Совети, прашања и oстанато во врска со автомобили

Lester Freamon

A man of focus, commitment, sheer will...
Член од
14 јануари 2015
Мислења
16.238
Поени од реакции
36.512
Снегот не е причината за сообраќајките туку ниските температури особено во пределот -1 до 1. Кога водата се топи и пак замрзнува со што фрлената сол се растекува и намалува нејзиниот ефект. Добри 4 месеца имаш во МК температура 0 степени посебно во утринските часови.

Не знам како вакви работи не ти се јасни?
На замрзнато не ти помага никаква гума ако возиш со брзина како кога е суво, или ако удриш и нагло кочиш.
Да, зимските гуми нудат подобри перформанси на замрзнато, особено за 2wd тоа е најдобра опција, но и таму зависи колку се возени, колку брзо возиш, дали си почнал да успоруваш на време, како кочиш, како се возени (@Ron Burgundy и @martin01 пример му ебаваат матер летно време, пиши чавка од тие зимски гуми после прва сезона возење во лето) и тн.

Ne e problem samo snegot, ima i mnogu sto gi znam vozam so zimski celo vreme be, sto ako malku svirat letno vreme. Mislat deka samo svirenjeto ili snegot se problem za gumata. Ednostavno letnata guma pod +7 stepeni ne dava isti performansi kako pri +25, od druga strana zimskite pa ne davaat isti performansi na +25.

Za primer da se zeme zimski gumi letno vreme, i da vozis so prilagodena brzina pisuva 100ka ti vozis 100ka nema da prolizgas 98%. Ama ako treba naglo da zastanes nema da zastanes taka brzo kako so letni gumi :)
Toa e isto nesto sto mnogu lugje go ignoriraat.
Slicno e i so letnite gumi zimno vreme, oni ke vozat ama ima situacii koi mozat zivot da znacat
Се согласувам дека и за на температурите е подобро да си со соодветна гума, наука си е тој дел, нема збор дека се поефективни едните за лето, другите за зима.

Она што често се игнорира е дека тестовите се правени на идеални услови, во реален живот имаш милијарда разни глупости: неправилно кочење, задоцнета реакција, неискусни возачи, невнимание, неприлагодена брзина, несовршености на подлогата (дупки, песок, нерамнини, вдлабнат од тешки возила, несоодветен асфалт и тн.).
Затоа зборувам дека најбитно е да се прилагоди брзината соодветно на тие услови, 100% фокус, оти џабе ви се и гуми и ланци ако се вози и кочи исто како да е суво.
 
Член од
20 јануари 2023
Мислења
380
Поени од реакции
512
На замрзнато не ти помага никаква гума ако возиш со брзина како кога е суво, или ако удриш и нагло кочиш.
Да, зимските гуми нудат подобри перформанси на замрзнато, особено за 2wd тоа е најдобра опција, но и таму зависи колку се возени, колку брзо возиш, дали си почнал да успоруваш на време, како кочиш, како се возени (@Ron Burgundy и @martin01 пример му ебаваат матер летно време, пиши чавка од тие зимски гуми после прва сезона возење во лето) и тн.


Се согласувам дека и за на температурите е подобро да си со соодветна гума, наука си е тој дел, нема збор дека се поефективни едните за лето, другите за зима.

Она што често се игнорира е дека тестовите се правени на идеални услови, во реален живот имаш милијарда разни глупости: неправилно кочење, задоцнета реакција, неискусни возачи, невнимание, неприлагодена брзина, несовршености на подлогата (дупки, песок, нерамнини, вдлабнат од тешки возила, несоодветен асфалт и тн.).
Затоа зборувам дека најбитно е да се прилагоди брзината соодветно на тие услови, 100% фокус, оти џабе ви се и гуми и ланци ако се вози и кочи исто како да е суво.
Да, за безбедно возење апсолутно е најбитен начинот на возење, одн. како го викаат „брзина прилагодена на условите на патот“. Но во голем дел е битна и гумата (како што вели @wiksa). Имено, летните гуми под +10 стануваат се потврди и полизгави, како што се намалува температурата. Зимските гуми имаат прилагодена смеса (најмногу силика и други адитиви) кои даваат еластичност и триење и на пониски Т. Поради ова не треба да се мисли дека не ми требаат зимски гуми снег има многу ретко, зимските се побезбедни за возење на сите надворешнi Т од околу +10 па надолу. Инаку трошокот е ист, почетната инвестиција е двојно поголема за два комплети, а затоа тие ке траат двојно повеќе км :) Има малку трошок околу чувањето и менувањето два пати годишно но тоа е навистина ситна работа во однос на добивката кај безбедноста, просечните брзини и др. Возење со зимски во лето е пак губиток на сигурноста а и тие се трошат доста побрзо на летни Т поради нивната мекост и профил. А возење со летни на -5 или -10, само господ...
Е сега ако некој баш не сака да менува гуми 2х годишно, универзалните (од познатите брендови) се добра алтернатива, нормално се што е универзално не е така добро како специјализираното, но според тестовите (ADAC i dr.) ovie gumi se dosta naprednati poslednive 3-4 godini.
 
Член од
14 октомври 2017
Мислења
239
Поени од реакции
109
Колата мие на 205/40/R17Z 4x100 ниско профилни.А фабричките се 195/45/16. Дали ќе можам да ставам 16ки гуми на овие бандажи а да не се ниско профилни, ќе одговара на бандажот?
 
Член од
29 јуни 2014
Мислења
25.703
Поени од реакции
42.289
Колата мие на 205/40/R17Z 4x100 ниско профилни.А фабричките се 195/45/16. Дали ќе можам да ставам 16ки гуми на овие бандажи а да не се ниско профилни, ќе одговара на бандажот?
па ти пишува дека ти е 17 фабрички, како би ставиш 16 ако е така? Не можеш да го смениш дијаметарот на бандажот у помал.
 
Член од
14 октомври 2017
Мислења
239
Поени од реакции
109
па ти пишува дека ти е 17 фабрички, како би ставиш 16 ако е така? Не можеш да го смениш дијаметарот на бандажот у помал.
Фабрички ми пишува 195/45/16. А таа е на 205/40/17 ниско профилни гуми. Прашањето мие, дали на овие бандажи сега што е на 17ки гуми, ќе можам да ставам 16ки на истите бандажи, или ќе мора да барам и бандажи за да ставам 16ки гуми?
 
Член од
29 јуни 2014
Мислења
25.703
Поени од реакции
42.289
Фабрички ми пишува 195/45/16. А таа е на 205/40/17 ниско профилни гуми. Прашањето мие, дали на овие бандажи сега што е на 17ки гуми, ќе можам да ставам 16ки на истите бандажи, или ќе мора да барам и бандажи за да ставам 16ки гуми?
Па не можеш. Можеш да ставиш други 17ки али ако сакаш 16 треба да се вратиш на фабрички бандажи.
 

Kadaif

M.D.
Член од
21 јануари 2008
Мислења
6.862
Поени од реакции
8.422
Да, за безбедно возење апсолутно е најбитен начинот на возење, одн. како го викаат „брзина прилагодена на условите на патот“. Но во голем дел е битна и гумата (како што вели @wiksa). Имено, летните гуми под +10 стануваат се потврди и полизгави, како што се намалува температурата. Зимските гуми имаат прилагодена смеса (најмногу силика и други адитиви) кои даваат еластичност и триење и на пониски Т. Поради ова не треба да се мисли дека не ми требаат зимски гуми снег има многу ретко, зимските се побезбедни за возење на сите надворешнi Т од околу +10 па надолу. Инаку трошокот е ист, почетната инвестиција е двојно поголема за два комплети, а затоа тие ке траат двојно повеќе км :) Има малку трошок околу чувањето и менувањето два пати годишно но тоа е навистина ситна работа во однос на добивката кај безбедноста, просечните брзини и др. Возење со зимски во лето е пак губиток на сигурноста а и тие се трошат доста побрзо на летни Т поради нивната мекост и профил. А возење со летни на -5 или -10, само господ...
Е сега ако некој баш не сака да менува гуми 2х годишно, универзалните (од познатите брендови) се добра алтернатива, нормално се што е универзално не е така добро како специјализираното, но според тестовите (ADAC i dr.) ovie gumi se dosta naprednati poslednive 3-4 godini.
Животен век на сет гуми = 60 000 километри (во последно време се трошат на 40 000 километри).

Два сета гуми (зимски и летни) 60 000 × 2 = 120 000 километри.

Животен век на гума е 5 до максимум 6 години без разлика дали стоела во магацин или на кола. Гума е тоа и се суши!

Освен ако не минуваш 20 000 километри годишно во МК, воопшто не зборувај за сигурност со менување на зимски/летни гуми пошто за 5-6 години стара гума без разлика на години и онака не е безбедно да се вози.
 

мкд владе

arch-enemy
Член од
21 ноември 2009
Мислења
18.901
Поени од реакции
23.310
Abe ke si vozite domakinski i odgovorno.
Moite se pojma nemam od koga, duri na tehnicki ne mi pravat problem, ne gi menvam. E sega ako sakate da izigravate brzi i furiozni so nekoe dokvakako bmw, mercedes, audi, golf.. jbg, zadovolstvoto kosta.
Patem receno statisticki kolku soobrakjajki imalo od stari gumi, a kolku od besni vozaci.
Ne kje da e do gumite bas rabotata, tuku do hormonite.
Zemite motor i tamu ebajte si gi greojte po nekoj planini, vukojebini ili paralglajder i trosete go testosteronot. Barem nikoj na dusa nema da zemite od ste teski na gasta. Ali jbg vi prpa, vaka polesno e, a i tamu nikoj nema da ve vidi, djabe ke se kurcite :toe:
 

Lester Freamon

A man of focus, commitment, sheer will...
Член од
14 јануари 2015
Мислења
16.238
Поени од реакции
36.512
Животен век на сет гуми = 60 000 километри (во последно време се трошат на 40 000 километри).

Два сета гуми (зимски и летни) 60 000 × 2 = 120 000 километри.

Животен век на гума е 5 до максимум 6 години без разлика дали стоела во магацин или на кола. Гума е тоа и се суши!

Освен ако не минуваш 20 000 километри годишно во МК, воопшто не зборувај за сигурност со менување на зимски/летни гуми пошто за 5-6 години стара гума без разлика на години и онака не е безбедно да се вози.
Проблем не е колку ќе ги возиш, туку чување и менување на бандажите.
Последно во мкд имав убави алуминиумски бандажи, ако не возев гуми за сите сезони, ќе требаше да одам на вулканизер и да ги менуваат од бандаж. Прво дига цена, второ кога живееш во стан пак е главоболка и чувањето па треба да плаќаш и за тоа (новите станови ти се без подрум), трето зема време (кога доаѓа сезона ќе се дупниш во чекање оти е гужва по вулканизерите).
Автоматски споено мислење:

Abe ke si vozite domakinski i odgovorno.
Moite se pojma nemam od koga, duri na tehnicki ne mi pravat problem, ne gi menvam. E sega ako sakate da izigravate brzi i furiozni so nekoe dokvakako bmw, mercedes, audi, golf.. jbg, zadovolstvoto kosta.
Patem receno statisticki kolku soobrakjajki imalo od stari gumi, a kolku od besni vozaci.
Ne kje da e do gumite bas rabotata, tuku do hormonite.
Zemite motor i tamu ebajte si gi greojte po nekoj planini, vukojebini ili paralglajder i trosete go testosteronot. Barem nikoj na dusa nema da zemite od ste teski na gasta. Ali jbg vi prpa, vaka polesno e, a i tamu nikoj nema da ve vidi, djabe ke se kurcite :toe:
Дури не станат огледало, да не ги менуваш.
1706399786500.png
 
Последно уредено:

мкд владе

arch-enemy
Член од
21 ноември 2009
Мислења
18.901
Поени од реакции
23.310
Дури не станат огледало, да не ги менуваш.
Sega ne do tolku, ali muabeti tolku stari, dve sezoni, tri sezoni, ko za majonez da zborame. Imaat sari, mozi ne 4 mm ili tamu kolku treba po propis, ali imaat dovolno.
I nemam zimski posebni, letni posebni tuku ajde za site sezoni ili kako se vikat strucno. Nemam niti zelba ni vreme da gi menvam sekoja zima i prolet. I veruvale ili ne si brkat rabota ako ne izigravas Miki Lauda po patistata.
 
Член од
20 јануари 2023
Мислења
380
Поени од реакции
512
Животен век на сет гуми = 60 000 километри (во последно време се трошат на 40 000 километри).

Два сета гуми (зимски и летни) 60 000 × 2 = 120 000 километри.

Животен век на гума е 5 до максимум 6 години без разлика дали стоела во магацин или на кола. Гума е тоа и се суши!

Освен ако не минуваш 20 000 километри годишно во МК, воопшто не зборувај за сигурност со менување на зимски/летни гуми пошто за 5-6 години стара гума без разлика на години и онака не е безбедно да се вози.
Ima nesto logika i vo taa presmetka, ama brojkite za starost ne se bas tolku mali. Fabrikite za gumi (proveriv za Unirojal, Michelin, Continental) preporacuvaat promena posle 10 godini, a smetaj i na toa deka fabrikite ostavaat rezerva, sto i niv im odi vo prilog. Znaci barem 10 godini stara guma e seuste vo red. A kaj nasite majstori ce se cue preporaka i za 5-6 godini, sto e sekako debelo preteruvanje. Ova vazi za tie od sredna i povisoka klasa, za onie najeftinite cesto e da ni kako novi ne se za vozenje.
 

Lester Freamon

A man of focus, commitment, sheer will...
Член од
14 јануари 2015
Мислења
16.238
Поени од реакции
36.512
Sega ne do tolku, ali muabeti tolku stari, dve sezoni, tri sezoni, ko za majonez da zborame. Imaat sari, mozi ne 4 mm ili tamu kolku treba po propis, ali imaat dovolno.
I nemam zimski posebni, letni posebni tuku ajde za site sezoni ili kako se vikat strucno. Nemam niti zelba ni vreme da gi menvam sekoja zima i prolet. I veruvale ili ne si brkat rabota ako ne izigravas Miki Lauda po patistata.
Зависи колку возиш и како :) ако шибаш отворена по автопаати, и нон стоп дигаш над 100ка, не вреди ризикот, некој попаметен таму пресметал дека после Х време и да има шара, не е ок.
Ако возиш локално низ град по малку е друга математика :D
 

мкд владе

arch-enemy
Член од
21 ноември 2009
Мислења
18.901
Поени од реакции
23.310
Зависи колку возиш и како :) ако шибаш отворена по автопаати, и нон стоп дигаш над 100ка, не вреди ризикот, некој попаметен таму пресметал дека после Х време и да има шара, не е ок.
Ако возиш локално низ град по малку е друга математика :D
Kolku nad 100 ka ?
Ne be stvarno, ete kolku slucai znaes za soobrakjajki bas radi gumite, ali ona stvarno radi gumite. Jas ne znam za niti eden, dali na avtopat ili lokal. Od druga strana site sto znam bile od glumenje besni glisti.
Patem receno okapan sum po patista, sakas lokal, sakas avtopati, magistralni, regionalni ili zemjeni i neobelezani. I toa so najnormalno patnicko, nisto 4x4, vakvo takvo. Kade sto sum zaglavil , a sum zaglavuval ,zlatni gumi imaj, so sara od 10mm ne od 4, nisto ne ti pomaga, posebno ako zemjata e crvejnca, ko lajna. Ke gi popolni sarite i ke dobies nesto kako na slikata sto ja postira, nisto ne ti menva letni, zimski, esenski i neznam kakvi. Na podmrznato isto taka nisto ne ti menva.

Ete kazi mi od ovoj batak so gumi i so kakva sara ke te izvadat?
 
Последно уредено:

Lester Freamon

A man of focus, commitment, sheer will...
Член од
14 јануари 2015
Мислења
16.238
Поени од реакции
36.512
Kolku nad 100 ka ?
Ne be stvarno, ete kolku slucai znaes za soobrakjajki bas radi gumite, ali ona stvarno radi gumite. Jas ne znam za niti eden, dali na avtopat ili lokal. Od druga strana site sto znam bile od glumenje besni glisti.
Patem receno okapan sum po patista, sakas lokal, sakas avtopati, magistralni, regionalni ili zemjeni i neobelezani. I toa so najnormalno patnicko, nisto 4x4, vakvo takvo. Kade sto sum zaglavil , a sum zaglavuval ,zlatni gumi imaj, so sara od 10mm ne od 4, nisto ne ti pomaga, posebno ako zemjata e crvejnca, ko lajna. Ke gi popolni sarite i ke dobies nesto kako na slikata sto ja postira, nisto ne ti menva letni, zimski, esenski i neznam kakvi. Na podmrznato isto taka nisto ne ti menva.

Ete kazi mi od ovoj batak so gumi i so kakva sara ke te izvadat?
Не одам на истрага на сообраќајки за да знам бројка, еве според овие имало доста случаеви (Англија и Австралија се овие):

Инаку не мора да е над 100ка, и со помала брзина ако е гумата лоша може да пукне при удар на дупка, камен и сл.
 

Kadaif

M.D.
Член од
21 јануари 2008
Мислења
6.862
Поени од реакции
8.422
Зависи колку возиш и како :) ако шибаш отворена по автопаати, и нон стоп дигаш над 100ка, не вреди ризикот, некој попаметен таму пресметал дека после Х време и да има шара, не е ок.
Ако возиш локално низ град по малку е друга математика :D
Јас минувам околу 12 000 километри годишно, што од аспект сигурност и исплатливост ги мењам еден сет зимски гуми на секои 5 години и профилот е секогаш над 2-3 милиметра. Лето во Германија има само 2 недели во годината така да it's not a big deal. Проблеми во кочење, проклизавање или стабилност ма зимските гуми во лето до сега од искуство не сум имал. После 5 тата година можеби се чувствува дека и покрај профилот гумата веќе не е таа како новата, ама еј се поминати веќе 50 000 километри.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom