Есселаму алејкум, што во превод значи Мир вам!
Најпрво, морам да признам дека сум многу радосен што сеуште постојат луѓе кои веруваат, кои религијата ја сметаат како неразделив дел од нивниот живот (која и да е таа религија), кои го имаат сфатено горе-долу смислата на животот. Во овој денешен свет кога агностицизмот, и во последна инстанца атеизмот се прифаќа и се сфаќа како рационална категорија, не дека навистина е така, туку затоа што општото знаење на човекот се губи и се развива атмосфера на игнорамуси и незналци, кога љубовта према овој свет се форсира, се развива и се сфаќа како conditio sine qua non за постоењето на човекот и за постигнување на личниот успех, во денешно време да се биде еден од оние кои ја сфаќаат смислата на нивното постоење е навистина за фалење, нешто што по природата на нештата би требало да биде нормално, а не како што денеска се смета за понижувачко, деградирачко, луѓе од втор ред, прости луѓе или заостанато да се биде верник.
Нема никакви нејаснотии ниту дилеми, "аргументите" во видеава што си ги постирал се однесуваат на слободната волја како изговор и оправдување, и немаат одговор за контрадикторноста апсолутот да биде во улога на судија. Тоа е исто како производител на мобилни телефони да тврди за себе дека е безгрешен, а сепак да наоѓа грешки во телефоните што ги креирал и за тие грешки да ги обвинува телефоните.
Ако според оваа аналогија прозводителот на мобилни телефони е Господ, а самите телефони се луѓето, тогаш Господ за самиот себеси вели дека е совршен, не за луѓето. Господ не вели дека луѓето се совршени, но вели дека тие имаат слободна волја да изберат помеѓу доброто и лошото. За изборот што луѓето ќе го направат, дали ќе го изберат доброто или лошото, дали ќе бидат послушни или непослушни, за тоа тие ќе одговараат, бидејќи Исламот не учи нас дека секој е одговорен за себеси и секој му доволен на самиот себеси за тоа кон што се одлучил и што прави (освен нели, во исклучителни ситуации кога човекот има психички недостаток или малоумност па не може да пресуди за своите постапки). Господ создал други створенија кои се совршени, а тоа се ангелите. Тие никогаш не грешат во своите задачи, па затоа тие немаат слободна волја. Но тоа не значи дека тие се најдобрите створенија. Во Куранот Господ вели дека најдобрите од неговите створенија е човекот и дека се' што создал, и планините, и сонцето, и месечината, и животните и растенијата ги создал за да им служи на човекот. Верниците кои се прави се наоѓаат над ангелите, бидејќи, покрај имањето слободна волја, тие сепак се одлучиле на верување, на богобојазливост, на правење добри дела, на постење, на давање милостина итн., нешто што кај ангелите отсуствува. Ангелите не можат да одлучат да бидат, на пример, непослушни према Господ, бидејќи тие немаат слободна волја и ја немаат таа опција.
Во однос на апсолутот Господ да биде во улога на судија, ја сфаќам контрадикторноста на која мислиш. Но да си го видел видеото на Закир Наик што ја постирав за слободната волја и да си го разбрал, досега веќе ќе ти беше јасно. Господ не одлучува што ние ќе правиме и Он не одлучува за нас, но бидејќи НИЕ ќе се одлучиме кон доброто или кон лошото, Господ знае, бидејќи Аллах е Ел-Мухсин, Сезнаен, Тој што ја знае иднината. Е сега фактот што е Сезнаен и дека ја знае иднината не треба да се сфаќа и поистоветува како "Сеодлучен", бидејќи ако претходно Он одлучил што ние ќе правиме, која е поентата на Судниот Ден и неговото поставување како судија? Да им пресуди на своите одлуки? Секако дека не. Аллах не е неправеден:
Али Имран 3:108 "... Аллах не сака неправда на ниту еден од неговите створенија". Господ нормално дека прави што сака и како сака, но не одлучува НАМЕСТО човекот, бидејќи тогаш се губи смислата на слободната волја и смислата на пресудувањето и сето тоа ќе изгледа како фарса. Просто речено, Господ не одлучува кој ќе оди во рај и кој во пекол, но бидејќи ние ќе одлучиме дали ќе бидеме послушни или непослушни, Господ од порано знае за тоа (бидејќи е познавач на иднината) и знае кој ќе е во рај, а кој ќе е во пекол. Како што спомнав во мојот прв пост, Исламот не оди против човековата логика бидејќи Господ вели во
Јусуф 12:2 "Ја објавуваме (книгата) како Куран на арапски јазик за да го разберете". Куранот е објавен за да биде разбирлив, и затоа луѓето што резонираат и разбираат, за нив Куранот е јасен како црно-бело.
Што се однесува до Судниот Ден, Господ вели во
Ел-Енбија 21:47 "Ние ќе поставиме исправна (праведна) вага на Судниот Ден, па на ниту една душа неправда нема да му се учини...". Што се однесува до неправдата, Господ во друг ајет вели во
Али Имран 3:108 "Овие се стихови од Аллах: Ние вистинито ти ги кажуваме (о Мухамед), Аллах не сака неправда на ниту еден од неговите створенија".
Епа, Аллах Вечниот и Семилозливиот, не' создал сите уште од почетокот на Битисувањето и знаел точно таа негова прва креација, што ќе прави за 300-300000 години. Он е директно ОДГОВОРЕН за се' што се случува за разлика од учителот кој не е директно одговорен за неучењето на ученикот што е детерминирано од други фактори.
Не е точно, бидејќи според Исламот секој е одговорен за своите постапки, и секој е доволен за себеси да си пресуди (види погоре). Учителот не е одговорен за неучењето на ученикот, но затоа тој предвидува и во повеќето случаи излегува точно неговото предвидување. Но тој е учител, што значи човек, што значи грешлив. Господ истотака предвидува, но бидејќи Он е совршен и во сите случаи предвидува точно, точно знае и каков ќе биде исходот. Но како предвидувањето на исходот од страна на учителот го прави него одговорен кога тестот самиот ученикот го прави? Како знаењето на исходот, знаењето на иднината од страна на Господ го прави него ОДГОВОРЕН? Како ќе се правдаш на Судниот Ден дека Господ е одговорен за нештата што ТИ си ги правел? Како ќе се правдаш на Судниот ден кога ќе истепаш некого и ќе му нанесеш неправда? Господ не ја пружа својата рака наместо тебе и да му удри шлаканица на некој друг преку твојата рака, туку ТИ си тој што ќе удриш шлаканица, притоа имајќи слободна волја истото да не го направиш. Како што не можеш да обвинуваш други луѓе поради твоите постапки, ниту Господ не можеш да го обвиниш за твоите постапки. Затоа што Он ти дал тебе слободна волја. Бидејќи ТИ ќе одлучиш дали ќе му удриш шлаканица или не, Господ од порано го знае тоа. Но не бидејќи Господ од порано ОДЛУЧИЛ така за тебе.
Таа прва искра на креација, Аллах знаел како ќе заврши, а сепак ја креирал. Тоа укажува на неговите сомнителни мотиви.
Аллаху екбер, како го погоди истото прашање што го постави еден говорник на Закир Наик. Не неговите сомнителни мотиви, туку неговите садистички мотиви, рече атеистот во оваа видео за истото прашање. Не таа прва искра на креација, туку и пред да постоеше некаква искра за креација воопшто, Господ го знаел целиот исход. Зошто тогаш Господ е садист, праша атеистот. Ако имаш 22 минути и 35 секунди, погледни го оваа видео и брилијантниот одговор од Закир Наик и иншаАллах ќе го добиеш и ти одговорот.
Сепак пријателе, го разбирам твојот страв од осознавање на Вистината бидејќи истото, може да биде проследено со каменување итд...
Мир вам уште еднаш.
Неука иронија.
Очигледно не си го разбрал прашањето што ти го поставив. Не те прашав кој го создал светот/човекот, и кој просторот, туку како логички ги објаснуваш тие збиднувања, и како логички ја објаснуваш (без)крајноста на просторот-
еве ти велиш има крај објасни го логички каков е тој крај, и за (без)почетноста на времето. Значи логичко објаснување, а твоево објаснување е на основа Божјата семоќност.Ако така си ги објаснуваш тие појави тогаш зошто се прашуваш
’’нелогичноста’’на светата Троица, која всушност ти беше објасниета со логички примери, но очигледно ти несакаш да разбереш и логичните објаснувања ги тураш веднаш(како и многу други тука)во категоријата апсурдно
. Затоа негледам смисла да ти давам(е)други примери(а ги има доста)или пак сведоштва од светото Писмо, ако сепак сакаш пиши.
Никаде немам спомнато за просторот воопшто, освен што цитирав ајет од Куранот, а камоли дека сум рекол има крај. Од информациите кои ги откривам од Куранот (и од хадисите) јас, но и другите муслимани може да дадат одговор. За се' друго за кое што немаме информации ние муслиманите велиме Аллаху Алем што во превод значи Господ знае најдобро. Сега ти бараш јас лично да ти објаснам за просторот и за (без)почетноста на времето. Да бев космолог ќе се потрудев да ти дадам некакво логично објаснување за просторот, и дали истиот е ограничен или не, но не сум. Единствениот ајет кој зборува за просторот е тоа што ти го цитирав,
Аз-Заријат 51:47 "И небото со Нашата моќ го создавме, и Ние сме негов проширувач." Од тука може да се разбере дека Господ го проширува небото, но дали ќе го прошири, или е веќе проширен, или е во процес на проширување, Аллаху Алем. Куранот истотака зборува за црните дупки (black holes), за тоа како планетите кружат преку неговиот орбит итн. што и научно е докажано дека Куранот е во право. Од моите знаења што ги имам, не сум сретнал никаде дека се објаснува за тоа дали просторот има граница или не, дали космосот наликува на топка или на коцка, дали времето има почеток или не. Во тој случај јас велам Аллаху Алем. Куранот не е енциклопедија да објасни за буквално се' што те интересира, но како книга не содржи контрадикции, што е многу важно. Притоа
Ан Ниса 4:82 "Тогаш зошто оние не размислуваат за Куранот? Да беше (книгата) од некој друг, освен Аллах, сигурно во неа ќе најдеа многу контрадикции"
За Светото Тројство примерот беше апсолутно нелогичен. А апсурдно беше тоа што го зема јаглеродот и видовите јаглерод, обичен хемиски елемент како пример за објаснување за нешто (според христијаните) свето како што е Светото Тројство. Тоа е исто како јас да слушнам еден паметен папагал како кажува Аллах, Аллах и бидејќи папагалот директно го спомнува Аллах (бидејќи ние муслиманите директно Нему му се обраќаме, а не преку Светото Тројство или преку Божјиот Син) јас заради тоа да поверувам во Аллах или да станам муслиман. Не пали тоа. Треба повеќе. Меѓутоа јас нешто друго сфатив од примерот со хемиските елементи. Јас сфатив дека ти објаснуваш како Христијанството промовира многубоштво. Како дијамантот, графитот, фулерен итн. се сите 1С јаглерод. Ако сите се јаглерод, зошто постојат различни имиња како дијамант, фулерен, графит? Бидејќи имаат различна алотропска модификација, нели? Ако имаат различна алотропска модификација, а притоа станува збор за ист елемент (јаглерод), нели ова не наликува на Грчка Митологија? Божица на убавината, љубовта, задоволството е Афродита, која има различно име, изглед, пол, функција од другите Грчки Богови и Божици (различна алотропска модификација), а притоа е Божица (јаглерод). Посејдон е Богот на морето, реките, земјотресот и има различно име, изглед, пол, функција (различна алотропска модификација), а притоа е Бог (јаглерод). Аполо е Богот на музиката, уметноста, знаењето и има различно име, изглед, пол, функција (различна алотропска модификација), а притоа е Бог (јаглерод). Тука се гледа апсурдноста на овој пример и многубоштвото што убаво се објасни. А ако тој што го наведе примеров сака Христијанството да ја претстави како политеистичка религија и да наликува на Грчка Митологија, слободно нека го употреби примерот во иднината. Но oд неможноста да се објасни концептот на Троицата се употребуваат примери од погоренаведениот тип или банални објаснувања од типот Тројството е аспект од Едното исто, олицетворени во различни нивоа и дека нивната релација е пирамидална. Кај Исламот не постои различни нивоа или пирамидална релација, бидејќи верникот е во директна линија поврзан со Него. На Господ не му требаат Божји Синови за да се доближи до луѓето, бидејќи
Каф 50:16 "Ние го створивме човекот, и ние знаеме што неговата душа му шепоти нему и Ние сме поблиску до него отколку (неговата) југуларна вена
(дебелата вена на вратот)". А за тоа што Исламот вели за Светото Тројство,
Ан-Ниса 4:171 "...затоа верувајте во Аллах и во неговите посланици и не говорете "Три се (Света Троица)" - престанете со тоа, тоа е подобро за вас...". А за тоа што Исламот вели за Исус, истиот ајет од почеток до крај вели
Ан-Ниса 4:171 "О следбеници на книгата (Еврејци и Христијани), не претерувајте во вашата религија и за Аллах говорете ја само вистината! Месијата Исус, синот на Мерјем (Марија) е само Аллахов пророк и Аллахов збор Кун
(овој збор во превод значи 'Биди') доставен до Марија и дух даден од Него
(со други зборови Господ кажувајќи 'Биди' ја зачна Девицата Марија со пророкот Исус). Затоа верувајте во Аллах и во неговите посланици и не говорете "Три се (Света Троица)" - престанете со тоа, тоа е подобро за вас. Аллах е само еден Господ - Славен нека е - зар Он да има дете? На нему му припаѓаат се' што се на небесите и земјата, и Аллах е најдобриот сведок".
Во овој момент не би сакал да цитирам контрадикторности што постојат од Библијата, бидејќи целта не ми е да понижам друга религија со тоа што ќе ја подигнам мојата религија. Имам почит према сите браќа и сестри од човештвото, а посебно према Христијаните бидејќи
Ал-Маиде 5:82 "...И секако ќе најдеш (откриеш) дека на верниците најдобри пријатели се тие кои велат "Ние сме Христијани". Затоа со часови се трудам да дадам одговор со цел на што може најлесен начин да ме сфатите. Овој пост што го пишувам е само да ве поттикнам да размислувате, а ниту најмала цел не ми е да понижам или возвишам одредена религија. Логиката ни е дадена од Господ за да размислуваме и да резонираме, па истата треба и да ја употребиме. Јас како логичен човек, кога ги читам светите книги, кога знам дека првата книга е Стариот Завет (во комплетна смисла, а не само Тората), истотака знам дека преку Новиот Завет, Исус е дојден не да воспостави нова религија, или да ја укине старата книга, туку да ја исполни претходната книга, а тоа го гледаме во
Матеј 5:17 "Не мислете дека дојдов да ги поништам Законот (Тора) и Пророците! Не дојдов да ги поништам, туку да ги исполнам". Како логичен човек нормално дека јас ќе го следам тој што дошол да ја исполни книгата. Но истотака, кога го читам Куранот, книгата која е објавена по Новиот Завет, во следниот ајет пишува
Ел-Маиде 5:3 "...Денес ви ја усовршив вашата вера, го исполнив благодатот Мој, и како вера Исламот ви го избрав". Јас како логичен човек кој размислува на независен начин (не како муслиман), секако дека ќе ја следам верата која е УСОВРШЕНА, бидејќи претходната вера беше само исполнение на претходните книги. Но чекај, дали станува збор за иста таа религија или Исламот е друга религија? Не е друга религија, бидејќи
Еш-Шура 42:13 “Он (Господ) за вас ја одреди (или ја пропиша) верата која беше пропишана и на Нух (пророкот Ное според Библијата) и она што тебе ти го одредивме (о Мухамед), и она што го пропишавме и на Ибрахим (Авраам), и на Муса (Мојсеј) и на Иса (Исус). Бидете истрајни во верата и во неа да не се разединувате...". Но добро во ред, Исламот е усовршена вера, Мухамед е последниот пророк, после него нема и нема да има нови пророци, но од кај да знам јас дека Исламот е вистинската вера? Одговорот го наоѓаме во
Али Имран 3:19 "Единствената вера прифатлива кај Господ е Исламот". Затоа, не за џабе Куранот го носи и епитетот
Последниот Завет, бидејќи ако постојат Стар и Нов Завет, Куранот како Последен Завет ја одреди последната Божја објава, го одреди последниот пророк Мухамед и ја усоврши религијата која ја пропишува Последниот Завет, а тоа е Исламот.
Бидејќи сум студент и испитната сесија се доближува, овој пост практично ќе биде мој последен, затоа најскромно и со најдобра интенција се потрудив да одговорам на претходно поставените прашања, со цел да ве поттикнам да размислувате, бидејќи тоа е најмногу што секој човек може да направи према другиот, посебно кога станува збор за верата. Бидејќи сепак индивидуата е тој што одлучува дали ќе подразмисли, дали навистина и најискрено сака да ја дознае вистината и најглавно, дали е искрен према себеси и дали е спремен да ја прифати вистината, каква и да е таа. Но во крајна смисла Господ е тој што упатува кон вистината. Должност на секој муслиман е да ја пренесе пораката кон другите, но ултимативно Господ е тој што ќе одлучи дали ќе го упати некого, бидејќи
Бекаре 2:256 "Во верата нема присилба"
(со сила неможеш некого да го натераш да верува или да биде муслиман). Затоа со искрено срце молете му се на Господ да ве упати кон вистината. Не кон Христијанството, не кон Исламот, туку кон
вистината. Бидејќи Господ единственото нешто што го сака од вас е срцето. Дајте му го срцето нему и вие ќе се најдете во вистинскиот пат. И извинете што од порано ви кажувам, но ако сте искрени према себеси и искрено го молите Господ да ве упати на прав пат, вистината нема да ја најдете никаде друго освен во
Исламот.
Ако имате 30 минути од вашето време, би сакал да го погледнете видео од бившиот Христијански проповедник како го објаснува своето време на проповедање и што кажува за Исламот.
Есселаму алејкум ве рахметуллахи ве берекатуху, што во превод значи Нека мирот, милоста и Аллаховиот благослов биде со вас.