Прашање за Христијанството III

M

mar30

Гостин
Многу интересна тема за разговор си подигнал, не дека знам многу повеќе, сепак ќе пишам на кратко.
Мајката Божја- Марија е присно(секогаш)дева, непорочна, несоблазна,нескверна односно Православната цркава не учи дека нема грев, освен првородниот-наследен грев. Одговор на прашањето дали би могла по тој начин да му ’’пренесе’’од првородниот грев врз човечката природа/волја на Господа и Бога нашего Иисуса Христа е НЕ, затоа што пред да зачне од светиот Дух таа својта човешка волја ја подчинува на Божјата
(Тогаш Марија му рече: „Јас Му стојам на услуга на Господ; нека се исполни со мене она што го кажа ти.“Лука 1-38 во некои преводи стои ’’рабињата Божја’’)
со кое што наследниот грев - противењето кон Бога е отстранет.Односно Богородица го отфрла/соодветно нема грев.По тој начин Господ Исус Христос не го носи бремето на првородниот грев врз својата човечка природа.
@Самрак ни даде многу интелегентно образложување ја би го допунил со неколку цитати.


1 Јован 1:8-10
8 Ако тврдиме дека не грешиме, самите се лажеме и одбиваме да ја прифатиме вистината. 9 Но ако Му ги признаваме своите гревови на Бог, Тој е правичен и ќе си го одржи ветувањето: ќе ни ги прости гревовите и ќе не исчисти од сета неправедност.

10 Ако тврдиме дека не сме грешни, Бога Го правиме лажливец и покажуваме дека Неговото Слово не навлегло во нас.
Со тврдењата од неуки рисјани од типот негрешната дева, непорочна, несоблазна,нескверна мајка Марија за нејзината негрешност господ испага дека го прајме мајмун односно го прајме лажливец и покажуваме дека словото негово не завлегло убаво у нас затоа треба да се каже дестур и да се вратиме у насока на правиот пат на кој никој освен дедо боже не е безгрешен(со исклучок и Исус до некоја мера може да помине амнестиран во однос на грешност тука)

Лука 01:47
и мојот дух воскликнува од радост поради Бог, мојот Спасител
Тука мајка Марија всушност се збунила бидејки она нема грев но сепак и треба спасител за нејзините гревови оваа појава се нарекува и парадокс кој го има во изобилство во лектирата со цитати.

Адам и гревот наспроти Христос и спасението
12 Гревот навлезе во овој свет преку еден човек, односно преку Адам. Гревот ја донесе смртта, која ги зафати сите луѓе, бидејќи сите згрешија.
Тука треба да се организираме и да поднесеме преставка за измена и дополнување ставка каде што ке се прецизира амнестијата на мајка Марија од останатите грешници.


Во прилог и аспект на можна веродостојност на блажената мајка Марија дали дотичната воопшто постоела како личност или е дериват на фолклор прикаска.


Whatever one takes away from Virgin Mother Goddesses of Antiquity by Dr. Marguerite Rigoglioso, the book certainly is a tour de force. Phrases like "parthenogenetic creator deity" and "virgin creatrix" readily convey the concept of a virgin mother from remotest times, like a splash of cold water waking up our long dormant female spiritual traditions. There can be no doubt that the virgin-mother concept did not originate with Christianity and that, in my opinion, the idea of the Virgin Mary as a historical personage appears unsupportable from this and much more evidence.

Suddenly, it all makes sense: Of course, the Great Creator of the Universe has been viewed as a female--a goddess--during a significant period of human culture. Evidence in many places points to this idea of a self-generative--essentially virginal--female creator preceding the development of a male counterpart. For, if God the Father or Yahweh is the creator, yet he has no consort, according to Christian tradition, and is basically asexual, then he too is virginal. Like Isis and so many others, God the Father is the Great Virgin. Nevertheless, like them he too begets. He is the Virgin Father--a concept applied to the Greek god Zeus as well, despite how many times he is said to procreate, since he is called in antiquity "parthenos" or virgin. As mythologist Robert Graves says, "Thus the Orphic hymn celebrates Zeus as both Father and Eternal Virgin." (Graves, 361) Rigoglioso also discusses Zeus as virgin creator, as in Orphic fragment 167:

Zeus's parthenogenetic capacity is expressed here in the idea that all existence was "created anew" in the moment of his ingesting of the older god [Phanes]. (Rigoglioso 2010, 46)

The role of Greek influence in much important religious thought is also highlighted in Dr. Rigoglioso's earlier work, The Cult of the Divine Births in Ancient Greece, which she frequently cites in her quest to show the omnipresent divine Virgin Mother Goddess in pre-Christian religion and mythology, dating back several thousand years. In any event, the various concepts predate their origin in Greece and can be found in numerous other places in antiquity, such as Asia Minor and Egypt.

As Rigoglioso thoroughly demonstrates in Virgin Mother Goddesses, ancient parthenogenetic female creators include:

  • Chaos, Nyx and Ge/Gaia
  • Athena/Neith/Metis
  • Artemis
  • Hera
  • Demeter and Persephone/Kore
  • Gnostic Sophia (essay by Angeleen Campra)
Space does not permit me to recount all the remarkable evidence and insights Rigoglioso provides; suffice it to say that my copy of Virgin Mother Goddesses of Antiquity is full of plastic sticky tabs marking what seems to be every other paragraph.

Neith the Egyptian Prime Mover
While reading about the Egyptian virgin-mother goddess Neith, I was struck once more with how spiritually and religiously sophisticated were the Egyptians. Their high culture as revealed in their social structure and architecture is also expressed in their religion, mythology and spirituality. In many ways, in the Egyptian culture we are looking at an advanced level of civilization seldom reached since then.

Regarding Neith, Rigoglioso relates:

As a divinity of the First Principle, Neith was an autogenetic [self-begetting] goddess who, in the ultimate mystery, created herself out of her own being. ...an inscription on a statue of Utchat-Heru, a high priest of Neith, relates that she "was the first to give birth to anything, and that she had done so when nothing else had been born, and that she had herself never been born." (Rigoglioso 2010, 29)

After studying the attributes of Neith as a 7,000-year-old Virgin Mother, the parthenogenetic or virgin-birth capacity of other ancient goddesses becomes so blatantly obvious and cosmologically sound that discussions of whether or not a figure was "really a virgin" seem absurd. As does nitpicking a certain term, as to whether or not it might mean "virgin" or just a "maiden" who is fertile. The bottom line is that we are discussing a cosmological ideal, not real women who possess body parts.

The idea of the self-generating creator is logically female, based on observing nature--that is the virgin-mother concept in a nutshell, and the childish and unsophisticated fairytales placing this entity on Earth as a "real person" pale by comparison. These myths are, in fact, foolish when taken literally. As literal "facts," they are also degrading to women's sexuality, as opposed to the empowerment provided by the concept of the cosmic, formless and transcendent Virgin Mother.

Hera and Heracles
Although I have been studying Greek religion and mythology for decades, including in college and post-graduate studies in Greece itself, I was nonetheless intrigued to review the evidence concerning not only the antiquity of the pre-Olympian goddess Hera as a virgin mother but also her primacy over the male gods, who appear to be later interlopers and usurpers. (Rigoglioso 2010, 69ff)

Indeed, the struggle reflected in the mythology between Hera and Zeus, or the goddess and the god, in ancient Greece appears to have begun around 1,000 BCE and may have lasted some 300 or so years, before the Olympians finally ascended to the throne. As Rigoglioso remarks:

Before the Greeks as we know them existed, a series of invaders from the east and northeast successively overran the Greek peninsula throughout the second-millennium B.C.E. Such invasions culiminated with the Indo-European Dorians, who entered Greece about 1100 B.C.E. and brough what became the language of Greece. They also brought a patriarchal social structure and religion. (Rigoglioso 2010, 11)

Marguerite further states:

Strong indicators that Hera was originally conceived as a parthenogenetic goddess can be found in association with her cult on the island of Samos, located off the coast of ancient Anatolia (Turkey). On Samos, one of the primary and earliest seats of her worship, she was known as Hera Parthenia, "Hera the Virgin"... Such a title was apparently not uncommon in association with this goddess... (Rigoglioso 2010, 69)

Renewing her virginity annually in a river, Hera was nonetheless the mother who gave birth parthenogenetically to the Greek god of the forge, Hephaistos.



While Rigoglioso depicts the Greek hero and demigod Heracles (Hercules) as an antagonist to parthenogenesis, I would have liked to have seen a discussion of his own alleged virgin birth both from the mortal woman Alcmene and from Hera herself, as suggested by an older version of the myth that likewise reflects male domination of the matrilineal hierarchy. Speaking of Hera, Dr. Jane Ellen Harrison says, "Her first husband, or rather consort, was Herakles." (Harrison, 491; see also Jung, 539) In this scenario, Hera and Heracles take on the typical role as found around the Near East and Asia Minor: The virgin-mother goddess and her consort-son. The later myth of Zeus raping Alcmene, virgin daughter of Amphitryon, appears to have been serve as yet another instance of the violent usurpation of the virgin-mother goddess motif by the invasion of patriarchal religion.

Also, whereas Rigoglioso (92ff) sees in Heracles's labors the same male-dominant Olympians' overthrow of the goddess, the 12 tasks clearly possess astronomical or astrotheological meanings; yet, her thesis could help explain why these astrotheological events, rather than being joyous events as is found in other myths, are labors in this particular one. It is precisely these sort of factors that shape universal myths and make them culturally unique.​
 
Член од
3 септември 2010
Мислења
6.242
Поени од реакции
8.878
@Самрак ни даде многу интелегентно образложување ја би го допунил со неколку цитати.




Со тврдењата од неуки рисјани од типот негрешната дева, непорочна, несоблазна,нескверна мајка Марија за нејзината негрешност господ испага дека го прајме мајмун односно го прајме лажливец и покажуваме дека словото негово не завлегло убаво у нас затоа треба да се каже дестур и да се вратиме у насока на правиот пат на кој никој освен дедо боже не е безгрешен(со исклучок и Исус до некоја мера може да помине амнестиран во однос на грешност тука)



Тука мајка Марија всушност се збунила бидејки она нема грев но сепак и треба спасител за нејзините гревови оваа појава се нарекува и парадокс кој го има во изобилство во лектирата со цитати.



Тука треба да се организираме и да поднесеме преставка за измена и дополнување ставка каде што ке се прецизира амнестијата на мајка Марија од останатите грешници.


Во прилог и аспект на можна веродостојност на блажената мајка Марија дали дотичната воопшто постоела како личност или е дериват на фолклор прикаска.


Whatever one takes away from Virgin Mother Goddesses of Antiquity by Dr. Marguerite Rigoglioso, the book certainly is a tour de force. Phrases like "parthenogenetic creator deity" and "virgin creatrix" readily convey the concept of a virgin mother from remotest times, like a splash of cold water waking up our long dormant female spiritual traditions. There can be no doubt that the virgin-mother concept did not originate with Christianity and that, in my opinion, the idea of the Virgin Mary as a historical personage appears unsupportable from this and much more evidence.

Suddenly, it all makes sense: Of course, the Great Creator of the Universe has been viewed as a female--a goddess--during a significant period of human culture. Evidence in many places points to this idea of a self-generative--essentially virginal--female creator preceding the development of a male counterpart. For, if God the Father or Yahweh is the creator, yet he has no consort, according to Christian tradition, and is basically asexual, then he too is virginal. Like Isis and so many others, God the Father is the Great Virgin. Nevertheless, like them he too begets. He is the Virgin Father--a concept applied to the Greek god Zeus as well, despite how many times he is said to procreate, since he is called in antiquity "parthenos" or virgin. As mythologist Robert Graves says, "Thus the Orphic hymn celebrates Zeus as both Father and Eternal Virgin." (Graves, 361) Rigoglioso also discusses Zeus as virgin creator, as in Orphic fragment 167:

Zeus's parthenogenetic capacity is expressed here in the idea that all existence was "created anew" in the moment of his ingesting of the older god [Phanes]. (Rigoglioso 2010, 46)

The role of Greek influence in much important religious thought is also highlighted in Dr. Rigoglioso's earlier work, The Cult of the Divine Births in Ancient Greece, which she frequently cites in her quest to show the omnipresent divine Virgin Mother Goddess in pre-Christian religion and mythology, dating back several thousand years. In any event, the various concepts predate their origin in Greece and can be found in numerous other places in antiquity, such as Asia Minor and Egypt.

As Rigoglioso thoroughly demonstrates in Virgin Mother Goddesses, ancient parthenogenetic female creators include:

  • Chaos, Nyx and Ge/Gaia
  • Athena/Neith/Metis
  • Artemis
  • Hera
  • Demeter and Persephone/Kore
  • Gnostic Sophia (essay by Angeleen Campra)
Space does not permit me to recount all the remarkable evidence and insights Rigoglioso provides; suffice it to say that my copy of Virgin Mother Goddesses of Antiquity is full of plastic sticky tabs marking what seems to be every other paragraph.

Neith the Egyptian Prime Mover
While reading about the Egyptian virgin-mother goddess Neith, I was struck once more with how spiritually and religiously sophisticated were the Egyptians. Their high culture as revealed in their social structure and architecture is also expressed in their religion, mythology and spirituality. In many ways, in the Egyptian culture we are looking at an advanced level of civilization seldom reached since then.

Regarding Neith, Rigoglioso relates:

As a divinity of the First Principle, Neith was an autogenetic [self-begetting] goddess who, in the ultimate mystery, created herself out of her own being. ...an inscription on a statue of Utchat-Heru, a high priest of Neith, relates that she "was the first to give birth to anything, and that she had done so when nothing else had been born, and that she had herself never been born." (Rigoglioso 2010, 29)

After studying the attributes of Neith as a 7,000-year-old Virgin Mother, the parthenogenetic or virgin-birth capacity of other ancient goddesses becomes so blatantly obvious and cosmologically sound that discussions of whether or not a figure was "really a virgin" seem absurd. As does nitpicking a certain term, as to whether or not it might mean "virgin" or just a "maiden" who is fertile. The bottom line is that we are discussing a cosmological ideal, not real women who possess body parts.

The idea of the self-generating creator is logically female, based on observing nature--that is the virgin-mother concept in a nutshell, and the childish and unsophisticated fairytales placing this entity on Earth as a "real person" pale by comparison. These myths are, in fact, foolish when taken literally. As literal "facts," they are also degrading to women's sexuality, as opposed to the empowerment provided by the concept of the cosmic, formless and transcendent Virgin Mother.

Hera and Heracles
Although I have been studying Greek religion and mythology for decades, including in college and post-graduate studies in Greece itself, I was nonetheless intrigued to review the evidence concerning not only the antiquity of the pre-Olympian goddess Hera as a virgin mother but also her primacy over the male gods, who appear to be later interlopers and usurpers. (Rigoglioso 2010, 69ff)

Indeed, the struggle reflected in the mythology between Hera and Zeus, or the goddess and the god, in ancient Greece appears to have begun around 1,000 BCE and may have lasted some 300 or so years, before the Olympians finally ascended to the throne. As Rigoglioso remarks:

Before the Greeks as we know them existed, a series of invaders from the east and northeast successively overran the Greek peninsula throughout the second-millennium B.C.E. Such invasions culiminated with the Indo-European Dorians, who entered Greece about 1100 B.C.E. and brough what became the language of Greece. They also brought a patriarchal social structure and religion. (Rigoglioso 2010, 11)

Marguerite further states:

Strong indicators that Hera was originally conceived as a parthenogenetic goddess can be found in association with her cult on the island of Samos, located off the coast of ancient Anatolia (Turkey). On Samos, one of the primary and earliest seats of her worship, she was known as Hera Parthenia, "Hera the Virgin"... Such a title was apparently not uncommon in association with this goddess... (Rigoglioso 2010, 69)

Renewing her virginity annually in a river, Hera was nonetheless the mother who gave birth parthenogenetically to the Greek god of the forge, Hephaistos.



While Rigoglioso depicts the Greek hero and demigod Heracles (Hercules) as an antagonist to parthenogenesis, I would have liked to have seen a discussion of his own alleged virgin birth both from the mortal woman Alcmene and from Hera herself, as suggested by an older version of the myth that likewise reflects male domination of the matrilineal hierarchy. Speaking of Hera, Dr. Jane Ellen Harrison says, "Her first husband, or rather consort, was Herakles." (Harrison, 491; see also Jung, 539) In this scenario, Hera and Heracles take on the typical role as found around the Near East and Asia Minor: The virgin-mother goddess and her consort-son. The later myth of Zeus raping Alcmene, virgin daughter of Amphitryon, appears to have been serve as yet another instance of the violent usurpation of the virgin-mother goddess motif by the invasion of patriarchal religion.

Also, whereas Rigoglioso (92ff) sees in Heracles's labors the same male-dominant Olympians' overthrow of the goddess, the 12 tasks clearly possess astronomical or astrotheological meanings; yet, her thesis could help explain why these astrotheological events, rather than being joyous events as is found in other myths, are labors in this particular one. It is precisely these sort of factors that shape universal myths and make them culturally unique.​
Ти прашуваш или констатираш? Морам со жалење да заклучам дека твоите познавања од Православната вера се недопустливо површни. За да ја увидиш својата заблуда и каде и поради што доаѓаш до вакви заклучоци, прочитај го овој текст:

КАКО СВЕТА ПРАВОСЛАВНА ЦРКВА
ПОШТУЈЕ МАЈКУ БОЖИЈУ?


http://www.svetosavlje.org/bibliotekA/Teologija/Presveta.htm
 
M

mar30

Гостин
Ти прашуваш или констатираш? Морам со жалење да заклучам дека твоите познавања од Православната вера се недопустливо површни. За да ја увидиш својата заблуда и каде и поради што доаѓаш до вакви заклучоци, прочитај го овој текст:

КАКО СВЕТА ПРАВОСЛАВНА ЦРКВА
ПОШТУЈЕ МАЈКУ БОЖИЈУ?
http://www.svetosavlje.org/bibliotekA/Teologija/Presveta.htm
у однос на што мислиш дeка има простор за заблуда кога доволно е петто одделение биологија познавање поим генетика? конкретно во случајот дева Марија може да констатираме дека е практикувано инвитро оплодување со што било какви преноси на венерични заболувања од типот првородниот грев и слични безобразни работи се избегнати.но сепак мислам дека требало да се направи днк тест за секој случај.
ти шо мислиш?
 
Член од
3 септември 2010
Мислења
6.242
Поени од реакции
8.878
у однос на што мислиш дeка има простор за заблуда кога доволно е петто одделение биологија познавање поим генетика? конкретно во случајот дева Марија може да констатираме дека е практикувано инвитро оплодување со што било какви преноси на венерични заболувања од типот првородниот грев и слични безобразни работи се избегнати.но сепак мислам дека требало да се направи днк тест за секој случај.
ти шо мислиш?
Генетика, ин-витро оплодување и ДНК-анализа на Блискиот Исток пред 2000 години? Од луѓе кои верувале во телегонија и кои мислеле дека жената е само сад за раѓање и не му ги пренесува своите гени на нејзиниот потомок? Од луѓе кои поддржувале левират кадешто вдовицата склучува брак со братот на својот починат сопруг и потоа децата од левират се сметале како наследници на починатиот, а не на братот на починатиот? Од луѓе кои биле на исто ниво на развој и имале слични племенски закони како денешните крволочни племиња во муслиманскиот свет, кадешто најголемо достигнување е „bacanje kamena s' ramena“ и отепување на секој оној кој се дрзнал да постапи поинаку од она што нивното човеколико општество со испрани мозоци смета дека е исправно?

37. И зеде Јаков зелени прачки тополови, бадемови и јаворови, па изрежа Јаков пруги, откако ја извади кората до беликата,
38. и ги стави така изрезаните прачки во коритата од поилата, каде што доаѓаа овците да пијат, а бидејќи стоката зачнуваше, кога доаѓаше на вода,
39. овците, гледајќи во прачките зачнуваа, па се раѓаа овци белузлави, дамкичави и шарени.

......

5. Кога браќата живеат заедно, и едниот од нив умре без пород, жената на умрениот не смее да се омажи за надворешен човек, но деверот нејзин треба да влезе при неа, да ја земе за жена и да живее со неа, -
6. и првородениот, што таа ќе го роди, да го носи името на умрениот брат, за да не се уништи името негово во Израилот.
7. Ако, пак, тој не посака да ја земе за жена снаата своја, тогаш снаата негова да отиде кај портата пред старешините и да каже: „братот на мојот маж не сака да го подигне името на братот свој во Израилот, не сака да се ожени со мене.”
8. И старешините на градот негов да го повикаат и да му зборуваат, и ако тој стане и каже: „не сакам да ја земам,”
9. тогаш снаата негова нека дојде при него пред очите на старешините, да собуе еден чевел од неговата нога, да го плукне в лице и да каже: „така се постапува со човек, кој не го подига домот на братот свој во Израилот”;
 
Последно уредено:
C

cige

Гостин
Дедо ми почина вчера на Велики Петок. И сите роднини што доаѓаат велат дека ретко кој умира на тој голем празник. Дали тоа го потврдува Христијанството или е само така измислено од народот. Ако го има тоа запишано во Библијата ве молам да ми го копирате цитатот.
 
Член од
20 април 2012
Мислења
3.678
Поени од реакции
9.691
Дедо ми почина вчера на Велики Петок. И сите роднини што доаѓаат велат дека ретко кој умира на тој голем празник. Дали тоа го потврдува Христијанството или е само така измислено од народот. Ако го има тоа запишано во Библијата ве молам да ми го копирате цитатот.
Bog da go prostit!
 
D

Daedalus

Гостин
Дедо ми почина вчера на Велики Петок. И сите роднини што доаѓаат велат дека ретко кој умира на тој голем празник. Дали тоа го потврдува Христијанството или е само така измислено од народот. Ако го има тоа запишано во Библијата ве молам да ми го копирате цитатот.
Во Библијата не пишува таква работа. Сочувство
 

MIKI1

Поставувач на неодговорени прашања.
Член од
10 јануари 2008
Мислења
20.396
Поени од реакции
3.398
Дедо ми почина вчера на Велики Петок. И сите роднини што доаѓаат велат дека ретко кој умира на тој голем празник. Дали тоа го потврдува Христијанството или е само така измислено од народот. Ако го има тоа запишано во Библијата ве молам да ми го копирате цитатот.
Не е измислено, туку е малку претерано: сите умираме во некој ден, а во некои од тие денови се паѓа црковен празник.

Работата е троа поинaква: Црквата вели дека кога човек се упокојува во празничен ден, тоа е добар знак за самиот упокоен, оти Бог му ја повикал душата на празничен, а не на „обичен„ ден, односно, тоа упокојување во празничен ден е добар знак за упокоениот, со кој се одразува правичноста од неговото овосветовно живеење.
 
Последно уредено:
C

cige

Гостин
Во Библијата не пишува таква работа. Сочувство
Денес попот додека го пееше имаше и некои цитати кои велеа дека не само на Велики Петок туку цела седмица пред Велигден голема чест е тогаш Господ да повика некого.
 
D

Daedalus

Гостин
Денес попот додека го пееше имаше и некои цитати кои велеа дека не само на Велики Петок туку цела седмица пред Велигден голема чест е тогаш Господ да повика некого.
Jа барем не сум свесен за такви цитати од Библијата. Некој од поупатените христијани тука може да ти одговори ако има.
Али многу такви адети се од светите оци, а ги нема во Библијата. Можеби станува збор за тоа.
 

MIKI1

Поставувач на неодговорени прашања.
Член од
10 јануари 2008
Мислења
20.396
Поени од реакции
3.398
Не се во прашање никакви адети, туку црковни вистини, одредени од врвните умови од Црквата, кои општо, ги именуваме како „Свети Оци„.

Писмото не содржи детаљен опис за нештата кои и‘ се случуваат на душата човекова веднаш после телесната смрт, но затоа Црквата изобилува со искуства од таа животна проблематика па наместо да бараш „цитати од Библијата„, кои тешко дека ќе ги најдеш, потпри се на учењето од Црквата, која ја створи и Библијата и Светото Предание, кое нерекидно се надополнува до ден-денешен.

Ако попот на самиот погреб посочил дека упокојувањето во празничен ден е чест за упокоениот, тогаш попот е во право, оти исповеда точно и вистинито црковно учење. Меахничкото повикување на цитати од Писмото, не ќе му се од корист на упокоениот. Црквата, т.е. попот е тој кој упатува молитви за покој на душата од починатиот а не Писмото.
 

GhostLeader

ONE OVER ALL
Член од
20 април 2010
Мислења
2.473
Поени од реакции
643
конкретно во случајот дева Марија може да констатираме дека е практикувано инвитро оплодување
Дали стварно пишува дека во случајот со Дева Марија е употребено инвитро оплодување :eek: ?
 
Член од
16 декември 2013
Мислења
1.856
Поени од реакции
1.202
@Самрак ни даде многу интелегентно образложување ја би го допунил со неколку цитати.




Со тврдењата од неуки рисјани од типот негрешната дева, непорочна, несоблазна,нескверна мајка Марија за нејзината негрешност господ испага дека го прајме мајмун односно го прајме лажливец и покажуваме дека словото негово не завлегло убаво у нас затоа треба да се каже дестур и да се вратиме у насока на правиот пат на кој никој освен дедо боже не е безгрешен(со исклучок и Исус до некоја мера може да помине амнестиран во однос на грешност тука)



Тука мајка Марија всушност се збунила бидејки она нема грев но сепак и треба спасител за нејзините гревови оваа појава се нарекува и парадокс кој го има во изобилство во лектирата со цитати.



Тука треба да се организираме и да поднесеме преставка за измена и дополнување ставка каде што ке се прецизира амнестијата на мајка Марија од останатите грешници.


Во прилог и аспект на можна веродостојност на блажената мајка Марија дали дотичната воопшто постоела како личност или е дериват на фолклор прикаска.


Whatever one takes away from Virgin Mother Goddesses of Antiquity by Dr. Marguerite Rigoglioso, the book certainly is a tour de force. Phrases like "parthenogenetic creator deity" and "virgin creatrix" readily convey the concept of a virgin mother from remotest times, like a splash of cold water waking up our long dormant female spiritual traditions. There can be no doubt that the virgin-mother concept did not originate with Christianity and that, in my opinion, the idea of the Virgin Mary as a historical personage appears unsupportable from this and much more evidence.

Suddenly, it all makes sense: Of course, the Great Creator of the Universe has been viewed as a female--a goddess--during a significant period of human culture. Evidence in many places points to this idea of a self-generative--essentially virginal--female creator preceding the development of a male counterpart. For, if God the Father or Yahweh is the creator, yet he has no consort, according to Christian tradition, and is basically asexual, then he too is virginal. Like Isis and so many others, God the Father is the Great Virgin. Nevertheless, like them he too begets. He is the Virgin Father--a concept applied to the Greek god Zeus as well, despite how many times he is said to procreate, since he is called in antiquity "parthenos" or virgin. As mythologist Robert Graves says, "Thus the Orphic hymn celebrates Zeus as both Father and Eternal Virgin." (Graves, 361) Rigoglioso also discusses Zeus as virgin creator, as in Orphic fragment 167:

Zeus's parthenogenetic capacity is expressed here in the idea that all existence was "created anew" in the moment of his ingesting of the older god [Phanes]. (Rigoglioso 2010, 46)

The role of Greek influence in much important religious thought is also highlighted in Dr. Rigoglioso's earlier work, The Cult of the Divine Births in Ancient Greece, which she frequently cites in her quest to show the omnipresent divine Virgin Mother Goddess in pre-Christian religion and mythology, dating back several thousand years. In any event, the various concepts predate their origin in Greece and can be found in numerous other places in antiquity, such as Asia Minor and Egypt.

As Rigoglioso thoroughly demonstrates in Virgin Mother Goddesses, ancient parthenogenetic female creators include:

  • Chaos, Nyx and Ge/Gaia
  • Athena/Neith/Metis
  • Artemis
  • Hera
  • Demeter and Persephone/Kore
  • Gnostic Sophia (essay by Angeleen Campra)
Space does not permit me to recount all the remarkable evidence and insights Rigoglioso provides; suffice it to say that my copy of Virgin Mother Goddesses of Antiquity is full of plastic sticky tabs marking what seems to be every other paragraph.

Neith the Egyptian Prime Mover
While reading about the Egyptian virgin-mother goddess Neith, I was struck once more with how spiritually and religiously sophisticated were the Egyptians. Their high culture as revealed in their social structure and architecture is also expressed in their religion, mythology and spirituality. In many ways, in the Egyptian culture we are looking at an advanced level of civilization seldom reached since then.

Regarding Neith, Rigoglioso relates:

As a divinity of the First Principle, Neith was an autogenetic [self-begetting] goddess who, in the ultimate mystery, created herself out of her own being. ...an inscription on a statue of Utchat-Heru, a high priest of Neith, relates that she "was the first to give birth to anything, and that she had done so when nothing else had been born, and that she had herself never been born." (Rigoglioso 2010, 29)


After studying the attributes of Neith as a 7,000-year-old Virgin Mother, the parthenogenetic or virgin-birth capacity of other ancient goddesses becomes so blatantly obvious and cosmologically sound that discussions of whether or not a figure was "really a virgin" seem absurd. As does nitpicking a certain term, as to whether or not it might mean "virgin" or just a "maiden" who is fertile. The bottom line is that we are discussing a cosmological ideal, not real women who possess body parts.

The idea of the self-generating creator is logically female, based on observing nature--that is the virgin-mother concept in a nutshell, and the childish and unsophisticated fairytales placing this entity on Earth as a "real person" pale by comparison. These myths are, in fact, foolish when taken literally. As literal "facts," they are also degrading to women's sexuality, as opposed to the empowerment provided by the concept of the cosmic, formless and transcendent Virgin Mother.

Hera and Heracles
Although I have been studying Greek religion and mythology for decades, including in college and post-graduate studies in Greece itself, I was nonetheless intrigued to review the evidence concerning not only the antiquity of the pre-Olympian goddess Hera as a virgin mother but also her primacy over the male gods, who appear to be later interlopers and usurpers. (Rigoglioso 2010, 69ff)

Indeed, the struggle reflected in the mythology between Hera and Zeus, or the goddess and the god, in ancient Greece appears to have begun around 1,000 BCE and may have lasted some 300 or so years, before the Olympians finally ascended to the throne. As Rigoglioso remarks:

Before the Greeks as we know them existed, a series of invaders from the east and northeast successively overran the Greek peninsula throughout the second-millennium B.C.E. Such invasions culiminated with the Indo-European Dorians, who entered Greece about 1100 B.C.E. and brough what became the language of Greece. They also brought a patriarchal social structure and religion. (Rigoglioso 2010, 11)


Marguerite further states:

Strong indicators that Hera was originally conceived as a parthenogenetic goddess can be found in association with her cult on the island of Samos, located off the coast of ancient Anatolia (Turkey). On Samos, one of the primary and earliest seats of her worship, she was known as Hera Parthenia, "Hera the Virgin"... Such a title was apparently not uncommon in association with this goddess... (Rigoglioso 2010, 69)

Renewing her virginity annually in a river, Hera was nonetheless the mother who gave birth parthenogenetically to the Greek god of the forge, Hephaistos.



While Rigoglioso depicts the Greek hero and demigod Heracles (Hercules) as an antagonist to parthenogenesis, I would have liked to have seen a discussion of his own alleged virgin birth both from the mortal woman Alcmene and from Hera herself, as suggested by an older version of the myth that likewise reflects male domination of the matrilineal hierarchy. Speaking of Hera, Dr. Jane Ellen Harrison says, "Her first husband, or rather consort, was Herakles." (Harrison, 491; see also Jung, 539) In this scenario, Hera and Heracles take on the typical role as found around the Near East and Asia Minor: The virgin-mother goddess and her consort-son. The later myth of Zeus raping Alcmene, virgin daughter of Amphitryon, appears to have been serve as yet another instance of the violent usurpation of the virgin-mother goddess motif by the invasion of patriarchal religion.

Also, whereas Rigoglioso (92ff) sees in Heracles's labors the same male-dominant Olympians' overthrow of the goddess, the 12 tasks clearly possess astronomical or astrotheological meanings; yet, her thesis could help explain why these astrotheological events, rather than being joyous events as is found in other myths, are labors in this particular one. It is precisely these sort of factors that shape universal myths and make them culturally unique.​
Темата е -
http://forum.kajgana.com/threads/Прашање-за-Христијанството-iii.66310/
а не лични ставови/фрустрации.
За вакви груби прекршоци Daedalus на христијани банови дава.
 
M

mar30

Гостин
Дали стварно пишува дека во случајот со Дева Марија е употребено инвитро оплодување :eek: ?
пишува дека невина затруднила што медицински таа теза е поддржана со тоа што неопходно е ејакулација и овулација односно сперма која треба да дојде во контакт со јајце клетка што незначи дека во конкретниот случај со дева Марија морала да има пенетрирање туку сосема можно е да имало 'инвитро' со што е запазена честа на девата Марија.


Can you get pregnant if you are a virgin?
You do not have to have sexual intercourse to be impregnated. Sperm can swim up the vagina if they are strong enough. The chances are, of course, much less likely but it's still possible. If you are concerned about being pregnant, you should take a home pregnancy test (available over the counter at any drug store) or speak with your doctor. You can also search on-line for a woman's health facility, but first make sure you are fully informed before you make any decisions and don't rush into anything.

If semen gets on or in your vagina, yes, it is possible to get pregnant when you are a virgin. Remember though, Virgin is a slippery word. Can you get pregnant without sex? Yes. As for the virgin Mary, her case is quite a bit different as she was carrying a child and had never experienced anything sexually or been in contact with sperm. Instead it was divine intervention, something now days that will be extremely hard to claim and might land you in an institute.

You can get pregnant if sperm enters the vagina. However, if you are dry humping, and the guy is wearing clothing, there are little chances though it is more likely to lead to sex or other activities which can cause pregnancy. It is best to not allow the outside of your vagina to have contact with sperm, as some sperm may get inside, but the chances of it reaching an egg in that case are still slim. There are millions of sperm released with each ejaculation and less than one hundred will even make it to the egg, even after ejaculation inside the vagina. So you can see that contact on the outside would be VERY unlikely to lead to a pregnancy, but not impossible. You may think, "Oh, it won't happen to me/us," but it happens! It only takes ONE sperm.

To sum it up, just because there was not any penile penetration that does not mean you cannot get pregnant. If a males pre-ejaculate or ejaculate came in contact with your vagina at all, you have a chance of becoming pregnant. This includes his seminal fluids on either of your hands touching the vagina as well.
Односно сума сумару поради тоа што немало пенетрирање невиноста е запазена тоа не значи дека дева Марија не била невина/виновна.Ако спермата дошла во контакт со вагината и со самото тоа здрав сперматозоид дошол во контакт со јајце клетка самото тоа е доволно за зачнување/плод и веројатно е дека така можеби било во случајот со невината дева Марија освен нели ако господ на некој божествен само нему познат начин ја изработил некако...:noze:

п.с.
@Самрак
stop whining For Godsake Just MAN-UP
 

Kajgana Shop

На врв Bottom