Ќе се полага државен испит во 2-ра и 4-та година (Студентски пленум)

  • Креатор на темата Атомската мравка
  • Време на започнување
Член од
25 септември 2008
Мислења
8.785
Поени од реакции
1.556
Треба приемен да се воведе на факултет, а не ќоро и сакато. Нека се водат ко студенти нека се намалува невработеноста, море мамата.

Иначе срамна бројка прееска. :toe:
 
Член од
24 април 2008
Мислења
11.092
Поени од реакции
12.657
Staatsexamen не е исто со тоа што го опишав. Кај ова се работи за државен испит а не за екстерно тестирање. Овој државен испит се прави и кај занимања од среден степен (по наше средно стручно образование)....медицински сестри и учители со виша на пр. значи не само на факултетите.

Причината на овој државен испит е интересот на општествето во зачувување на квалитетот на дефинирани струки (со средно и високо образование)...скратено објаснување: државата сака да се осигура дека во иднина кадри кои се важни за општеството, дали биле службеници или даскали го држат стандардот.

Јас поминував низ една врста екстерни тестирања или контрола на самиот професор од страна на испитна комисија која е дел од факултетите ама независна. Контролорите се секогаш различни и ротираат низ универзитети од различни места.

Тие контролираат дали професорот поставува добри прашања и дали одговорите се доволни за дадената оценка....за неа двајцата решаваат и ти ја обавестуваат по кратка консултација. Ако професорот рече овај положи може третото лице да рече не беше доволно и да те паднат или да ти постават уште некое прашање..

ако влезеш и ти речат имаме додатни прашања подобро е да речеш... пиши паднав и се гледаме следниот пат:)
Се што спомна за државниот испит во Германија е во ред, со еден исклучок.

Спомна дека комисијата која го спроведува тестирањето ја сочинуваат професори од факултетите, но сепак комисијата функционира независно.

Е па можеби таква е ситуацијата во Германија, но очигледно не си бил во Македонија долго време, или ако си во моментов во Македонија, сепак не си ја согледал реалноста од гледна точка на обичниот македонски смртник.

Реалноста во Македонија околу екстерното тестирање/државниот испит, е дека тестирањето/испитот, почнувајќи од минатата учебна година 2013/2014, се спроведува задолжително за средношколците и повеќе од јасно беше дека прашањата воопшто не беа неселективни и воопшто не беа со иста тежина во сите училишта.

Веќе спомнав за ова на темава, дека конкретно на екстерните тестови по историја, на средношколците им беа давани едни прашања за подготовка, но на екстерните тестови им се паднаа тотално други прашања.

За волја на вистината, на средношколците им беше потенцирано дека на екстерните тестови по историја ќе им се даваат прашања исклучиво за Македонија за време на Втората Светска Војна, но останува отворена можноста да има и други прашања за Македонија во друг временски период, но сепак сите прашања ќе бидат исклучиво за Македонија.

Но на екстерните тестови по историја не само што не се паднаа прашања за Македонија за време на Втората Светска Војна, туку и воопшто не се паднаа прашања за Македонија, туку се паднаа прашања за Албанија помеѓу двете светски војни.

Како учениците ги положија екстерните тестови по историја, останува тие да откријат.

Земајќи го овој пример во предвид, од тука следува заклучокот дека екстерното тестирање/државниот испит во Македонија, воопшто не е воведен(о) со цел да го подобри образованието во Македонија, туку напротив - воведен(о) е со цел да ги поткопа темелите на образованието во Македонија.

Можеби ти си задоволен од образованието кое си го стекнал во Германија, но не можеш да правиш споредби помеѓу германскиот образовен систем и македонскиот образовен систем.

Но од друга страна, некои членови на форумов потенцираа дека во Велика Британија и во Јужна Кореја, државниот испит на факултетите е самата дипломска работа која апсолвентите ја бранат на крајот од студиите, а со оглед на фактот дека Велика Британија и Јужна Кореја се светски економски и индустриски сили исто како и Германија, од тука следува фактот дека задолжителното екстерно тестирање/задолжителниот државен испит и не игра некоја сериозна улога во подобрување на образованието во една држава.
 

ElNinho

Мадридиста!
Член од
17 јули 2009
Мислења
20.967
Поени од реакции
57.733
Абе дечки, џабе им цртате коа не им е нив желба да разберат.

Веднаш се гледа човек кој не е запознат за што протестиравме (@RickyLFC9 беше таков пример чинам) и веднаш, одспротива се гледа човек на кој е џабе да му објаснуваш кога или му е наложено да меле едно исто или е вообразен „што успеал во животот“ па превртува петнаесет неаргументирани тези. Нема една точка во поглед на законов која не беше побиена од студентите и професорите, што ја донесува големата слика колку тој е нормален. Па сеа најново со некои нереални споредби со друга држава, крај.

Силјановска ГИ ИСКИНА денеска пред Собрание, чисто вербално букаке, али што абер, кога ѕид попрво ќе те слушне него тие во паралментот.
 
Член од
24 март 2010
Мислења
15.333
Поени од реакции
26.291
И во Уставот нема простор за толкување. Едносмислен е, баш за луѓе као тебе.
Делот со "на универзитетот му се гарантира автономија" значи дека за наставниот материјал и концептот на пренесување на знаењето се одлучува локално во рамките на установата, односно дека професорите како најкомпетентна фела имаат одговорност и слобода да ја одлучат формата и содржината на материјалот.
Како тогаш им ја наметнаа Болоња на универзитетите?

Член 1 од сегашниот закон за високо
Предмет на уредување
Член 1
Со овој закон се уредуваат автономијата на универзитетот и академската слобода, условите и постапката за основање и престанок на високообразовните установи, системот за обезбедување и оценување на квалитетот на високото образование, основите за организација, управување, развој и финансирање на високообразовната дејност.

Значи со закон ја уредуваат автономијата на универзитетот. Толку од немањето простор за толкување. Воспоставена пракса е автономијата на универзитетот да се уредува со закон.

Инаку, ја слушав професорката Ванковска денес. Вели, им требало 3 месеци да изготват нов закон за високо, и во меѓувреме повикува законот за екстерно да се замрзнал за да разговарале. Индиректно бараат дозвола од врховниот авторитет за да почнат слободно да размислуваат и да напишат 100тина страници кои ќе ги предложат на јавноста. Ако Грујо рече не ме интересира, тие нема да предложат свое решение. Ете кај се наоѓа нивната автономија во нивната потсвест. :D
 

ʞönig

Миле... ми текна!
Член од
29 декември 2014
Мислења
131
Поени од реакции
614
Не знам дали прашањево сте го разглобиле некаде во темата, сепак многу страни сте изнапишале за кратко време. Проф. Малчески пред дваесетина дена постави едно круцијално прашање:
http://libertas.mk/професорот-малчески-со-отворено-писм/
„...во споменатиот допис наведувате дека, цитирам: “Досегашната практика покажала дека во одредени високообразовни установи во државата, со оценувањето не се врши реална проценка на знаењето…”. Со оглед на тоа дека ова е сериозно тврдење, кое барем според моето скромно знаење може да се донесе врз основа на сеопфатно истражување, претпоставувам дека такво истражување е реализирано, па затоа како граѓанин на оваа држава барам јавно да го објавите истражувањето, при што за да истото биде споредливо и подложно на проверка е неопходно јавноста да ја информирате за следниве работи:

– Кој е нарачател на истражувањето?

– Кој го спровел истражувањето?

– Во кој период и врз која популација е реализирано истражувањето?

– Како е извршен изборот на примерокот?

– Кои методи и техники се користени за прибирање на податоците?

– Кои научни методи се користени за изведување на заклучокот кој го наведувате?

Г-не Адеми, споменатите податоци се неопходни се со цел да го докажете Вашето тврдење, бидејќи во спротивно истото не може да се земе за валидно, а со самото тоа претставува клевета и навреда на севкупната академска јавност. Оттука, доколку вакво истражување не постои, односно истото не биде објавено во следните неколку дена, најмалку што можете да направите е да и се извините на академската заедница за изнесените клевети и навреди. Последното е неопходно, бидејќи јас како нејзин член, а мислам и многу други ќе бидеме принудени соодветна сатисфакција да побараме пред надлежните судски органи, без разлика на мислењето на Европската комисија за состојбите во македонското судство.“

Дали некој се произнесе по однос на ова?
Бидејќи без претходно научно истражување со кое евентуално би се потврдиле тезите на владата за моменталната сосотјба со квалитетот на високото образование, ставовите на владата се обична лага и манипулација.

Гратис:
И у жените да немаш доверба, особено ако си се покажал како лош љубовник, а премиере?

Сузана Арбутина од Клиника за пулмологија и алергологија, асистентка на Катедра за интерна медицина на Медицинскиот факултет во Скопје, инаку поранешна сопруга на премиерот Никола Груевски, е меѓу 110-те професори и асистенти од скопскиот универзитет „Св. Кирил и Методиј“, потписници на вчерашното јавно протесно писмо до премиерот, јави Либертас.

И таа како и нејзините колеги смета дека државниот испит е обид на владата да ја наруши со Уставот загарантирана атономија на универзитетот.

„Подготвени до крај да (оп)стоиме заедно со нашите студенти, апелираме да ја прекинете започнатата постапката за измена на законот. Доколку се оглушите на овие укажувања, сметајте на силен отпор во академската заедница и на соочување со сите негови академски и граѓански облици. VIVAT ACADEMIA“, напишаа на крајот од писмото 110-те професори и асистенти меѓу кои и поранешната сопруга на Груевски, Арбутина.

Груевски со Арбутина стапи во брак во времето кога беше министер за финансии, а се разведоа по неколку години брачна заедница.

 

King B

Bears. Beets. Battlestar Galactica.
Член од
24 јануари 2011
Мислења
1.801
Поени од реакции
4.076
Како тогаш им ја наметнаа Болоња на универзитетите?

Член 1 од сегашниот закон за високо
Предмет на уредување
Член 1
Со овој закон се уредуваат автономијата на универзитетот и академската слобода, условите и постапката за основање и престанок на високообразовните установи, системот за обезбедување и оценување на квалитетот на високото образование, основите за организација, управување, развој и финансирање на високообразовната дејност.

Значи со закон ја уредуваат автономијата на универзитетот. Толку од немањето простор за толкување. Воспоставена пракса е автономијата на универзитетот да се уредува со закон.

Инаку, ја слушав професорката Ванковска денес. Вели, им требало 3 месеци да изготват нов закон за високо, и во меѓувреме повикува законот за екстерно да се замрзнал за да разговарале. Индиректно бараат дозвола од врховниот авторитет за да почнат слободно да размислуваат и да напишат 100тина страници кои ќе ги предложат на јавноста. Ако Грујо рече не ме интересира, тие нема да предложат свое решение. Ете кај се наоѓа нивната автономија во нивната потсвест. :D
Не знам како била наметната Болоња на универзитетот, меѓутоа насетувам дека пробуваш, докажувајќи на претходни неправилности (ако ги имало) да ги оправдаш сегашните.
Демек неаме право да бараме правда ако веќе сме претрпеле неправда..
Еве не знам.
 
Член од
24 март 2010
Мислења
15.333
Поени од реакции
26.291
Не знам како била наметната Болоња на универзитетот, меѓутоа насетувам дека пробуваш, докажувајќи на претходни неправилности (ако ги имало) да ги оправдаш сегашните.
Демек неаме право да бараме правда ако веќе сме претрпеле неправда..
Еве не знам.
Нема неправилности. Државата со закон си ја дефинира автономијата на универзитите. Во сегашниов закон членовите од 11 до 15 објаснуваат што е тоа автономија на универзитетот. Ако утре се донесе нов закон, без нив, автономија ќе биде само зборче во уставот.
 

King B

Bears. Beets. Battlestar Galactica.
Член од
24 јануари 2011
Мислења
1.801
Поени од реакции
4.076
Нема неправилности. Државата со закон си ја дефинира автономијата на универзитите. Во сегашниов закон членовите од 11 до 15 објаснуваат што е тоа автономија на универзитетот. Ако утре се донесе нов закон, без нив, автономија ќе биде само зборче во уставот.
Не сфаќам дали си за или против испитов о.о Во случај да си за, прочитај ми го последниот пост кај шо го цитирам Благоев..
 
Член од
24 март 2010
Мислења
15.333
Поени од реакции
26.291
Не сфаќам дали си за или против испитов о.о Во случај да си за, прочитај ми го последниот пост кај шо го цитирам Благоев..
Јас сум против, ама од сосема поразлични причини. Мислам дека е непотребен, а вистинската цел владата треба да се ја оствари директно. Нема потреба да ги користи студентите како алатка.
 
Член од
26 јуни 2013
Мислења
3.597
Поени од реакции
14.641
Се е готово
Овде имаше луѓе кој звучеа оптимистички за на крај да се додаде и премногу опт....
Зошто се е готово?
-Нова година нободи карес маркетите се пунат,се пие ,се спрема, се урла,понуди фрчат никој не го заболе за реформи.
-Се работи за нежни протестанти не цврти и решителни откако прочитав многу ладно готово знам колку е саатот кога тоа се претставува како главен аргумент зошто нема бројка се е јасно
-Денеска имаше ама буквално се само не студенти разгледав слики разочарувачки дали сакаме или нејќе да се сложиме со сител ама у моментов мислам гледате и сами не сте слепи дека титаник се случува сорос,политичари,новинари мислам бандата беше и коа беа 10.000 и сега тврдокорни се они
-После празнициве ќе треба убаво да се размрдат за да станат и да се борат против нешто(рачунајте 10 дена без активност а деновите одат можеби грешам бидејќи не сум дел и незнам каква им е вантрешната структура на движењето,размислување,постапки,планови и тн

На крајот ова ќе биде уште еден добар обид да се спречи нешто на паторот но за жал безуспешен
Ако имате кометар од типот ништо не е готово,не се откажуваме свака ви част(ама бројка солидна не 200луѓе да се знае дека на многу им стало не на мала група)

на крај да се потцетиме и засекогаш да бидете горди што успеавте да направите млади креативни луѓе без бои туку бојата на чистата мисла :cuc:Кога ги гледам паролите од последниов 3 протест(па и од 2) викам свака част ова е модерна ера кај што со чекор допираме и патуваме сегде и доказ дека младите кај нас не треба да се потценат иако искрено сум разочаран за тоа како се реагираше во ѓорче,смилковско,секојдневно малтретирање на наши по автобуси еден период па и сега мислам кај се ?океј да не тупам да не ја ширам работава без врска у офф топик ќе одам се што беше до сега беше одлично од организација до пароли до конкретност и ставови коректност на место но мене ми се чини дека е крај пак ќе кажам се надевам дека грешам се надевам негирајте ме извадете маса на улица да ечи повторно СКОПЈЕ.
 

Ернесто ЧЕ Гевара

Hasta La Victoria Siempre
Член од
21 јуни 2010
Мислења
14.731
Поени од реакции
22.892
Не е крај, немој да се лажеш. Студентите од внатрешноста, меѓу кои сум и јас, нормално е сега да се дома, затоа е ваква бројката. Да не претерувам, ама на 2та студентски маршеви (17.11.2014 и 10.12.2014), околу 2/3 од студентите беа од внатрешноста. Сега повеќето студенти се дома, сите студенти(и од Ск и од внатрешноста) имаат колоквиумски, спремаат испити и затоа очекувано беше дека бројката ќе падне. По одреден период(дури и да го изгласаат законот), протестите повторно ќе се зголемат и од оваа битка нема да има повлекување, бидејќи студентите не се сами, зад нив стојат 90% од професорите.
 

da_be_man

Entropy
Член од
17 октомври 2005
Мислења
628
Поени од реакции
126
Веќе спомнав за ова на темава, дека конкретно на екстерните тестови по историја, на средношколците им беа давани едни прашања за подготовка, но на екстерните тестови им се паднаа тотално други прашања.
...............
Но од друга страна, некои членови на форумов потенцираа дека во Велика Британија и во Јужна Кореја, државниот испит на факултетите е самата дипломска работа која апсолвентите ја бранат на крајот од студиите, а со оглед на фактот дека Велика Британија и Јужна Кореја се светски економски и индустриски сили исто како и Германија, од тука следува фактот дека задолжителното екстерно тестирање/задолжителниот државен испит и не игра некоја сериозна улога во подобрување на образованието во една држава.
ова со темите во средно испаѓа дека акцептирано е само посакуваното, или како некоја желботека. Ако не ги надразниш матурантите да размислуваат како ќе очекуваш да развиваат логика и само-одговорност.

По твоево..мора да е нешто што ќе ти ги задоволи желбите.

Е затоа Македонија е земја во развој (или транзиција) од која никогаш нема ни да излезе затоа што промените не се акцептираат.

Се согласувам дека екстерното тестирање (преку примерите) нема неминовно да значи подобар квалитет на академците.

Коренот во проблемот не е во екстерното, туку наоѓање на систем на контрола на белите мечки, се моќните и секаде присутни експерти, македонските квази професори. Менување на 90% од наставниот кадар и прекинување на фамилиарните структури во факултетите е првиот чекор.

Екстерното е само шминка за контрола на професорите од противничкиот политички табор а заштитување на своите....пак се вртиме во исти круг.
 
Член од
24 април 2008
Мислења
11.092
Поени од реакции
12.657
ова со темите во средно испаѓа дека акцептирано е само посакуваното, или како некоја желботека. Ако не ги надразниш матурантите да размислуваат како ќе очекуваш да развиваат логика и само-одговорност.

По твоево..мора да е нешто што ќе ти ги задоволи желбите.

Е затоа Македонија е земја во развој (или транзиција) од која никогаш нема ни да излезе затоа што промените не се акцептираат.

Се согласувам дека екстерното тестирање (преку примерите) нема неминовно да значи подобар квалитет на академците.

Коренот во проблемот не е во екстерното, туку наоѓање на систем на контрола на белите мечки, се моќните и секаде присутни експерти, македонските квази професори. Менување на 90% од наставниот кадар и прекинување на фамилиарните структури во факултетите е првиот чекор.

Екстерното е само шминка за контрола на професорите од противничкиот политички табор а заштитување на своите....пак се вртиме во исти круг.
Ова моево нема никаква врска со задоволување на желбите, туку има врска со фактот дека образовниот систем е за никаде, а со оглед на фактот дека екстерното тестирање кај средношколците веќе покажа и докажа на дело дека нема никаква врска со подобрување на средното образование, слободно можеме да дојдеме до заклучок дека и високото образование не го чека ништо подобро со воведување на задолжително екстерно тестирање за студентите.

Се согласувам со тебе дека треба да бидат заменети не неколкумина, туку повеќе професори на повеќе универзитети - и државни и приватни - но ако си бил во Македонија неодамна или ако си во Македонија во моментов, би знаел дека нема со кого да бидат заменети.

Секако дека треба да се стави крај на фамилијарните структури, но тука треба да се обрне внимание за каква фамилијарна структура станува збор.

Доколку станува збор за непотизам, секако дека не треба, туку мора да се стави крај на таква фамилијарна структура.

Но доколку станува збор за наследна професија од една на друга генерација во фамилија која се докажала и истакнала во таа конкретна област на делување, таквата фамилијарна структура треба да се поддржи, а не да се стави крај на истата само бидејќи синот/мајката ги наследил(а) интересот и талентот од татко/мајката.

Екстерното тестирање не им помогна на средношколците на никаков можен начин и воопшто не придонесе за подобрување на средното образование.

Земајќи го овој пример, следува заклучокот дека ништо подобро не го чека ниту високото образование доколку се воведе задолжително екстерно тестирање и за студентите.

И ќе ти повторам - Македонија ниту е, ниту ќе биде Германија.
 
Член од
7 октомври 2008
Мислења
6.055
Поени од реакции
6.443
Го подржувам барањето на професорите да се пролонгира законот за високо образование и да се овозможи посеопфатна и потемелна дискусија од која би произлегле повеќе идеи и аргументи кои после би биле употребени и вградени во еден поквалитетен и поопшто прифатен закон.
 

da_be_man

Entropy
Член од
17 октомври 2005
Мислења
628
Поени од реакции
126
Но доколку станува збор за наследна професија од една на друга генерација во фамилија која се докажала и истакнала во таа конкретна област на делување, таквата фамилијарна структура треба да се поддржи, а не да се стави крај на истата само бидејќи синот/мајката ги наследил(а) интересот и талентот од татко/мајката.

Земајќи го овој пример, следува заклучокот дека ништо подобро не го чека ниту високото образование доколку се воведе задолжително екстерно тестирање и за студентите.

И ќе ти повторам - Македонија ниту е, ниту ќе биде Германија.
ова горново малку на смеење тера. Дали веруваш дека ако таткото е добар во едно поле и ќерката ќе биде во тоа....тоа го има само кај сљадољедчиите (ќе ги најдеш по Тетово ама и по Хрватското приморје) кои си префрлаат едно на другко колено....и во Комуналец Баци на Цаци и ја дава метлата.

остави тоа дека се покажале. Од такви фамилии пати Македонија....од што се добри се во Македонија а не надвор.

дека Македонија нема да биде како Германија е јасно поради ред други работи, во кои образованието е само една алка од синџирот. Во Македонија има, покрај иселувањето, доста интелегентни луѓе...за зал со тек на времето ќе се намалува тој процент.

Рекламите на телевизија се со таа цел...
 

Kajgana Shop

На врв Bottom