Иднината на образованието

Дали воопшто во целиот свет треба промени од корен во образованието ?

  • Да

    Гласови: 35 89,7%
  • Не

    Гласови: 4 10,3%

  • Вкупно гласачи
    39
Член од
1 јуни 2011
Мислења
25.909
Поени од реакции
41.872
Џабе не викаат секој може да биде професор, ама не секој може да биде учител.
Поголем дел од помладите професори го немаат научено тоа што се очекува да го научат учениците од нивните предавања. Некои ја немаат фаца за да бидат професори. Јас не би ги вработил ни во Кам на каса, а не пак да работат со ученици.

Наставничка по Информатика која е моја генерација учениците ја имаа сликано како се бакнува со дечко и пред училиштето. Пример за учениците. :D

И од училишта со професори од на баба и дедо времето испаднаа добри ученици, ама тоа беа професори кои имаа авторитет и интегритет, а не некој неписмен кој лижел во партија и нема ништо од она што го имаа постарите.

Тогаш не ни требаа дополнителни активности и курсеви за развивање на комуникациските и презентациските вештини или да пишуваме писма. Се тепавме кој попрво ќе излезе од училницата и ќе оди до библиотеката да ја земе книгата за да ја прочита.
И ние бевме 7 класа по 34 ученици, ама се е до професорот. Ако им покажеш слабост ќе ти се качат на главата. Имаше такви професори кои и најлошите успеваа да ги смират и по 3-4 повторуваа година и немаше попуштање на оние со повеќе единици и ги избркаа оние кои на почеток на прва година не беа редовни.

Се намали бројот на деца, се намалија и критериумите за уписи и сега секој може да се запише во училиште со 30 бодови каде порано сите ученици беа со максимум бодови.
 
B

Beginner

Гостин
Џабе не викаат секој може да биде професор, ама не секој може да биде учител.
Поголем дел од помладите професори го немаат научено тоа што се очекува да го научат учениците од нивните предавања. Некои ја немаат фаца за да бидат професори. Јас не би ги вработил ни во Кам на каса, а не пак да работат со ученици.

Наставничка по Информатика која е моја генерација учениците ја имаа сликано како се бакнува со дечко и пред училиштето. Пример за учениците. :D

И од училишта со професори од на баба и дедо времето испаднаа добри ученици, ама тоа беа професори кои имаа авторитет и интегритет, а не некој неписмен кој лижел во партија и нема ништо од она што го имаа постарите.

Тогаш не ни требаа дополнителни активности и курсеви за развивање на комуникациските и презентациските вештини или да пишуваме писма. Се тепавме кој попрво ќе излезе од училницата и ќе оди до библиотеката да ја земе книгата за да ја прочита.
И ние бевме 7 класа по 34 ученици, ама се е до професорот. Ако им покажеш слабост ќе ти се качат на главата. Имаше такви професори кои и најлошите успеваа да ги смират и по 3-4 повторуваа година и немаше попуштање на оние со повеќе единици и ги избркаа оние кои на почеток на прва година не беа редовни.

Се намали бројот на деца, се намалија и критериумите за уписи и сега секој може да се запише во училиште со 30 бодови каде порано сите ученици беа со максимум бодови.
Потполно се согласувам со се и ние си имаме професорка по македонски што со дечко и пред гимназија се однесува како напалена тинејџерка а и не знае да стави ред во класот.. На нејзин час доаѓа директорката да смирува. Има и професори со авторитет што кога ке влезат мртва тишина ама проблемот овие се малку. А за бодовите океј 30 бода да беше умрена струка ама овде со 60 бодови беше 1круг 2круг-55 бода и 3круг 50 мислам беше. И ајде сега да ми објасне некој како со 30-35 бода влегоа некои.. Многу подобар клас ке бевме со 20 деца гарантирам и подобар успех ке имавме.

Sent from my SM-J510FN using Tapatalk
 

Natural-girl

Morphine
Член од
16 октомври 2007
Мислења
3.462
Поени од реакции
5.246
Мене не ми е јасно тоа во странство како ги насочуваат децата кон тоа за кое се наклонети. Тоа е сигурно цела наука, но не знам како може да се знае кон што е наклонето детето, кога со некои предмети и професии никогаш не стапило во контакт. Мислам дека прво детето треба да биде во контакт со што е можно повеќе предмети и професии, па потоа да се претпоставува што би му одговарало.
Мене на пример, образовниот процес ми беше доста досаден, со многу предмети бев премногу во контакт (македонски, математика, биологија, хемија, историја, географија...), а некои предмети што исто еве би ме интересирале (филозофија, психологија, германски јазик, програмски јазици, економија, право, некој занает, храна и исхрана), никогаш не сум била во контакт, или не доволно ко што би сакала.
Веројатно на капитализмот не му одговора да знаеме од се по нешто. Му одговара да знаеме само од нашата област, и тоа да почнеме да навлегуваме во истата што е можно порано. Мене ме фати таа реформа кога требаше на 16 год да одлучам на кој факултет да одам, па така да бирам и кои предмети ќе ги учам во следните 2 години според тоа. И затоа што одбрав природно-математичко Б, јас пак учев хемија, биологија и физика, нешто што веќе сум го учела премногу години претходно, и кога дојдов прва година на факултет, пак го учев истото.
Мислам дека треба до 18 години да се стапи во контакт со што е можно повеќе предмети и професии (отворени денови за посети во некои фирми), и потоа да се влегува на факултет без услови и приемни испити, па кој ќе се снајде, добро.
 
Член од
12 јануари 2018
Мислења
212
Поени од реакции
121
Мене не ми е јасно тоа во странство како ги насочуваат децата кон тоа за кое се наклонети. Тоа е сигурно цела наука, но не знам како може да се знае кон што е наклонето детето, кога со некои предмети и професии никогаш не стапило во контакт. Мислам дека прво детето треба да биде во контакт со што е можно повеќе предмети и професии, па потоа да се претпоставува што би му одговарало.
Мене на пример, образовниот процес ми беше доста досаден, со многу предмети бев премногу во контакт (македонски, математика, биологија, хемија, историја, географија...), а некои предмети што исто еве би ме интересирале (филозофија, психологија, германски јазик, програмски јазици, економија, право, некој занает, храна и исхрана), никогаш не сум била во контакт, или не доволно ко што би сакала.
Веројатно на капитализмот не му одговора да знаеме од се по нешто. Му одговара да знаеме само од нашата област, и тоа да почнеме да навлегуваме во истата што е можно порано. Мене ме фати таа реформа кога требаше на 16 год да одлучам на кој факултет да одам, па така да бирам и кои предмети ќе ги учам во следните 2 години според тоа. И затоа што одбрав природно-математичко Б, јас пак учев хемија, биологија и физика, нешто што веќе сум го учела премногу години претходно, и кога дојдов прва година на факултет, пак го учев истото.
Мислам дека треба до 18 години да се стапи во контакт со што е можно повеќе предмети и професии (отворени денови за посети во некои фирми), и потоа да се влегува на факултет без услови и приемни испити, па кој ќе се снајде, добро.
Да и после имаш луѓе на пример на ФИНКИ(мое искуство), кои не знаат да zip/unzip-уваат file, а дошле да учат многу понапредни работи од тоа. Секаде треба да има приемен, поготово на факултети ко ФИНКИ(1100 бруцоши годинава).
 

Natural-girl

Morphine
Член од
16 октомври 2007
Мислења
3.462
Поени од реакции
5.246
Да и после имаш луѓе на пример на ФИНКИ(мое искуство), кои не знаат да zip/unzip-уваат file, а дошле да учат многу понапредни работи од тоа. Секаде треба да има приемен, поготово на факултети ко ФИНКИ(1100 бруцоши годинава).
Па затоа се дојдени таму студентите, да учат. Крај краева, ја не ни мислам дека факултетите треба да бидат 4 години, мислам минимум 5, и тоа да се учат само потребни работи за понатака, а не нешто што се применувало пред 20 години. Студентите во прва година не знаат ни многу други работи што се потребни за да живеат, на пример, како да пополнат уплатница, ама ќе се снајдат. Во друга држава ќе имаше услови за тие 1100 бруцоши и сите ќе добиеја еднаков третман и можност да научат. Тука веројатно се работи за тоа кој кого ќе згази на предавања и вежби, веројатно тој повеќе ќе "успее".
 

devilko

♆ wicked one ♆
Член од
28 август 2014
Мислења
1.825
Поени од реакции
5.934
Да и после имаш луѓе на пример на ФИНКИ(мое искуство), кои не знаат да zip/unzip-уваат file, а дошле да учат многу понапредни работи од тоа. Секаде треба да има приемен, поготово на факултети ко ФИНКИ(1100 бруцоши годинава).
Тоа е затоа што критериумите на ФИНКИ се сведени на минимум и да ја исполнат квотата примаат и криво и сакато. Првиот запишан може да е со 100 бода, а последниот со 40. Они ако сакаат да го решат овој проблем, ќе го решат многу едноставно. Ќе ги направат квотите помали.
Напротив, квотите константно растат и ете од 400 на времето сега се стигнати до 1100. А сето тоа го прават, се разбира за молзење на пари. Понатаму самиот факултет има филтри уште во почетните години кои овие што немаат појма да unzip-уваат file нема да ги поминат. На крај ќе дипломираат некои 10% во дадениот рок и уште толку во наредните неколку години. Повеќемината ќе се отпишат после второто квадрирање на прва.
Гледај ги малце работите и од другата страна.
 
Последно уредено:
Член од
27 септември 2010
Мислења
5.044
Поени од реакции
7.069
Тоа е затоа што критериумите на ФИНКИ се сведени на минимум и да ја исполнат квотата примаат и криво и сакато. Првиот запишан може да е со 100 бода, а последниот со 40. Они ако сакаат да го решат овој проблем, ќе го решат многу едноставно. Ќе ги направат квотите помали.
Напротив, квотите константно растат и ете од 400 на времето сега се стигнати до 1100. А сето тоа го прават, се разбира за молзење на пари. Понатаму самиот факултет има филтри уште во почетните години кои овие што немаат појма да unzip-уваат file нема да ги поминат. На крај ќе дипломираат некои 10% во дадениот рок и уште толку во наредните неколку години. Повеќемината ќе се отпишат после второто квадрирање на прва.
Гледај ги малце работите и од другата страна.
На финки познавам повеќе колешки кои не знаат вирус да исчистат (ако знаат unzip/zip им е премија), но еве се' им е положено. 90% од пак ќе речам колешките, локалниот диск Ц им е целосно зафатен со меморија, а другиве дискови им стојат празни со по +500 гигабајти меморија (a се жалат дека мала програма не им собира во компјутерот :D ). Сакам да кажам, погрешно мислење имате за факултетот дека не учи на вакви прости работи. Се учи програмирање, нешто што студентите на Филолошки факултет учат јазици, а ние 'програмски' јазици. Тоа што се информатички неписмени, понатаму на работа ќе се измачат за да се "ослободат од вирусот".
Кога сме кај студентите што влегле со 40 поени, тие најчесто ги разбираат компјутерите, но имаат проблеми со математики и слични предмети. Еден од подобрите програмери на нашиот факултет едвај го примија, а сите програмски предмети му се 10ки.
 
Член од
12 јануари 2018
Мислења
212
Поени од реакции
121
На финки познавам повеќе колешки кои не знаат вирус да исчистат (ако знаат unzip/zip им е премија), но еве се' им е положено. 90% од пак ќе речам колешките, локалниот диск Ц им е целосно зафатен со меморија, а другиве дискови им стојат празни со по +500 гигабајти меморија (a се жалат дека мала програма не им собира во компјутерот :D ). Сакам да кажам, погрешно мислење имате за факултетот дека не учи на вакви прости работи. Се учи програмирање, нешто што студентите на Филолошки факултет учат јазици, а ние 'програмски' јазици. Тоа што се информатички неписмени, понатаму на работа ќе се измачат за да се "ослободат од вирусот".
Кога сме кај студентите што влегле со 40 поени, тие најчесто ги разбираат компјутерите, но имаат проблеми со математики и слични предмети. Еден од подобрите програмери на нашиот факултет едвај го примија, а сите програмски предмети му се 10ки.
Затоа и мислам дека треба да има приемни, бодовите не значат ништо. Имаат сите време да се спремат за тој приемен кој не треба да биде многу тежок, но сепак ќе направи некоја линија помеѓу студентите кои стварно ги бива и оние кои што зафаќаат место у училна во први клупи и прават муабет меѓусебно пошто не ги интересира темата на часот.
 
Член од
27 септември 2010
Мислења
5.044
Поени од реакции
7.069
Затоа и мислам дека треба да има приемни, бодовите не значат ништо. Имаат сите време да се спремат за тој приемен кој не треба да биде многу тежок, но сепак ќе направи некоја линија помеѓу студентите кои стварно ги бива и оние кои што зафаќаат место у училна во први клупи и прават муабет меѓусебно пошто не ги интересира темата на часот.
Да се разбереме, првиот ред е секогаш резервиран за бубалици. Доаѓаат еден саат пред предавањето само за да фатат место. Ама ептен се одалечивме од темата :D
 
Член од
12 јануари 2018
Мислења
212
Поени од реакции
121
Да се разбереме, првиот ред е секогаш резервиран за бубалици. Доаѓаат еден саат пред предавањето само за да фатат место. Ама ептен се одалечивме од темата :D
И слепи ко мене хахаха!
 
Член од
7 јуни 2018
Мислења
13
Поени од реакции
3
Здраво незнам дали е за тука темава ама стварно не можев да најдам. Сакам да ве прашам нешто околу интернатите за средните училишта во Скопје, на пример за средно образование архитектура. Дали тие што се во интернат ќе се враќаат само за зимскиот и летниот распуст или може и за викенд инаку ме интересира за прва година. И сакам да ве прашам дали може некој да патува секој ден до Скопје за средно училиште и да се враќа. И од кој ден оваа година ќе се отворат интернатите. Инаку се работи за некој што не живее во Скопје.
Ви благодарам однапред. Позз.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom