Mnogu prijatno se iznendaiv za temava i razmisluvanjata za vistinskata sostojba vo nasheto obrazovanie.Sekoj od svoj aspekt ja prenese realnata slika. Eve jas da dadam mal pridones iako znam deka nishto nema da se promeni vo obrazovanieto ushte dolgo vreme.
1. Obrazovanieto go socinuvaat splet institucii- Ministerstvoto, Biroto za razvoj, podracnite ministerstva vo opshtinite i ucilishtata . Vo nashata zemja nema sorabotka, site ovie institucii svirat kako rashtiman orkestar.
2. Za 20 godini tranzicija se se menuva i se ostanuva isto. Kolku na zemjava i e vazno obrazovanieto zboruva faktot na izbor na ministri. Dosega nieden od ministrite (osven prethodniov Pero Stojanovski) ne bil od domenot obrazovanie- naprotiv se smenija pravnici, lekari, reziseri.
3. Postojano se voveduvaat inovacii koi traat samo dodeka ima pari od stranskite donatorski fondacii i ponatamu nikogo ne go interesira kako vlijaat tie promeni, dali dale pozitiven/negativen rezultat.Edni isti demagozi rotiraat od proekt vo proekt, pa ednash tvrdat deka mora da se integrira nastavata, za potoa da kazat deka mora da se pocituva 40 minutniot casoven sistem, go devalviraat dosegashniot kontinuitet i voveduvaat "inovacii" koi ne se inovacii tuku samo se preimenuvaat.
4. Motivacijata za ucenje ja nema. Decata znaat deka fakultetskata diploma ne e najvazna za dobra zarabotka, za dobivanje odredena funkcija. Primer za toa im se samite nivni uciteli koi se na dnoto na opshtestvenata skala. Fakt e deka cistackite po bankite ili pojaka firma imaat 2 pati pogolema plata od nivnite fakultetski obrazovani uciteli. Pa togash zoshto da ucat?
5.Mnogu nastavnici pridonesoa vo rushenjeto na avtoritetot so svojot biznis odnos- vo shkoo pishuvaat 1- decata MORA da odat kaj odreden davac na privatni casovi---i ocenkata vednash se menuva.
6. Upisnata politika- petkomanija- nema drugo cajre, site baraat 5 samo za da se zapishat vo nekoe od prestiznite sredni /fakulteti. Nikoj ne vodi smetka deka sekogo ne go biduva za se. Shto ke mu e na medicinarot matematika, muzicko?
7. Roditelite- mnogu golem broj roditelite pred decata zboruvaat so omalovazuvanje za ucitelite,nemaat nikakov respekt kon avtoritetot koj go rushat, ja zloupotrebuvaat svojata mokj za da vrshat pritisoci deteto da ja dobie sakanata ocena bez ucenje.
8. Deca so posebni potrebi-prepushteni na ucitelite iako za toa ne se strucni, defektolozi nema, psiholozite ne rabotat so niv.
Golem broj psiholozi najmalku rabotat so decata so narusheno odnesuvanje. Poveke se nasoceni kon proekti koi ne se nivni domen, pa taka drzat obuki po matematika-koja nikogash ne ja ucele.Nastavnicite i decata /nastavata stradaat od takvi pojavi, narushuvanje na rabotnata disciplina a lek nema, zatoa shto nastavnikot zakonski e obvrzan d ne maltretira ni psihicki ni fizicki.
Ima ushte kup nelogicnosti.
Edna od najgolemite devalvacii vo obrazovanieto e politizacijata, partizacijata. Ucitelite MORA da imaat partiska kniska za da se vrabotat, da ostanat na rabota, da stanat direktori, sovetnici, inspektori. Nikogo ne go interesira strucnosta. Do oga ke bide taka, nikoj ne znae da kaze.