Days Gone е сместена во добропознатиот постапокалиптичен свет кој, неколку години по катастрофата, е целосно преплавен од различни зомби и групи разбојници кои се обидуваат да преживеат исцрпувајќи ги последните ресурси од земјата, додека научниците се обидуваат да направат било каков breakthrough што ќе им овозможи подобар живот. Помеѓу сите овие е протагонистот Дикон Сент Џон, дрифтер кој не припаѓа никому - се обидува да се снајде низ животот заедно со неговиот побратим и шура, Бузер, откако во екот на пандемијата одлучува да ја испрати жена му, Сара, со хеликоптерот за евакуација откако научникот, О Брајан, му вели дека во хеликоптерот има место само за двајца.
Секако дека Дикон ќе остане да му помогне на Бузер. Fade to black за да ја обележи транзицијата, и дознаваме дека Сара е мртва, а Дикон ги научил основните трикови за преживување. Но работите се менуваат кога Дикон, случајно следејќи сигнал од NERO хеликоптерите, дознава дека О Брајан е жив - тој му вели дека Сара не загинала онаму каде што Дикон претпоставуваше, имајќи пристап само до основните информации, кои во голем дел се базирани на претпоставки, па така, Дикон сфаќа дека Сара можеби се наоѓа некаде низ светот, probably alive and well.
Веќе сум неколку часа во играта и без двоумење би признал дека ми се допаѓа, и одвај чекам следна гејминг сесија за да нурнам подлабоко во светот на Days Gone, иако ми требаа неколку часа да се прилагодам на се она што го нуди играта. Фрустрирачки ми беше фактот што не можев добро да го хендлам моторот на Дикон, како и дека тешко се ориентирав низ мапата и општо механиките. Можеби тоа се должи и на моето (не)искуство, но набрзо сфатив дека со првите upgrade-и, се станува некако полесно - зомбите полесно се убиваат, не треба да трчам од група од 4 зомбиња за да имам шанси да преживеам, моторот е побрзо, има поголем резервоар, итн... Сакам кога играта ме наградува со тоа што правам прогрес и опстојувам во нејзиниот свет, и тоа е едно од првичните позитивни чувства што ги имам кога ќе помислам на Days Gone.
Дикон не е толку пристапен на почетокот, но преку flashbacks дознаваме повеќе за него и Сара, па така станува симпатичен и поинтересен. Исто така, фактот дека централното сиже се базира на љубовна приказна ми има скроз 90ти vibe, и многу го почитувам тоа што не се обидува да се рашири до бесконечно (барем за сега, не знам за понатаму). Со други зборови, протагонисти како Дикон ми се освежување затоа што веќе ги нема, и иако звучи парадоксално, ми фалат simple stories told well, а ова е токму тоа, барем во првиот чин до каде што сум стигнал.
Покрај главната приказна, ми се допаѓа дека светот, иако отворен во голема мера, е клаустрофобичен и анксиозен. Можат да се случат милион сценарија додека одам од точка А до точка Б, и едноставна мисија како ловење елени да се претвори во луда акција затоа што еден миг е доволен темпото да се смени за 360. Ова е тоа immersive искуство што ми фалеше, на пример, во Ghost of Tsushima (иако и таа си има своја убавина и можеби не е фер да се спореди со игра со тотално различна тема). Во Tsushima има само одреден број сценарија во отворениот свет, и сите тие вклучуваат еден елемент - група Монголци со предвидливи потези. Овде (слично ми беше и во Red Dead), има доста непредвидливи моменти кои, следејќи ги на слушалки доцна навечер, ме наежуваат.
За крај, Days Gone обработува доста интересни теми. Чувството на неприпаѓање е многу силно на почетокот - Дикон знае дека не може да припаѓа на ниту еден камп ниту група/движење, затоа што сам е посилен - самотијата го штити од светот, иако тоа звучи иронично и контрадикторно, затоа што длабоко во себе се обвинува за тоа што ѝ се случи на Сара, и сега на Бузер. Така што, многу сум љубопитен и возбуден да видам каде ќе ме однесе ова искуство, но планирам да го густирам полека, без многу брзање и напнатост.