Панорама
Германија застана- возовите не сообраќаат
Машиновозачите на германски железници започнаа повеќедневен штрајк, најдолг во историјата на земјата. Дојче бан се обидува со вонредни планови да го ублажи влијанието од работничката борба.
Германија денеска наутро: Во многу ивештаи од централните железнички станици ширум републиката се зборува за празни перони и не се известува за преполни вагони. Многумина граѓани кои патуваат до работа утрово мораа да барааат алтернативно превозно средство, оти повторно штрајкуваат машиновозачите. Луѓето кои патуваат со воз се лути, додека синдикатот на машиновозачите ГДЛ укажува на правото на штрајк и во моментов не сака ниту да чуе за арбитража.
Раководството на концернот утрово соопшти дека брзиот возен сообраќај и регионалниот сообраќај се одвива „проретчено, но и натаму стабилно“. Германски железници притоа се служат со машиновозачите, кои се службеници и не смеат да штрајкуваат или со соработници кои не се организирани во синдикатот ГДЛ. И покрај ваквите напори имало „масовни попречувања“ за патниците. За денеска и утре веќе е објавен вонреден возен ред.
Ефектот од штрајкот, според агенциските извештаи и информациите од германски железници се различни во зависност од регионот. Во западна и северна Германија на располагање стои преку 30 проценти од вообичаениот возен сообраќај. Во јужна Германија сообраќаат околу 40 проценти од возовите, додека во источна Германија меѓу 15 до 30 проценти. Трамваите во Минхен, Нирнберг, Штутгарт и Рајн Мајн, сообраќаат на час додека во Берлин и Хамбург некои линии возат секои 20 минути.
Најдолгиот штрајк
Клаус Виселски
За Дојче бан ова е најдолгиот штрајк во неговата 20 годишна историја. Штрајкот треба да трае до понеделник наутро. Синдикатот ГДЛ со Дојче бан спори за поголеми плати и пократки работни времиња. Овој синдикат меѓутоа пред сѐ сака да добие можност да може да преговара за целиот персонал во возот, не само за машиновозачите. По оваа точка многу малку се придвижуваат работите во разговорите, бидејќи тука станува збор за улогата на помалите синдикати во дебатата за т.н. тарифно единство.
Шефот на синдикатот ГДЛ Клаус Веселски во утринската програма на првата програма на германската телевизија оцени дека машиновозачите во актуелната ситуација имале потреба од претседател „кој стои како дрво“. Работничката борба била основно право на членовите на синдикатот. За барањето за арбитража претседателот на синдикатот појасни дека досега воопшто не се дискутирало за содржината со раководството на железницата. Тука да се бара арбитража било „безобразно“, смета Веселски.
Поради новиот повик за штрајк синдикатот беше критикуван од страна на политиката и стопанството. Герда Хаселфелд од ЦСУ изјави дека синдикатот „ја заборава историјата“ оти штрајкот ќе трае и на 9. ноември. Таа во весникот „Велт“ критикуваше дека штрајкот на синдикатот ја попречувал „масовно прославата на 25 години од падот на Берлинскиот ѕид“ во недела. Првото на штрајк не смее да биде злоупотребено, предупредува Хаселфелд.
Поддршка синдикатот ГДЛ доби од сојузот на синдикатите. Меѓутуоа во моментов не се чувствува многу солидарност. Шефот на Партијата на Левицата Бернд Риксингер за „Рајнише пост“ изјави дека барањата на машиновозачите биле исправни, меѓутоа штрајкот бил погрешен и ги делел работниците.
Сојузот на патници Про бан, со оглед на заглавените преговори меѓу синдикатот ГДЛ и Дојче бан предложи теолошка подршка. Модератор на конфлитктот би можеле да бидат поранешната бискупка Маргот Кесман или претседателот на советот на Евангелистичката црква Николаус Шнајдер. Доколку биде постигнат резултат - многумина патници би рекле: Фала му на Господа!
http://www.dw.de/германија-застана-возовите-не-сообраќаат/a-18044386?maca=maz-rss-maz-cul_timemk-4721-xml-mrss