За потопот - да. Само затоа што има научни докази дека тоа тло е подложно на чести потопи од реките. За остатокот - не. Биле само инспирација и инкорпорирани во еврејски текстови затоа што имало доста Израелци што живееле измеѓу Сумерите, па тие митови си ги присвоиле. Не значи ни дека се десило, туку, како што кажав - еден мит се пренесува од еден до друг народ и личностите малку почнуваат да се разликуваат и имињата се мењаваат. Или пак, некои карактеристики од некоја/и митолошка/и личност/и им се доделува на вистински човек што е пожелно да се претстави како да е нешто повише него ли што вистински е.Чорбаџи напиша:Види, тоа што се спомнуваат исти, поточно слични, случки во повеќето блискоисточни религии, може да се сфати и како потврда дека навистина се случиле, зар не?
Книжевноста е област која единствено така може да согледува дела од друга категорија.И не ме чуди што ја гледаш како мит.short1 напиша:E, со тоа се сложувам. Навлезена сум у митовите. Имам студирано книжевност и затоа ја гледам и Библијата како едно литературно дело што како основа има инспирација од други книги и текстови, плус надоврзано со верувањата на тој народ во тоа време.
Изговор? Не ми е изговор него ми е избор. Исто би дошло кога ти ми кажа што студираш ја да ти кажев дека тоа ти е изговор за понатамошно негирање на било што друго осим Библијата.trilobite напиша:Книжевноста е област која единствено така може да согледува дела од друга категорија.И не ме чуди што ја гледаш како мит.
Остатокот ти е копрцање што го имам чуено едно 400 пати и се користи како најчест изговор за понатамошно (не)студирање на Библијата.
Зависи за кого како. Исто како што луѓе што се фанатици по НЛО наоѓаат докази за НЛО у Библијата, исто така зависи од индивидуалниот поглед кон религиите како ќе се протумачат сличностите со постари митови и со приказните од Библијата. За тебе и Трилчо тоа е подршка за точноста на Библијата, за некој друг тоа значи дека тие што ја пишувале Библијата се користеле со нив како за инспирација или како морални приказни за да воспостават пример.Графилд напиша:Па фактот што има и други извори кои ги потврдуваат Библиските случки, баш мислам дека треба да се сфати како аргумент на подршка... а не обратно, зар не?
Што сакам ја да кажам е ова - дека може некои ствари (пример, потопот сигурно се десил без двоумење) се десиле, али не мора да се објаснат на религиски начин, него како природна појава. А за различно гледање кон други позајмени митови - за тоа зборев дека може да биле (по мене) вметнати у Библијата како примери за однесување и понекогаш казна.Графилд напиша:Пак вие со тоа, секој има своја вистина... Епа не можам во тоа да бидам убеден, па нека дојде и смак света... Значи, или тие историски настани се случиле, или не се случиле, така? Наше е да се обидеме да откриеме дали се случиле или не, така? Епа колку што можеме да знаеме, поткрепа од повеќе независни, дури и спротивставени извори, вообичаено се смета за голема потпора за веродостојноста на информацијата зар не?
Епа зошто овде се оглушувате, само затоа што не ви се бендисува религиската агенда? Ако е фактот вашата цел, ондак... верувај у фактот, не у себе...
short1 напиша:Што сакам ја да кажам е ова - дека може некои ствари (пример, потопот сигурно се десил без двоумење) се десиле, али не мора да се објаснат на религиски начин, него како природна појава. А за различно гледање кон други позајмени митови - за тоа зборев дека може да биле (по мене) вметнати у Библијата како примери за однесување и понекогаш казна.
Мал неспоразум.Кога пишав погоре студирање мислев на проучување,изучување,подлабоко навлегување во содржината на оваа книга.Не површно или компаративно,при што логично следат детски заклучоци од типот "кое од каде е препишано".Не мислев да идеш и да упишеш студии,факултет.short1 напиша:Изговор? Не ми е изговор него ми е избор. Исто би дошло кога ти ми кажа што студираш ја да ти кажев дека тоа ти е изговор за понатамошно негирање на било што друго осим Библијата.
Опрај се.