На Третиот вселенски собор во Ефес 431,
било потврдено дека
Исус Христос е една Личност со две природи: со божествена природа- од вечноста, од Отецот и со човечка - која ја примил во времето, од Пресвета Богородица.
На Четвртиот вселенски собор во Халкидон 451,
било потврдено дека Исус од Назарет е една Личност/Ипостасно единство со две природи: човечка и божја. Тој е потполн човек и Тој е потполн Бог.Исусовата човечка природа не е помешана со божјата природа, туку се соединети без да го изгубат својот различен идентитет. Како Бог, Исус Христос е едносуштен со Отецот и Светиот Дух. Како човек Исус Христос е едносуштен со сите човечки битија.
На Шестиот вселенски собор во Цариград 680-681,
востановено е дека:
Во Исуса Христа има две природи – Божествена и човечка, а исто така и две волји – Божествена и човечка и две делувања - Божествено и човечко
И двете природни волји и двете делувања се неразделни, неизменливи, неодвоиви и неслеани.
И двете природни волји се неспротивставени, туку Неговата човечка волја се потчинува на Неговата божја семоќна волја.
Што е Ипостасно единство?
Ipostasno jedinstvo je izraz koji se koristio da se opiše kako je Bog Sin, Isus Hrist, uzeo ljudsku prirodu, a istovremeno ostao u potpunosti Bog. Isus je oduvek bio Bog (Jovan 8:58, 10:30)
8:58. Исус им рече: „Вистина, вистина ви велам: Јас постојам уште пред да се роди Авраам.”
10:30. Јас и Отецот едно сме.”
, ali pri utelovljenju Isus je postao ljudsko biće (Jovan 1:14).
1:14. И Словото стана тело и се всели во нас, полно со благодат и вистина; и ние ја видовме Неговата слава, слава како на Единороден од Отецот.
Ono što je dodato ljudskoj prirodi je Isusova božanska priroda, koji je Bog-čovek.Ovo se zove ipostasno jedinstvo, Isus Hrist, jedna Osoba, u potpunosti Bog i u potpunosti čovek.
Isusove dve prirode, ljudska i božanska, su nerazdvojne. Isus će zauvek biti Bog-čovek, u potpunosti Bog i u potpunosti ljudsko biće, dve različite prirode u jednoj Osobi. Isusova ljudska priroda nije pomešana sa božanskom prirodom, već su ujedinjene bez da su izgubile svoj različit identitet. Isus je ponekad funkcionisao sa ljudskim ograničenjima (Jovan 4:6, 19:28)
4:6. Таму беше изворот на Јакова. И Исус, изморен од патот, седна покрај изворот; а беше околу шестиот час.
19:28 По ова, знаејќи Исус дека е сè свршено, за да се исполни Писмото, рече: „Жеден сум.”
a ponekad je koristio silu svoje božanske prirode (Jovan 11:43; Matej 14:18-21).
11:43 Кога го рече ова, извика со висок глас: „Лазаре, излези надвор!”
14:18-21 18. Он им рече: „Донесете Ми ги тука!”
19. И како му заповеда на народот да седне о тревата, ги зеде петте лебови и двете риби, погледна кон небото, ги благослови и како ги прекрши, ги даде лебовите на учениците, а учениците – на народот.
20. И јадеа сите и се наситија; и кренаа дванаесет кошеви полни со останати парчиња.
21. А оние што јадеа, беа околу пет илјади души, освен жените и децата.
Ali u oba slučaja, Isusovo delovanje je bilo delovanje jedne Osobe. Isus je imao dve prirode, ali jednu ličnost.
Doktrina ipostasnog jedinstva je pokušaj da se objasni kako je moguće da je Isus bio i Bog i čovek u isto vreme. Međutim, u krajnjoj liniji, mi nismo u stanju u potpunosti da shvatimo ovu doktrinu. Za nas je nemoguće da u potpunosti razumemo kako Bog deluje. Mi, ljudska bića sa ograničenim umom ne treba da očekujemo da možemo u potpunosti da razumemo beskonačnog Boga. Isus je Božiji Sin, po tome što je začet kroz Svetog Duha (Luka 1:35).
1:35 Светиот Дух ќе слегне на тебе и силата на Севишниот ќе те осени; па затоа и роденото ќе биде свето и ќе се нарече Син Божји.
Ali to ne znači da Isus nije postojao pre nego da je bio začet. Isus je postojao oduvek (Jovan 8:58, 10:30). Kada je Isus začet, postao je ljudsko biće iako je već bio Bog (Jovan 1:1, 14).
1:1 Во почетокот беше Словото, и Словото беше +во Бога, и Бог беше Словото.
1:14 И Словото стана тело и се всели во нас, полно со благодат и вистина; и ние ја видовме Неговата слава, слава како на Единороден од Отецот.
Isus je i Bog i čovek. Isus je oduvek bio Bog, ali nije postao ljudsko biće sve dok nije bio začet u Mariji. Isus je postao ljudsko biće da bi mogao da se poistoveti sa našim stradanjima (Jevrejima 2:17)
2:17 затоа должен беше во сè да личи на браќата, па да биде милостив и верен првосвештеник пред Бога, за да ги очисти гревовите народни.
i što je još važnije, da bi mogao da umre na krstu i da plati za naše grehe (Filipljanjima 2:5-11).
2:5-11 Бидејќи вие треба да ги имате истите мисли, што ги има Исус Христос,
6. Кој, иако беше во обличје Божјо, сепак не држеше многу до тоа што е еднаков со Бога;
7. но Сам Себе се понизи, откако зеде обличје на слуга и се изедначи со луѓето; +и по вид се покажа како човек;
8. Сам се смири, откако стана послушен дури до самата смрт, и тоа смрт на крст.
9. Па затоа и Бог високо Го издигна и +Му даде име, што е над секое име,
10. та во името на Исуса да ги преклони колената на сè што е небесно, земно и подземно,
11. и секој јазик да исповеда дека Исус Христос е Господ, за слава на Бога Отецот.
Ipostastaska unija uči da je Isus u potpunosti ljudsko biće i u potpunosti Bog, i da nema mešanja između dve prirode, i da je On jedna Osoba, zauvek.