Битола нема аеродром!

A__

Супер модератор
Член од
16 март 2005
Мислења
4.573
Поени од реакции
7.482
Желбата на битолчани за aеродром прерасна во фраза за подбив



Битола нема аеродром. Оваа реченица повторувана безброј пати од новинари, политичари, општинари, па и пилоти, од сериозно размислување за развој на регионот прерасна во фраза за подбив. Mоже ли градот на конзулите навистина да има аеродром? Според елаборатот изготвен уште пред три децении од Сообраќајниот институт при Белградскиот универзитет за изградба на ваков објект, битолскиот аеродром требаше да биде лоциран во близина на селото Вашарејца, Битолско, или, пак, до Мало Коњари, Прилепско. Тој ќе служеше за цивилен сообраќај, а истовремено ќе се употребуваше и како алтернативен аеродром за дополнување гориво за оние авиони што патуваат кон Африка. Меѓутоа, како што отсекогаш биле поважни политичките од економските интереси, пелагониските политичари не се согласија и проектот за аеродром пропадна.
„Кога ќе се потсетам зошто немаме аеродром, ме фаќа бес. Навидум проблемот беше во тоа дали главниот терминал да биде во Прилеп или во Битола. Но, вистинската причина беше нешто друго. Политичарите премногу ветија, а не беа подготвени да го одврзат ќесето и да вложат. Аеродромот не е играчка. Тој чини многу пари и за тоа се потребни големи инвестиции“, раскажува битолскиот пилот Благоја Ристевски, еден од ретките кај нас кој има лиценца за обука на професионални пилоти.
Стручњаците, пак, оцениле дека пелагониската рамница е исклучително место со идеални услови за изградба на аеродром. Тука не постојат природни пречки. Рамницата е отворена, ружата на ветрови поволна, исто како и бројот на сончеви денови. За аеродромот Пелагонија беше предвидена асфалтна писта од 2.100 метри, која е стандардна за авиони од типот „ДЦ-9“ и „туполев 134“. Од друга страна, пак, аеродромот ќе беше целисходен и токму поради фактот што Битола и Битолско е најпечалбарскиот крај во Македонија. Дури една третина од иселениците се од овој регион. Така што нашите гастарбајтери наместо скопскиот или охридскиот, ќе го користеа битолскиот аеродром, а тоа наедно ќе подразбираше и најмалку 20.000 патници во сезона.
Политичарите уште повеќе ја подгреаја желбата наречена аеродром кај битолчани во 2002 година кога во селото Логоварди, каде што е лоциран спортскиот аеродром, изградија центар за обука на воздухопловни кадри и организирање пилотска школа во Битола. Но, повторно ништо од проектот. „Битола понуди најдобри услови школата за пилоти да биде стационирана тука. Ги имавме објектите. Управата за цивилна воздухопловна пловидба го зеде просторот под закуп, изврши реконструкции така што добивме хангари, контролна кула, спални, училници за обука на близу 40 пилоти. Владата на Георгиевски во заминување потроши 1.800.000 евра за оваа намена, купи три авиони од типот „злин“, но с` пропадна за брзо време. Власта се смени, а актуелната ја прекина целата работа. Авионите отпатуваа за Скопје. Но, така е тоа кога во воздухопловството раководат политички кадри, а не луѓе од фелата“, вели Васко Михалчев, наставник по летање и управник на аероклубот „Мирко Тодоровски“.
Експертите велат дека аеродромот и школата за пилоти во овој град им се потребни на државата. Особено центарот за обука на пилоти, бидејќи во Македонија нема таква институција каде што младите кадри можат да се образуваат, а школувањето во странство чини премногу за еден просечен Македонец. „Иако школата за пилоти беше политички маркетинг на генералот Миле Манолев, идејата беше преубава. И покрај с`, ќе вложевме во сопствената држава, бидејќи со школувањето на еден професионален пилот во странство се одлеваа 40.000 евра, а моментно десетмина Македонци учат за пилоти. Предвидено беше државата да ја финансира школата првите две-три години, а потоа самата да се снаоѓа. И така ќе беше добро“, вели пилотот Ристевски.
Несудениот центар за обука на пилоти располага со писта кај селото Логоварди долга 1.200 метри, со ширина од 100 метри и со затревена површина. Проектот предвидува асфалтирање на 600-метарска писта. Во хангарите сега има два авиона од типот „утва 75“ и „утва 66“ и четири едрилици. Битола и во моментов уште еднаш е пред неповторливата шанса да добие аеродром и, конечно, да профункционира школата за пилоти. Партијата на власт во градот ја искористи оваа идеја како маркетинг за локалните избори, а сега спроти парламентите го тврди истото тоа дека битолчаните треба да го добијат ветеното. „Аеродромот не беше наша цел, но сметаме дека не е тешко да се реализира школата за пилоти. Постои желба и реални услови, бидејќи во Логоварди имаме с` што ни е потребно. Единствено што ни недостасува е Владата да ни ги врати трите авиони од типот ’злин’ што ги зеде на користење“, вели Зоран Коњановски, претседател на Советот на Општина Битола.
И покрај сите ветувања и фрустрации на битолчани, очигледно е дека железото се кова додека е жешко. Времето го направи своето, па битолчани можат само да сонуваат за аеродром.
 

Струмикс

Еден...не го знаеш!
Член од
9 декември 2005
Мислења
13.811
Поени од реакции
3.343
Едно време, не така одамна, беше актуелна идејата Струмица да добие аеродром, кој во прво време би бил само карго аеродром, па да се даде под концесија на некој инвеститор, кој би го доградил во патнички аеродром, мислам дека постоеа и проекти, но не се случи ништо. Се шпекулираше дека локацијата околу Пиперево мислам, била идеална за полетување и слетување од две насоки, немало ветрови кои би биле опасни и така нешто.
 

A__

Супер модератор
Член од
16 март 2005
Мислења
4.573
Поени од реакции
7.482
Да и за таму имаше планови. Струмица е доста поволна за извоз на земјоделски продукти во Европа, но треба да се воведат стандарди и норми со кои ќе бидат признаени како квалитетни нашите производи.

Мал пример, овошјето по цело Европа е 10 пати поскапо отколку цената што ја плаќаме ние тука. Единствено што треба да се воведе е европска контрола и сертификација на производите, не верувам дека би имало утка тука. Ама на некого тоа не му одговара, па затоа е вака.
 

Kangaroo

Spirit of Australia
Член од
11 мај 2006
Мислења
60
Поени од реакции
1
Ubavi mislenja nema sto, eve jas ke kazam moje mislenje, spored mene nema potreba na gradenje na tret civilen aerodrom, potpobro ke bide da se investiraat parite vo nesto treto, kako na primer povrzuvanje na celata drzava so zeleznica vklucuvajki go i aerodromot (site vozovi sto idat od istocniot del na drzavata ) da pominuvaat preku aerodromot, pa da prodolzuvaat za Skopje. Aerodormot vo Skopje da se poopremi podobro, da se napravi uste eden terminal za transit flights, taka da ostanatite patnici koj sto idat od stranstvo mozat da go koristat aerodromot kako transit point, vo toj pogled mozebi i nekoj od svetski poznatite aviokomapnii ke pojavat interes Skopje da go koristat kako niva vtora baza. Primer BA ili QF sto go koristat Singapore kako nivna vtora baza.
Vo Bitola ili ostanatite gradovi bi mozele da se napravi aerodromi pomali za transport na zemjodelski prozivodi i slicni raboti a ne za prenos na patnici. Zosto od toa ke bide samo propala investicija.
Mozebi znaete za slucajot vo Svajcarija pomegu Zurich i Geneva.
Ima redovno domasna avionska linija pomegu ovie dva grada nekolku pati dnevno, pa koga ke razmlislis logicki pobrzo ke stignes so voz od Zurish do Geneva nego so avion.

Primer:

Zurich - Geneva so voz 2:00 casa (od centar na gradot do centar na gradot)

Zurich - Geneva so avion

30 min pred poletuvanje da si na aerdrom
50 min let
30 min posle sletuvanje e vremeto sto e potrebnoo da se pominat security checks i slicni raboti
---------
1:50 min vkupno

a kade e vremeto tuka od gradot do aerodromt i obratno + karta so voz od aerodorm do kradot i obratno ili taxi.
Znaci poeftino i pobrzo ke se stigne so voz (centar grad - centar grad) nego so avion, koga ke se razmisli za pomali drzavi treba 1-2 aerodromi i dobro razviena zeleznicka mreza.

Istiot muabet mi bese ako se izgradi uste eden aerodrom za patnici vo Bitola ili Strumica ili kade bilo, ke bide istiot problem, zosto povejke vreme ke odzemi da se stigni od Bitola do Skopje so Avion nego so voz.

Moj sovet Aerdromot vo Skopje e najdobro da se renovira i da se napravi dobar paln da bide zeleznicki povrzan so gradot, a aerodormot vo Ohrid moze da se dade na eftinite low cost airlines da go koristat , oti na toj nacin i toj aerodrom ke se razraboti a voedno i turizmot, a mozebi i od koga ke se razraboti ke se aktivira dolgoocekuvaniot project zeleznicka linija Skopje - Ohrid i obratno.
 

Stefanos_M

Moscow_Boy
Член од
23 април 2006
Мислења
563
Поени од реакции
0
Treba vo skopje eden asalen aerodrom da izgradat. Zoshto ovoj ne e aerodrom, baraka e. Sramota ziva, koga sletal toj ruskiot avion cela pista ja raskopal. Se zapalil cel aerodrom....
 

d r a g a n

Чаве
Член од
13 мај 2009
Мислења
352
Поени од реакции
82
јас мислам дека не е потребен голем аеродром, за интернационален транспорт...
јбг Охрид е на сат ипол возење
 

bama

† Револуционер †
Член од
1 февруари 2007
Мислења
2.040
Поени од реакции
362
Едно време, не така одамна, беше актуелна идејата Струмица да добие аеродром, кој во прво време би бил само карго аеродром, па да се даде под концесија на некој инвеститор, кој би го доградил во патнички аеродром, мислам дека постоеа и проекти, но не се случи ништо. Се шпекулираше дека локацијата околу Пиперево мислам, била идеална за полетување и слетување од две насоки, немало ветрови кои би биле опасни и така нешто.
Па и оваа година за време на локалните во струмица силвана бонева и зоран заев се распрааваа оти владата не потпишала да биде тука аеродромот ке го градиле во штип... за да не се загадувало производството на земјоделците...
 
M

Mario Gómez

Гостин
Нека направат еден воен аеродром за идната силна македонска авијација, да може што поскоро да реагираат нашите авиони во случај на конфликт со Гејција.
 

Let 3

The Nipple Erector
Член од
13 јули 2008
Мислења
30.896
Поени од реакции
31.269
Ко шо велат дека иди глобално затоплување, топење на снегоите и половите, ко ќе се кренат морињата и океаните на Битола ќе и треба пристаниште ко ќе се поплави и потони Грција
 
Член од
4 октомври 2008
Мислења
4.014
Поени од реакции
1.247
Се согласувам со мислењата и на Let3 и на bobanmacedonia :smir:
 

Mlad_man

Sine Qua Non
Член од
20 април 2007
Мислења
3.475
Поени од реакции
207
Како што пиша некој погоре. Охридскиот аеродром е доволен за целата околина таму. Работата не е да се трошат само без врска пари за аеродром кој никогаш не би се исплатил. Затоа плановите што им беа за во источна Македонија за накај Струмица ли беше не сум сигурен ама таму поради тоа што нема е исплатливо да се направи.
 

/gone/87

+++FOR CLEAN SKOPJE+++
Член од
30 март 2009
Мислења
1.769
Поени од реакции
119
..............но нема ни Mcdonalds:pos2:(мала шала):smir:
 

d r a g a n

Чаве
Член од
13 мај 2009
Мислења
352
Поени од реакции
82
го имаме Бомбата, шо ке ни е Мекдоналдс :baeh: хахахах
 

Kajgana Shop

На врв Bottom