Надворешни односи на Македонија

Bratot

Стоик и Машкртник!
Член од
27 јануари 2007
Мислења
17.089
Поени од реакции
4.499
Ние никогаш во блиско минато не сме ја ни контролирале раскрсницата. Поентата ми беше што во тој момент, И Албанија и Бугарија беа происточно ориентирани, и токму затоа тој коридор беше оневозможен, не од нас туку од западот. Од сегашен пак аспект коридор исток-запад не му пречи на НАТО, туку му е полезен. Иначе и Албанија и Бугарија имаат шини поставено до граница.
.
Во тој случај имаш право, но немаме тврди докази дека бил вистина оневозможен од западот, а не од самите нас поради х-причини врзани за (не)способноста на нашите водачи.
 

jamajka

mode: Calm
Член од
28 април 2007
Мислења
19.498
Поени од реакции
27.317
Во тој случај имаш право, но немаме тврди докази дека бил вистина оневозможен од западот, а не од самите нас поради х-причини врзани за (не)способноста на нашите водачи.
Според доказите и двата исказа се прилично на исто рамниште. Тоа е моја претпоставка. Имај во предвид дека ние во тој момент бевме „лидер“ во Евро-Атланската интеграција во регионот, што со други зборови би значело дека сме биле бајаги послушни.
 

oon

Член од
3 ноември 2008
Мислења
2.816
Поени од реакции
1.088
Дај Боже некако да успееме да влеземе во НАТО, за жал врти сучи најдобра алтернатива е тоа..
 
Член од
16 декември 2013
Мислења
1.856
Поени од реакции
1.202
Македониja е разкрстница само на два коридора,кои са наполно заобиколиви, тоа сакам да ти кажам. Абсолутно грешна е тезата,дека коjто држи тази разкрстница, држи Балканот. Ни повеке,ни помалце не сум кажал.
Поверваj, патот Европа-Азиja е многу побитен от коридорот Север-Jуг.
Незнам зашто вмеша Бугариja овде?!
Кој ја поседува вардарската долина тој го поседува и Балканот- Ото фон Бизмарк. За жал ја разделија за да не го поседува никој.
Било кој пат е заобиколив по некаков начин, но секогаш заобиколувањето е понеисплативо.
 

jamajka

mode: Calm
Член од
28 април 2007
Мислења
19.498
Поени од реакции
27.317
Кој ја поседува вардарската долина тој го поседува и Балканот- Ото фон Бизмарк. За жал ја разделија за да не го поседува никој.
Било кој пат е заобиколив по некаков начин, но секогаш заобиколувањето е понеисплативо.
Тука си грешка.
1. Ја разделија Македонија или го разделија Балканот?
2. Никој не ја контролира Вардарска долина или ја контролира оној кој ги контролира сите делови?

Обединет, Балканот одсекогаш бил Регионална сила во најмала рака.
 

fmi

Член од
1 февруари 2007
Мислења
13.039
Поени од реакции
2.270
Кој ја поседува вардарската долина тој го поседува и Балканот- Ото фон Бизмарк. За жал ја разделија за да не го поседува никој.
Било кој пат е заобиколив по некаков начин, но секогаш заобиколувањето е понеисплативо.
Во днешните времина е многу неопределено што значи неизплатливо и што изплатливо.
Доста лаишка е тезата,дека Вардарската долина е клучот ком Балканот.
 

jamajka

mode: Calm
Член од
28 април 2007
Мислења
19.498
Поени од реакции
27.317
Во днешните времина е многу неопределено што значи неизплатливо и што изплатливо.
Доста лаишка е тезата,дека Вардарската долина е клучот ком Балканот.
Помеѓу 2 важни пристаништа и на крстопат, ти ако не разбираш геостратегија, тоа е друга работа.
 

fmi

Член од
1 февруари 2007
Мислења
13.039
Поени од реакции
2.270
Помеѓу 2 важни пристаништа и на крстопат, ти ако не разбираш геостратегија, тоа е друга работа.
И за теб тоа е стратежкото за целиот Балкан? Колко поголеми крстопати има на Балканот...погледни мапата само.
 

Bratot

Стоик и Машкртник!
Член од
27 јануари 2007
Мислења
17.089
Поени од реакции
4.499
Во днешните времина е многу неопределено што значи неизплатливо и што изплатливо.
Доста лаишка е тезата,дека Вардарската долина е клучот ком Балканот.
Па не е клучот, меѓутоа е природно скратен пат за скоро сите правци.

Со немањето соодветна инфраструктура нејзината логистичка предност е неискористлива.

На пример со отварање на еден ефтин карго аеродром во централно-источна Македонија, испораката до сите соседни земји ќе биде многу поисплатлива доколку истиот аеродром се наоѓа близу крстопатот на автопатите Алб - Буг и Срб - Грц дополнително засилено со железничко поврзување.
Еден таков аеродром може во голем дел да ја намали зависноста и од пристаништата околу нас, што секогаш е потребна алтернатива.
 

fmi

Член од
1 февруари 2007
Мислења
13.039
Поени од реакции
2.270
Па не е клучот, меѓутоа е природно скратен пат за скоро сите правци.

Со немањето соодветна инфраструктура нејзината логистичка предност е неискористлива.

На пример со отварање на еден ефтин карго аеродром во централно-источна Македонија, испораката до сите соседни земји ќе биде многу поисплатлива доколку истиот аеродром се наоѓа близу крстопатот на автопатите Алб - Буг и Срб - Грц дополнително засилено со железничко поврзување.
Еден таков аеродром може во голем дел да ја намали зависноста и од пристаништата околу нас, што секогаш е потребна алтернатива.
За жал воздушниот транспорт е доста поскап от морскиот и затоа винаги на Балканот,а и не само ке имаме потреба от пристаништа и морски транспорт.
Како цело дали можеш да кажеш каква е предноста на един ваков аjродром во централна источна Македониja,а не во един Ниш или Софиja например?!
Ке ми биде интересно како ке замениш достафките на нафта за рафинериите на Балканот со воздушен транспорт исто.
 

Bratot

Стоик и Машкртник!
Член од
27 јануари 2007
Мислења
17.089
Поени од реакции
4.499
За жал воздушниот транспорт е доста поскап от морскиот и затоа винаги на Балканот,а и не само ке имаме потреба от пристаништа и морски транспорт.
Како цело дали можеш да кажеш каква е предноста на един ваков аjродром во централна источна Македониja,а не во един Ниш или Софиja например?!
Ке ми биде интересно како ке замениш достафките на нафта за рафинериите на Балканот со воздушен транспорт исто.
Имаш различни категории на суровини кои можат да се транспортираат само по морски/земјен пат, а други кои можат преку воздушен. Секако дека не е исплатливо огромни метални суровини да се транспортираат со авион, но има огромен број на суровини кои достасуваат брзо и зависи на нивна скорешна испорака.

Од аспект на трошоци версус време на испорака секој транспорт има свои плусови и минуси. На пример имаш глобални компании кои испорачуваат индустриски компоненти, машини, генератори и сл. и според склучените договори мора на секаде во светот да ја извршат испораката во одреден период 4-5 дена. За нив нема реално алтернатива на воздушната испорака.

Ниш и Софија секако дека ни се конкуренти, меѓутоа факторите кои можат да одлучат која локација би одговарала повеќе од географски аспект, може да биде тоа што од централна Македонија растојанието до Белград, Софија, Тирана и Солун како и од/до соодветните пристаништа е подеднакво, а трошоците за магационирање и достава можеби би биле покорисни.
Кога би се правел бизнис план сите опции би се зеле во предвид, ние збориме само грубо.
Сигурно дека би биле направени конкретни мерења на можностите уште пред да се оствари таква инвестиција.

Пристаништата можат да се користат и понатаму во комбинација со еден таков аеродром.
 
Член од
16 декември 2013
Мислења
1.856
Поени од реакции
1.202
Во днешните времина е многу неопределено што значи неизплатливо и што изплатливо.
Доста лаишка е тезата,дека Вардарската долина е клучот ком Балканот.
Во денешните времиња како и во минатото е многу јасно точно тоа ќарот.
Велиш Ото фон Бизмарк лаик?
 

Kajgana Shop

На врв Bottom