Лажеш, сушиш:
Исаија 45:7
יֹוצֵ֥ר אֹור֙ וּבֹורֵ֣א חֹ֔שֶׁךְ עֹשֶׂ֥ה שָׁלֹ֖ום וּבֹ֣ורֵא רָ֑ע אֲנִ֥י יְהוָ֖ה עֹשֶׂ֥ה כָל־אֵֽלֶּה׃ ס
Зло -
רָ֑ע
Создава -
וּב֣וֹרֵא
Матеј 25:
41.,Бегајте од Мене, вие клетници! Одете во вечниот оган, подготвен за Ѓаволот и за неговите ангели!
Eве ти детално образложување за стихот што ти создава неспокој:
Одломка од
Беседата за тоа дека Бог не е создателот на злото од Свети Василиј Велики
4. "Ukoliko Bog nije uzročnik zla, neko će reći, zbog čega je onda rečeno:
Ja sačinjam svetlost i stvaram mrak, činim mir i sazdajem zlo (Is.45:7). Osim toga, rečeno je:
Siđe zlo od Gospoda do vrata jerusalimskih (Mih.1:9), i:
Nema zla u gradu koje ne učini Gospod (Am.3:6). U velikoj pesmi Mojsijevoj [se kaže]:
Vidite, vidite sada da sam ja sam i da nema Boga osim mene. Ja umrtvljujem i oživotvoravam, ja ranjavam i isceljujem (Pon.32:39)". Za onoga, međutim, ko razume smisao [Svetog] Pisma, nijedno od navedenih mesta ne sadrži optuživanje Boga kao uzroka i tvorca zla. Onaj ko je rekao:
Ja sačinjam svetlost i stvaram mrak, u stvari obznanjuje da je Stvoritelj tvari, a ne zla. On se naziva Stvoriteljem i Izumiteljem onoga što se u tvorevini čini protivnim kako se ne bi pomislilo da je jedan uzročnik svetlosti, a drugi tame, i da se ne bi počeo tražiti jedan stvoritelj vatre, a drugi vode, jedan stvoritelj vazduha, a drugi zemlje. Naime, izgleda da su [navedeni sastojci] protivni jedni drugima usled svojih suprotnih osobina. Nekima se pomenuto uistinu i dogodilo, zbog čega su se okrenuli mnogoboštvu.
Činim mir i sazdajem zlo. On osobito čini mir u tebi kada dobrim učenjem uspokojava tvoj um i ukroćuje strasti koje su se pobunile protiv duše.
Sazdajem zlo. Zapravo, On presazdava zlo i vodi ka boljem kako bi, prekrativši se, postalo pričesno prirodi dobra.
Srce čisto sazdaj u meni, Bože (Ps.50:10), tj. ne da ga sada stvoriš, nego da obnoviš ostarelo od greha.
Da oba sazda u samome sebi u jednoga novoga čoveka (Ef.2:15).
Da sazda ne znači da privede iz nebića, nego da preobrazi one koji već postoje.
Ako je ko u Hristu, nova je tvar (2.Kor.5:17). Još je Mojsije [govorio]:
Nije li On otac tvoj koji te je zadobio, koji te je stvorio i sazdao (Pon.32:6). Reč "sazdao", stavljena nakon reči "stvorio" jasno uči da se često upotrebljava u značenju poboljšavanja. Sazdati, naime, ima mnoga značenja. Prema tome, "činiti mir" znači graditi mir kroz sazdanje zla, odnosno kroz njegov preobražaj i privođenje ka boljem. Pod rečju "mir" ti možeš podrazumevati oslobađanje od ratova i zlom možeš zvati teškoće koje prate ratnike, odnosno pohode van granica otadžbine, napore, bdenje, nemir, prolivanje znoja, rane, ubijanje, zauzimanje gradova, porobljavanja, odvođenje u ropstvo, tužan izgled zarobljenika i, uopšte, sve žalosne posledice rata. Međutim, sve rečeno se dešava po pravednom sudu Božijem, koji ratovima šalje kazne na one koji su dostojni kažnjavanja. Ili bi možda hteo da Sodom nije bio spaljen nakon njegovih nepriličnih dela i da Jerusalim nije bio razrušen i njegov hram opustošen nakon strašnog bezumlja Judejaca protiv Gospoda? I kako bi se drugačije rečeno pravedno izvršilo ako ne rukama Rimljana, kojima su Judejci, tj. neprijatelji sopstvenog života, predali Gospoda našeg? Ponekad je pravedno da zlo, koje nastaje usled ratova, bude poslato na one koji su ga dostojni. Reči:
Ja umrtvljujem i oživotvoravam, shvati, ako hoćeš, u njihovom neposrednom značenju, s obzirom da strah naziđuje najprostodušnije. I reči:
Ja ranjavam i isceljujem je korisno da shvatimo u doslovnom značenju, s obzirom da ranjavanje uliva strah, a iscelenje podstiče na ljubav. Međutim, u rečenome možeš da nađeš i nešto više: Ja ću umrtviti zbog greha i oživotvoriti zbog pravde. Jer, ukoliko
se naš spoljašnji čovek raspada, utoliko
se unutrašnji obnavlja (2.Kor.4:16). Treba razumeti da On ne umrtvljuje jednog, a drugoga oživotvorava, već jednog i istog oživotvorava onim čime ga umrtvljuje, isceljujući ga onim čime ga ranjava, saglasno Priči, u kojoj se kaže:
Udarivši ga štapom, ti ćeš njegovu dušu izbaviti od smrti (Prič.23:14). Dakle, ranjava se telo da bi se iscelila duša, umrtvljuje se greh da bi živela pravednost. Reči:
Siđe zlo od Gospoda do vrata jerusalimskih su samorazumljive. Kakvo "zlo"?
Šum kola i konjanika(Mih.1:13). Čuvši:
Nema zla u gradu koje ne učini Gospod, shvati da izreka pod rečju "zlo" podrazumeva nesreće koje se šalju na grešnike radi ispravljanja pregrešenja. Jer, rečeno je:
Mučih te i glađu te morih... da bih ti dobro učinio (Pon.8:3; 8:16), zaustavljajući nepravednost pre nego što se bezmerno raširi, kao što se rečna struja obuzdava nekom čvrstom branom i pregradom.