"Град-држава" Скопје со нови 2500 провинцијалци

  • Креатор на темата Креатор на темата Jedah
  • Време на започнување Време на започнување
Јас имам друго прашање што навистина ме интересира некој да ми го објасни на темава. Еве ти си од Охрид, дали тебе те вреѓа ако скопјанец ти рече провинцијалец?
Исто Ставрогин од Битола дали некогаш се навредил од скопјанец поради своето битолско потекло?

Што е она што луѓето од другите градови ги иритира кога скопјанец ги „подценува“ поради нескопското потекло, дијалектот?
Истото се случува насекаде, така луѓето во странство се лутат на зборот странец, доселеник итн. И никакво логичко објаснување неможам да најдам зошто би се лутел некој кога де факто е доселеник.

Јас во Скопје имам поминато осум години од мојот живот. Четири на факултет, уште две на постдипломски, и уште два пати по една година. За Скопје ме врзуваат убави спомени, и за разлика од многу битолчнани, јас го сакам Скопје и скопјаните. Во тие осум години најчесто се дружев со скопјани и никој никогаш не ми рекол провинцијалец. Дали јас сум имал среќа да се дружам со нормални луѓе, или во меѓувреме работите се промениле, или овие овде на форумов се нерепрезентативен примерок, навистина не знам.

Дали би се навредил од зборот провинцијалец? Се разбира дека да, затоа што тој збор одамна го има изгубено георграфското значење, и сега има навредлива смисла, односно со тој збор се прави дистинкција на вредни и помалку вредни. Кога некој го употребива тој збор, себе си си придава некоја замислена големина, иако другиот на кој го употребува е можеби поголем човек од него во секоја смисла. Тоа е потполно исто како кога некој се гордее дека е србин и му се курчи на некој македонец, а го гледаш дека нема три грама мозок во главата.

Што се однесува до јазикот, јас во сите тие осум години, во приватниот живот користев строго битолски дијалект, со исклучок што не го користев МУ за женски род, затоа што навистина грдо звучи. Сето останато одеше на битолски. Зошто би си го деволуирал јазикот? Основата на македонскиот литератуен јазик е охридско-битолско-прилепско-велешкиот дијалект. Зошто би ги користел руки, ноги, искачање и сите оние грозни србизми кои ги користат скопјани со образложение дека и дедовците така им зборувале? Цела среќа што тогаш ги немаше секад, никад и ондак, зборови што се одраз на краен духовен провинцијализам спрема Белград.
 
Првпат пишувам на темата.... Од Скопје сум и не ми сметаат милијардата дијалекти затоа што и немам никаков проблем да ги разберам.
Она што ми пречи е некултурата, а таа нема врска со потеклото дали е некој од Скопје или не.
Oсвојување на заедничките простории во зградата,заедничката тераса најгоре на зградата, перални, дури и ходници. Им притребало стан па ајде сега ќе правиме доградби на диво, па после ќе бараме согласности, па ако некој не им се потпише ете ти конфликт, а потоа следува легализација на нивните доградени станови. А ова се прави најчесто од оние со подоглг престој во зградава без разлика дали се родени во Скопје или не, (оние кои новодојденци не се чуствуваат слободни да преземат вакво нешто).

Разни доградби во самите станови, од терасата направиле соба, отвориле прозор таму каде што немало прозор итн. Сето ова го нагрдува објетот, но тоа не им е гајле.

Нехигиена, фрлање на ѓубре низ прозор, оставање на храна на кучиња и мачиња скитници во влезот итн...
Е сето ова пречи, а не кој од каде дошол. А сето ова се уредува со закон или ако има закон тој не функционира, се заобиколува во пракса.
 
@kano џабе објаснуваш кога имаме работа со (повеќето) полуписмени. Без навреда. Ни знаат што значат некои зборови, ни читаат целосно. Муабетот го почнуваат со став: аха овие ме мразат и одма вртат на кавга. Повеќето (ваљда) никогаш не работеле, се уште студираат или можеби се средно и вртат муабет за пазар на труд кој во МК, а посебно во Скопје не постои како таков. Кажуваат глупости (еден дури и како снаодливост го долови тоа), демек јас сум способен како другите, ама ќе спуштам цена и ќе ме примат мене. Ова не е снаодливост, туку расипаност до коска. Мешаат религија, традиција без врска, а муабетот е сосема друг. Фор д рекорд, јас би забранил палење огнови. Свесни сте што значи отворен оган на тротоар? Коли, луѓе, деца... Ало бре, па и една џунгла има подобри правила на игра. И сите ги почитуваат.
Пред некој ден бев присутен на состанок на куќен совет. Не живеам во таа зграда, ама затоа што пораснав пред неа, пиши како да живеам. Човече, од 17 станови... Во 7 живеат семејства од Кавадарци (2 семејства), некое село во Прилеп (1 семејство), Охриѓани (1 семејство), од Тетово (2 семејства) и Струга (1семејство). Главна точка беше санирање на покривот на зградата. Колку од нив беа присутни? 0 НУЛА! И ај ќе речеш на работа, болни, икс причини. Завршува состаноков и се погоди еден од нив да се враќа дома. Го прашуваат зошто не дошол и знаеш што им враќа? Ааа јас живеам на 3ти (во средина) и не ми е гајле за покривот. Ќе речат сега и скопјани се вакви, незаинтересирани за живот во заедница. Истите тие кога и да имало нешто: средување на тревникот, чистење на зграда, поправки...ги нема! Дружење, скари, ручеци? Ма јок. Како духови влегуваат и излегуваат. Се дружи цела зграда. Само оној дел кој "од секогаш бил таму". Сите дојдени, самите се издвојуваат. Се тргаат на страна и избегнуваат секаков контакт. Зградава е стара, но е од оние изградени пред своето време. Сите сушат алишта на заедничка тераса (за тоа е и предвидена), тие сушат на балкон. Сите готват во кујна, овие имаат ставено мини шпорети на балкон. Голем дел ѓубре собираат пред врата, а имаат контејнер само за нив (цела зграда). А, замисли...голем дел од нив се тука повеќе од 10 години. Ова не е ни глупавост, ни инает од нивна страна. Ова е најбезобразна дрскост во нечие однесување. Едноставно, им се можело. Нормално, кога градоначалник на Скопје е човек од село, премиер е човек од Штип (како дете живееше на 100м од мене)... Првпат ќе го употребам ова, ама, сељак е сељак. Како сакаш врти ја работата.
 
@kano џабе објаснуваш кога имаме работа со (повеќето) полуписмени. Без навреда. Ни знаат што значат некои зборови, ни читаат целосно. Муабетот го почнуваат со став: аха овие ме мразат и одма вртат на кавга. Повеќето (ваљда) никогаш не работеле, се уште студираат или можеби се средно и вртат муабет за пазар на труд кој во МК, а посебно во Скопје не постои како таков. Кажуваат глупости (еден дури и како снаодливост го долови тоа), демек јас сум способен како другите, ама ќе спуштам цена и ќе ме примат мене. Ова не е снаодливост, туку расипаност до коска. Мешаат религија, традиција без врска, а муабетот е сосема друг. Фор д рекорд, јас би забранил палење огнови. Свесни сте што значи отворен оган на тротоар? Коли, луѓе, деца... Ало бре, па и една џунгла има подобри правила на игра. И сите ги почитуваат.
Пред некој ден бев присутен на состанок на куќен совет. Не живеам во таа зграда, ама затоа што пораснав пред неа, пиши како да живеам. Човече, од 17 станови... Во 7 живеат семејства од Кавадарци (2 семејства), некое село во Прилеп (1 семејство), Охриѓани (1 семејство), од Тетово (2 семејства) и Струга (1семејство). Главна точка беше санирање на покривот на зградата. Колку од нив беа присутни? 0 НУЛА! И ај ќе речеш на работа, болни, икс причини. Завршува состаноков и се погоди еден од нив да се враќа дома. Го прашуваат зошто не дошол и знаеш што им враќа? Ааа јас живеам на 3ти (во средина) и не ми е гајле за покривот. Ќе речат сега и скопјани се вакви, незаинтересирани за живот во заедница. Истите тие кога и да имало нешто: средување на тревникот, чистење на зграда, поправки...ги нема! Дружење, скари, ручеци? Ма јок. Како духови влегуваат и излегуваат. Се дружи цела зграда. Само оној дел кој "од секогаш бил таму". Сите дојдени, самите се издвојуваат. Се тргаат на страна и избегнуваат секаков контакт. Зградава е стара, но е од оние изградени пред своето време. Сите сушат алишта на заедничка тераса (за тоа е и предвидена), тие сушат на балкон. Сите готват во кујна, овие имаат ставено мини шпорети на балкон. Голем дел ѓубре собираат пред врата, а имаат контејнер само за нив (цела зграда). А, замисли...голем дел од нив се тука повеќе од 10 години. Ова не е ни глупавост, ни инает од нивна страна. Ова е најбезобразна дрскост во нечие однесување. Едноставно, им се можело. Нормално, кога градоначалник на Скопје е човек од село, премиер е човек од Штип (како дете живееше на 100м од мене)... Првпат ќе го употребам ова, ама, сељак е сељак. Како сакаш врти ја работата.

Ние во Битола не го фрламе ѓубрето. Го собираме пред вратите и во дворовите. Исто гаќи сушиме строго на балкон, и тоа од страната на куќата што гледа спрема улицата. Јас кога дојдов во Скопје прв пат видов улици и автомобили. Тогаш сфатив дека не можеш да палиш оган таму, инаку си палиме оган во Битола кај ќе ни текне. Затоа и имаше пожар во Битола пред неколку години.
 
Што се однесува до јазикот, јас во сите тие осум години, во приватниот живот користев строго битолски дијалект, со исклучок што не го користев МУ за женски род, затоа што навистина грдо звучи. Сето останато одеше на битолски. Зошто би си го деволуирал јазикот? Основата на македонскиот литератуен јазик е охридско-битолско-прилепско-велешкиот дијалект. Зошто би ги користел руки, ноги, искачање и сите оние грозни србизми кои ги користат скопјани со образложение дека и дедовците така им зборувале? Цела среќа што тогаш ги немаше секад, никад и ондак, зборови што се одраз на краен духовен провинцијализам спрема Белград.

Да,да можам да замсилам како на пенџерето ја чекаш чупата да искочите у град, пардон, излегвате на корзото. Па како ги облакаш челите и коланот. Па после се држеите ангаже. Е сега не ми е јасно у ресторант кој на кого му ги подавал пањците и лајците. Дај биди искрен бар со себе и кажи си дека си зборел литературно, тоа што може не си приметувал е друга работа...

Дали сега ние треба да ги извртиме работите и да заклучиме дека сте среќни што Конески и Тошев биле од прилепско/битолскиот регион па го кодифицирале македонскиот литературен јазик според нивниот дијалект? Ова ко што вие викате дека сме биле среќни што сме се родиле во Скопје.

Интересна работа е што до сега ниту еден скопјанец вклучувајќи ме и мене не рече нешто погрдно за дијалектите. Јас сум најгласен и немам некоја желба да ги користам и изучувам пошто не гледам некоја корист ОК, ама и јас сум за да си постојат во рамките на нивното природно подрачје. Единстевен кој очигледно има проблем со дијалектите особено скопскиот си ти. Ти смета дека има србизми демек, а не ти сметаат турцизмите во македонскиот јазик, малце хипокритично нели? Скопје го граделе македонци, турци, срби, Албанци и нормално е да има од се по нешто. За тебе може тоа е грозно за мене е нормално. Разликата е што јас не сум кај тебе и не плукам по твоето а ти ем си дошол кај нас да се исшколуваш ем уште паламудиш за нас.[DOUBLEPOST=1428663378][/DOUBLEPOST]
Ние во Битола не го фрламе ѓубрето. Го собираме пред вратите и во дворовите. Исто гаќи сушиме строго на балкон, и тоа од страната на куќата што гледа спрема улицата. Јас кога дојдов во Скопје прв пат видов улици и автомобили. Тогаш сфатив дека не можеш да палиш оган таму, инаку си палиме оган во Битола кај ќе ни текне. Затоа и имаше пожар во Битола пред неколку години.

Кажи вака кога веќе се шегуваме за Битола до кај сте со покриениот базент, сакаме ватерполо да ве преслушаме. Кино сала имате за Манаки или сеуште е импровизиација? Шопинг мол, стадион, сала, аеродром? Пошто спомна улици и автомобили кажи дали ја завршивте најголемата траспортна инвестиција кружниот тек или уште го градите?

Ќути среќа ова интернетов што може и безжично иначе ако чекавме кабли ко телефоните ќе имавте интернет негде наредниот век. До тогаш за сите овие работи погоре можете во Скопје или на тв...
 
Последно уредено:
Да,да можам да замсилам како на пенџерето ја чекаш чупата да искочите у град, пардон, излегвате на корзото. Па како ги облакаш челите и коланот. Па после се држеите ангаже. Е сега не ми е јасно у ресторант кој на кого му ги подавал пањците и лајците. Дај биди искрен бар со себе и кажи си дека си зборел литературно, тоа што може не си приметувал е друга работа....
Пенџерето и коланот не се дијалектни зборови.
 
Јасно ама не се користат во СК. Од таа гледна точка не верувам дека така би се изразил некој
Тебе ти е муабетот дека во СК (или скопјаните зборуваат) се зборува политературно од другиве градови?
 
Последно уредено:
Тебе ти е муабетот дека во СК се зборува политературно од другиве градови?

Не. Далеку од тоа. Муабетот е дека или збори литературно или збори на локалниот дијалект. Ако си во СК - скопски ако си во БТ битолски... Погоре во СК место пенџере би се користело џам (стакло на турски) или прозорец - поприфатената литературна верзија него пенџере. За колан исто така каиш или ремен...
 
Да,да можам да замсилам како на пенџерето ја чекаш чупата да искочите у град, пардон, излегвате на корзото. Па како ги облакаш челите и коланот. Па после се држеите ангаже. Е сега не ми е јасно у ресторант кој на кого му ги подавал пањците и лајците. Дај биди искрен бар со себе и кажи си дека си зборел литературно, тоа што може не си приметувал е друга работа...

Дали сега ние треба да ги извртиме работите и да заклучиме дека сте среќни што Конески и Тошев биле од прилепско/битолскиот регион па го кодифицирале македонскиот литературен јазик според нивниот дијалект? Ова ко што вие викате дека сме биле среќни што сме се родиле во Скопје.

Интересна работа е што до сега ниту еден скопјанец вклучувајќи ме и мене не рече нешто погрдно за дијалектите. Јас сум најгласен и немам некоја желба да ги користам и изучувам пошто не гледам некоја корист ОК, ама и јас сум за да си постојат во рамките на нивното природно подрачје. Единстевен кој очигледно има проблем со дијалектите особено скопскиот си ти. Ти смета дека има србизми демек, а не ти сметаат турцизмите во македонскиот јазик, малце хипокритично нели? Скопје го граделе македонци, турци, срби, Албанци и нормално е да има од се по нешто. За тебе може тоа е грозно за мене е нормално. Разликата е што јас не сум кај тебе и не плукам по твоето а ти ем си дошол кај нас да се исшколуваш ем уште паламудиш за нас.[DOUBLEPOST=1428663378][/DOUBLEPOST]

Пенџере е турцизам, се користи во Битола. Чупе а баш симпатичен и какрактеристичен збор. Излегвање е скратена форма од излегување, сто пати подобро од искачање. Чели никој не вели ви Битола, не знам од каде ти е тоа, а ангаже се користи на заебанција. Колан е едно, а каиш и ремен друго. Каиш и ремен се она што го ставаш на фармерки или пантолони, колан е женска поширока верзија. Лајци е повторно скратена форма од лажици, а паница е многу подобро од тањир, одвратен збор. Корзо е италијански збор, значи круг, шетање во круг, но е прифатен во многу јазици.

Сериознио мислиш дека скопскиот дијалект е поблиску до литературниот јазик од битолскиот? :icon_lol:

Инаку, немам никаков проблем со скопскиот дијалект. Така зборувате, ОК. Дека некои зборови звучат како македонец што не знае да зборува српски ама сака, звучат. Јас не сум тој што му вели на скопјани да почнат да зборуваат на битолски, обратното не важи за тебе.
 
Последно уредено:
многу си ружен брат све ти ебам[DOUBLEPOST=1428664972][/DOUBLEPOST]Најгадното нешт после секоја реченица ти еам ,да тј еам не ни знам како се пишува
 
Кажи вака кога веќе се шегуваме за Битола до кај сте со покриениот базент, сакаме ватерполо да ве преслушаме. Кино сала имате за Манаки или сеуште е импровизиација? Шопинг мол, стадион, сала, аеродром? Пошто спомна улици и автомобили кажи дали ја завршивте најголемата траспортна инвестиција кружниот тек или уште го градите?

Ќути среќа ова интернетов што може и безжично иначе ако чекавме кабли ко телефоните ќе имавте интернет негде наредниот век. До тогаш за сите овие работи погоре можете во Скопје или на тв...

Ова не вреди да се коментира. Се радуваш на тоа што централизацијата во Македонија економски го уби најградскиот град во Македонија? Се радуваш што Битола пропаѓа, што Охрид живее два месеци, што Струга е веќе албанска? Јако ти е тоа? Од Битола во последните 10 години се иселија околу 20 000 луѓе. Се што беше паметно и убаво (освен мене се разбира :icon_lol:) се исели од овде.[DOUBLEPOST=1428665315][/DOUBLEPOST]
многу си ружен брат све ти ебам[DOUBLEPOST=1428664972][/DOUBLEPOST]Најгадното нешт после секоја реченица ти еам ,да тј еам не ни знам како се пишува

Ружен, лед, руки, ноги, искачање, тањири, илјадници грди србизми. Ама не, ако сакаш да живееш Скопје, мораш да ги користиш.
 
Пенџере е турцизам, се користи во Битола. Чупе а баш симпатичен и какрактеристичен збор. Излегвање е скратена форма од излегување, сто пати подобро од искачање. Чели никој не вели ви Битола, не знам од каде ти е тоа, а ангаже се користи на заебанција. Колан е едно, а каиш и ремен друго. Каиш и ремен се она што го ставаш на фармерки или пантолони, колан е женска поширока верзија. Лајци е повторно скратена форма од лажици, а паница е многу подобро од тањир, одвратен збор.

Сериознио мислиш дека скопскиот дијалект е поблиску до литературниот јазик од битолскиот? :icon_lol:

Инаку, немам никаков проблем со скопскиот дијалект. Така зборувате, ОК. Дека некои зборови звучат како македонец што не знае да зборува српски ама сака, звучат. Јас не сум тој што му вели на скопјани да почнат да зборуваат на битолски, обратното не важи за тебе.


Чупе и пањца ти тебе симпатично мене ми е битолски и различно од она што јас користам, мене женска и тањир ми е секојдневие. Чели е исто скаратено од чевли и да и тоа го користите.

Јок, не мислам, нормално дека не е поблиску, скопјани немале удел во кодифицирањето на јазикот битолчани и прилепчани имале.

Уживај ние така збориме, ако не ти се свиѓа не мора да живееш во градов, не знам зошто толку си запнал па и 8 години си прошил таму. Јас ти реков мене не ми е проблем да зборам/користам друг дијалект ако се преселам некогаш таму. Не ти викам ни да збориш скопски него збори литературно или скопски ако веќе си се преселил во Скопје.
 
Чупе и пањца ти тебе симпатично мене ми е битолски и различно од она што јас користам, мене женска и тањир ми е секојдневие. Чели е исто скаратено од чевли и да и тоа го користите.

Јок, не мислам, нормално дека не е поблиску, скопјани немале удел во кодифицирањето на јазикот битолчани и прилепчани имале.

Уживај ние така збориме, ако не ти се свиѓа не мора да живееш во градов, не знам зошто толку си запнал па и 8 години си прошил таму. Јас ти реков мене не ми е проблем да зборам/користам друг дијалект ако се преселам некогаш таму. Не ти викам ни да збориш скопски него збори литературно или скопски ако веќе си се преселил во Скопје.

Чели веројатно си слушнал во Австралија од некои иселени од некое битолско село, во Битола никој не вели чели, велат чевли, а дури и чели е поблиску до литературниот чевли, отколку кондури.

Живеев и се школував во Скопје затоа што таму имаше филозофски факултет, а тоа не ми го одзема правото да мислам дека скопскиот дијалект е меѓу погрдите. И на Камчатка да се школував пак ќе го мислев истото.

Ништо јас не запнувам, денес да ме врзеш не би живеел во Скопје. Во моментов за мене, соодносот на она што треба да го дадеш во Скопје, од аспект на финансии, време за транспорт, вложен труд, не ми е во поволна корелација со она што ќе го добијам. Не е за секого така. Затоа никому не му го одземам правото да оди во Скопје, да зборува на кој дијалект сака, и да проба да успее.
 
Ова не вреди да се коментира. Се радуваш на тоа што централизацијата во Македонија економски го уби најградскиот град во Македонија? Се радуваш што Битола пропаѓа, што Охрид живее два месеци, што Струга е веќе албанска? Јако ти е тоа? Од Битола во последните 10 години се иселија околу 20 000 луѓе. Се што беше паметно и убаво (освен мене се разбира :icon_lol:) се исели од овде.[DOUBLEPOST=1428665315][/DOUBLEPOST]

Ружен, лед, руки, ноги, искачање, тањири, илјадници грди србизми. Ама не, ако сакаш да живееш Скопје, мораш да ги користиш.


Ти прв почна да глумиш лудило за битола во твојот пост погре. Јас кажав да е до мене све би ви изградил да не мора уопште да доаѓата и да ни го намалувате комодитетот, ни затребале нас спомениците. Проблемот си е стрикно кај вас, и кога ви се дава све крадете и уништувате па после друг ви е крив. Зошто струмица, гевгелија, прилеп па и штип можат и идат колку толку напред а бт пропадна? Не ги мешај другите места збори си за твоето. 20 000 се одселиле, епа тоа ти е најголем доказ каква паланка станавте а уште солите памет што и како...

Користи литературни зборови де, никој не ти брани... На крај крајева зошто па уопште сакаш во Скопје да живееш кога очигледно ти пречи како збориме?
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom