Совети, прашања и oстанато во врска со автомобили

argenthessis

Highflyer
Член од
9 јуни 2011
Мислења
1.612
Поени од реакции
2.132
Ako imas uslov podobro i povnimatelno nema nikoj da ti ja ispere kolata od ti samiot. Ako nemas uslov pojdi vo nekoja podobra samousluzna peralna za odnadvor i gledaj sto pomalku cetka da upotrebuvas po moznost ic. Nova kola vozis i bukvalno edno perenje od 'strucnjak' po to peralnite moze da ja matira bojata i da napravi kup grebanici.
 
Член од
29 јуни 2014
Мислења
25.703
Поени од реакции
42.291
многу лошо перат и ич уво не ги боли за колата. Бојата ќе ти ја соголат само за со вапот све да очистат место да поминат со рака. Најубаво е перење кај оние самоуслужни да си ја пере човек.
 

Vanlok

deus ex machina
Член од
30 мај 2009
Мислења
25.795
Поени од реакции
34.048
U mkd kade najgolem del od naselenieto e vo skopje i najgolemiot soobrakaj e tamu EV e dosta podobar od ICE bez razlika sto bateriite se mizerni.
Чуму?
На страна реалноста и фактот дека немаме инфракструктура ни за 1% од аутата да се заменат со електрични срања, туку - што би добиле? Помалку загадување на воздухот? Пошто - добро утро - лавовскиот дел од загадувањето не е од автомобилите. Ништо значајно нема да се смени дури и да се заменат со електрични буквално сите класични аута, топтан со камионите.

Пак ќе го дишеш истиов усрано загаден воздух. Пошто циганите уште ќе палат ѓубре и гуми за да топат пластика од акумулатори, разни фирми и погончиња сеуште ќе горат гуми, прегорено автомобилско масло, и најголемиот дел од твоите сограѓани сеуште ќе се греат со дрва и со ѓубре од столарија и намештај (иверици и сешто).
Автоматски споено мислење:

Дај не навивајте за глупости, и пазете што посакувате - пошто лесно може да ви се оствари (барем во случајов). После ќе ги гледаш од аутобус тие најбогатите 1% како возат свои аута.
 
Последно уредено:
Член од
28 мај 2023
Мислења
168
Поени од реакции
164
Nadvor od tema. Preporaka za dobra, navistina dobra avtoperalna //cenata ne e vazna// vo Kapistec ili vo bliska okolina. Posleden pat ja odnesov kolata na perenje vnatresno i nadvoresno vo peralnata sklop na Vero centar =katastrofa.
Blagodaram
Не сум однел на перење во перналната што е кај факултетите економски/правен кампусот, меѓутоа често поминувам и многу често гледам како перат луксузни возила, според таа логика би требало да се меѓу подобрите, ако некој имал искуство со нив нека сподели.
 

Vanlok

deus ex machina
Член од
30 мај 2009
Мислења
25.795
Поени од реакции
34.048
Како што сФаќам јас, ова се тоа екстендери: :vozbud:

Мање више, ама тоа е. :)


Е како и кој ќе купи половно електрично 10-тина години старо ако треба да го плати 5-6,000 Е и веднаш или набрзо уште 5-6.000 за нова батерија ?! Дали ова ќе значи крај на купородажби на половни возила над 8-10 години ?
5-6 илјади? Помножи пута 2 или 3... Нема доволно достапен литиум за батерии, за ниту мал дел од аутата да се заменат со електрични. Едноставно надевај се дека нема да има ограничувања за класични аутомобили.
 
Член од
11 април 2012
Мислења
4.633
Поени од реакции
5.354
Чуму?
На страна реалноста и фактот дека немаме инфракструктура ни за 1% од аутата да се заменат со електрични срања, туку - што би добиле? Помалку загадување на воздухот? Пошто - добро утро - лавовскиот дел од загадувањето не е од автомобилите. Ништо значајно нема да се смени дури и да се заменат со електрични буквално сите класични аута, топтан со камионите.

Пак ќе го дишеш истиов усрано загаден воздух. Пошто циганите уште ќе палат ѓубре и гуми за да топат пластика од акумулатори, разни фирми и погончиња сеуште ќе горат гуми, прегорено автомобилско масло, и најголемиот дел од твоите сограѓани сеуште ќе се греат со дрва и со ѓубре од столарија и намештај (иверици и сешто).
Jas nikade ne pisav nesto za zagaduvanje ili kako toa ke se resi ako my stavis baterija na stojadinecot i slicni raboti.
Ona sto go pisav e deka EV motorite se poefikasni od ICE, toa e se.
Pod poefikasni zboruvam za pretvoranje na odredena energija vo realno dvizenje, oni trosat onolku kolku sto im treba so recisi 100% efikasnost, za razlika od ICE koi imaat zagubi na energija, ne cela energija sto motorot ja proizveduva pri sogoruvanje na gorivoto e iskoristena.

Komentirav deka vo uslovi na trgni zastani kako sto imas vo skopje i zastoj na sekoj semafor/raskrsnica so EV imas mnogu podobra iskoristenost, tolku, nisto poveke od toa.
Nitu velam deka site treba da se svrtat kon EV, uste pomalku deka toa e idninata. Ali moeto mislenja na tie sto si furaat nekoja agenda im e bitno kako lanskiot sneg vo skopje (ne gi interesira ni dali go imase ili ne)
 

Vanlok

deus ex machina
Член од
30 мај 2009
Мислења
25.795
Поени од реакции
34.048
Не ни сакам да зборувам за ефикасност (пошто ќе треба да зборуваме откаде ти е електричната енергија во Македонија, и колку е „ефикасно да возиш на јаглен“)... Те прашувам „ЧУМУ“ би се замарале со такви глупости кои ништо не решаваат. Те прашувам што ќе добиеш ако колите во Македонија се заменат со електрични? И што ќе изгубиш?
Автоматски споено мислење:

@wiksa ти дури ни картата „загадување“ не сакаш да ја употребиш“... Па таа другата карта „ефикасност/заштеда“, таа ти е многу полоша карта за играње. Зарем ќе не убедуваш дека нешто што на период од 10-20-30 години ќе ме чини 4-5 пати повеќе пари - дека тоа е „поефикасно“?
Тие глупости не поминуваат ни со западни цени на гориво (и стандард на живот . Колку се поскапа електричните аута од овие што ги возиме? Знаеш ли дека нови заменски батерии со инсталација и сертификација идат од 10 па изнад 20 илјади евра зависно од колата? И знаеш ли дека на секои неколку години треба да се менуваат или батериите или колата? ... И ќе дозволиме да не замајаваат со глупости како неколку проценти пониска цена по изминат километар? Дури и таа малку пониска цена (по километар) е пониска само заради субенционираната цена на струјата, која е платена со пари кои ги земаат од нас работниците преку даноци.

Тезата ти е нелогична, и банално глупава - што би требало да го разбереш и самиот ако само малку застанеш аналитички да размислиш (што очигледно не го правиш).
 
Последно уредено:
Член од
11 април 2012
Мислења
4.633
Поени од реакции
5.354
Не ни сакам да зборувам за ефикасност (пошто ќе треба да зборуваме откаде ти е електричната енергија во Македонија, и колку е „ефикасно да возиш на јаглен“)... Те прашувам „ЧУМУ“ би се замарале со такви глупости кои ништо не решаваат. Те прашувам што ќе добиеш ако колите во Македонија се заменат со електрични? И што ќе изгубиш?
Автоматски споено мислење:

@wiksa ти дури ни картата „загадување“ не сакаш да ја употребиш“... Па таа другата карта „ефикасност/заштеда“, таа ти е многу полоша карта за играње. Зарем ќе не убедуваш дека нешто што на период од 10-20-30 години ќе ме чини 4-5 пати повеќе пари - дека тоа е „поефикасно“?
Тие глупости не поминуваат ни со западни цени на гориво (и стандард на живот . Колку се поскапа електричните аута од овие што ги возиме? Знаеш ли дека нови заменски батерии со инсталација и сертификација идат од 10 па изнад 20 илјади евра зависно од колата? И знаеш ли дека на секои неколку години треба да се менуваат или батериите или колата? ... И ќе дозволиме да не замајаваат со глупости како неколку проценти пониска цена по изминат километар? Дури и таа малку пониска цена (по километар) е пониска само заради субенционираната цена на струјата, која е платена со пари кои ги земаат од нас работниците преку даноци.

Тезата ти е нелогична, и банално глупава - што би требало да го разбереш и самиот ако само малку застанеш аналитички да размислиш (што очигледно не го правиш).
Prav si druze ama imas eden problem vo se ona sto go ispisa, samo eden problem nisto poveke. Problemot koj go imas e isklucivo povrzan so tebe kako licnost i tvojata moznost koja vprocem nikoj ne moze da ti ja odzeme da pravis pretpostavki.

Da me citase sto pisav bez da si pravis pretpostavki i matematiki i sto bi bilo koga bi bilo celata ovaa diskusija ke bese nepotrebna. Edinsvtena rabota koja ja pisav e deka elektricnite motori se poefikasni od ICE.
Znaci ne kakvi baterii imale, ne koga ke trebalo da gi smenam, ne od kade struja ke kupam, ne kolku ke ja platam taa struja tuku cist efekt koj motorot mi go nudi za kw potrosena energija (vprocem i ICE si imaat merka kw za da mozes da si sporedis). Ako nemas popametna rabota slobodno zemi pravi si presmetki i analizi grafikoni i sto uste ti treba no te molam ne mi gi pretstavuvaj bez da gi pobaram uste pomalku da ja igras kartata deka mi trebaat za da rasudam nesto.

Bez razlika dali si vo mkd ili vo evropa avstralija amerika nebitno (dobro de osim antarktik) momentalniot premin od ICE na EV e ludost, i celoto ova forsiranje na proizvoditelite. Barem toa e moe mislenje, oni ne se slagaat so mene i si teraat po nivno, niv im e gajle za moeto mislenje ti kazav kako lanskiot sneg u skopje, a mene mi e gajle za toa sto oni mislat uste pomalku. Niti gi promoviram EV nitu imam namera, edistveno nesto sto kazav e deka za skopje i ostanati gradovi so takov soobrakaj bi bile dosta efektivni. No toa ne znaci deka poddrzuvam promena i deka vikam moram da se sluci (nesto sto se obiduvas da go protnes deka jas go zboram). Vo nekoi podobri vreminja i nekoi podobri uslovi mozebi EV ke ima idnina, so momentalnive resursi koi gi imame nekolku pati imam pisano deka e losa idea.

Iskreno se nadevam sega se razbravme ako ne te molam prodolzi si gi tvoite analizi vo nasoka kade jas ne sum vklucen. Dokolku debatiras za efikasnost na elektricniot motor kako motor nasproti ICE kako motor moze da prodolzime diskusija ama da analizirame nesto sto jas nikade ne sum go pisal uste pomalku pomislil e vo najmal slucaj nelogicno.
Odnapred ti blagodaram na razbiranjeto.
 

Vanlok

deus ex machina
Член од
30 мај 2009
Мислења
25.795
Поени од реакции
34.048
Не ама чекај, ако јас не те разбирам тогаш што всушност сакаш да кажеш со тоа „za skopje i ostanati gradovi so takov soobrakaj bi bile dosta efektivni“?

Што ни значи тоа во реални услови? Каква разлика може да ни направи и во што?
Пошто економски есап нема. Еколошки есап нема (како за овде)... Тогаш што е поентата?

Da me citase sto pisav bez da si pravis pretpostavki i matematiki i sto bi bilo koga bi bilo celata ovaa diskusija ke bese nepotrebna. Edinsvtena rabota koja ja pisav e deka elektricnite motori se poefikasni od ICE.
Znaci ne kakvi baterii imale, ne koga ke trebalo da gi smenam, ne od kade struja ke kupam, ne kolku ke ja platam taa struja tuku cist efekt koj motorot mi go nudi za kw potrosena energija (vprocem i ICE si imaat merka kw za da mozes da si sporedis).

Bez razlika dali si vo mkd ili vo evropa avstralija amerika nebitno (dobro de osim antarktik) momentalniot premin od ICE na EV e ludost, i celoto ova forsiranje na proizvoditelite. Barem toa e moe mislenje, oni ne se slagaat so mene i si teraat po nivno, niv im e gajle za moeto mislenje ti kazav kako lanskiot sneg u skopje, a mene mi e gajle za toa sto oni mislat uste pomalku. Niti gi promoviram EV nitu imam namera,
edistveno nesto sto kazav e deka za skopje i ostanati gradovi so takov soobrakaj bi bile dosta efektivni. No toa ne znaci deka poddrzuvam promena i deka vikam moram da se sluci (nesto sto se obiduvas da go protnes deka jas go zboram). Vo nekoi podobri vreminja i nekoi podobri uslovi mozebi EV ke ima idnina, so momentalnive resursi koi gi imame nekolku pati imam pisano deka e losa idea.
 
Член од
11 април 2012
Мислења
4.633
Поени од реакции
5.354
Не ама чекај, ако јас не те разбирам тогаш што всушност сакаш да кажеш со тоа „za skopje i ostanati gradovi so takov soobrakaj bi bile dosta efektivni“?

Што ни значи тоа во реални услови? Каква разлика може да ни направи и во што?
Пошто економски есап нема. Еколошки есап нема (како за овде)... Тогаш што е поентата?
I sto ne e jasno, sakas da kazes deka elektricnite motori ne se poefikasni od ICE?
Znaci ne kolku cini ednoto kolku drugoto, ili koga ke se smeni i ostanati neodgovoreni prasanja vo tvojata glava.

Dali efikasnosta na elektricen motor ima pozitiven efekt kon gradovi so gust soobrakaj i mali brzini?
Ima.

Kraj na diskusijata, zasto zboruvam za motorot ne za voziloto kako celina. Nesto sto uporno odbivas da go prifatis i mesas babi i zabi. Ama baterijata ama amortizerite ama zamaecot ama cipuvanje ama ova ama ona e nebitno vo celava diskusija zasto jas ne ni spomnav tip na vozilo ili nesto slicno. Kazav i stojam na toa deka koga bi imalo prifatliva tehnologija za razboj na vozila so elektricen motor namesto ICE istite bi imale pridobivka vo gradski uslovi.


Na elektricen motor sto mu treba 1kw za da napravi nesto ke potrosi tocno 1kw za istoto nesto, ICE ke potrosi poveke zasto nema da moze da go nasteluva tolku dobro protokot na gorivo, sogoruvanjeto konverzijata pri sogoruvanje, zaguba vo diferencijalot itn itn.
E za taa efikasnost zboram.

Znaci ne dali cadot od elektricen voz ide na jug koga veterot vo tunelot duva na zapad i slicni teoremi.

Ke probam poprosto efikasnosta na odreden tip na motor (vo slucajov elektricen) sporedeno so drug tip na motor (vo slucajov ICE). Prviot e daleku poefikasen i za mesta so gust soobrakaj pri mali brzini bi imal mnogu prednost. MOTOROT bi imal mnogu prednosti ne odredeno vozilo, ne odreden tip na baterija i slicno.
E sega sto bi bilo koga bi bilo, i ako imase druga alternativa za baterii, koi polesno se pravat se poeftini, so podobri kapaciteti, bez tolkavi razliki pomegu leto i zima i slicno mozebi i ke recev EV se odlicna opcija. Od momentalna tocka EV kako celina ne se toa sto proizvoditelite sakaat da go prikazat (i tuka ne se kontram so tebe naprotiv go delam tvoeto mislenje)
Isto jas smetam deka SUV e najgolem bulshit sto avtoindustrijata go ima napraveno ama se prodavaat bolje od alva i normalno tamu se fokusiraat oni zasto toa im nosi pari.
 
Член од
29 јуни 2014
Мислења
25.703
Поени од реакции
42.291
I sto ne e jasno, sakas da kazes deka elektricnite motori ne se poefikasni od ICE?
Znaci ne kolku cini ednoto kolku drugoto, ili koga ke se smeni i ostanati neodgovoreni prasanja vo tvojata glava.

Dali efikasnosta na elektricen motor ima pozitiven efekt kon gradovi so gust soobrakaj i mali brzini?
Ima.

Kraj na diskusijata, zasto zboruvam za motorot ne za voziloto kako celina. Nesto sto uporno odbivas da go prifatis i mesas babi i zabi. Ama baterijata ama amortizerite ama zamaecot ama cipuvanje ama ova ama ona e nebitno vo celava diskusija zasto jas ne ni spomnav tip na vozilo ili nesto slicno. Kazav i stojam na toa deka koga bi imalo prifatliva tehnologija za razboj na vozila so elektricen motor namesto ICE istite bi imale pridobivka vo gradski uslovi.


Na elektricen motor sto mu treba 1kw za da napravi nesto ke potrosi tocno 1kw za istoto nesto, ICE ke potrosi poveke zasto nema da moze da go nasteluva tolku dobro protokot na gorivo, sogoruvanjeto konverzijata pri sogoruvanje, zaguba vo diferencijalot itn itn.
E za taa efikasnost zboram.

Znaci ne dali cadot od elektricen voz ide na jug koga veterot vo tunelot duva na zapad i slicni teoremi.

Ke probam poprosto efikasnosta na odreden tip na motor (vo slucajov elektricen) sporedeno so drug tip na motor (vo slucajov ICE). Prviot e daleku poefikasen i za mesta so gust soobrakaj pri mali brzini bi imal mnogu prednost. MOTOROT bi imal mnogu prednosti ne odredeno vozilo, ne odreden tip na baterija i slicno.
E sega sto bi bilo koga bi bilo, i ako imase druga alternativa za baterii, koi polesno se pravat se poeftini, so podobri kapaciteti, bez tolkavi razliki pomegu leto i zima i slicno mozebi i ke recev EV se odlicna opcija. Od momentalna tocka EV kako celina ne se toa sto proizvoditelite sakaat da go prikazat (i tuka ne se kontram so tebe naprotiv go delam tvoeto mislenje)
Isto jas smetam deka SUV e najgolem bulshit sto avtoindustrijata go ima napraveno ama se prodavaat bolje od alva i normalno tamu se fokusiraat oni zasto toa im nosi pari.
Ама полнењето не е толку ефикасно и има загуба на струја додека се полни.

A rough expectation is that your EV may use as much as 12 to 15 percent more energy than what you add back to the battery.
 
Член од
11 април 2012
Мислења
4.633
Поени од реакции
5.354
Ама полнењето не е толку ефикасно и има загуба на струја додека се полни.
Go polnis motorot ili nesto drugo polnis? :)

Uporno trubam deka ne sum pro elektricni vozila (barem ne od denesna gledna tocka so momentalnata tehnologija). No toa ne go pobiva faktot deka elektricen MOTOR e poefikasen od MOTOR so vnatresno sogoruvanje.
 
Член од
11 април 2012
Мислења
4.633
Поени од реакции
5.354
Прочитај добро, 12 до 15 посто повеќе струја внесуваш со оглед на тоа што добиваш.
EV значи целото возило троши 12 до 15% повеќе одколку што враќа во батеријата?
Значи има 15% загуби, возилото во целост, а не само моторот.

Чисто за референца
The average Internal Combustion Engine (ICE) has an efficiency of only around 40%, with 60% lost via heat and friction.
 

Vanlok

deus ex machina
Член од
30 мај 2009
Мислења
25.795
Поени од реакции
34.048
Dali efikasnosta na elektricen motor ima pozitiven efekt kon gradovi so gust soobrakaj i mali brzini?
Ima.
Теоретски можеби, во пракса не... Не во реалноста на Скопје каде загадувањето во огромен дел е од други извори а не од автомобили.
Тоа е суштината за тоа што не тангира нас овде. Инаку разбирам дека сакаш да посочиш за некаква теоретска ефикасност, но во пракса овде нема да има осетлив еколошки импакт во ниедно сценарио. Економски па скроз нема.

Нејсе. Јас немам намера да дискутирам теоретски разлики во ефикасност без контекст на реалните импликации на сето тоа. А ти не сакаш да размислуваш за целосниот недостаток од здрав разум во префрлање на електрични возила (еколошки, економски, секаков)... И тука веројатно го исцрпивме потенцијалот за понатамошна дискусија.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom