- Член од
- 19 март 2011
- Мислења
- 18.984
- Поени од реакции
- 40.199
Ајде да го видиме и онтолошкиот аргумент. Постојат повеќе варијанти на овој аргумент. Првата официјално ја дава Ансeлмо Кентербериски, иако постои став дека првиот онтолошки аргумент е даден од Исламскиот филозоф Авицена.
Она што е карактеристично за овој вид на аргументи е што за разлика од емпириските докази, како што се оние на Аквински, кој се обидуваат да го докажат постоењето на Бог со помош на емпириската евиденција, онтолошките аргументи се обидуваат да го докажат постоењето на Бог априори, односно пред емпириското искуство. Наједноставно е да се каже дека кај онтолошкиот доказ постоењето на Бог се докажува преку самта дефиниција на Бог. Еве како изгледа овој доказ во својата вообичаена форма, превземено од Вики.
Она што е карактеристично за овој вид на аргументи е што за разлика од емпириските докази, како што се оние на Аквински, кој се обидуваат да го докажат постоењето на Бог со помош на емпириската евиденција, онтолошките аргументи се обидуваат да го докажат постоењето на Бог априори, односно пред емпириското искуство. Наједноставно е да се каже дека кај онтолошкиот доказ постоењето на Бог се докажува преку самта дефиниција на Бог. Еве како изгледа овој доказ во својата вообичаена форма, превземено од Вики.
- Our understanding of God is a being than which no greater can be conceived.
- The idea of God exists in the mind.
- A being which exists both in the mind and in reality is greater than a being that exists only in the mind.
- If God only exists in the mind, then we can conceive of a greater being—that which exists in reality.
- We cannot be imagining something that is greater than God.
- Therefore, God exists.