институција е заблуден што е академија според македонското и европско законодавство (или дури е уште пожално ако применува техника на психо-рекламирање, а истиот е свесен за тоа, потценувајќи го студентот-аспирант).
Еве ти извадок од МК законодавство да ти стане јасно и тебе и на децата [B][COLOR=Red]ШТО Е АКАДЕМИЈА, а вашето е ВИСОКА СТРУЧНА ШКОЛА[/COLOR][/B]

[I]Член 5
Под називот универзитет, факултет, уметничка академија или висока
стручна школа, може да работат само високообразовни установи кои се
основани согласно со овој закон.

[COLOR=Blue][B][U]Високообразовни установи [/U]се универзитет и [U]висока стручна школа.[/U][/B][/COLOR][U][COLOR=Red]
[/COLOR]
[/U]Високообразовни установи во состав на универзитет се [B]факултет,
уметничка академија и [COLOR=Blue][U]висока стручна школа[/U][/COLOR][/B][COLOR=Blue][/COLOR](во натамошниот текст:
единици на универзитет).

[COLOR=Red]Висока стручна школа може да се основа како самостојна висока
стручна школа или во состав на универзитет. [B](тоа е вашиот случај)[/B]
[/COLOR] [/I]Во МК терминот академија и во општо не постои, туку уметничка академија.

[U][B]Ако сте сериозна школа, не дозволувајте репер да ви биде Македонија (т.е. полициска, воена академија, називи и терминологија што е [/B][/U]противзаконска и поради тоа истите [B]си ги променија имињата[/B]), туку погледнете како е во ЕУ ова регулирано.

Вие со терминот академија сакате да ја направите школата [U][B]поатрактивна, а со тоа заблудувајќи ги студентите [/B][/U]аспиранти, [B]па дури и противзаконска употреба на терминологија со цел реклама.[/B][/quote]

Одиме понатаму, а... ОК:

Мотивите остануваат скриени, ама со сила убавина небидува.

[B][COLOR=Blue]Убаво што си постирал извадок за да може јасно да се види:[/COLOR][/B]

[COLOR=Blue]Насловот (името) на [B]Високата стручна школа е Биснис академија Смилевски - име кое го одбравме по урнек на бројните западни Академии за бизнис:

http://www.corbybusinessacademy.org/
http://www.thebusinessacademy.org/careers/
http://www.centralbusinessacademy.co.za/learnerships.htm
и сл.

[/B][COLOR=Black]Ако ни беше намерата да мачкаме очи - ќе основавме факултет. Ние се одлучивме за [B]Висока стручна школа[/B][/COLOR] [COLOR=Black]за да не ствараме забуни и да не лажеме никого. Знаевме дека менталитетот е тука на страната на „факултетите“, но, ете, [COLOR=Black]сакавме да бидеме фер и ја избравме формата која е коректна. Тоа што [B]името[/B] не ти се допаѓа, тоа е твоја работа. 

Инаку, полициска се претвори во факултет од други причини - не законски, туку политички.

Вака: Од досега напишаното, можам да разберам дека спориш:

1. Зошто Високата стручна школа сме ја крстиле Бизнис академија - за ова мислам дека плавото погоре ќе ти објасни.
2. Дека кадарот ни е несоодветен - тоа лесно можеш да го провериш во законот + вебот.
3. Дека дипломата не е Bachelor - нешто што ќе треба да го разјасниш со Министерството за Образование и Парламентот на Р.Македонија - затоа што тие тврдат дека е.
4. Дека нашата диплома нема да ја признаат во странство - нешто што важи за [B]секоја друга диплома од земјава[/B]. Верувам дека си запознаен со институцијата [B]нострификација [/B]која секоја диплома внесена од друга земја мора да ја добие. Инаку, БАС е школо за луѓе кои планираат да живеат и работат тука, во Македонија. Намерата ни е да ги подготвиме нашите млади да [B]останат[/B] во Македонија и тука да придонесуваат.


И уште еднаш, ова е [B]Висока стручна школа[/B] која има една студиска програма - Оперативен менаџмент, за која се издава диплома[B] Дипломиран оперативен менаџер (Bachelor), акредитирана од Одборот за акредитација на високото образование[/B] и [B]признаена од Министарството за образование и наука на РМ.

Името на оваа Висока стручна школа е: Бизнис академија Смилевски - БАС.
[/B]
Ако толку ти смета името, знај дека во план ни е со следноиот редизајн да одиме чисто со БАС. Така нема да мора да ја вртиш главата настрана или да се вознемируваш кога ќе чуеш за нас.[/COLOR][/COLOR][/COLOR]

[QUOTE="اختيارين أحلاهم, post: 3285970"][code]
Најважно е што не сум ти опонент во бизнисот, а и да се претставам не ме познаваш, бидејќи не сум познат во Македонија :)

[B]Намерата ми беше, да бидат оние што читат на јасно, дека вашето не е факултет (факултетот е членка на универзитетот), дека Е високо образование, но не е универзитет т.е. факултет туку е висока стручна школа, [/B]и звањето секогаш во Европа се разграничува стекнато на Универзитет и на Висока стручна школа.
И намерата ми е никој да не биде подведен за сметка на бизнисот на друг. И незначи оној којшто ја кажува вистината дека секогаш мора да има задни (конкуренти) намери.

И ако не е цел психо-подведувачка-реклама, и ако сте најкоректните како што го декларирате, па преименувајте се во
"Висока стручна школа за бизнис Смиленски"[/quote]

Тоа што не си ми опонент во бизнисот (конкуренција) го сметам за жално, затоа што мислам дека треба да има повеќе подготвени луѓе, кои можат да напишат и обвинат директно, а не зад грб. 
Тоа што не се претставуваш е сосем ОК - ова е форум и сите си имаме никови. (Иако твојов, јас неможам да го прочитам и разберам - мој проблем)

Внимавај на презимето Смиле[B]н[/B]ски - Смиле[B]в[/B]ски - една буква е, ама светови разлика.

Ако беше внимателен во читањето на моите постови - немаше да се обидуваш да направиш разлика помеѓу [B]факултет [/B]и [B]академија заради тоа што јас експлицитно го направив тоа во неколку наврати.[/B] Јасно објаснив што е Висока стручна школа, каков степен на образование е и што добиваш со тоа и што тоа значи професионално.

Ако навистина си упатен, како што делуваат твоите реплики, би требало да знаеш што се подразбира под I циклус на студии. Тогаш би се согласил дека на раководни позиции од ниско и средно ниво [B]се вработуваат менаџери кои од образование имаат завршено студии од I циклус[/B]. [B]Нашите се такви студии.[/B]

Сега, ако со нешто од погоре кажаното не се согласувваш, ќе ми биде задоволство да реплицирам.

Бујрум.

[QUOTE="اختيارين أحلاهم, post: 3285966"]На факултет се учи наука и професија, то ест применета наука. А [B]на академија се учи уметност, респективно музичка, ликовна и драмска. [/B][I]Не е идејата да од факс да излезеш со теории туку со вештини. [/I]А идејата на вашиот работнички е да им ги земете парите и времето на луѓето и да им го упропастите животот.[/quote]

Еве и уште пар други [B]Бизнис академии [/B]на кои намерата им е да им го упропастат животот на луѓето:

Оваа е [B]британска [/B]и специјализира во разочарување на очекувањата на своите студенти:

[url]http://www.heacademy.ac.uk/business/[/url]


Еве и една [B]европска [/B]која исто така сака да им го губи времето на луѓето, а ако може и малку животот да им го упропасти:

[url]http://www.eiba-online.org/r/default.asp?iId=JIEIK[/url]


Јас мислев дека [B]скандинавците [/B]се ептен коректни, ама еве, и они се исквариле, па ја основале:

[url]http://www.knord.dk/international[/url]


И конечно, да не го заборавиме и истокот, еве проверете како срамотно [B]индијците [/B]фалсификуваат Bachelor и MBA дипломи на своите [B]прелажани[/B] студенти [B]со упропастена животна перспектива[/B].

[url]http://www.alliancebacademy.org/html/programs.html[/url]

* * * 

Инаку, идејата со [B]вештините [/B]која си ја навел погоре е кај [B]професионалните Високи стручни школи... [/B]тие подготвуваат професионалци кои таму се стекнуваат [B]со работни вештини и добиваат конкретно професионално звање.

[/B]Факултетите примарно креираат [B]кадар за [U]наставно научна дејност.[/U][/B] 
Некои од нашите факултети, оние кои подготвуваат за професии, (а се всушност Високи стручни школи според програмите) се оние на кои треба да им го направиш муабетот што ми го пушти мене.

И уште нешто:

Кога некој некому ќе му згреши нешто, кога неправедно ќе го обвини, кога образот ќе му го завалка, особено во јавност, редно е да му се извини - ако има доблест, јавно, за да срамот се испере од двајцата.
 
Член од
1 ноември 2008
Мислења
7.396
Поени од реакции
1.880
Ептен е интересен тој феномен... „сами си признаваат дека не трујат“...

Во споредба со другите професии, професорлукот е една од најслободните во поглед на „делокругот“ на работа.

Никој не го ограничува професорот во избор на литература, методи на работа и начин на оценување... Кога некој професор ќе каже „Ова е бескорисно“ или „Ова нема да ви треба“, човек треба да се праша: „Па добро што му е на овој?“

Ако предава непотребни работи - најверојатно значи дека го боли уво и за предметот и за студентите.
не се труди да ја однесеш дискусијата во друг правец, запри малку

се учат непотребни предмети

дали ги боли уво или не не би рекол тоа
а дали дојди прашај ги
дали мора тие предмети да ги има и зошто, информирајсе па коментирај
дали само кај нас е тоа информирајсе и коментирај
дали нашите градежници ги бива или поради тие непотребни работи информирајсе па коментирај
 

DBack

gloveless
Член од
19 декември 2007
Мислења
5.372
Поени од реакции
2.556
не се труди да ја однесеш дискусијата во друг правец, запри малку

се учат непотребни предмети

дали ги боли уво или не не би рекол тоа
а дали дојди прашај ги
дали мора тие предмети да ги има и зошто, информирајсе па коментирај
дали само кај нас е тоа информирајсе и коментирај
дали нашите градежници ги бива или поради тие непотребни работи информирајсе па коментирај
Извини, Алекс, не зборував за ниту еден конкретен професор или факултет. Зборувам за професијата професор/предавач и слободата начинот на поучување.
Ако професорот каже дека предава нешто што е некорисно, тогаш зошто го прави тоа?!? Зошто факултетот, воопшто би предавал и валоризирал знаења за нешто што е наочиглед бескорисно - и за стидентите и за професорот?

Воопшто не пробав да судам какви ви се професорите или програмата. Само се запрашав околу она што ти го кажа. Он ти збори нешто што е несоодветно и уште ти го кажува тоа. А има авторитет да прилагоди час и моќ да влијае на тоа кои учебници ќе се користат и како ќе се изведе наставата.

За разлика од повеќето други професии кои се најчесто дел од некоја построга хиерархиска структура, кај Университетите таа е толку формална во поглед на влијанија и авторитет, што професорите ги прави едни од најнезависните и најслободните професии во секое општество. Невозможна е директна контрола, одговорноста е голема, а со тоа и слободата да креираат настава и пристапи онака како што тие сметаат дека е најдобро. Професорот е господар на наставата, нели ;) Затоа муабетот.
 
Член од
1 ноември 2008
Мислења
7.396
Поени од реакции
1.880
станува збор за непотребни предмети, а не за непотребни теми во предметите
 

DBack

gloveless
Член од
19 декември 2007
Мислења
5.372
Поени од реакции
2.556
станува збор за непотребни предмети, а не за непотребни теми во предметите
Уште пооткачено. Тоа искача дека студиската програма е бајата.

Што мислиш, кој треба да реагира?
 

AlternativeF

госпожата од втори
Член од
1 мај 2006
Мислења
4.830
Поени од реакции
7.574
Воопшто не пробав да судам какви ви се професорите или програмата. Само се запрашав околу она што ти го кажа. Он ти збори нешто што е несоодветно и уште ти го кажува тоа. А има авторитет да прилагоди час и моќ да влијае на тоа кои учебници ќе се користат и како ќе се изведе наставата.

За разлика од повеќето други професии кои се најчесто дел од некоја построга хиерархиска структура, кај Университетите таа е толку формална во поглед на влијанија и авторитет, што професорите ги прави едни од најнезависните и најслободните професии во секое општество. Невозможна е директна контрола, одговорноста е голема, а со тоа и слободата да креираат настава и пристапи онака како што тие сметаат дека е најдобро. Професорот е господар на наставата, нели ;) Затоа муабетот.
баш и не е така. :smir:
не секој професор има моќ да ги смени учебниците и темите на предавање. тие зависат од катедрата. најчесто еден од постарите професори, да не речам некој метузалем што решил дека му требаат пари, ќе напише книга што он мисли дека е соодветна, ќе ја прилагоди програмата на книга (не книгата на програмата) и после студентите ќе учат според таа книга. или друга опција е воопшто да нема никој заинтересиран од катедрата да пишува нова книга, па се учи по некоја од '73та (ај на машински, статика на пример нема што да се смени, ама на правен финансиско право се учи од книга во која пишува СФРЈ, книгата е добра, ама можеле барем да се потрудат да ја препечатат).
а програмите се однапред утврдени и ако професорот отстапи од програмата секогаш ќе се најде некој "паметен" студент да го поткаже.
можда е така како што пиша, ама не во Македонија, или барем не на уким, на универзитетите во странство (конкретно знам за САД и Германија) точно е дека професорот е "господар" на својот предмет и наставата, ама таму е сосема друг начинот на работа и пристапот на професорите (не ектс како начин на работа, туку воопшто принципот на кој се навикнати и професорите и студентите).
 
Член од
1 ноември 2008
Мислења
7.396
Поени од реакции
1.880
Уште пооткачено. Тоа искача дека студиската програма е бајата.

Што мислиш, кој треба да реагира?


сеедно, засега од факултет абер немаат да ги тргнат тие предмети, иако се ставени безпотреба, а програмата која се изучува во нив е во склоп и на други предмети
 

DBack

gloveless
Член од
19 декември 2007
Мислења
5.372
Поени од реакции
2.556
баш и не е така. :smir:
не секој професор има моќ да ги смени учебниците и темите на предавање. тие зависат од катедрата. најчесто еден од постарите професори, да не речам некој метузалем што решил дека му требаат пари, ќе напише книга што он мисли дека е соодветна, ќе ја прилагоди програмата на книга (1) (не книгата на програмата) и после студентите ќе учат според таа книга. или друга опција е воопшто да нема никој заинтересиран од катедрата да пишува нова книга (2), па се учи по некоја од '73та (ај на машински, статика на пример нема што да се смени, ама на правен финансиско право се учи од книга во која пишува СФРЈ, книгата е добра, ама можеле барем да се потрудат да ја препечатат).
а програмите се однапред утврдени (3) и ако професорот отстапи од програмата секогаш ќе се најде некој "паметен" студент да го поткаже.
можда е така како што пиша, ама не во Македонија, или барем не на уким, на универзитетите во странство (конкретно знам за САД и Германија) точно е дека професорот е "господар" на својот предмет и наставата, ама таму е сосема друг начинот на работа и пристапот на професорите (не ектс како начин на работа, туку воопшто принципот на кој се навикнати и професорите и студентите).
Отстрана, луѓето ги замислуваат организациите како комплексни и компликувани системи со безброј правила и тешко сфатливи односи. Најчесто тие не се такви. Ова е особено точно за една катедра која се состои од 10-20 професори (максимум) и две „хиерархиски“ нивоа кои не ни се тоа. Тука има еден шѓеф на катедра кој, као, е шеф. Неговите ингеренции се оперативни и не смее да се меша во изведбата на наставата и изборот на наставни материјали.

(1) ова е криминал и тој предмет/испит не смее да биде признат поради тоа што не е прдават според акредитираната програма

(2) ова е негрижа и несовесност во раотата, поради тоа што секој професор, како наставно научен деец има обврска да истражува и објавува трудови.

Од овде, јас мислам дека катедра која од '73 не го сменила учебникот или наставната програма е во најмала рака незаинтересирана за своите студенти.

Инаку, да не мистифицираме (3), наставна програма се менува вака:
1. профсорот ќе предложи промена на курикулумот по предметот (една до две А4 страници со список на теми кои ќе се покријат, потребни претходни знаења, број на часови, наставни материјали = два три дена работа - сосе муабети со колеги)
2. Шефот на катедрата ќе го постави на следниот совет и деканот ќе го прифати, пошто од негов интерес е катедрата да биде посовремена.
3. Ректорот на универзитетот, на следната седница ќе го постави на разгледување.
4. Ќе се изработи Елаборат за измени во студиската програма (отприлика два дена сериозна работа) cca. 40 страници, општи информациии за универзитетот (copy+paste од претходниот) + предлог измената (оние 2 страни од 1.)
5. Одборот за акредитација, на следната седница ќе го разгледа и усвои предлогот.
6. Професорот може да предава по новата програма и да ги користи предложените учебници.

Не е воопшто компликувано. Зависи од подготвеноста за промена на професорот и спремноста на деканот и ректорот да го одобрат „потфатот“. (Инаку сите се колеги (Проф. Д-р) - овие вториве извршуваат времена функција - рамноправни по звање инаку. Нема некои мистични интереси и мафии тука.

Точките 1-5 максимум 2 месеци.Поради бирократија. Инаку, со некој силно мотивиран декан или недајбоже, ректор, целава постапка може да се направи за адаптирање на сите предмети од студиската програма за едно лето.

Од '73 има многу лета поминато, а наставнaтa програмa по предметот не е променета. Зошто?
 

AlternativeF

госпожата од втори
Член од
1 мај 2006
Мислења
4.830
Поени од реакции
7.574
комплетно си во право, но тоа што во принцип би требало да биде така, не значи дека Е така (за жал). прашуваш зошто-затоа што нема кој да седне и да ја изработи таа процедура за промена на програмата, а и да има ќе биде каменуван од другите.
тука шефот на катедра е најчесто "шеф на универзумот". и да бидеме реални, заради овие или оние причини, најчесто се не многу заинтересирани за напредок и промени, тоа е факт, таква ни е земјата, такви се луѓето и не постои нешто на светов што може да го смени мнозинството. што, пак ќе кажам, не го наведувам како добро нешто. знам конкретни примери кога професор имал желба да напише нова книга, да ја осовремени програмата, да ја прилагоди за потребите на студентите, но не било дозволено заради егото на метузалемот професор по чија книга веќе се учи и од чија продажба воедно заработува истиот.
многу работи се во игра-мрза, незаинтересираност, преголеми ега на професорите кои веќе ги напишале книгите, немање фондови, кој би знаел (иако верувам дека на крај се' се сведува на мрза и незаинтересираност).
а не гледам што мистифицирав? :smir: и твоето објаснување за прифаќање на нова програма зборува дека програмите се однапред утврдени. јас не напишав колку однапред :wink:
 

DBack

gloveless
Член од
19 декември 2007
Мислења
5.372
Поени од реакции
2.556
Муабетот ни се врати на почеток. Ако некој може да ја промени програмата по предметот, тоа е професорот. Зошто не се случува? Главно поради мрза, и комоција на познатото. „Не бранувај“ од '73, а не некоја комплесна транзициска небулоза која неможе да се премости и покрај најдобрите намери на професорот.

Тоа со метузалемот...извини, ама везе нема. Неможе дртиот шеф на катедра да му наложи на професорот која книга да ја користи. Тоа се прказни за изговор или бедна сервилност. Исклулчок, а не правило.

Нема изговор за застарена програма.
 
Член од
17 август 2009
Мислења
3.615
Поени од реакции
5.126
сеа такво време е шо децава немаат поим кај да се запишат и сите се одлуцуваат на правен (како полесен ) или економски или пак ако не им се учи а сакат да добиат диплома а имаат пари идат на вакви приватни, али според мене ништо нема везе, овде у државава спасот ти е или да си имаш некој приватен(семеен) бизнис или да си партиски определен или пак да имаш мнооогу врски за да кога ке завршиш од овие некои факултети да се бутнеш негде да работиш и да зимаш јака платичка

а иначе за ова приватниве све се само за пари зимање ја мислам дека немаш никаков ќар од нив поготово ова Фон-Мон
 
Член од
1 ноември 2008
Мислења
7.396
Поени од реакции
1.880
Муабетот ни се врати на почеток. Ако некој може да ја промени програмата по предметот, тоа е професорот. Зошто не се случува? Главно поради мрза, и комоција на познатото. „Не бранувај“ од '73, а не некоја комплесна транзициска небулоза која неможе да се премости и покрај најдобрите намери на професорот.

Тоа со метузалемот...извини, ама везе нема. Неможе дртиот шеф на катедра да му наложи на професорот која книга да ја користи. Тоа се прказни за изговор или бедна сервилност. Исклулчок, а не правило.

Нема изговор за застарена програма.

можеби не сфаќаш или несакаш да сфатиш, ама твое си е
се изучува предмет во прва година, а потоа наредните години имаш уште три предмети во кои се содржи тој предмет


ај сега појасно е?

а програмата и тоа што се изучува на факултетот е тоа што треба, да не требало немаше да ја има
ништо не е за џабе, можеби некои работи треба да се упростат ама изгледа рано е за тоа
сепак утре одговорноста ние ќе ја носиме за изградените објекти
а не треба само да ги изградиме, туку тие треба и да стојат
 

Kajgana Shop

На врв Bottom